Onko muiden isovanhemmat tyhjän lupailijoita?
Oma äitini lupaa aina laittaa rahaa lasten tilille ja maksaa ja ostaa sitä jha tätä ja ostaa vaatteita jne. Kerran on laittanut toiselle lapselle 20 euroa tilille ja pari kertaa ostanut jonkun marketin alerekin ruman puoli-ilmaisen ryysyn. Joka toinen lause alkaa kuitenkin sanoilla minä maksan tai minä ostan.
Toinen mummu lupaa aina kaikenlaista toimintaa, ei niinkään rahallista, mutta lupaa viedä luistelemaan, hiihtämään, huvipuistoon, retkelle, jätskille, uimaan jne. joka kerta kun käydään lupailee, muttei koskaan toteuta. harmittaa jo lasten puolesta.
Uskovatkohan itsekään aikomuksiinsa?
Kommentit (2)
Oikeastaan ensimmäiset 8 vuotta hän ei tehnyt käytännöllisesti katsoen mitään, mitä lupasi. Nykyään hän saattaa joskus joitain lupauksia pitääkin. Kun vanhin lapsemme oli kuusivuotias, puhelimessa mummi lupasi ostaa paljon vaatteita. Kun sitten matkustimme mummin luo, hän ei yrittänytkään ostaa mitään. Silloin tyttö kysyi ihmeissään, eikö hän saakaan uusia vaatteita. Minä vastasin vain, että sellainen se mummu on.
Olen siis ottanut tällaisen rehellisen linjan mummin suhteen. Sanon lapsilleni sitä mukaa, kun he oppivat asioita, että sellainen se mummi on. Tämän lisäksi sanon, että mummi on jo vanha, joten siksi en hänelle turhista lupauksista suutu. Täytyy vain antaa puheiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tuossa kuuden vuoden iässä kaikki lapset ovat oppineet, että mummi on mummi ja hän lupaa enemmän kuin mitä pitää lupauksiaan.
Eikö muiden mummut valehtele?