Hei mies, oletko jo aloittanut jouluvalmistelut?
Joko on leivottu, siivottu, koristeltu ja ostettu lahjat?
Kommentit (22)
Olen aloittanut, äsken juuri pesin uunin että on piparinpaistoa varten huomenna putipuhdas. Alan tekemään kohta piparkakkutaikinaa jotta ennättää olemaan kylmässä yön yli.
M42
Ollaan me vaimon kanssa jo eka kerran yhdynnässä oltu.
Paljaalla pinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittanut, äsken juuri pesin uunin että on piparinpaistoa varten huomenna putipuhdas. Alan tekemään kohta piparkakkutaikinaa jotta ennättää olemaan kylmässä yön yli.
M42
Siinäpä vasta kelpo mies! Joku onnellinen saa sinusta hyvän puolison.
Kiitos kysymästä. Saaristolaisleivät leivoin alkuviikosta, illalla tein lanttu- ja imelletyt perunalaatikot ja valvoin niiden valmistumista aamukuuteen.
M58
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä. Saaristolaisleivät leivoin alkuviikosta, illalla tein lanttu- ja imelletyt perunalaatikot ja valvoin niiden valmistumista aamukuuteen.
M58
Sepä on Miehen puhetta, se!
Kyntteliköt ovat ikkunoilla, omatekoinen kranssi ulko-ovessa ja led-valorimpsut viritettyinä keittiön sekä kylppärin katoissa. Perussiivoukset tehtynä, sauna pesty ja puhtaat lakanat vaihdoin tänään. Pikkukinkun nostin sulamaan. Joulun ensimmäisen riisipuuron nostin parvekkeelle jäähtymään ja sen kaveriksi keittelin amaretolla ryyditetyn rusinasopan. Juurespyreen (en harrasta laatikoita) teen huomenna. Joulupullat ostin tänään lähiruokatorilta ja laitoin osan pakkaseen. Pikkuinen tekokuusi sai koristeensa ja Erik Lindströmin & lapsikuoron joululevy kaivettu esiin ja soitettukin kertaalleen. Hautakynttilät ovat varattuina eteisen naulakkoon ja vien ne muistelupaikkaan täällä asuinpaikkakunnallani.
M 50
Olen tehnyt kaikki metatyöt, nyt on akan vuoro osallistua - ihme lusmu.
Kauppalaskujen mukaan on valmistelut aloitettu ja toiveet toteutettu.
villasukkia odotellessa
Miksi v*tussa leipoisin yhtään mitään, kun ei tänne ketään ole tulossa?
En ole enkä aloita. Mitä järkeä on viettää joulua yksin.
Tyhjät tälkit palautettu ja 6kg kinkku ostettu niillä rahoilla
Vaimo lähti kotimaahansa ja menen tänä vuonna sisarelleini jouluksi, kun siellä on lasten takia kaikki viimeisen päälle joulutunnelmaan viritettynä. Lahjat on tietysti ostettu. Ensi vuonna taidan jälleen lähteä etelään.
Mun rooli on tehdä ne ns. Miesten työt.
Eli polttopuut ovat valmiina puuhellaa varten ja leivinuunin lämmitys on aloitettu. Piha hiekotettu jne. Ei prkl!! Ulkoroihut unohtus.
Huomenna pitää vielä raapaista puolikas työpäivä.
-Kylmät kädet Ry
Vaimoni työaika arkisin kodin ulkopuolella on 5 tuntia, hänelle jäävät kaikki kotityöt kokkaamisesta pyykinpesuun, siivouksesta läksyjenvahtimiseen ja ruokaostoksiin. Nyt joulunalusviikonloppuna käännettiin taas - kuten aina ennen joulua - asiat niin päin, että minä ostin, siivosin, pyykkäsin (ja hain kuusen ja koristelin sen lasten kanssa, pidin huolta lapsista, myös ulkoillen) ja vaimoni touhusi keittiössä, koska kokkaaminen ei onnistu minulta. Tämä toimii meillä hienosti: me olemme pois keittiöstä eli vaimon tieltä, hän rakastaa jouluruokien tekemistä. Täksi päiväksi jäi kuulemma kinkun paisto noin klo 18 - 24, ja illasta ja yöstä tulee hieno, koska anoppi hakee lapset iltapäivällä luokseen jonne jäävät yöksi. Huomenna menemme sinne puoleltapäivin riisipuurolle ja pienelle lahjojenvaihdolle, sitten takaisin kotiin lasten kanssa omaa aattoa viettämään (anoppi saa toisen tyttärensä perheineen luokseen). Jouluaamuna tulevat minun vanhempani meille 24 tunnin vierailulle.
Onnellinen mies
Olen tienannut koko vuoden rahaa että saadaan taas tämäkin joulu esitettyä.
Ei