Pettäminen ei ole minusta iso asia
Otsikko tahallaan provoava, ymmärrän miksi suurelle osalle ihmisistä pettäminen on paha asia.
Pettäminen on vain omasta mielestä niin omituinen ajatus, minusta ei ole yhtään iso asia että puoliso pussailee/panee välillä muitakin, kunhan hän haluaa myös minua. Seksi voi olla vain seksiä, mutta se että valitsee viettää elämän tietyn ihmisen kanssa, on rakkautta. Tietenkin mahdollinen avoin suhde täytyy yhdessä sopia (eikä vain siinä vaiheessa kun toinen ei kiinnosta ja haluaa ainoastaan panemaan muita), mutta näkisin että jos mieheni vaikka kännissä pussailisi toisen kanssa ilman että olemme avoimessa suhteessa, ei se minulle olisi deal breaker yhtään.
En tiedä mitä haen tällä aloituksella, ehkä muita saman henkisiä ihmisiä jotka ymmärtää ajatuksianI?
Kommentit (38)
No moni varmaan ajattelee nykyään noin ja perinteinen parisuhde alkaa muuttumaan enemmän avoimeksi suhteeksi. Mun mielestä kaikki on ok, kunhan pelisäännöt on kaikille selvät.
Varmaan teidän kannattaa avata suhde? Voi mieli muuttua.
Ehkä siinä suurin asia on se lupausten ja luottamuksen rikkominen. Harvempi tulee kotia ja sanoo että kävinpäs panemassa tuota naapurin pirjoa. Ja se on todella iso isku itsetunnolle. Kai jokainen haluaa olla se ainoa ketä kumppani haluaa?
Siinä petetty miettii yleensä mikä minussa on vialla, mikä siinä toisessa on parempaa, mitä muuta vielä, voiko ikinä luottaa, eikö se rakastakaan kun satutti niin kovasti jne.
Minunkaan mielestäni fyysinen uskottomuus ei ole suurin paha parisuhteessa. Vakavimmin pettämisen tuominneet kumppanini (2 kpl) olivat muuten aika huonoja sängyssä. Kummastakin tuli vielä semmonen kuva, että eivät jaksaneet panostaa, vaikka avoimesti kerroin, mitä haluan. Hups, tajusin just, että kumpikin oli dippainssejä koulutukseltaan.
No ainakin vaimoni saa kertomansa mukaan parasta seksiä nyt. Pakko on antaa tuutin täydeltä molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Pettää voi monella tavalla ja monella tasolla. Kaikki pettäminen ei liittyy pussailuun tai seksiin. Jos miehesi pettäisi sinut niin että tyhjentäisi pankkitilisi, veisi autosi ja asuntosi, kokisitko yhä että pettäminen ei ole iso asia?
No tämä olisi luottamuksen pettäminen ja tässä aloituksessa pettäminen tarkoitti sitä mitä se yleensä parisuhteessa tarkoittaa. Jos kaverini noin tekisi niin olisi entinen kaveri, puolison kohdallas sama
Vierailija kirjoitti:
Varmaan teidän kannattaa avata suhde? Voi mieli muuttua.
Ehkä siinä suurin asia on se lupausten ja luottamuksen rikkominen. Harvempi tulee kotia ja sanoo että kävinpäs panemassa tuota naapurin pirjoa. Ja se on todella iso isku itsetunnolle. Kai jokainen haluaa olla se ainoa ketä kumppani haluaa?
Siinä petetty miettii yleensä mikä minussa on vialla, mikä siinä toisessa on parempaa, mitä muuta vielä, voiko ikinä luottaa, eikö se rakastakaan kun satutti niin kovasti jne.
"Kai jokainen haluaa olla se ainoa ketä kumppani haluaa?" En kyllä minä, tiedän että maailmassa on paljon hyvännäköisiä ihmisiä ja itsekin haluan useampaa yhtä aikaa. Se että rakastaa ja haluaa yhtä, ei sulje pois että muut ei herättäisi himoa. Eikä se toisen haluaminen tarkoita että toinen on parempi, kunhan vain erilainen.
Okei, mikä on sun miehen puhelinnumero?
Hyi helv. Ymmärrän hyvin miksi jotkut tappavat pettäjän.
Eihän tuossa mitään,kunhan löytää kumppanikseen sellaisen partnerin joka ajattelee samoin.
Vierailija kirjoitti:
Ai sä olet niitä heikkoitsetuntoisia joiden täytyy päästä tappamaan kun kunniaa on loukattu? Suosittelen terapiaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sä olet niitä heikkoitsetuntoisia joiden täytyy päästä tappamaan kun kunniaa on loukattu? Suosittelen terapiaa!
Mikä kunnia?
No minua petettiin tunnetasolla ilman fyysistä pettämistä. Oli valheita ja tunnesiteen ylläpitoa toiseen. Ei kuulemma enää rakastanut eikä kunnioittanut minua.
Tällaisen ajatusmaailman kanssa elelevät, niin sekoilkaa keskenään.
Toisille vai asioilla ei ole merkitystä eivätkä seksitauditkaan hetkauta kuin pikkujuttuina. Eikä siinä kai sitten mitään jos siten haluaa elää.
Itsekin olen saattanut kokea jotain ohimenevää halua jotakuta toista kuin omaa puolisoa kohtaan 20v avioliiton aikana. Ei olisi tullut pieneen mieleenkään lähteä sitä impulsiivista tunnetta toteuttamaan, sellaisia tunteita vain tulee ja menee. Monta muutakin vahingollista asiaa tekisi hetkellisesti mieli (herkkuja, alkoa, töistä lintsaamista, lista on loputon), mutta aikuisena ihmisenä en niidenkään impulssien mukaan lähde.
Meillä on puolison kanssa jotain ihan ainutlaatuista ja elämänmittaista meidän suhteessa, sitä vaalin ja siihen olen sitoutunut. Ja tässä rakkaudessa ollaan saatu kasvattaa viisi ihanaa lasta. En olisi voinut toivoa elämältä enempää.
Vierailija kirjoitti:
No moni varmaan ajattelee nykyään noin ja perinteinen parisuhde alkaa muuttumaan enemmän avoimeksi suhteeksi. Mun mielestä kaikki on ok, kunhan pelisäännöt on kaikille selvät.
Toi on just se juttu. Samat säännöt. Ällöttäisi olla joku kotirouva jolla ei saa olla miespuolisia kavereita jos sitten ukko läy duunaaanassa muita.
Toki sama toisi pän.
Itse koen että uskollisuus toiselle lisää luottamusta, turvallisuutta ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. En kokisi että voisin avautua ja uskoutua miehelleni samalla tavalla jos hän juoksisi pitkin kyliä panemassa muita. Minulle seksi on todella intiimi ja henkilökohtainen asia enkä halua jakaa sitä monien kanssa. En ole koskaan harrastanut seksiä ensimmäisellä tapaamisella ja seksikumppaneita minulla on keski-ikään mennessä ollut vain 5.
Vierailija kirjoitti:
Minunkaan mielestäni fyysinen uskottomuus ei ole suurin paha parisuhteessa. Vakavimmin pettämisen tuominneet kumppanini (2 kpl) olivat muuten aika huonoja sängyssä. Kummastakin tuli vielä semmonen kuva, että eivät jaksaneet panostaa, vaikka avoimesti kerroin, mitä haluan. Hups, tajusin just, että kumpikin oli dippainssejä koulutukseltaan.
Ei voi olla totta. Oma kumppaninikin on dippainssi, erittäin huono sängyssä ja tiedän,että seuraava pettämiseni tulee olemaan tämän tarun loppu.
Modernissa feministisessä parisuhteessa nainen ei voi olla uskoton. Naisilla on oikeus tutkia seksuaalisuuttaan avoimesti vailla patriarkaalisia ja sortavia seksistiä homehtuneita sääntöjä. Miehen tulee elättää perheensä, muita naisia ei todellakaan tarvitse katsella.
maisteriN37
Itsellä on ongelmana se, kun tunnen samanaikaisesti niin suurta hellyyttä ja tarvetta hoivata niin montaa miestä kohtaan, etten kestä. Sitten syntyy näitä sivusuhteita. Ongelmallisiksi ne muuttuvat, kun sivusuhteet aina haluavat parisuhteeseen ja muuttaa yhteen kanssani.
Pettää voi monella tavalla ja monella tasolla. Kaikki pettäminen ei liittyy pussailuun tai seksiin. Jos miehesi pettäisi sinut niin että tyhjentäisi pankkitilisi, veisi autosi ja asuntosi, kokisitko yhä että pettäminen ei ole iso asia?