Minä teen aina riisipuuron pelkkään veteen
Lisään valmiiseen puuroon pari ruokalusikallista rypsiöljyä.
Paljon terveellisempi kuin maitoon tehty.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Hauska miten ajattelen riisin veteen olevan jotenkin terveellinen. Pelkkää hiilarit ap vaihtaisit edes kauraan niin saisit kuitua ja proteiinia edes vähän 🤣🤣
Hauskaa miten ajattelet että osaat suomea.
20% kermaa. Siitä tulee silloin ihanan pehmeää.
-Kylmis
Minä teen risipuuroa kerran vuodessa jouluaattona. Teen sen silloin punaiseen maitoon ja nautin sokerin, kanelin ja voisilmän kera. Syökää te muut riisivettänne.
Vierailija kirjoitti:
Siniseen maitoon+kermaan ja laitanpa vielä hieman voitakin mukaan.
Mistä saa sinistä maitoa? Oli pakko, anteeksi.
-Kylmis
Kaikki puurot kuuluu tehdä veteen. Tuo maitoon tekeminen on joku ikiaikainen 50-lukulainen tyyli, milloin maitoa käskettiin valtion taholtakin juomaan niin paljon kuin mahdollista. Kun se on niiiiin terveellistä se maito. Todellisuudessa kyse oli tietenkin siitä, että Suomi oli agraari-, eli maatalousyhteiskunta, jolle oli tärkeää että itse tuotettuja maataloustuotteita, kuten maitoa, kulutettiin mahdollisimman paljon. Todellisuudessa maito ei luonnollisestikaan kuulu aikuisen ruokavalioon missään koko nisäkäskunnassa, eikä etenkään eri nisäkkään maito. Tämän sanonee jo ihan terve järki.
Eli kaikki puurot veteen vaan, eikä mitään maitoa sinne sekaan. Tervetuloa tälle vuosituhannelle, niin sanotusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa sinistä maitoa? Oli pakko, anteeksi.
-Kylmis
Smurffista? Oli pakko, anteeksi.
Minä keitän riisit pehmeiksi vedessä ja lisään lopussa suolan, reilusti kuohukermaa sekä oikeaa voita.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki puurot kuuluu tehdä veteen. Tuo maitoon tekeminen on joku ikiaikainen 50-lukulainen tyyli, milloin maitoa käskettiin valtion taholtakin juomaan niin paljon kuin mahdollista. Kun se on niiiiin terveellistä se maito. Todellisuudessa kyse oli tietenkin siitä, että Suomi oli agraari-, eli maatalousyhteiskunta, jolle oli tärkeää että itse tuotettuja maataloustuotteita, kuten maitoa, kulutettiin mahdollisimman paljon. Todellisuudessa maito ei luonnollisestikaan kuulu aikuisen ruokavalioon missään koko nisäkäskunnassa, eikä etenkään eri nisäkkään maito. Tämän sanonee jo ihan terve järki.
Eli kaikki puurot veteen vaan, eikä mitään maitoa sinne sekaan. Tervetuloa tälle vuosituhannelle, niin sanotusti.
Varmaan maailman tyhmin kirjoitus mikä olen lukenut. Onko karhu nisäkäs? No miksi karhu ei paista munakasta aamupalaksi? Miksi karhu ei osaa tehdä nuotiota? Syökö karhu avokaadoja? Ihminen murehtii ja lehmä märehtii.
Vierailija kirjoitti:
Teen riisipuuron kookoskermaan. Vältän maitoa, koska se aiheuttaa minulle autoimmuunireaktion. Runsaasti käytettynä.
Vanhakantaiset eivät ole avoimia uusille ohjeille 🙈 Alapeukuttajien ahdasmielisyys 😆
Tämän autoimmuunireaktion vuoksi olen sairauslomalla. Villiintyi ja kipu oli kova. 21 lääkintäkertaa päivässä. Saunaan ei moneen viikkoon ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen riisipuuron kookoskermaan. Vältän maitoa, koska se aiheuttaa minulle autoimmuunireaktion. Runsaasti käytettynä.
Vanhakantaiset eivät ole avoimia uusille ohjeille 🙈 Alapeukuttajien ahdasmielisyys 😆
Tämän autoimmuunireaktion vuoksi olen sairauslomalla. Villiintyi ja kipu oli kova. 21 lääkintäkertaa päivässä. Saunaan ei moneen viikkoon ym.
Tiedät varmaan aiheesta paljon. Pastöroimaton raakamaito on varmaan lapsille todella vaarallista? Jos ihminen ei altistu bakteereille, niin mitä tapahtuu? Sinun pitäisi olla tietäjä aiheessa.
Se on lisukeriisiä ei puuroa, puuroon tulee maitoa, ehkäpä ruokakermakin kävisi ja kaurakerma maidottomalle.