Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook kirppareiden raivostuttavat ostajat!

Vierailija
23.12.2024 |

Menee FB kirppareilla hermo näihin kahteen ihmistyyppiin.

1. Ostaja kommentoi tavaraa että "av ostan". Laita ostajalle viestiä, että "hei, olit kiinnostunut tavarasta X kirpparilla Y, tehdäänkö kaupat?" niin eivät edes koskaan avaa ja lue sitä viestiä.

Joka kerta vastaan heidän kommenttiin että "olen laittanut sinulle yksityisviestiä" ja siihen he vastaavat siihen tykkäyksellä. Kuitenkaan viestiä ei koskaan avata eikä siihen vastata.

Eikö jotkut todella osaa katsoa esim. Viestipyynnöt -kansiota, kun tiedossa on että viestiä on laitettu?

2. Ostajaehdokas halua tavaran postituksella. Kaikki tiedot vaihdetaan. Sitten ostaja kirjoittaa: "Maksan tänään illalla" tai "Maksan tänään kun pääsen töistä" tai "Maksan tänään kun pääsen kotiin". Ja ostaja katoaa, ei näy maksua eikä kuulu enää mitään. Jos on kaupat kesken ja aikomus ostaa jotain niin kyllä se pitäisi olla muistilistalla melko korkealla että maksu pitää hoitaa silloin kun lupaa.

Jos itse haluan ostaa jotain, en mä sitä asiaa yhtäkkiä unohda, vaikka olisi muitakin asioita.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdassa nro yksi mainittu asia toistuu joka kerta kun jotain myy. Joku haluaa ostaa, mutta viestejä ei osaa edes lukea.

Vierailija
2/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin Facessa on paljon hupiostajia jotka ei edes oo ostamassa mitään. Mikä edes on alustava varaus? Se tuote ostetaan tai ei osteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon voisi lisätä myös ne joilla ei ole rahaa siihen 10 euron asiaan, vaan myyjän pitäisi odottaa ja varata tuotetta siihen asti että ostaja saa lapsilisät parin viikon päästä. Jos ei ole heti rahaa niin hakisi kaupasta osamaksulla uuden, ai niin eihän ne voi kun 99% on luottotiedottomia tapauksia.

Näin tuossa kerran kun joku kallu kyseli polttopuita myyvältä että saako laskulla. Onneksi myyjä oli kommentoinut että ei. Kyllä se tiedetään mikä näiden kallujen laskujen maksukyky on.

Vierailija
4/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se yksi varma ratkaisu, jolla av-tyypeistä ja epävarmoista maksajista pääsee eroon. Laitan kellonajan, johon mennessä odotan vastausta tai rahaa  ja sitten myyn tavaran seuraavalle. Jos ei ole jonossa ketään kellonaika on silti oman mielenrauhansa vuoksi järkevää, jolloin ei tarvitse huhuilla ostaako se joku haamu jotakin vaiko ei. 

Tilanne täytyy pitää omassa hallinnassa, eikä roikkua odottamassa jonkun täysin vieraan ihmisen takia ostaako, maksaako. 

Itse en ostele Facesta kuin hakemalla tavaran myyjältä. Juuri siksi, etten jaksa vääntää ihmisten kanssa

Vierailija
5/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa on kahdenlaisia ostajia, niitä jotka laittaa maksun heti ja niitä jotka just lupaa laittaa rahan kun pääsee töistä, eikä koskaan enää kirjoita mitään.

Vierailija
6/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on se yksi varma ratkaisu, jolla av-tyypeistä ja epävarmoista maksajista pääsee eroon. Laitan kellonajan, johon mennessä odotan vastausta tai rahaa  ja sitten myyn tavaran seuraavalle. Jos ei ole jonossa ketään kellonaika on silti oman mielenrauhansa vuoksi järkevää, jolloin ei tarvitse huhuilla ostaako se joku haamu jotakin vaiko ei. 

Tilanne täytyy pitää omassa hallinnassa, eikä roikkua odottamassa jonkun täysin vieraan ihmisen takia ostaako, maksaako. 

Itse en ostele Facesta kuin hakemalla tavaran myyjältä. Juuri siksi, etten jaksa vääntää ihmisten kanssa

Joo olet oikeassa. Lisäksi: "Myydään nopeiten hakevalle." Sille menee jonka kanssa sovitaan kaupat nopeiten.

Vierailija
7/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus myin pikkumattoa (5€) ja kun vihdoin saatiin nouto sovittua, ostaja ilmestyy paikanpäälle ja sanoo että ei otakaan, "miettii vielä".

Vttu, se on 5 euron matto, ota tai jätä. Heitin sen tämän jälkeen roskiin. Ei kannata vaivata itseään vitosen takia matosta jonka jonku ehkä ostaa tai sit ei.

Vierailija
8/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma Torissa.

Vierailija
9/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan nykyään tavaran mieluummin roskiin kun myyn.

Vierailija
10/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma Torissa.

Torissa on helppo tehdä ostajan kadotus taikatemppu sillä tavalla että vastaa "kyllä" siihen kun joku kysyy että "onko vielä myynnissä?". 99% ei vastaa enää koskaan mitään.

Vierailija
11/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinted on huippu hyvä paikka myydä esim vaatteita ja kenkiä. Menee varmasti kun hinnat on kohdallaan ja maksu onnistuu kätevästi.

Vierailija
12/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttävät ne ostajat, jotka eivät lue, että vain postitus. He katsovat postinumeroa ja laittelevat viestejä, että tulisivat ostoksille. Ihanko totta, ei minulla ole kauppaa, tämä myymäni asia on helpoin lähettää tavallisessa kirjekuoressa sen sijaan että sopisin jotain shoppailuaikoja.

"Paras" ostaja viime viikolla oli sellainen, jolle menin noutomahdollisuuden antamaan ja niinpä hän räntäsateisena aamuna laittoi viestiä, että olen täällä parkkipaikalla (200m päässä), tule tuomaan tänne. Ilmoitin, että höpsis, nouto on sovitusti alaovelta. Eipä näkynyt sen jälkeen.

Vierailija
13/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viestien lukemattomuus ihmetyttää. Jos selkeästi kirjoittaa, että olen laittanut sinulle viestin, miksi nämä eivät käy viestipyyntöjä ja roskapostia läpi, jos "normiviesteissä" ei suoraan näy.

Luulisin sen järkikin sanovan, että jos viestiä on laitettu niin silloin se jossain on, ja siihen odotetaan vastausta.

Vierailija
14/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttävät ne ostajat, jotka eivät lue, että vain postitus. He katsovat postinumeroa ja laittelevat viestejä, että tulisivat ostoksille. Ihanko totta, ei minulla ole kauppaa, tämä myymäni asia on helpoin lähettää tavallisessa kirjekuoressa sen sijaan että sopisin jotain shoppailuaikoja.

"Paras" ostaja viime viikolla oli sellainen, jolle menin noutomahdollisuuden antamaan ja niinpä hän räntäsateisena aamuna laittoi viestiä, että olen täällä parkkipaikalla (200m päässä), tule tuomaan tänne. Ilmoitin, että höpsis, nouto on sovitusti alaovelta. Eipä näkynyt sen jälkeen.

Lisäksi on turhauttavaa odotella kotona saapuuko joku hakemaan tavaraansa vai ei. Postiin on helppo pudottaa paketti samalla kun käy muutenkin asioilla.

Vierailija
15/15 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus myin pikkumattoa (5€) ja kun vihdoin saatiin nouto sovittua, ostaja ilmestyy paikanpäälle ja sanoo että ei otakaan, "miettii vielä".

Vttu, se on 5 euron matto, ota tai jätä. Heitin sen tämän jälkeen roskiin. Ei kannata vaivata itseään vitosen takia matosta jonka jonku ehkä ostaa tai sit ei.

Tässä on tavallaan myyjänkin vika. Ei nimittäin mietitä ollenkaan, millainen ihminen ostaa jonkun käytetyn 5e maton tai edes miettii sellaisen hankkimista.

Yleensä todella elämänhallintansa menettänyt, joka ei enää saa lainaa mistään ja seuraava asunto on täysin kalustamaton.

Lienee päivänselvää, että silloin tulee ties mitä mutkia matkaan tai ei edes löydy tililtä sitä viittä euroa.

Tuollaisissa tuotteissa ainoa järkevä tapa menetellä on antaa se ilmaiseksi, tai heittää jätteenkeräykseen.