Etätyöpiste kaksiossa, laittaisitko makkariin vai olohuoneeseen?
Makuuhuone on suht pieni, työpöytä kyllä mahtuisi sinne mutta on sitten hieman ahdas. Vai laittaisitko olohuoneeseen? Keksin molemmista hyviä ja huonoja puolia.
Kommentit (147)
Olohuoneessa tulee vapaa-ajalla hengailtua paljon enemmän kuin makuuhuoneessa, ellei nukkumista lasketa. Ja ei lasketa, koska silloin on silmät kiinni. Siispä työpiste makkariin, niin ei ole jatkuvasti näkyvissä ja mielessä työasiat kotona ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on makkarissa. On helpompi aloittaa työt, kun ei tarvitse siirtyä toiseen huoneeseen.
Joo, mutta kai sun kahvit täytyy hakea keittiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Olohuone, jotta videokonferenssissa ei näy takana sänky.
Nyt eletään vuonna 2024, kaikki yleisimmät videokonferenssialustat tukevat virtuaalisia taustakuvia jotka peittävät sängyt, sotkut ja alastomat puolisot.
Minulla oli ennen olohuoneessa, sitten makuuhuoneessa. Mielestäni makuuhuone parempi. Esimerkiksi jos asunnossa asuu muitakin tai käy vieraita niin kivempi tehdä töitä siellä makuuhuoneessa rauhassa. Lisäksi ketä se haittaa vaikka näkyisi sänky taustalla, sen sängyn voi pedata ja itselläni ei edes näy sänkyä taustalla. Koen myös, että kun makuuhuoneessa en muuten oikein vietä aikaa paitsi nukkuen ja välillä toista telkkaria katsoen niin siellä siitä työpisteestä on vähiten haittaa itselleni.
Kumpaan mahtuu paremmin tekemättä tilaa ahtaaksi (huomioiden huoneen koko, muoto, kulkuväylät ja tilan muut toiminnot). Edellisessä asunnossa olisin laittanut ehdottomasti makkariin, nykyisessä olkkariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt eletään vuonna 2024, kaikki yleisimmät videokonferenssialustat tukevat virtuaalisia taustakuvia jotka peittävät sängyt, sotkut ja alastomat puolisot.
Jos käykin petskut ja taustaa ei saa päälle?
Makkariin. Voit tehdä only fans iltaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokouksia voi pitää vaikka vessassa jos käyttää taustakuvia.
Eikä voi! Äänet ja haju häiritsevät eikä vessaa saa muutenkaan pitää turhaan varattuna.
Riippuu teetkö niitä teams palavereja sängystä. Voit levätä kuulokkeet päässä kun muut puhuu. Jos tarkoitus on tehdä bisnestä niin sitten varmaan joku oma paikka olohuoneeseen?
Vierailija kirjoitti:
Keittiöön pöydän päähän tai vaatekomeroon, pieni pöytä. Iso työpyötä kierrätyskeskukseen.
Kuulostaa pahimmalta mahdolliselta kökköergonomialta. Tervetuloa loppuelämän krooniset selkä- ym. vaivat.
Teen töitä joissa menee matkaan 2h/suunta koska mun periaate on että en ikinä tuo töitä kotiin. Koti on turvasatama, jossa ei katsota kuinka kauan on vielä työaikaa jäljellä. Toisin sanoen aina kun olen kotona, olen vapaalla. Toisaalta mulla työjutut sen verran rankkoja että niitä en kotiin senkään vuoksi tuo. Ohi aiheen, mutta teki mieli avautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on makkarissa. On helpompi aloittaa työt, kun ei tarvitse siirtyä toiseen huoneeseen.
Joo, mutta kai sun kahvit täytyy hakea keittiöstä.
En juo kahvia tai tee muutakaan, jos ei satu olemaan kauhea vessahätä. Suihkussa käyn aamukahvitauolla. Minun on vaikea aloittaa asioita, varsinkin töitä, siksi näin.
Olohuoneessa. Jos mahdollista, työpisteen voi erottaa sermillä muusta tilasta ettei ole jatkuvasti näkyvillä. Itseä ahdistaisi herätä, kun välittömästi näkisi työpisteen. Siksi ei makkariin.
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä joissa menee matkaan 2h/suunta koska mun periaate on että en ikinä tuo töitä kotiin. Koti on turvasatama, jossa ei katsota kuinka kauan on vielä työaikaa jäljellä. Toisin sanoen aina kun olen kotona, olen vapaalla. Toisaalta mulla työjutut sen verran rankkoja että niitä en kotiin senkään vuoksi tuo. Ohi aiheen, mutta teki mieli avautua.
Mulla taas on niin mukava työ, että ei haittaa tehdä sitä kotonakin. Ihan turvallinen olo täällä on työpisteestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, jos haluaa käyttää 4 tuntia päivässä turhaan autossa istumiseen. Itse keksin tuolle ajalle paljon parempaa käyttöä ja siksi työpaikkani on 10min kävelymatkan päässä kotoani. Etätöitäkin voisin tehdä jos haluaisin.
Riippuu makuuhuoneen koosta. Itsellä suuri ja luonnollinen paikka sähköpöydälle ikkunan edessä.
Makuuhuoneeseen, motivoi petaamaan sängyn, joka näkyy taustalla.
Mulla on työpiste olohuoneessa. Työpöytä ratkaisu, jossa pöytä muuntuu lipastoksi. Kun työpäivä on ohi, kaikki työsälä menee siististi piiloon ja olohuoneessa on lipasto. Aamulla sitten lipasto auki ja työtila on valmis.
Verho nyt vasta olisikin hämäräperäinen. Ihmiset luulevat, että piilottelet siellä takana kauheaa sotkua tai stripparia. Kokous ei pysty etenemään, kun kaikki miettivät/kysyvät: Mitä tuon verhon takana on?