Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

!!!!MARRAS05 UUTEEN VIIKKOON!!!!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse vastata jos et halua!

Eli onko teillä joku syy siihen, että vain yksi lapsi? Itsellä ollut aina suurperhe haaveet.. ne karisi samantien kun meidän poika syntyi ja toisesta olen vasta kypsyttelemässä ajatusta. Voipi olla että Olli jää ainokaiseksi (tai miehelläni on kyllä 5-vuotias, eli velipuoli kyllä löytyy)

Meidän poika on ollut alusta asti huono nukkumaan ja on oikeasti erittäin vaativa lapsi, oma jaksaminen on nyt jo välillä työntakana.

Tällaista vaan tällä kertaa..

Vierailija
42/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea heti aluksi, etten unohda, le cheilelle plussasta!!! Pidetään peukkuja että masuasukki pääsee turvallisesti tänne maailmaan sitten syksyllä:)

ja Kittylle jaksamista viimeisten viikkojen kans! Tiedän kyllä miten rankkaa ison masun ja taaperon kans on, meillähän esikoisen ja toisen lapsen ikäero on vaan 1v 3kk.

Hyvä juttu hormoonihirviö että saitte noinkin pian sen fysioterapetti ajan.

Noema, kiva kuulla onnistuneesta hääpäivän vietosta. Mies vähän väläytteli mulle että josko lähdettäis viettämään meidän 7 vuotis hääpäivää keväällä jonnekin euroopan kaupunkiin pitkäksi viikonlopuksi....Olis kyllä aivan ihanaa. Toisaalta toi rauhalline illallinen ihan kahdestaan on myös oikein hyvän kuuloinen ja riittäis mulle vallan mainiosti.

Mä ihan ihmeissäni luen teidän muksuja, kun noin syövät jo ite! Meidän poika ei suostu edes lusikkaa ottamaan omaan käteen:) Leipää tai muutakaan ei voi antaa kokonaan omaan käteen kun tunkee suun niin täyteen kuin mahollista. Meidän esikoinen söi jo täysin itsenäisesti tän ikäisenä ja toinenkin jo aika hyvin, mut tää kuopus vissiin on niin vauva ettei ala ite syömään kun syötettynäkin saa mahan täyteen.

Lapsiluvusta vielä että mä ajattelin aina että kaksi on oikein sopiva lapsimäärä. Mutta sitten iskikin niin valtava vauvankaipuu ja ihan mieletön tuska että haluan vielä yhden vauvan hoitaa, niin sitten annettiinkin lupa tuolle kolmoselle tulla. Mutta eipä se tullutkaan niin helposti kuin kuvittelin, ehdittiin jo ajatella että ei me sitä kolmatta enää saadakaan. Mutta niin me vaan saatiin ja nyt on lapsiluku täynnä.

Mä voisin vaikka piuhat panna poikki, mut mies vielä epäröi...Noh, mulle sopii noi e-pilleritkin ihan hyvin niin voin niitä nyt jonkun aikaa popsia. Jossain vaiheessa kyllä loppuu mun hormoonien syönti ja ratkaisu pitää tehä.

Mutta kaikille teille jotka vielä vauvoja haluatte ja odotatte niitä niin onnea odotukseen ja tärppionnea!!!! Kyllähän ne ihania ovat, siitähän ei päästä mihinkään:)

Nyt mua kaivataan, joten moikat vaan!!

äitykkä ja lapsukaiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän suoraan että oma itsekkyys on ehkä suurin syy siihen että meille ei muita lapsia tule. Meillä on ollut myös todella rankkaa (ensimmäiset 3 kk:tta meni rauhallisesti, mut sen jälkeen, huoh ...). En nimittäin usko että jaksaisin toisen lapsen kanssa kun nytkin välillä oma jaksaminen on koetuksella. 3 vuotta sitten kun naimisiin mentiin niin ajattelin että 2 lasta olisi sopiva lukumäärä, mutta tosiaan synnytys ja tämä ensimmäinen vuosi on karistanut ajatukset siitä totaalisesti. Mies taas kakkoslapsena (eli on siis pikkuveli) muistaa vieläkin kun sai aina isonveljen jäännökset leluista ja vaatteista ....

Vierailija
44/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Lotan paukura saadaan pikaisesti hoidettua pois päiväjärjestyksestä! Ikävää, kun pikkuiselle tuollainen. Kyllä nuo tarveyskeskukset tosiaan joskus saattavat olla juuri sellaisia arvauskeskuksia, toivottavasti ei kuitenkaan tällä kertaa.

Meillä oli kanssa Tintta alkuun maiton totuteltaessa tuollaista. Kolmisen viikkoa masu oli pojalla vähän väliä löysällä ja kakkaa tuli enemmän kuin normaalisti. Pikkuhiljaa tasoittui tilanne.

Äitykkä, kuulostaa ihanalta tuo suunnitelma, että lähtisitte miehen kanssa pitkäksi viikonlopuksi reissuun hääpäivän kunniaksi! Kyllä siellä reissussa saisi varmasti rauhassa illallistaa miehen kanssa :) Suosittelen Pariisia, oltiin siellä miehen kanssa häämatkalla ja oli kyllä maineensa veroinen kaupunki. Ihanan romanttinen :)

Mutta pikemmittä puheitta iltahommiin!

Noema

Vierailija
45/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen talvilomapäivä takana ja olen kyllä nauttinut siitä että ollaan saatu viettää Jessen kanssa päivä kotosalla. Siitäkin huolimatta että mulla on ollut välillä melkoinen kiukkupussi seurana. ;-) Uhmaa on ilmoilla ja alhaalle puhkeavat kulmahampaat taitaa myös vähän harmittaa. Kiukkuitkut menee kuitenkin vielä niin nopeasti ohi kun saa muuta ajateltavaa ettei itsellä ole vielä suuremmin pinna kiristynyt. Sitten voikin olla toinen ääni kellossa kun se varsinainen uhmaikä alkaa (apua! :-).

Vastauksia päivän kysymyksiin...

Hammastahna on ollut jo aika pitkään käytössä, Herra Hakkaraista sipaistaan hyvin kevyesti harjaan. Hampaita harjattavana 12kpl ja kohta 14 kun ne alakulmahampaat sieltä kunnolla kasvaa.

Jessen syömistä ei voi kovin siistiksi kehua, mutta viime päivinä on tullut kehitystä hieman siistimpään suuntaan eli suusta sylkeminen ja ruoan lattialle heittely on vähentynyt huomattavasti. Suusta sylkee lähinnä sellaiset jutut mitä ei saa oikein nieltyä eli esim. raa' an porkkanan paloja ja niitä joutuu sitten yleensä lattialta keräämään. Leipää syö nätisti, samoin hedelmien paloja, muroja, makaroneja yms mitä kaikkea nyt sormin voikaan napostella. Lusikalla syöminen ei ole muutamaan viikkoon kiinnostanut kotona, tarhassa sen sijaan yrittää syödä omalla lusikalla (sen huomaa vaatteistakin ;-). Vesi juodaan nokkamukista nätisti, tarhassa juo tavallisesta mukista mutta siellä tarhan tädit juottaa. Paljon on vielä harjoiteltavaa syömisen ja juomisen saralla, toivottavasti innostuu taas pian kotonakin yrittämään omalla lusikalla syömistä. Olisi kivaa kun oppisi itse.

Sellainen tunnustus tarvii muuten syömiseen liittyen tehdä, että annetaan usein kirja Jessen luettavaksi ruokailun aikana. Ei muuten jaksa keskittyä syömään riittävän paljon. Kun on kirja edessä, malttaa istua paikallaan niin pitkään että masu on saatu täyteen. Oon toiveikas että kun oppii syömään itse, siinä on jo riittävästi tekemistä eikä kaipaa kirjaa enää eteensä samalla. Tosin miehen kanssa luetaan myös usein ruokapöydässä että " hyvää" mallia annetaan juu. Hyi meitä.

