Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

syöttötuolikysymyksiä

25.10.2006 |

Olen hankkimassa esikoiselle syöttötuolia ja mietinkin tässä että minkälainen sen tulisi olla..?

Haluaisin puisen, tulisi pirttipöydän päätyyn ja tripptrapp on turhan kallis. Suositelkaa/ kommentoikaa. Kokemuksia esim. Niemen tehtaiden tuoleista tai tripptrappkopioista?

Tuolinhan tulisi tietenkin pysyä tukevasti pystyssä, mutta onko muita huomioitavia asioita?

Minkä ikäisenä muuten olette vaihtaneet syötöt sitteristä syöttikseen? Oletteko ostaneet tuolin uutena vai käytettynä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista mikä nimeltään, eikä sitä tuossa tuolissakaan missään lue (omituista..). Ollaan alettu pieniä aikoja istumaan siinä 6kk.lähtien " neuvolan luvalla" , vaikka poika ei istukaan vielä itsenäisesti ilman tukea. Pehmusteen tukemana on istunu koko ajan aika tukevasti ja tuntuu viihtyvän huomattavasti paremmin kuin sitterissä, jossa venkoili ja nosti itseään istuma asentoon. Mutta tosiaan kokoamisvaiheessa huomasimme, että tuo kopio ei ole mitään huippulaatua, värivirheitä löytyi ja miehen piti tehdä siihen joku viritys, että sai sen pysymään tasaisesti alustalla (ettei siis keiku). Mutta nyt on ollu kyllä käytössä ihan hyvä.

Vierailija
2/7 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin tripp trappin halpisversio, Emma easy -merkkinen. Prismassa oli kesällä tarjouksessa 39 eurolla. Mun mielestä ollu ihan hyvä (muista ei oo kokemusta =)). On mun mielestä ihan tukevakin. Alettiin istuttaa n. 7kk iässä vähitellen, vaikka vauva ei vielä muuten ilman tukea tuolloin istunutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on korkea selkänoja, mikä on minusta tärkeää pienelle vauvalle. Me alettiin syöttämään ruoat siinä n. 6-kuisena. Tyttö osasi jo ennen tätä istua tuetta lattialla.

Tuo tuoli maksoi muistaakseni 45¿ ja siihen kävi vanha pehmusteemme joka on Stockalta. Myydään myös lastentarvikeliikkeissä ja kävi siihen kuin nenä päähän (on siis myös korkea selkäpuolelta).

Minä siis suosittelen tätä syöttötuolia lämpimästi. Syöttötuoliajan jälkeen voi sitten ostaa sellaisen korotetun lastentuolin, niitäkin saa mun mielestä Ikeasta, ja säästää kyllä suuren summan verrattuna Tripp-Trappiin. Meilläkin kyllä esikoinen siirtyi syöttötuolista suoraan normalille tuolille jossa pidettiin aluksi tyynyä korokkeena.

Mielestäni Tripp-Trappissa on myös todella pieni se tila, missä lapsi istuu, eli pullukammalla vauvalla on kyllä ahdasta olla. Vai saako sitä " reikää" suurennettua? Tuttavallani on ko. istuin, mutta sanoi ettei sitä hänen mielestään pysty suurentamaan. Siis että istuinlautaa ei pysty siirtämään niin, että istumatila suurenisi. Korjatkaapa jos olen väärässä!

Vierailija
4/7 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ystäväni, jolla on tripp trapp sanoi sen olevan tosi hyvä vilkkaalle kaksivuotialle, koska tämä pääsee itse kiipeämään tuoliin, mutta ei pääse sieltä itsenäisesti pois. Ei pääse siis nousemaan tai karkailemaan siitä. Meilläkin kyllä tuo tripp trapp -malli oli ainoa, jossa vauva pysyi tukevasti, muissa malleissa huojui puolelta toiselle. Mutta tuohon en tosiaan osaa sanoa, että jos on pulleampi vauva, että käykö ahtaaksi..Ainakin se kaverin kaksivuotias siihen vielä hyvin meni, mutta ei ole kyllä mikään jättiläinen..

Vierailija
5/7 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on se ja hyväksi on koettu. on aika usein tarjouksessa 59e.

Vierailija
6/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostimme myös Citymarketista tuo Bambino- syöttötuolin, 59 euroa.

Poika on nyt reilut 7 kk ja on pitkän aikaa istunut hyvin ja alkoi aikaisin punnertamaan istumaan esim. sylissä. Neuvolassa sanoivat kun poika oli vajaa 7 kk, että ei saa vielä syöttää syöttötuolissa, jonkun aikaa sitä noudatimmmekin, mutta sitten kun poika täytti 7 kk, niin aloimme syöttämään siinä, kun ei pysynyt enää sitterissä ja istuu kertakaikkiaan niin tukevasti.:)

Vierailija
7/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta päädyin tohon Citymarketin tuoliin ja oon ollu tosi tyytyväinen, ei todellakaan heilu ja huoju eikä siitä niin vaan itse kiivetä pois jos turvakaari on paikoillaan.