Etätyöpiste kaksiossa, laittaisitko makkariin vai olohuoneeseen?
Makuuhuone on suht pieni, työpöytä kyllä mahtuisi sinne mutta on sitten hieman ahdas. Vai laittaisitko olohuoneeseen? Keksin molemmista hyviä ja huonoja puolia.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on makkarissa. On helpompi aloittaa työt, kun ei tarvitse siirtyä toiseen huoneeseen.
Etkö käy vessassa tai syö aamiaista ennen töiden aloittamista?
Olohuone. Makkari on lepoa varten. Olohuoneen pitäisi olla silti rauhallinen, ei häiriöhuone.
Vierailija kirjoitti:
Makuuhuoneeseen, motivoi petaamaan sängyn, joka näkyy taustalla.
Yllättävän moni ei tiedä edes perusasioita teamsista. Siellä on taustakuvat, joilla peitetään yksityinen tila eli koti. Riippumatta siitä näkyykö taustalla sänky, sohva tai vaikka puolison peräpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on makkarissa. On helpompi aloittaa työt, kun ei tarvitse siirtyä toiseen huoneeseen.
Etkö käy vessassa tai syö aamiaista ennen töiden aloittamista?
En. Käyn yleensä vessassa vasta sillä ekalla tauolla ja syön vasta lounastauolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä joissa menee matkaan 2h/suunta koska mun periaate on että en ikinä tuo töitä kotiin. Koti on turvasatama, jossa ei katsota kuinka kauan on vielä työaikaa jäljellä. Toisin sanoen aina kun olen kotona, olen vapaalla. Toisaalta mulla työjutut sen verran rankkoja että niitä en kotiin senkään vuoksi tuo. Ohi aiheen, mutta teki mieli avautua.
Mulla taas on niin mukava työ, että ei haittaa tehdä sitä kotonakin. Ihan turvallinen olo täällä on työpisteestä huolimatta.
Mietin tätäkin - miksi työpiste pitäisi jotenkin piilottaa kotona? Fakta on se, että vietämme ison osan elämästämme töissä. Toivottavasti mukavassa sellaisessa. Jotenkin surullista, jos kaikki työhön liittyvä pitää jotenkin piilottaa näkyvistä.
Fakta on se, että suuri osa ihmisistä ei halua katsella työasioita vapaa-ajallaan. Siksi moni haluaa kotiinkin erillisen työhuoneen, ettei työt ole jatkuvasti näkyvillä.
Asun yksin ja laitoin olkkariin, koska on mukavaa, kun on tilaa ympärillä. En jaksaisi tehdä etätöitä pienessä nurkassa makkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni ei tiedä edes perusasioita teamsista. Siellä on taustakuvat, joilla peitetään yksityinen tila eli koti. Riippumatta siitä näkyykö taustalla sänky, sohva tai vaikka puolison peräpää.
Taustakuvat on yleensä tyhmiä palmurantoja tai eiffeltorneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Siellä on myös ihan neutraaleja yksivärisiä kuvia tai mahdollisuus sumentaa tausta niin, että yksityiskohtia ei näy. Voit myös ladata sinne ihan oman taustakuvan.
Asutko yksin vai toisen kanssa?. Jos huoneistossa oleskelee joku muukin, niin työpiste makkaran. Tällöin oletettavasti työrauha olisi parempi, oven saa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä joissa menee matkaan 2h/suunta koska mun periaate on että en ikinä tuo töitä kotiin. Koti on turvasatama, jossa ei katsota kuinka kauan on vielä työaikaa jäljellä. Toisin sanoen aina kun olen kotona, olen vapaalla. Toisaalta mulla työjutut sen verran rankkoja että niitä en kotiin senkään vuoksi tuo. Ohi aiheen, mutta teki mieli avautua.
Mulla taas on niin mukava työ, että ei haittaa tehdä sitä kotonakin. Ihan turvallinen olo täällä on työpisteestä huolimatta.
Mietin tätäkin - miksi työpiste pitäisi jotenkin piilottaa kotona? Fakta on se, että vietämme ison osan elämästämme töissä. Toivottavasti mukavassa sellaisessa. Jotenkin surullista, jos kaikki työhön liittyvä pitää jotenkin piilottaa näkyvistä.
Ei niitä piiloteta sen takia ettei töistä tykkää vaan koska ei huvita katsella KOTONA VAPAALLA työhön liittyviä asioita. Jos ne työtavarat näkyy samalla, kun lukee sohvalla tuntuu ettei töistä pääse eroon silloin kun niitä ei tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Asutko yksin vai toisen kanssa?. Jos huoneistossa oleskelee joku muukin, niin työpiste makkaran. Tällöin oletettavasti työrauha olisi parempi, oven saa kiinni.
Kiva sitten toisen herätä aina sen takia, että toinen voi aloittaa työt. Jos vaikka itse tekee iltavuoroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Siellä on myös ihan neutraaleja yksivärisiä kuvia tai mahdollisuus sumentaa tausta niin, että yksityiskohtia ei näy. Voit myös ladata sinne ihan oman taustakuvan.
Joo meillä on porukoilla omia taustakuvia. Minä vaan sumennan taustakuvan ja siinä näkyy kasveja.
Vierailija kirjoitti:
Olohuoneeseen, koska on tosi noloa teams-kokouksessa nähdä taustslla petaamaton sänkysi ja käytettyjä kortsuja pursuava yöpöytäsi.
Mulla on makuuhuone juuri tuosta syystä, mutta olenkin mies, niin se on vain bonusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi, että töissä menee noin 40h/viikko, niitä työjuttuja ei halua nähdä enää työajan ulkopuolella. Työ- ja vapaa-ajan erottaminen on hyväksi, vaikka nauttisikin työstään. Ja monille se erottaminen tapahtuu helpoiten sillä, että työasiat eivät ole jatkuvasti näkyvillä. Sama idea kuin niillä, jotka käyvät lähitöissä ja jättävät työt toimistolle, kun työpäivä päättyy.
Olohuone, kun siihen mahtuu kaksi näyttöä, joita tarvitsen.
Olohuoneessa ollaan 08:00-23:00.
Makkarissa ollaan 21:00-08:00
Joten kumman valitsisin?
Vierailija kirjoitti:
Olohuoneessa ollaan 08:00-23:00.
Makkarissa ollaan 21:00-08:00
Joten kumman valitsisin?
Olet 21-23 kahdessa paikassa samaan aikaan. Kova! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä surullista siinä on, että ihminen ei halua ajatella työasioita 24/7, vaan haluaa erottaa työ- ja vapaa-ajan toisistaan? Sehän on vain tervettä.
Jännä miten eri tavalla näitäkin asioita mielletään. Itselle työpiste makkarissa ei ole mikään ongelma. Työt loppuu tasan siihen, kun laitan läppärin kannen päivän päätteeksi kiinni. Työkoneen näkeminen ei ahdista ja olen vapaalla tasan heti sen jälkeen, kun työpäivä päättyy.
Itseä sitten taas ahdistaa ajatuskin siitä, ettei olisi erillistä työpuhelinta. Puhelimen koen sen verran henkilökohtaiseksi, että olisi inhottavaa, jos työasiat olisi käytännössä koko ajan käden ulottuvilla.