Azoreilla käyneet!
Moikka!
Onko joku ollut perheineen siellä lomalla ja kuinka kohde sopi lapsiperheelle? Olemme ajatelleet lomaa sinne, mutta haluaisin kuulla mahdollisesti siellä olleilta, että sopiko kohde lapsiperheelle. Meillä puolivuotias...
Kommentit (2)
itse asiassa mäkin olin reissussa odotusaikana, syksyllä 05. Meillä oli vuokrattuna auto, ja kierreltiin saarta ympäriinsä. Mun on aika vaikea kuvitella kovin mielekkääksi lapsiperhekohteeksi, ainakin tuommonen vauvaikäinen tarvisi rattaat kulkemiseen (kantoliina on tietty vaihtoehto) ja ne ei taas sovi paikalliseen liikennekulttuuriin (ajavat kuin hullut). Tosiaan jalkakäytäviä ei pahemmin ole, tai ne saattavat olla puolen metrin levyisiä.
Mutta meidän hotellin vieraskirjassa tais olla parikin kirjoitusta tyytyväisiltä lapsiperheiltä, muistan, että toisella perheellä oli 9 kk ikäinen vauva, koska ihmettelin sitä jo silloin. Mutta ei sitten tietoa, miten sen lomansa viettivät.
velihuilu
Me käytiin viime keväänä Azoreilla viikon reissulla. Olin itse silloin vielä raskaana joten kokemusta lapsen kanssa matkustamisesta ei ole :-)
En itse lähtisi pienen lapsen kanssa Azoreille. Kulkeminen pääkaupunki Ponta Delgadassa voi olla työlästä: kadut kapeita, jalkakäytävät paikoin niin kapeita etten itse välillä meinannut mahani kanssa mahtua pujottelemaan autojen & talojen välistä :-)
Ilmasto on todella vaihteleva. Tuulee kovasti (itse tykkäsin kosteasta ja viileästä meri-ilmastosta, nukuin paremmin kuin koskaan!) ja sadetta saadaan päivittäin hyvin suurella todennäköisyydellä. Ihan kesällä voi olla toisin, ei ole kokemusta.
Käytiin paljon kiertelemässä saarta ympäri. Upeita maisemia, joista itse nautti suunnattomasti, mutta en usko että pieni lapsi saa maisemista samanlaisia kicksejä kuin aikuinen, heh. Varmaan puuhaa lapsiperheellekin löytyy jos etsii - perinteiset Azori-touhut kuten delfiinisafarit ja viidakkovaellukset (joille en masuni kanssa saanut mennä, snif) ovat aikuisten juttuja.
Samalla reissulla oli pari lapsiperhettäkin, voi hyvin olla että heilläkin oli onnistunut reissu (ei koskaan juteltu, joten en tiedä). Asenteestahan homma on hyvin pitkälti kiinni.
Toivottavasti saisit vastauksen myös joltain sellaiselta joka on saarella käynyt lapsen kanssa!