Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyöpiste kaksiossa, laittaisitko makkariin vai olohuoneeseen?

Vierailija
22.12.2024 |

Makuuhuone on suht pieni, työpöytä kyllä mahtuisi sinne mutta on sitten hieman ahdas. Vai laittaisitko olohuoneeseen? Keksin molemmista hyviä ja huonoja puolia.

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN

Vierailija
102/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus siis ostaa sähköpöytä ja siten minulla olisi oikea työpiste ensimmäistä kertaa ikinä, aiemmin olen tehnyt töitä keittiön pöydän ääressä!

ap

Noin pienessä asunnossa se onkin ainoa järkevä vaihtoehto. Työpiste on ok, jos se on tilassa jossa ei vapaa-aikana ole tarvetta oleskella.

Outoja vaatimuksia. Ihmiset asuu keskimäärin melko ahtaasti eikä ole varaa erillisiin työhuoneisiin. Yhä useampi joutuu muuttamaan pieneen asuntoon. Itse teen etätöitä enimmäkseen kahviloissa koska kotiin ei mahdu.

Kahvilat eivät kyllä ole työskentelyyn tarkoitettuja paikkoja.

Meillä saa tehdä etätöitä ihan missä vaan, mutta ei miele

Kyse ei ole siitä, missä teillä saa tehdä töitä ja missä ei, vaan siitä, että tuntikausien jumittaminen kahvilan pöydässä yhden kahvikupillisen hinnalla vie tilaa maksavilta asiakkailta ja tuottaa tappiota kahvilayrittäjälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, törkeää viedä asiakaspaikka töitä tekemällä, kun tilalle olisi varmaan tulossa maksavia asiakkaita. 

Olen tehnyt useinkin töitä kahviloissa. Ikinä ei ole ollut tilannetta, että joku olisi jäänyt ilman istumapaikkaa minun työskentelyni takia. Monesti olen ollut ainut asiakas koko tilassa etenkin aamuisin. Jos huomaisin, että kahvila olisi niin täynnä, että kaikki eivät mahdu istumaan, vaihtaisin toki paikkaa. 

Vierailija
104/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuuhuoneeseen, motivoi petaamaan sängyn, joka näkyy taustalla.

Yllättävän moni ei tiedä edes perusasioita teamsista. Siellä on taustakuvat, joilla peitetään yksityinen tila eli koti. Riippumatta siitä näkyykö taustalla sänky, sohva  tai vaikka puolison peräpää. 

Taustakuvat on yleensä tyhmiä palmurantoja tai eiffeltorneja.

Ei ole. Siellä on myös ihan neutraaleja yksivärisiä kuvia tai mahdollisuus sumentaa tausta niin, että yksityiskohtia ei näy. Voit myös ladata sinne ihan oman taustakuvan. 

Teamsin sumennuksesta pystyy erottamaan vielä, että takana on sänky, joka petaamatta.

Vierailija
105/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aika simppeli työ on oltava, jotta sitä ylipäätään pystyy tehdä kahvilassa. "

Hoidan talous- ja  budjettiasioita ja ihan hyvin voisin ne hoitaa kahvilasa, kun ei tarvitse puhelimessa olla. 

Vierailija
106/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä, missä teillä saa tehdä töitä ja missä ei, vaan siitä, että tuntikausien jumittaminen kahvilan pöydässä yhden kahvikupillisen hinnalla vie tilaa maksavilta asiakkailta ja tuottaa tappiota kahvilayrittäjälle.

Tuottaako se tyhjillään oleva pöytä mielestäsi kovinkin suuria summia :D

Vierailija
107/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, törkeää viedä asiakaspaikka töitä tekemällä, kun tilalle olisi varmaan tulossa maksavia asiakkaita. 

Olen tehnyt useinkin töitä kahviloissa. Ikinä ei ole ollut tilannetta, että joku olisi jäänyt ilman istumapaikkaa minun työskentelyni takia. Monesti olen ollut ainut asiakas koko tilassa etenkin aamuisin. Jos huomaisin, että kahvila olisi niin täynnä, että kaikki eivät mahdu istumaan, vaihtaisin toki paikkaa. 

Toivottavasti kahvilan työntekijät ja asiakkaat eivät ole joutuneet kuuntelemaan tekopirteitä työpuheluitasi ja liikesalaisuuksianne.

Vierailija
108/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin kolmioon.

Yksi lisähuone etätöiden takia? Kyllä tulee työt kalliiksi. 

Ei tule, kun etätöissä säästää työmatkakulut ja voi asua sivummalla, kun ei tarvitse päivittäin ravata työpaikalla. Voi tulla jopa halvemmaksi kuin se, että asuu lähellä työpaikkaa tai matkustaa joka päivä 30-60min ees taas. 

Vierailija
109/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kahvilan työntekijät ja asiakkaat eivät ole joutuneet kuuntelemaan tekopirteitä työpuheluitasi ja liikesalaisuuksianne.

En ole ihan niin pöljä kuin sinä, joten en puhu yhtään minkäänlaisia puheluita kahvilassa. Työssäni asiat hoidetaan kirjallisesti, ei puhelimessa lärpättämällä. 

Vierailija
110/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti törkeää varata pöytä omaan käyttöönsä sen yhden kahvikupillisen hinnalla pitkiksi ajoiksi.

Vierailija
111/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin kolmioon.

Ei tule, kun etätöissä säästää työmatkakulut ja voi asua sivummalla, kun ei tarvitse päivittäin ravata työpaikalla. Voi tulla jopa halvemmaksi kuin se, että asuu lähellä työpaikkaa tai matkustaa joka päivä 30-60min ees taas. 