Tintta-liisa ja Ollin äiti: Voipi olla että meilläkin jää Jesse ainoaksi lapseksi. Mulle ei ole vauvakuumetta iskenyt miehestä puhumattakaan. Kahdesta lapsesta oon myös aina haaveillut, mutta nyt on vähän mieli muuttunut. Sitä on jotenkin niin itsekäs omasta ajastaan ja kun mies ei ole harrastuksistaan raaskinut juurikaan luopua Jessen syntymän jälkeen, tiedän että olisin itse aika lujilla kahden lapsen kanssa. Pelkään myös ettei parisuhde kestäisi koitosta. Voihan tietysti olla että vuoden, kahden kuluttua on sekä mulla että miehellä ihan erilaiset ajatukset. Sitten olisi vielä se ongelma, tulisinko enää uudelleen raskaaksi kun Jesseäkin odotettiin kolme vuotta. Ja ikää alkaa jo olla... Hankalaa. Olisi ihanaa kuitenkin tuottaa Jesselle ilo sisaruksesta, mutta ei kai sitä pelkästään Jessen takia voi alkaa tuumasta toimeen. Tarvii ajatella myös itseään ja parisuhdetta. Nyt ainakin ollaan juuri näin onnellisia.

Tästä onkin hyvä lähteä katsomaan nelosen Big Lovea, kunnon perhekiemuroita tiedossa... Tuntuu oma elämä ihmeen helpolta. ;-)

Kivaa viikon alkua kaikille teille ihanille marraskuisille! :-)

Vierailija
46/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tänne tosi pitkän viestin joka sitten lätettäessä katosi jonnekin. Voi että ottaa päähän! Listaan nyt sitten tosi lyhyesti viestini sisällön:

-oli kiva palata tänään viikon tauon jälkeen töihin, kun mies jäi hoitamaan vesirokkomiestä.

-meillä poika syö suht hyvin itse lusikalla, tosin syötämme usein samaan aikaan toisella lusikalla. Tykkää syödä sormin, herkkua herne-maissi-paprika.

-meillä ei käytössä hammastahnaa ja hampaitakin vasta 6. Suositelkaa hyviä xylitoltabletteja!

-Meillä toiveissa 2-3 lasta. Tosin tämä ensimmäinenkin on 3v yrityksen jälkeen hormonihoitojen avulla saatu. Olemme realistisia (ja silti onnellisia) että voi jäädä ainokaiseksikin. Emme käytä ehkäisyä, hoitoja jatkamme kun talo valmis.

-Löysin tänään pojalle ihanan punaisen kevätpipon ja siihen tumput.

-Poika oli laskenut tänään itse housut ja vaipan nilkkoihin. Taitava!

-mies lähti illaksi töihin, tulispa jo kotiin. Jalkoja särkee!

Manna

Vierailija
47/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA ÄLYSTI PALIO ONNEA JO TOISTA ODOTTAVILLE!!!!

Vierailija
48/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oo sitte joutanut muka taaskaan käymään täällä ja lukemassa teidän juttuja, nyt sai ihan ottaa asiakseen kun tyttö nukkuu, ja isäntä lähti töihin. siis ihkua että täällä on jo useampikin joka odottaa, mulla ei oo käyny etes mielessä toinen vavetsu, on senverta kädet täynnä tuon meijän pikku eemelin kanssa, joo vaikka tyttöhän se on,mutta ihan eemelistä menee, älyttömän virtanen yksilö :) ei toista vielä.... meni jassuakin tehdessä 5-vuotta,niin voihan se olla että ei edes saisikaan. mutta ei se mitään, mulla on jo elämäni kallein aarre.. ( erittäin työntäyteinen sellainen) hihi... me käytetään muumi hammastahnaa, ihan pikku nokare vain. hampaita on nyt 10, mutta etuhampaat meillä katkesikin, ei onneks kokonaan,ettei tartte mitään toimenpiteitä tehdä, neiti hyppi mummolassa sohvalla ja hups keikkaa, ote lipesi ja kasvot löi pöydän reunaan, ja siinä meni hampaat. onneks tulee vielä pysyvä... joo no noin 6-vuoden päästä.... nyt lähen kattomaan maanantai leffaa, yritän käydä useemmin täällä taas t.jeo ja jassu :)

Vierailija
49/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun kerran sain aikaisemminkin sanaisen arkkuni auki. :)

Le Cheilelle piti viela kommentoida kaksikielisyydesta, etta kylla minakin puhun Joelille sanotaanko 97% suomea, valilla vaan tulee lipsautettua jotain englanniksi kun pojan isa on paikalla tai englanninkielia kavereita. Joten eikohan tuokin molemmat kielet opi, pitaa vaan yrittaa olla johdonmukainen. Joel on tammikuun lopusta saakka kaynyt paivakodissa kahtena aaumupaivana viikossa, olen tehnyt vahan kotoapain toita. Joten siella saa kielikylpya englanniksi.

Meilla on kanssa jo pitkaan ollut kaytossa hammastahna. Taalla Englannissa muudaan sellaista Milk teeth -nimista tahnaa, jota voi kayttaa 6kk eteenpain. Hampaidenpesu on vaan viime aikoina mennyt vahan overiksi, kun herra haluaisi pesta vain ja ainoastaan itse...

Meilla syodaan seka itse etta aidin syottamana. Kamalat fanfaarit tulee aidilta heti, kun lusikka osuu lahellekin suuta. Mutta taytyy myontaa, etta taallakin rapatessa roiskuu...Mutta eihan tuo opi, jos ei anna yrittaa.

Mistahan taalla viela puhuttiin, ai niin lapsiluvusta. Meilla on haaveissa viela toinen lapsi. Valilla iskee ihan kamala vauvakuume, valilla taas ei yhtaan. Joel lahti alulle tosi nopeasti, jo 2kk pillereiden lopettamisen jalkeen olin raskaana, joten silla rintamalla asiat meilla tuntuvat tapahtuvan varsin sutjakkaan. Tai eihan sita koskaan tieda onko sita yhta onnekas toien kanssa.

Mutta nyt sohvalle tv:n ja miehen seuraksi.

Toss

Vierailija
50/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noema: meillä tuon maidon kanssa tuntuu olevan päinvastoin, eli maha on kovalla ja kakka tiukassa. Nyt annan taasen pelkkää korviketta ja testaan jonkin ajan päästä taas tavallista maitoa.

auringonkukka05: meillä myös tuntuu ruoka menevän paremmin alas kun saa pitää kädessä jotain. Oon yrittänyt sitä välttää mutta hankalaa on ku syö nyt niin huonosti.

Niin ja mullakaan ei oo vauvakuumetta ollut ollenkaan vaikka muutama kaveri onkin saanut viime aikoina lapsia joita ollaan käyty katsomassa. Sen verta raskasta ollut Lotan kanssa, pelkästään viimeisen neljän kuukauden aikana on nukuttu ehkä viis täyttä yötä.

jeo: voi teidän jassua, kun hampaita katkennut :(

Mies on tallissa autoaan rassaamassa, ja pitää itsekin mennä jo vähitellen nukkumaan kun tuskinpa ensi yökään on yhtään aiempia parempi. Viimeistään viidestä eteenpäin heräillään koko ajan **huoh** Väsyttää/masentaa vaan niin mielettömästi kaikki tällä hetkellä, kodinhoitokin on aika rempalla nyt, mut eipä meillä pahemmin vieraita käy niin ei kai niin väliä ookkaan. Meidän pitäis kyllä ehtiä aina joka paikkaan, mut ikinä meille ei kukaan tuu käymään, v***ttaa joskus semmoinen toiminta kavereilta ja sukulaisilta. Tiedätte varmasti kuinka hankalaa on sanoa tarkkaa aikaa koska pääsee kyläilemään + kaikki remppeet ja tavarat on raahattava mukanaan. Ei helppoa oo ei ...

Huomenaamulla yritän saada arvauskeskusajan Lotalle ja itse menen puolelta päivin laitattamaan sen kierukan.

Nyt nukkumaan, öitä!!