Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

!!!!MARRAS05 UUTEEN VIIKKOON!!!!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, eka päivä kotona lasten kanssa. Mulla siis alkoi nyt tämä osittainen hoitovapaa. Töitä kolmena päivänä viikossa, perjantait ja maanantait pääsääntöisesti vapaat.

Noeman Onnille myöhäiset nimpparionnittelut, ja paranemissäteitä täältä. Meillä sairastettiin viime viikko ja vielä tämäkin viikko on ollut sellaista toipilasaikaa.

Kittykatti ja Aatun äippä: esikoiseni syntyi 20.4,joten koen tuota huimaavaa onnen tunnetta nyt teidän kanssa. Oli ihana saada vauva keväällä, silloin aikoinaan. Ja nyt kun toisen olen saanut syksyllä, on vähän niin kuin molemmat välivuodenajat koettu.

Meinaa tulla vauvakuume, kun lukee teijän odottavien juttuja,. Mut sit toisaalta kun painaa päivän noitten räpätätien kanssa, on niin puhki, että kaksi riittänee.

Nia meidän esikoisen ennustemitta on 176 cm. On ollut sitä jo monta vuotta. Kasvaaa tasaisesti omalla +15 käyrällään. Missin mitat :) Kuopuksen pituusennuste viittaa toistaiseksi, että tulisi 10 cm lyhyemmäksi.

Voi harmittiko ketään Idolsin äänestystulos?

Tiedän kyllä, että se Johanna kyykäsi väärällä biisivalinnallaan, mutta silti ... olisi saanut jatkaa vielä eteenpäin.

Tintta Liisa kävin Vaasassa kuukausi takaperin työmatkalla. Jäi siinä luppoaikaa, joten kiersin keskustan kauppoja. Täyty oikein äimistellä kuinka paljon paremmat valikoimat teillä oli Henkassa ja maukassa, Lindexissä ja Kappahilssa. Ainoastaan Seppälä ei ollut kovin erikoinen, mutta varsinkin kaksi ekaksi mainittua olivat aivan tolkuttomat monipuolisia verrattuna esim. täällä Jumbon liikkeisiin. Olin vähä kade :)

No jaa. Mulla on treffit ton Remeksen Ilkan kanssa, joten täytyy mennä lukasee mitä sillä on mulle kerrottavaa tuolla sohvalla.

Hyvät viikonloput ladyt ja pikkumussukat.

Vierailija
22/50 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin kirjuuttelemaan, äsken postiluukusta tipahtanut vauvalehti odottaa lukijaansa.

Aika märkä keli, ois saanut melkein kuravaatteet olla Jessellä päällä leikkipuistossa aamupäivällä. Tai ainakin kurahanskat, toppahaalari on kosteussuoja-sellainen. On vähän huono äiti-fiilis, Jesse tipahti puistossa sellaisesta karusellista kyljelleen kovalle lumelle kun katsoin että pitääpäs poika itse tiukasti kiinni ja kokeillaanpas pyörittää poikaa ilman että oon tukena. Hyvin meni siihen saakka, kunnes Jesse yhtäkkiä päätti haluavansa pois. Irroitti kätensä karusellin käsituesta ja humpsis. Kauhea mätkähdys kuului ja parku tietty perään. Mitään näkyviä jälkiä ei äkkiseltään tullut, saapa nähdä onko kylki illalla mustelmilla. :-(

Noema: Kovaa kuumetta kyllä pitää Onni-paralla, hyvä että lääkkeillä laskee. Mitäs pikku potilaalle kuuluu? Entä sen äidille? Miten jakselet vähien unien ja masusi kanssa? Ei ihme tosiaan jos on vähän huipannut tuollaisilla verenpaineilla. ;-)

Vilma: Voi että, tiedän täysin tunteesi tuon hoitoon viemisen suhteen. Mua ahdistaa itseänikin kun maanantaina pitää taas viedä Jesse päiväkotiin, saas nähdä miten arki lähtee rullaamaan. Tänään tuli yksi tarhan tädeistä vastaan kun oltiin vaunuttelemassa ja mitäpä teki Jesse. Itkuun puhkesi hän ja vasta sitten rauhottui kun sanottiin heipat. Pelkää kyllä nyt vähän joka tilanteessa että äiti jättää. Nyyh! Mutta kait se niin on että ne eron hetket on rankkoja ja hyvin ne lapset sitten sopeutuu, kun saavat ajatukset leikkeihin. Toivotaan että teillä lähtee hoitokuviot hienosti käyntiin!

Kittykatille rentouttavaa sairaslomaa ja uuden vauvan odottelua! Ihanaa mökkiviikonloppua myös! Hyvin se sun oma murusi varmasti mummolassa pärjää, suloiselle ja tarmokkaalle veitikalle kuulostaa. :-)

Tintta-liisa: Hienoa että sait nukkua yhden yön paremmin! Miten viime yö meni? Meillä juodaan muuten vielä tuttipullosta, kun ei se kaamean makuinen korvike uppoa muuten. Maito pitää saada vielä lisäksi sylissä makuuasennossa ja mieluiten niin että joku muu pitää pullosta kiinni. ;-) Eli niin kauan kuin korvike on käytössä, on myös pullo. Reseptit saadaan siihen saakka kun Jesse on 2v. Siinä vaiheessa tehdään jo maitoaltistuskin, voi kun olis sitten jo allergiat ohi!

Tiituliitu: Muakin jäi vähän suruttamaan se Idolsin äänestystulos. Tosin hyviä laulajia ovat kaikki finalistit, en oikein tiedä kenen olisin halunnut tippuvan. Ehkä Panu olisi eilisen esityksen perusteella ansainnut tippua. Oon kyllä ihan koukussa ko ohjelmaan, tasokkaat finalistit on tänä vuonna.

Voi hitsiläinen, ei kai tuolla vaan sada vettä. Tänään piti mennä ostamaan uusi pulkka vanhan loppuun kulutetun tilalle, mutta näinköhän käy ettei pulkalla tee mitään viikonloppuna. Tylsää. Suuret on taas murheet meikäläisellä. ;-)

Mukavaa viikonloppua kaikille olipa se keli sitten mikä tahansa! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin keskiviikkona oksentamaan kun tultiin muskarista ja sitä jatkui yöhön asti ja tuli myös toisesta päästä ja kuume vähän nousi 37,5. Nyt vähän jo elämä voittaa ja olin pojan kanssa pihalla ja laitoin unille, mutta otti voimille. Vähän yritän kaurapuuroa syödä tässä. Kun ei oikein maistu, edes karkki, eli olen kipeä. =) Aamulla olikin kova migreeni kun ei ole pystynyt syömään.

Toivottavasti noihin miehiin ei tartu. Mies oli eilen pois töistä kun olin ihan voimaton.

Soitinkin terkkarille, kirjoittaako miehelle lapun että kun olen voimaton hoitamaan lasta niin isän on oltava kotona. Sanoi että tottakai, mutta työnantajan ei tarvitse hyväksyä sitä. Sanoi että se onkin sellainen asia mistä ei lue missään. On kyllä muuten kummaa. Jos äiti on hoitovapaalla tai vaikka työtön, mutta kotona ja sairastuu ja ei jaksa hoitaa lasta tai lapsia niin isä voi jääd kotiin jos pomo antaa luvan. Aika touhua, meinaan jotkut pomot voivat laittaa päivä palkattomiksi.

Mutta ihana uutine. Luin aamulla klo 8 viestiä ystävältäni ja hänellä oli lapsivesi mennyt. =) Heidän 1v 7kk ikäisen tytön piti meille tulla mahdollisesti hoitoon, mutta onneksi ystäväni vanhemmat olivat kotona ja ottivat tytön kun minäkin sairastellut. Hän soitti hetki sitten synnäriltä että siellä odotellaan että käynnistyykö nyt miten, ei ikein supistele. Jännittää. =) Ihanaa!!!!!!!!!!

Nyt tulleekin oikein omaa napaa. Eilen taas kauhea riita miehen kanssa. Ajattelin että en varmasti mitään risteilyä meille tilaa.. no katsotaan nyt saadaanko asiat ataa svaihteeksi sovittua.

Joku kyseli tuttipullosta. Meillä ei ole ollut ikinä käytössä. Imetin ja sitten nokkikseen. Imettääkö joku vielä? Itse lopetin tarkalleen kun poika oli 1v 1vko 1pvä. Hauskan tarkasti.

Vaikka luin pinon, en muista mihin pii kommentoida, mutta paranemisia sairaille!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
24/50 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille terveys toivotteluista! Nyt näyttää, että tauti on selätetty. Kuume ei nouse ilman lääkkeitä enää yli 38,5. Huh. Josko ensi yönä uskaltaisi nukkua ;)

Ihanaa Tintta, kun sait rauhallisen illan itsellesi ja hyvät unet! Toivon, että tällaiset yöt ovat pian rutiinia teillä :) Mä tykkään hirveästi Mustangeista! Tosi hienoja autoja, siis ne vanhemmat. Uusista puuttuu se jokin. Sellaisen avona voisin ottaa itselleni :) Tuttipullosta Onni on juonut varaan 10 kertaa yhteensä, joten sen kanssa en osaa neuvoa. Ei varmaankaan kannata hötkyillä siitä irti. Jos ensin saisitte yöt kuntoon, niin sitten se olisi sinullekin vähän vähemmän stressaavaa. Meillä syödään tuttia tosi paljon ja ajattelin, että 2-vuotiaana se loppuu, ennen en jaksa murehtia moisesta tavasta, kun ei ole vaaraksi kuitenkaan (kuten ei tuttipullokaan).

Tiituliitu, mua harmittaa kanssa, että Johannan haluama versio biisistä ei onnistunutkaan. Häneltä olisi varmasti kuultu kiinnostavia versioita tutuista biiseistä jatkossakin. Muutenkin Panu oli pliisuin eilisen esiintyjä mielestäni.

Tiituliitulle vielä Remeksestä :) Mä keksin hänet tuossa pari viikkoa sitten. Aivan loistavaa viihdettä! Kertoo kiinnostavasti ja kirjoittaa mukaansatempaavasti. Nyt luettuna Nimessä ja veressä, Hiroshiman portti ja luvun alla Ikiyö. Iltaisin aina luen ennen nukkumaan menoa ja meinaa yöunet siirtyä tunnilla parilla joka ilta :)

Auringonkukalle myötätunnot karusellijupakkaan. Ei kannata huonoa mieltä kantaa, noita mätkähdyksiä sattuu jokaiselle. Toivottavasti ei tule mustelmaa, tuskinpa. Ihmee kestäviä ovat pikkuiset. Taitaa jäädä tosiaan pulkkamäet tältä viikonlopulta, toivottavasti ei koko talvelta. Vettä lorisee ränneissä, kun lumi sulaa +3:ssa asteessa vauhdilla. Joko se kevät alkaa?

Ihanaa, Onni näyttää nyt nukkuvan ekoja kunnon päikkäreitä moneen päivään. Nukkunut jo 1h30min :) Kiva saada vähän omaakin aikaa.

Välipalan tekoon ja Me Naisten kimppuun :)

Noema

Vierailija
25/50 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa. Hienoa, että nyt alkaa elämä voittamaan :)

Noema

Vierailija
26/50 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neitokaiselle nousi eilen kuume päiväunien aikana. Heräsi aivan kuumissaan ja kun mitattiin kuume niin näytti 38.1 astetta. Millä te muut muuten mittailette kuumeen? Meillä on otsakuumemittari käytössä, ja en tiedä luottaako siihen satavarmasti vai ei. Pyllystä ei anna enää mitata kuumetta, suora huuto tulee sitten ja riuhtoo itsensä irti.

Yö oli toki sitten levoton, mutta se oli ihan ymmärrettävää ja sen kestää itsekin paremmin kun tietää toisen olevan kipeänä. Tänään ei tuntunut olevan enää kuumetta joten laitoin ulos nukkumaan, toivottavasti ei taas nousis kuume sinä aikana. Ei sitten lähdetty Seinäjoelle, mennään joku lauantai sinne käymään.

Tiituliitu: ihanalta kuulostaa tuo sinun osittainen hoitovapaa, mukavaa että saat oltua töissä vain 3 päivää viikossa. Juu, ja oon itsekin ihan tyytyväinen kyseisten kauppojen valikoimiin, kaikkea kivaa pakkaa löytymään kun vaan kaupungille pääsee kiertelemään [ja mies vaan löysää kukkaron nyörejä äitykän kaupunkiostoksille :) ]

auringonkukka05: ikävältä kuulosti Jessen karusellikeikka, kolhuja tulee ihan varmasti jatkossakin, vaikka varmasti monesti itseään herkästi syyttääkin joistakin kolhuista. Yö oli tosiaan meillä risainen kun oli kuumetta ja nenä tukossa, nyt taasen joutuu olemaan yöt asenteella että hoivataan pientä nyt ja katotaan sitten hetken päästä josko yöt saisi rauhoitettua.

puhihaa: onneksi oksennustauti alkaa jo helpottamaan, ja olosi on parempi! Itsekin olen miettinyt joskus että mitenkähän sitä sitten jaksaa kun on itse oikein kipeänä ja pitäisi jaksaa kuitenkin touhata Lotan kanssa ... Mä lopetin imetyksen kun Lotta oli 1v 6pv vanha :))

Niin ja toivottavasti asiat miehen kanssa selviää.

noema: Meillä on nimenomaan vanha, punainen Mustang, vm. 64½.

Mies sitä nyt rassailee kesäkuntoon, josko vaikka vappuajelulle sitten päästäisiin. Meillä tuttia ei syödä, joten olen ajatellut että ei ole onneksi kuin yhdestä vieroitus sitten joskus edessä. Varmaan meilläkin menee lähemmäs kahta vuotta ennenkuin jaksan

panna kovan kovaa vastaan :))

Nyt siivoamaan ja katsomaan päivän posti.

Hyvät viikonloput, en tiedä ehdinkö käymään myöhemmin!

Vierailija
27/50 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonihirviölle pakko kommentoida :o) Juu, meille tulee elokuun alussa kuudes tenava. Joten en ole alkuraskauden pahoinvoinnilta jne. paljoa täällä ehtinyt / jaksanut pyöriä. Mitä nyt pikaiseen olen piipahdellut elokuun eloisissa :oD

Tulen kyllä vielä tänne kommentoimaan tänä viikonloppuna kun nyt alkaa jo olo olla ihan ok. Viikkoja on tänään 17+3.

Meidän pieni tyttömme on jo varsin reipas ja edelleen kova nukkumaan. Nyt vaan on ollut kuumetauti kaikilla viidellä tytöllä ja minulla myös. Mutta palailen...

Vierailija
28/50 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapuäidille hurjasti Onnea! Teillä on kyllä ihailtava katras :)

Noemankin raskaus jo yli puolen välin!

Hui kuinka aika rientää, vastahan meille kävit ilouutisen kertomassa.

Aika hurjat oli verenpainelukemat. Ei varmaan kukaan ole vielä anonut, että muista levätä :)

Hyvä, että Onnin vointi jo parempi.

On se kurjaa, kun pienet sairastaa. Ja vaikka vain tavallista flunssaa ja kuumetta, niin heti on kova huoli äidillä päällä. On kyllä helpompaa, kun kasvavat ja osaavat itse kertoa minne sattuu, jos sattuu, vaikka huolesta ei ikinä pääse.

Meillä on ihan tavis digitaalinen kuumemittari.

On kovin usein mittaa, lähinnä sitten, kun on oikein kuuma ja väsynyt ja voimaton. Meillä lapsilla riittää virtaa myös kuumeessa. Mittaan joko pyllystä tai kainalosta.

Jesselle puhallus!

Haavereita sattuu milloin missäkin. Harmillista, mutta ei nille voi okein mitään. Onneksi lapset on vankkaa tekoa eikä mitään lastulevykamaa! ;)

Vatsatautia täälläkin päin on ollut liikenteessä. Toivottovasti ei iske.

Puhihaalle pikaista paranemista kurjasta taudista.

Ihanaa jännittämistä sulla siellä :)

Hölmöä kyllä ettei mies voisi olla sairaslomalla, jos vaimo sairaana.

Remes fani olen myös minä, uusin on vielä lukematta.

Täällä vielä hyvin pulkalla pääsi. Toivottavasti ei sula lumet kokonaan.

Fanny on innostunut hiihtämisestä, luistelemaankin mennän huomenna.

Neiti on nukkunut mahtavat kolme yötä omassa sängyssä lastenhuoneessa! Tullut öisin meidän viereen, päätin, että nyt saa alkaa nukkumaan omassa pedissä. Pari kertaa ekana yönä kannoin takasin ja seuraavana kerran ja viime yönä ei kuulunut pihaustakaan.

Tutti ja vaippa jäivät aikoinaan myös helposti pois.

Pertulla vielä tutti myös. 2 vee viimestään saa heittää harakoille.

Noema, aika on vielä vauvan näköinen kahdella hampaalla ja pienellä koolla :)

Vauhdikasta viikonloppua!

Hilda

Vierailija
29/50 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista paranemista täältäkin kaikille potilaile, sekä isoille että pienille. Ja Onnea Rapuäidille uuden raskauden johdosta. Mukavan kokoinen pesue teillä=)

Viikko on kyllä taas hurahtanut. Tämän viikon mahtavin juttu on se, että saimme meidän asunnon myytyä ennenkuin ehdimme oikeastaan edes laittaa myyntiin. Tarkoitus oli laittaa välittäjän kautta tällä viikolla myyntiin, mutta töissä satuin mainitsemaan yhdelle uudelle työkaverille asunnon myynnistä ja hän kertoi sukulaisestaan joka on etsimässä juuri tämän tyyppistä asuntoa. Hän sitten tuli katsomaan, ihastui ja jätti tarjouksen samana iltana. Kävipä uskomattoman helposti=)

Poikakin tervehtyi vesirokosta ja oli ke-pe jo hoidossa. Hyvin lähti päiväkodissa taas sujumaan vaikka oli toista viikkoa pois. Poika on kuulemma niin hyvintuulinen päivisin.

Kotona olen tehnyt taas inventaariota lelujen suhteen ja nostelin vaatehuoneeseen joitakin leluja. Poika osaa kyllä yllättää taidoillaan. Hänella on sellainen Brion puinen pelle jossa keppiin pujotetaan aika pienireikäisiä renkaita. Lelu ei meillä ole ollut käytössä lainkaan ja nyt kun yksi ilta annoin sen pojalle niin osasi suoriltaan laittaa ne renkaat. Lähti samantien vauvojen ihan lellihelppo rengastorni kaappiin.

Ostin tällä viikolla pojalle sellaisen tunnusteltavan eläinkirjan jossa on maatilan eläimiä. Eläimet ovat pahvisia kuin palapelin paloja jotka lähtee irti sivuista. Eläimissä on aina jotain tunnusteltavaa karvaa. Poika on tykännyt tosi paljon. Silittää varsinkin sitä tipua koko ajan ja sanoo " aiiii" oikein hellällä äänellä. Eläinkirjan innoittamana ostin pojalle ensimmäiset Schleichin maatilan eläimet. Niitä täytyy nyt hiljalleen alkaa keräilemään, ovat aivan ihania=)

Kevättä on jo rinnassa ja tänään tarttui kaupungilta pojalle mukaan tyylikkäät kevätkengät ja Easytecin sydvest-mallinen hattu. Sopi pojalle aivan mahtavasti!

Nyt kun poika on sairastellut monta viikkoa emme ole päässeet yhdessä aikoihin ulkoilemaan. Huomenna jos sää sallii laitamme hänet pulkkaan ja lähdemme tontille retkelle, otetaan kuumaa kaakaota ja pullia mukaan. Ihanaa.

Rakennusprojekti etenee omalla painollaan ihan kivasti. Paperihommia kaikenlaisia ja urakkatarjouksia vertaillessa illat menee. Tänään keksittiin vielä lisätä taloon yksi pieni ikkuna, onneksi ehdittiin vielä.

Eipäs tässä muuta. Mieshen kanssa juhlistetaan tänään hieman asunnon myyntiä herkuilla ja viinillä.

Manna

Vierailija
30/50 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vain onnitteluista. Onhan tuota " elämää" meillä ihan kiitettävästi : aloitin perhepäivähoitajana vuoden alusta ja noiden omien lisäksi on 2 hoitolasta. Siihen lisäksi kissat ja koirat. Nimenomaan koirat, kun esikoinen sai viime syksynä ikioman koiran...

Moni muukin on raskautunut ? Onnea vain kaikille :o) Le Cheile ja Noema ainakin. Ja Kitty saakin jo pian oman nyyttinsä. Onkohan muita ?

Hammastahnasta joku kyseli. Onhan noita hampuleita kertynyt jo 12 kpl. Ei vielä käytetä tahnaa meillä, tosin ei ihan joka ilta pestä hampaitakaan. Eikä meillä ole tahna ollut käytössä ennen kuin lapsukainen itse osaa purskutella ylijäämät veden kanssa pois suusta. Neidillä on kumma tahto -kausi meneillään muutenkin : vain äiti kelpaa lohduttamaan, pukemaan, vaihtamaan vaippaa jne. Ja tuo neiti suuttuu tyyliin 10 x viidessä minuutissa, menee maahan makaamaan ja alkaa itkemään tai sitten kädet puuskassa ja silmät kiinni möksöttää :o/ Onko muilla samaa ollut ? Ja kieltäähän ei saa tai neiti suuttuu ja heti...

Joillakin jo syödään omatoimisesti ? Meillä ei tosiaankaan ole edes elkeitä siihen. Neiti kyllä kiipeää keittiön pöydän ääreen itse ja siskojensa kanssa mutustaa leipää, pizzaa tms. sormipaloja ja juo itse nokkamukista. Mutta lusikalla ei ole itse syönyt.

Jäähytuolista : meillä ei ole ollut käytössä kellään. Ei ole vain ollut kai tarvetta. Amaliakaan ei tee tuhmuuksia, hän on oikein rauhallinen luonne :o) Toisinaan laitetaan isommat tytöt omaan huoneeseen miettimään, mutta sekin on silloin kun esim. 12 veellä on asennemotkotus päällä... Tai kun tulee tappelu jostain toisen tavarasta tms. Mutta tosi harvoin tarvitsee käyttää tuotakaan.

Tintta-liisa kyseli tuttipullosta : kyllä meillä juodaan aamu- ja iltavelli tuttipullosta. Tutin neiti heitti pois reilu kuukausi sitten omasta tahdostaan eikä sitä enää meillä käytetä. Nokkamukista tuo juo jo ihan hyvin.

Sanoja on muutama : äiti, kissa, poppa ja omaa kieltä tulee paljon.

Ja sitten tuosta isän sairaslomasta äidin sairauden aikana : isä ei tosiaankaan voi jäädä palkalliselle hoitovapaalle jos äiti sairastaa :o/ Nytkin kun olin itse kuumeessa ja samaan aikaan oli kaikilla viidellä lapsella kuume niin kyllä oli sumplimista että jaksoi päivän iltaan. Kyllä noita tilanteita on tullut... Kyselihän terkka että tarvitsenko kodinhoitajaa, sanoin että en tarvitse. Mielessä on eräs kerta kun olin influenssassa ja neljäs tyttömme oli reilun kuukauden ikäinen. Silloin asuimme Vantaalla ja kun soitin saadakseni kodinhoitoapua niin vastaus oli tällainen : olisi pitänyt tietää muutama päivä aiemmin että meillä tarvitaan kodinhoitajaa, olisivat sitten osanneet varautua meidänkin tarpeeseen ...... Että näin, pitäkööt hoitajansa :oD

Mutta nyt alakertaan ja telkkua katsomaan. Pitäs saada valmiiks Amalian uudet villahousut, siis ne mitkä tulevat kestovaippojen päälle :o) Sitten alan kutomaan tulokkaalle pöksyjä ;o)

T : Rapuäiti ja Amalia + katras

Vierailija
31/50 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea rapuäidin ja katraan kuulumisia!

Mannalle onnittelut talokaupoista! '

Mukava lukea teidän ja muidenkin talo/remppaprojektien valmistusmista.

Haaveillen omasta :)

Vekkulilta kuulosti Manna ostaman kirja, varmasti mieluinen on.

Perttu tykkää kovasti katsella kirjoja. Monesti tulee kirjan kanssa ja tahtoo syliin sitä katsomaan.

Pikkuhiljaa pitäisi kevätvaatetusta miettiä. Nokian kumpparit ostin neidille mammuttimarkkinoilta 15¿.

Remun kevätpuvut on molemmille uudet jo odottamassa. Niihin pitäisi kivat asusteet ostaa.

Käytiin päivällä pulkkailemassa koko poppoo. Fanny harjotteli hiihtoa ja luistelua, vielä on urakkaa edessä, että homma luistaisi.

On kyllä jo kevättä ilmassa!

Aurinko mieltä lämmittää pitkälle iltapäivään ja lintuset laulelee :)

Ihanaa aikaa!

Perttu antoi koko ulkoilun ajan aurinkolasit olla päässä, ei haitannu ollenkaan.

Pertulla on uusi tapa pitää kieltä jänskästi puolittain ulkona.

Fannylla oli aikoinaan samanlainen tapa juuri 1-vee kuvan aikoihin, vedoksissa monessa kuvassa kieli pilkistää.

Perttu syö ihan taitavasti jo itse ja korvallisesta mukista juominen onnistuu myös.

Hyvää viikonlopun loppua :)

Toivotellen Hilda

Vierailija
32/50 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on tuo Stockmannin kanta-asiakaslehden Reima ulkoiluasu? Me kun asutaan Vaasassa ei päästä livenä sitä näkemään mihinkään, mutta appivanhemmat on menossa ensi lauantaina Tampereelle niin ajattelin pyytää niitä katsomaan sitä tarkemmin, ja ehkä tuomaankin meille semmoisen. Mutta onko laadukas + minkä kokoinen olisi hyvä meidän ikäisille lapsille?

Tintta-liisa

Vierailija
33/50 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtien tansseja samalla kattelen.

Katsoin lehdestä reiman-pukua, josta Tintta kyselit. En osaa vastata, mutta onkohan siinä kosteussuojaa ollenkaan? Kun oli niin edullinen, myös normaalihintaisena. Muuten varmasti on hyvä puku.

Viikonloppu taasen äkkiä hurahti. Ulkoiltu ollaan paljon ja oltu vaan. Kuvia koitin päivällä järjestellä oikeaan järjestykseen ja laitoin lisää kuvia teetettäväksi. Video pätkiä kattelin koneelta ja voi, kun on Perttukin joskus pieni ollut. Tuntuu, että siittä on kauan, kun meillä oli pieni nyytti.

Fannykin tuntui paljon pienemmältä.

Ihana välillä fiilistellä :)

Mukava, kun alkaa normaali viikko hiihtoloman jälkeen. Puisto auki ja porukkaa liikkeellä. Kyllä Perttu nautti, kun käytiin eilen toisessa puistossa ja siellä oli kiikut paikoilla, meidän vakkarista ne kun on talveksi laitettu teloille.

Nyt iltapalalle ja tanssien jälkeen saunaan :)

Reipasta tulevaa viikkoa!

Heilutellen Hilda

Vierailija
34/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi hurjasti onnitteluja Le Cheilelle plussasta! Toivotaan, että kaikki menee hienosti (ja varmastin menee) ja marraskuussa saate pienen asukkaan uuteen taloon :)

Puhihaalle kanssa myötätuulta kuumeiluun ja tärppionnea sitten kun sitä aletaan tarvita!

Meillä meni lauantain hääpäivän vietto oikein mukavasti. Onni lähti iloisesti mummille hoitoon neljän maissa, heilutti vielä hymykuopat lommolla ovelta meille :) Itse olin jokseenkin ahdistunut alkuun Onnin lähdöstä, mutta aika pian pääsin siitä tunteesta eroon ja nukahdinkin heti suunnittelemattomille torkuille sohvalle. Illalla mentiin syömään miehen kanssa. Kyllä oli ihanaa istua rauhassa ja nauttia vaan toistemme seurasta välillä. Pari kertaa kyllä soitettiin illan aikana väliaikakuulumisia mummilaan :) Poika tuli hoidosta yhdentoista maissa, eikä ollut moksiskaan. Mitään ongelmia ei ollut ollut koko hoidon aikana.

Eilen käytiin taas uimassa Mäkelänrinteessä. Poika on ihan intopiukkana, kun pääsee uimaan. Ihanaa seurata pikkuisen riemua!

Tsemppiä Kittylle viimeisten viikkojen kanssa ja toivotaan, että sairastelut loppuvat seinään, kun Topi jää pois tarhasta. Rauhottuisi teidänkin elämä!

Sellaista piti kysyä, että kuinka monella on hammastahna käytössä? Mitä merkkiä? Suosittelivat apteekissa viimeistään sitten aloittamaan sen käytön, kun poskihampaat ovat puhjenneet ja meillä on jo käytössä. Elmexin lastentahnalla meillä harjaillaan.

Niin ja kuinka siististi teidän taaperot syö, kun harjoittelevat itse ruokailua? Leivän syönti ja lasista juominen sujuu jo mutkitta, mutta ruokaa suuhun lusikoidessa meillä on safkassa vielä pöytä ja naama. Hiukan on käden vakaus harjoittunut, mutta syöminen tapahtuu Onnilla niin suurella innostuksella, että sapuskat lentelee milloin mihinkin. Kaiketi ihan normaalia vielä?

Koskahan sitä kannattaa sitten alkaa todenteolla karsimaan huonoja tapoja pois? Jos kiellän Onnia veivaamasta esim puuroa lautasella niin lujaa, että sitä roiskuu pitkin pöytää, niin poika ei ota kieltoa kuuleviin korviinsa. Ainoa toimiva keino olisi varmasti se, että nostaisi pois pöydästä ja ruokaa saisi vasta seuraavalla kerralla, mutta ei tuollaiselle pätkälle voi vielä sellaista tehdä. Koskahan olisi sen aika?

Niin ja meillä otettiin aresti käyttöön muutama päivä sitten. Poika on sellainen tihulainen välillä, että oli ihan pakko. Pistän ruokailutilan nurkkaan istumaan ja selitän ongelman pojalle. Sitten saa istua siinä minuutin. Itse seison vieressä, mutta katson eri suuntaan. Alkuun oli taistelua sen suhteen, että malttaako istua, mutta lopulta antoi periksi. Lopuksi sitten selitän uudelleen, miksi joutui arestiin ja sitten Onni tulee halaamaan ja lähdetään yhdessä pois. Eli siis perus Nanny 911 meiningillä :) Nyt jos tekee pahojaan ja sanon, että jos et lopeta joudut arestiin, kävelee poika itse käymään arestipaikalla ja sitten tulee sieltä pois hymy huulilla ja lopettaa pahanteon.

Tulkaahan raapustelemaan kuulumisia!

Vierailija
35/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin nyt jonkun rivin kirjoittaa!! Onnea plussaneille ja raskautuneille. Hurjaa aatella, että pian marraksille tulee siskoja/veikkoja.

Olin bongaavinani rapuäidin jostain pinosta kerran, siis RASKAUSpinosta. Onko heille tulossa viides vai kuudes? Muistaako joku?

Meille ei ole tulossa, en ole edes hakeutumassa raskaaksi!;o) Onhan näitä tässä jo 3.

Me saatiin Kirpulle fyssari aika ensi maanantaille!! JEE, sitten nähdään mitä hän tykkää Kirpun kehitystasosta.

Mulle tuli Kelasta takaisinperintä kirje kodinhoidon tuesta. Mies kun vaihto keväällä työpaikkaa ja en oikeesti muistanu mihinkään siitä ilmoittaa. No pahinta tässä asiassa on se, että hän on taas jo vaihtanu uudelleen paikkaa. No en voi sanoo ku voi PASKA. Takasinmaksettavaa nyt reilu 200¿.

Mulle iskee lenssu. Ei kiva. Eilen oli kurkku kipee ja tänään köhisen. Mutta positiivist on se, että pakkanen on laskenut, pääsee ulos!!!

HYVÄÄ ALKUVIIKKOA KAIKILLE!!

Hormoonihirviö ja Kirppu ja muut

Vierailija
36/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin kun kysyin hammaslääkäristä, että vasta lähempänä 2v ikää saa aloittaa tahnan käytön, vaikka meillä on jo tovin ollu kaikki hampaat. Siis myös poskihampaat.

Eli meillä ei ainakaan käytetä mitään tahnaa, kun ei kuulemma saa??!?!?!?!?!?!?!?! Mites nää ohjeet näin eri tavalla menee?

Vierailija
37/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille onnittelijoille.

Hammastahnasta tulin kommentoimaan eli meillä ei ole vielä käytössä, mutta täältä Irlannista saa Xylitol pyyhkeitä, jotka on valmistettu vauvoille, pyyhe kiedotaan sormen ympäri ja sillä sitten hangataan hampaita eli meillä pestään ensin hampaat pelkällä vedellä ja sitten pyyhitään Xylitol pyyhkellä. Suomessa en niitä nähnyt. Näyttää olevan valmistettu Amerikassa, ompun makuisia ovat.

Le Cheile

Vierailija
38/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista maanantaita :)

Lapset päikkäreillä ja kävin itsekin torkahtamassa, mulle sopii tuollaiset vartin tirsat, sitten olen pirteä :)

Onnittelut Le Cheilelle plussasta :) ja toiset on tosiaan jo pitkällä, huh! En voisi itse kuvitellakaan, että olisi pikkukakkonen tulossa. Aluksi myös se fiilis, ettei enää ikinä, nyt olen alkanut lämpenemään ajatukselle, mutta vasta sitten kun olen käynyt koulun, eli ikäeroa tulee ainakin 4-5vuotta.

Noema, kiva kun Onnin yökyläily oli sujunut hyvin! Mulla vähän sama fiilis, vaikka jätän vain illaksi hoitoon, niin aluksi on outo olo, meillä kun äiti on se kaikkien tärkein!

Hammastahna myös meillä käytössä, hml sanottiin, että kun poskihampaat alkaa puhjeta, niin sitten käyttöön, riisinjyvän verra, eli todella vähän. Meillä muistaakseni käytössä pepsodentin lasten hammastahna.

Vastailen nyt tässä vielä kysymyksiin:

eli ruokailu on mitä on, yhden-kaksi lusikallista Olli laittaa itse suuhun, muuten hämmentää tms. Mutta syö paremmi kun on oma lusikka. Välillä jos ruoka ei oikeasti maistu, niin kiitos ja näkemiin, minä en turhaa pelleilyä katso! Heh, olen välillä vähän nipo..

Nyt en muista kuka, mutta olisko ollut Keijo Tahkokallio kerran aamutv:ssä puhui tästä jäähy-tuolista. Siinä kysyttiin, että koska on oikea aika, eli koska lapsi tietää, että onko itse tehnyt väärin. Hän vastasi puolentoista-kahdenvuoden iässä. Joten Noema, täällä yksi Nanny 911 fani, joka ottaa kohta käyttöön jäähytuolin tuon pienenherran kanssa. Välillä ei sitten usko mitään, tekee vaan enemmän ja enemmän kun kieltää! Itse ainakin ajattelin niin, että nämä ei kyllä ole enää mitään vauvoja, pakko alkaa kasvattaa ajoissa :)

Nyt pitäisi föönata tukka ja vähän laittaa itseä, jos lähdetään poijaa kanssa illemmalla kaupungille, ehkä ja sitten nakkikeiton tekoon!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
39/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee sitten vain omaa napaa :) Yritän tulla myöhemmin kommentoimaan muutakin ...

Lotalle on tullut alapäähän häpyhuulien alapuolelle joku ihmeellinen punainen paukura. Aristaa sitä selvästi, yritin saada Mehiläiseen lastenlääkärille ajan mutta sain sen vasta ensi viikolle joten yritän huomenna päästä " arvauskeskuksen" lääkärille (huonoja kokemuksia sieltä vaan kyllä on ...)

Ja yöunet on edelleen huonot, en jaksais enää päivääkään. Marraskuusta lähtien on nukuttu TOSI huonosti! Osaksi toki hampaiden tulo on aiheuttanut tämän mut en tiedä johtuuko se myös siitä kun ollaan nyt parin viikon ajan yritetty saada tavallinen maito kehiin, vähitellen olen lisännyt tuttipulloon määrää, mutta onko sitten ollut virhe. Tuntuu että vatsaa jotenkin valittais, mut en sit tiedä. Voi kun osaisi jo puhua ja kertoa mihin sattuu ... Omituista mun mielestä vaan että korvikemaito ei ole aiheuttanut mitään, onko muilla käynyt näin kun siirryitte korvikkeesta tavalliseen maitoon?

Mies on tämän viikon talvilomalla, mitään erikoisia suunnitelmia ei ole, korkeintaan käydään kyläilemässä ja varmaan koko perheen voimin ravintolassa syömässä. Anopin työpaikalla on edelleen norovirus jylläämässä, eli heitä emme nyt tapaile. Kuulemma niin kauan kun sielä työpaikalla se jollakin on, niin anoppi voi viedä viruksen eteenpäin.

Nyt syömään jotain ja siivoamaan ... Ja ehkä makailen hetken sohvalla. Mies on auttamassa kaveriaan talon rakentamisessa.

Tintta-liisa ja Lottuskainen

Vierailija
40/50 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussanneille onnittelut!

noema: ihana viikonloppu teillä ollut miehen kanssa, ja hyvä

että Onnilla kaikki oli mennyt hyvin hoidossa! Hammastahna

on jo käytössä kun sen avulla onnistuu pesemään nuo meidän

neitokaisen hampaat paremmin. Pepsodentin lapsihammastahnaa

muistaakseni on. Ja hammashoitaja sanoi silloin syksyllä että

tahnaa sitten kun poskihampaat ovat tulleet. Mutta me tosiaan

alettiin antamaan jo aiemmin.

Syöminen meillä onnistuu parhaiten kun saa itse syödä, ja

SORMIN, lusikka voi mennä satunnaisesti suuhun mutta pääasiallisesti

kaikki menee sormin alas. Ongelmana meillä on nyt se että

kaikki ruokahan ei ole sormin syötävää, ja tällöin Lotta ei oikein

suostu syömään mitään ...

Huonojen tapojen poisopettamiseen en osaa sanoa kun ensimmäinen

on meillä kyseessä. Muut osaavat varmaan paremmin neuvoa

niissä asioissa.

hormoonihirviö: hyvä homma että saitte Kirpulle noin nopeasti

ajan! Ja Kela kyllä osaa periä takaisin, mutta ylimääräistä

ei varmasti ei ikinä tule, vahingossakaan. Ja paranemisia!

Huomenna menen laitattamaan hormonikierukan (saan vielä sen kaiken lisäksi ilmaiseksi). Meillä Lotta jää ainokaiseksi joten hyvillä mielillä menen sen nyt laitattamaan. Nostan tosiaan kaikille hattua joilla on useampi kuin yksi lapsi, rankkaa on välillä, meille tosiaan riittää tämä yksi joka valvottaa kaiket yöt :((