No tuleehan se kalliimmaksi, jos etätöiden takia hommaa ylimääräisen huoneen sen entisen sijaan. Teen etätöitä kaksiossa enkä kyllä muuttaisi kolmioon näiden etätöiden takia. Miksi alkaisin maksaa ylimääräistä siitä, että saan tehdä etätöitä. 

Vierailija
112/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ikinä etätöitä himaan! Oli hirveetä, kun ne keskeneräiset työt oli silmien edessä koko ajan, iltaisin, vapaa-ajalla, viikonloppuna jne. Ja sitten kävit hoitamassa muutaman sähköpostin, ja siihen menikin sitten taas 2 tuntia sun omaa vapaa-aikaa.

Vierailija
113/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus siis ostaa sähköpöytä ja siten minulla olisi oikea työpiste ensimmäistä kertaa ikinä, aiemmin olen tehnyt töitä keittiön pöydän ääressä!

ap

Noin pienessä asunnossa se onkin ainoa järkevä vaihtoehto. Työpiste on ok, jos se on tilassa jossa ei vapaa-aikana ole tarvetta oleskella.

Outoja vaatimuksia. Ihmiset asuu keskimäärin melko ahtaasti eikä ole varaa erillisiin työhuoneisiin. Yhä useampi joutuu muuttamaan pieneen asuntoon. Itse teen etätöitä enimmäkseen kahviloissa koska kotiin ei mahdu.

Kahvilat eivät kyllä ole työskentelyyn tarkoitettuja paikkoja.

Meillä saa

Miksi luulet, että työskentelijä tilaa vain yhden kupillisen kahvia? Entä millä tavalla se työtä tekevän käyttämä pöytä tuottaa kahvilalle rahaa, jos työtä tekevä lähtee pois jo tunnin päästä eikä tilalle tule ketään? Aika hiljaista nimittäin on kahviloissa 8-14 välillä arkisin. 

Vierailija
114/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää ikinä etätöitä himaan! Oli hirveetä, kun ne keskeneräiset työt oli silmien edessä koko ajan, iltaisin, vapaa-ajalla, viikonloppuna jne. Ja sitten kävit hoitamassa muutaman sähköpostin, ja siihen menikin sitten taas 2 tuntia sun omaa vapaa-aikaa.

Miksi et pistänyt läppäriä vaan kiinni ja minä ihmeen takia menit lukemaan sähköposteja vapaa-ajalla? Oletko ihan dorka?

Vierailija
115/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti törkeää varata pöytä omaan käyttöönsä sen yhden kahvikupillisen hinnalla pitkiksi ajoiksi.

Höpöhöpö. Siinä ei ole mitään sen törkeämpää kuin siinä , että sinä istut tuntikausia ystäväsi kanssa juoruamassa sen yhden kahvikupillisen hinnalla. 

Vierailija
116/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin kolmioon.

No tuleehan se kalliimmaksi, jos etätöiden takia hommaa ylimääräisen huoneen sen entisen sijaan. Teen etätöitä kaksiossa enkä kyllä muuttaisi kolmioon näiden etätöiden takia. Miksi alkaisin maksaa ylimääräistä siitä, että saan tehdä etätöitä. 

No eihän tule, jos muuttaa alueelle, jossa kolmion saa samaan hintaa kuin lähempänä työpaikkaa olevan kaksion. Ei Suomessa ole sama hintataso kaikkialla. Kolmio syrjässä voi olla jopa halvempi kuin kaksio lähellä työpaikkaa. Eikä kukaan ole sinua pakottamassa muuttamaan, joten senkin puoleen keuhkoat nyt ihan turhaan. 

Vierailija
117/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan niin pöljä kuin sinä, joten en puhu yhtään minkäänlaisia puheluita kahvilassa. Työssäni asiat hoidetaan kirjallisesti, ei puhelimessa lärpättämällä. 

Valitettavasti kaikki etätyöntekijät eivät ajattele samoin. Kerrankin jouduin tahtomattani kuuntelemaan koko buffetaamiaisen ajan jonkun Maaritin "työskentelyä" eli puhelu toisensa perään ja jokaiselle samat lirkutukset ja hyvän viikonlopun toivotukset. Ei ihme, etteivät kahvilayrittäjät suhtaudu suopeasti etätyöntekijöihin. Sama homma opiskelijoiden kanssa, jotka tulevat tuntikausiksi kahvilan lukemaan. Se tila ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen oleskeluun, piste.

Vierailija
118/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Siinä ei ole mitään sen törkeämpää kuin siinä , että sinä istut tuntikausia ystäväsi kanssa juoruamassa sen yhden kahvikupillisen hinnalla. 

No se ystävä tai ystävät myös käyttävät rahaa ja pöytä on jaettu sen sijaan, että siinä olisi yksi etätyöntekijä koko hemmetin päivän.

Vierailija
119/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö jatkossa kotona niin ei tarvitse kuulla muiden ääniä. Julkisella paikalla ei voida toimia sinun pillisi mukaan, vaan siellä saa puhua puhelimeen ihan millaisella äänellä haluaa. 

Vierailija
120/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olohuoneeseen, koska on tosi noloa teams-kokouksessa nähdä taustslla petaamaton sänkysi ja käytettyjä kortsuja pursuava yöpöytäsi.

Entä jos sängyn ja työpöydän väliin asentaisi verhon? Tai laittaisi pöydän samansuuntaisesti kuin sänky, ettei kamerasta näy sänkyä. 

ap

Haloo!! Teamsissä saa taustakuvan kameraan, kukaan ei meillä omaa kotiaan näytä vaan erilaiset taustat käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän