Flunssa ei parane täysin, nyt 13 päivää oireiden alkamisesta
Olin tällä viikolla 3 päivää töissä. Nyt tiistaihin asti vapaata, välipäivät töitä. Oireet vaan eivät ole kokonaan loppuneet. Vielä eilen kauhea yskänpuuska ja nenä vuoti. Tänään kurkkukipu pahin oire. Eikö tämä lopu?
Kommentit (28)
Kuumetta ei ole ollut, mutta yskä oli niin paha että luulin välillä tukehtuvani.
A doctor can prescribe an antibiotic to treat the infection. Antibiotics can help an infected person feel better faster, but they do not remove the bacteria from the throat. Mycoplasma can remain in the throat for as long as 13 weeks
Jännä kun kaikki koronarokotetut on koko ajan kipeinä, ettekö itse huomaa eroa terveydessänne vai ettekö vain halua huomata?
13 päivää on lyhyt aika, kuukausiin verrattuna.
Nyt on sitkeitä tauteja liikkeellä, mutta ajan kanssa sinäkin selviät siitä.
Sitkeää tautia kaikilla rokotetuilla. Herätkää jo huomaamaan miten teidän terveys on pilattu.
Täällä kohtalotoveri. Viimeksi minulla oli tällainen pitkäkestoinen, välillä raastava yskä noin 10 vuotta sitten. Meni keuhkoihin, happi loppui kävellessä.
Nyt yskää jo 5 vko, mutta kunto hyvä, jaksan vaikka mitä. Pitkää niistoa, kohta tulee aivot nenäliinaan ja kunnon yskäisyjä. Onneksi ei enää ärsytä niin, että luulee oksentavansa.
Kai se yskä lähtee yskimällä ja nuha niistämällä.
Etkö sitten tiedä, että flunssa kestää hoidettuna kaksi viikkoa ja hoitamattomana 14 vrk?
Vitamiineja D, C ja sinkki. Kurkunkutinaan luontaistuotteita kuten Propolista ja Auringonhattu-uutetta.
Mulla on ollut yli kaksi viikkoa ääni kokonaan pois :/ en tiedä mikä tauti ei pihaustakaan kuulunut minusta . Saattaa olla jotain muutakin kun oireita pitkään. En usko, että saan ääntäni enään koskaan takaisin, mutta en uskalla mennä lääkäriin
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun kaikki koronarokotetut on koko ajan kipeinä, ettekö itse huomaa eroa terveydessänne vai ettekö vain halua huomata?
Eivätkä ole.
Jännä kun teillä kaikilla on varmasti k-rokote. Jännä kun ei rokotetut eivät ole sairaina.
Limanmuodostumista lisääviä elintarvikkeita kuten maitoa on hyvä välttää.
Vierailija kirjoitti:
Etkö sitten tiedä, että flunssa kestää hoidettuna kaksi viikkoa ja hoitamattomana 14 vrk?
Jo 70-luvulla tuo sanonta oli käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun teillä kaikilla on varmasti k-rokote. Jännä kun ei rokotetut eivät ole sairaina.
Jännempää tuosta vielä on se, että teillä rokottamattomilla ei tuo pää toimi aivan täysillä.
Elämäni aikana olen ollut useasti erilaisissa flunssassa, usein pitkittyvät kun on lievää astmaa myös.
Ja voi kertoa vuosikymmenten kokemuksella, että jo ENNEN koronaa taudit menivät usein ohi nopeasti, mutta JOSKUS ne vaan pitkittyivät ja pitkittyivä, rokotuksilla ei ole tekoa asia kanssa.
Yksikin flunssatauti (Tallinnasta/laivalta luultavasti tarttui) n. 15 vuotta sitten oli ihan kamala. Sairastui ensin, olin ihan jyrän alle jäänyt, voimaton, kamala olo. Puoliso kysyi, olenko muka noin sairas, miten voi olla... Kunnes päivä pari jälkeeni sairastui ja olonsa oli yhtä kamala ja heikko mitä minulla.
Nippa nappa vessassa jaksoimme käydä, sukulainen toi meille ruokaa (emme tosin juurikaan syöneet mitään) ja mehuja ym. nesteitä oven taakse. Vailka lähikauppaan oli vain muutama sata metriä, mutta oli mahdoton ajatus lähteä sinne voinnin takia.
No mulla alkoi kuukausi sitten korona. Testasin itse. En ole vieläkään ihan toipunut, nuhaa, limaa ja yskää on. Lievähän tämä tauti sinänsä on, tosin melkoiset räkätautioireet, vetää heikoksi ja kestää vaan tosi pitkään. Sairaslomallakin olin pari viikkoa. Rokottamaton olen.
Niin ja edellinen flunssa alkoi marraskuun 10. päivä ja jälkiyskä kesti 3 viikkoa. Olin viikon terve ennen kuin tämä uusi alkoi.
Ap
Mykopaska. Varmaan jo muuttunut keuhkokuumeeksi, koska yskä ollut monta viikkoa.
Ottakaa hyvät ihmiset pneumokokki rokotukset.