Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyöpiste kaksiossa, laittaisitko makkariin vai olohuoneeseen?

Vierailija
22.12.2024 |

Makuuhuone on suht pieni, työpöytä kyllä mahtuisi sinne mutta on sitten hieman ahdas. Vai laittaisitko olohuoneeseen? Keksin molemmista hyviä ja huonoja puolia.

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekisin etätöitä, muuttaisin suosiolla kolmioon, jotta saisin erillisen työhuoneen. En haluaisi, että työasiat ovat jatkuvasti silmien alla. Etätyö mahdollistaisi muuttamisen vähän kauemmas, joten olisi varaakin siihen kolmioon. 

Vierailija
62/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita makkariin ja kun et ole töissä, niin peitä työpiste jollain kankaalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä surullista siinä on, että ihminen ei halua ajatella työasioita 24/7, vaan haluaa erottaa työ- ja vapaa-ajan toisistaan? Sehän on vain tervettä. "

En minä ajattele työasioita vaikka mulla on työpiste olohuoneen ruokapöydällä näyttöineen. Erotan työajan ja vapaa-ajan, kun pistän läppärin kiinni. Jos vieraita tulee, niin sitten raivaan työpisteen pois, mutta muuten tuo työpiste ei haittaa yhtään. 

Eri

Vierailija
64/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pelkkä työläppärin tai näytönkään näkeminen ei riitä siihen, että olisi ajatukset heti töissä. Niin kauan kun kone on kiinni, olen vapaalla olinpa sitten kotona tai jossain muualla.

Kannattaa harkita mukavampaa työpaikkaa, jos työasiat noin kovasti ahdistaa.

Vierailija
65/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten eri tavalla näitäkin asioita mielletään. Itselle työpiste makkarissa ei ole mikään ongelma. Työt loppuu tasan siihen, kun laitan läppärin kannen päivän päätteeksi kiinni. Työkoneen näkeminen ei ahdista ja olen vapaalla tasan heti sen jälkeen, kun työpäivä päättyy.

Itseä sitten taas ahdistaa ajatuskin siitä, ettei olisi erillistä työpuhelinta. Puhelimen koen sen verran henkilökohtaiseksi, että olisi inhottavaa, jos työasiat olisi käytännössä koko ajan käden ulottuvilla.

Teetkö töitä vaan läppärillä vai onko sulla erillinen näyttö jne?

Vierailija
66/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä surullista siinä on, että ihminen ei halua ajatella työasioita 24/7, vaan haluaa erottaa työ- ja vapaa-ajan toisistaan? Sehän on vain tervettä. "

En minä ajattele työasioita vaikka mulla on työpiste olohuoneen ruokapöydällä näyttöineen. Erotan työajan ja vapaa-ajan, kun pistän läppärin kiinni. Jos vieraita tulee, niin sitten raivaan työpisteen pois, mutta muuten tuo työpiste ei haittaa yhtään. 

Eri

Taas nimimerkki Eri, joka ei ymmärrä, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin hän. Yllättän usein ketjuissa juuri Eri tulee kommentoimaan "en minä, joten ei muutkaan" tyylillä. Ja kyllä se kone alitajuisella tasolla vaikuttaa, vaikka et itse sitä huomaisi. Ihmisen mieli ei ole ihan niin simppeli. 

Vierailija
67/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pelkkä työläppärin tai näytönkään näkeminen ei riitä siihen, että olisi ajatukset heti töissä. Niin kauan kun kone on kiinni, olen vapaalla olinpa sitten kotona tai jossain muualla.

Niin, töitähän on ihan jonoksi asti tarjolla ja kaikki halukkaat voivat tuosta vain astella mukavaan työpaikkan, jossa on niin kivaa, että vapaa-ajallakin haluaa katsella työasiota ja nauttia niistä. 

Vierailija
68/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pavlovin koiria täällä oikein kirjoittelee, kun pelkkä työvälineen näkeminen noin ahdistaa? :D

Vierailija
69/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekisin etätöitä, muuttaisin suosiolla kolmioon, jotta saisin erillisen työhuoneen. En haluaisi, että työasiat ovat jatkuvasti silmien alla. Etätyö mahdollistaisi muuttamisen vähän kauemmas, joten olisi varaakin siihen kolmioon. 

Mulle työasiat tarkoittavat niitä työasioita eikä välineitä, joilla töitä teen. Jos näen läppärin ja näytön tai hiiren, niin ei ne tuo mulle työasioita mieleen enkä todellaaan tarvitse niitä varten ylimääräistä huonetta.

Vierailija
70/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksiössä ja teen töitä läppärillä keittiön pöydän ääressä. Lopputulos on se, että en halua syödä ikinä vapaa-ajallani keittiön pöydän ääressä. Vaikka keittiötä muuten en miellä mitenkään työhuoneeksi. Joten kyllä on oltava erillinen työpöytä.

Vierailija
71/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten eri tavalla näitäkin asioita mielletään. Itselle työpiste makkarissa ei ole mikään ongelma. Työt loppuu tasan siihen, kun laitan läppärin kannen päivän päätteeksi kiinni. Työkoneen näkeminen ei ahdista ja olen vapaalla tasan heti sen jälkeen, kun työpäivä päättyy.

Itseä sitten taas ahdistaa ajatuskin siitä, ettei olisi erillistä työpuhelinta. Puhelimen koen sen verran henkilökohtaiseksi, että olisi inhottavaa, jos työasiat olisi käytännössä koko ajan käden ulottuvilla.

Teetkö töitä vaan läppärillä vai onko sulla erillinen näyttö jne?

On erillinen näyttö ym. pelit ja vehkeet.

Vierailija
72/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella ymmärtämään, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä. Se helpottaa asioiden ymmärtämistä. Työ voi olla hyvinkin mukavaa, vaikka ihminen ei halua katsella työhön liittyviä asioita vapaa-ajallaan. Meillä kaikilla kun työ ei ole pelkästään läppärillä ja näytöllä, vaan siihen tavitaan muitakin elementtejä. 

Vierailija
73/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle työasiat tarkoittavat niitä työasioita eikä välineitä, joilla töitä teen. Jos näen läppärin ja näytön tai hiiren, niin ei ne tuo mulle työasioita mieleen enkä todellaaan tarvitse niitä varten ylimääräistä huonetta.

Ok. Ja koska sulla on noin, kuvittelet, että kenelleäkään muulla ei voi olla toisin. Vai mikä oli pointtisi? 

Vierailija
74/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Taas nimimerkki Eri, joka ei ymmärrä, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin hän. Yllättän usein ketjuissa juuri Eri tulee kommentoimaan "en minä, joten ei muutkaan" tyylillä. Ja kyllä se kone alitajuisella tasolla vaikuttaa, vaikka et itse sitä huomaisi. Ihmisen mieli ei ole ihan niin simppeli. 

Pitäiskö mennä jo psykiatrille, jos työvälineiden näkeminen jo aiheuttaa työahdistusta tai ihan vaan vaihtaa töitä? 

Vierailija
75/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuone. Työpisteen yläpuolella peili, josta näkee kun vaimo istuu pöntöllä ja

pyllystä pusertuu paksuja pikimustia pökäleitä pönttöön!

Vierailija
76/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Pitäiskö mennä jo psykiatrille, jos työvälineiden n

Ei ole tarvetta. Pitäisikö sinun opetella pysyttelemään asiassa ja ymmärtämään, että ihmiset ovat erilaisia. Se, että kokee asiat eri tavoin kuin sinä, ei tee kenestäkään psyykkisesti sairasta. Kasva aikuiseksi ja opi ymmärtämään erilaisuutta. se helpottaa monessa asiassa. Myös asiallisen argumentoinnin opettelu on hyväksi etenkin työelämää silmällä pitäen. 

Vierailija
77/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Ja koska sulla on noin, kuvittelet, että kenelleäkään muulla ei voi olla toisin. Vai mikä oli pointtisi? 

Pointti on että, ehkä ap voi laittaa sen työpisteensä olohuoneeseen eikä sen takia tarvitse mitään kolmiota hommata eikä tarvitse makkarissa nyhjätä pienessä työpisteessä. Pitää kyllä ensin tsekata mihin psyyke kestää näköjään.

Vierailija
78/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei työpiste ja sen näkyminen kotona haittaa, mutta ymmärrän kyllä niitäkin, jotka haluavat piiloon kaiken, mikä jollain tavalla muistuttaa työstä. Olen ollut aikaisemmin työssä, jossa en viihtynyt yhtään, ja silloin kyllä ahdisti ihan kaikki mahdollinen. Työhön liittyvä ja muukin, mutta varsinkin työhön liittyvä.

Nyt olen mukavassa (no, enimmäkseen) työssä ja tykkään tehdä etätöitä.

Vierailija
79/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua mutta itse laittaisin toiseen makuuhuoneeseen.

Vierailija
80/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua mutta itse laittaisin toiseen makuuhuoneeseen.

Et näköjään lukenut edes otsikkoa.