Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ikinä joutunut soittamaan hätänumeroon?

Vierailija
26.02.2007 |

Kenelle? Miksi? Mitä tapahtui?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasi vahingossa käräyttää kerrostalon.

Vierailija
2/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei ollut vielä kännyköitä, joten juoksin kadun yli puhelinkoppiin ja pyöritin nolla nolla nolla, joka silloin oli hätänumero. Tytöltä murtui nenä, jätkä kävi rosiksessa, muttei ikinä maksanut vahingonkorvauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ja äiti elvyttivät ja minä soitin apua. onneksi se on ollut ainoa kerta...

Vierailija
4/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v joi myrkyllistä nestettä. Myrkytyskeskus olisi kai ollut oikea osoite, mutta ei siinä paniikissa tullut mieleen mitään muuta kuin 112. :-/

Vierailija
5/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs meille tuntematon nainen kaatui asfaltilla, löi päänsä. Oli hieman humalassa. Oli kuulemma joskus saanut aivoinfarktin tms.

Soitettiin apua ja pidäteltiin naista sen aikaa istumassa katukivetyksellä (oli koko ajan lähdössä " karkuun" ). Painettiin paperilla päässä olevaa vuotava haavaa.

Oli ihan kiva, kun ambulanssin henkilökunta kiitteli meidän toimintaa.

2

Vierailija
6/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso puu oli kaatunut tielle kerrostaloalueellamme, soitin hätänumeroon, esittelin itseni ja sanoin, ettei ole hätä, mutta täällä on puu tiellä. He sanoivat että kaikki mahdolliset palokunnan yksiköt ovat jo raivaamassa puita, mutta kirjataan ylös ja tullaan kun ehditään. Juuri soittaessani naapurin mies kuitenkin tuli paikalle moottorisahan kanssa, joten ilmoitin että ei tarvitakaan ketään paikalle.

Kerran ohitseni ajoi moottoripyörä varmaan 200km/h, en ollut nähnyt sitä mistään peilistä koska se tuli niin nopeasti, yhtäkkiä se suhahti ohitseni minun ja liikenteenjakajan välistä ja pelästyin ihan perkeleesti. Soitin poliisin.

Hevonen potkaisi perheenjäsentäni siten että tämä meni tajuttomaksi, soitin hätänumeroon.

Teinityttö oli juonut itsensä tajuttomaksi, soitin ambulanssin. Hänen ystävänsä tulivat myöhemmin kertomaan että tyttö olisi varmaan kuollut jos he olisivat vain raahanneet hänet kotiin nukkumaan, tilanne oli vakava.

Vierailija
7/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin mies tuli pokkana ovelle ja vaati soittamaan polisit, koska hänen sohvan takana oli vihainen koira....oli ollut kuulemma jo monta viikkoa eikä se millään lähde pois. No, minähän soitin ja ihmettelin miten siellä on koira, kun meidän koira ei ollut mitenkään reagoinut hajuihin rapussa kulkiessamme. Mies ei uskaltanut mennä sisälle ja hän odotteli rapussa poliisia. Poliisit, kun tulivat paikalle kävivät he ensin meidän oven takana varmistamassa, että minä olin soittanut ja sen jälkeen he menivät naapurin asuntoon. No, eihän siellä mitään koiraa ollut, naapurilla oli harhoja. Samantien pakkasivat kassin miehelle ja veivät paikalliseen " pöpilään" , kun ei hän uskaltanut jäädä kotiin, ties vaikka se koira olisi tullut takaisin.

Vierailija
8/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin, lapsi siis eli 2 ekaa vuotta ´elämän ja kuoleman´ rajalla ja tilanteita tuli useampi ja luoja niitä hetkiä kun oli yksin lapsen (+toisen lapsen) kanssa himassa, koska olen herkkä jne..

Vierailija
9/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin, lapsi siis eli 2 ekaa vuotta ´elämän ja kuoleman´ rajalla ja tilanteita tuli useampi ja luoja niitä hetkiä kun oli yksin lapsen (+toisen lapsen) kanssa himassa, koska olen herkkä jne..

Vierailija
10/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

S80:

Vierailija
11/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miinukselle, et on tajuttomana kouristellu.

Vierailija
12/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hälytyksen tehnyt ja kun näin pahoinpitelyn.

Vierailija
13/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tosi typerälle tukkia heidän linjojaan noin turhalla asialla, mutta pienehkö paikkakunta jossa ei ole mitään löytöeläin päivystystä, eikä poliisillekaan nykyisin saa soitettua kuin 112 kautta.

Sinne sitten aina sanon ettei nyt hirveä hätä ole mutta jos poliisille tulee ilmoituksia niin ottaisivatko minuun yhteyttä...

Vierailija
14/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

baarissa laittanut tyrmäreitä hänen lasiinsa, oli ensin ihan sekaisin ja sitten lähti taju... Töissä soitin kun tuli yhden vanhan mummon kanssa elvytystilanne.

Vierailija
15/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä niin avuton tunne kun ei osannut tehdä mitään muuta kuin odotella ambulanssia.

Lisäksi olen soittanut poliisin kun eräs mies riehui ja särki ikkunoita Vaasan keskustassa.

Kaverini otti lääkkeiden yliannostuksen.

Viimeksi soitin eräälle pahoinpidellylle naiselle, lisäksi näitä juoppo samuunut hankeen -soittoja olen soittanut n. 3 krt.

Vierailija
16/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran löysin vanhuksen tuupertuneena kadulta, kerran lanko sai sairaskohtauksen, kerran omalla vauvalla oli hengitysvaikeuksia ihan pienenä jne.

Vierailija
17/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja oli ihan oma moka kun olin sen muovikipon siihen levylle jättäny :( oltiin sitten yö hotellissa kun haju oli karmea

Vierailija
18/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemantapaus. Tästä on niin vähän aikaa, että olen vieläkin aika murtunut. Löysimme vainajan ja soitimme hätänumeroon.

Vierailija
19/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin hädissäni, kun tiellä makasi ja sätki auton yliajama kissa, jonka päälle en pystynyt ajamaan. Kissaparka sätki keskellä tietä ja liikennettä oli paljon, joten sinne liikenteen sekaan olisi ollut tosi paha itsekään lähteä kissaa katsomaan. Poliisit olivat onneksi tulleet tosi nópeasti, koska 10 min päästä kissaa ei enää ollut siinä, mutta auton jäljet tien penkassa kuitenkin. Toivottavasti pääsi hoitoon tai pois tuskistaan :(

Vierailija
20/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olen pari kertaa soittanut ambulanssin lasten kurkunpääntulehduksen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi