Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiltteys ei kannata

Vierailija
22.12.2024 |

Kiltteys ja muiden auttaminen ei kannata?

Saat vain paskaa niskaan

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä uskon että mitä kylvää sitä niittää. Olen aina ensin mukava, yleensä ei tarvitse ruveta mulkuksi. 

Joopa joo, näin yli 50 v kokemuksella. Olen luonteeltani kiltti ja auttavainen. Silti esim. työpaikoilla olen joutunut kiusaajien hampaisiin. Nykyäänkin olen mukava, mutta heti jos saan jotain negatiivista, näpäytän välittömästi takaisin. En ala olemaan enää mikään kynnysmatto johon muut purkavat pahaaoloansa.

Vierailija
42/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää, mitä tämä täällä hoettu (kai miesten) kiltteys konkreettisesti on? Se että ollaan hiljaisia vässyköitä on kiltteyttä? Oletteko joskus auttaneet ihmisiä, tehneet asioita pyyteettömästi? Olette ennakkoluulottomia muita kohtaan, avoimia? 

Kiltteys on myös veteen piirretty viiva. Kiltit on myös temperamenttisia ja mulkkujakin, kun kokevat vääryyttä

Eli sun mielestä on epänormaalia, jos ihminen suuttuu ja vihastuu, kun tulee kohdelluksi väärin ja kaltoin? Jos on kerran kiltti, ei saa olla mitään muuta kuin kiltti, alistuva ja nöyrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin jo lapsena, että kiltteys tulkitaan heikkoudeksi, noloudeksi tmv. Kun meidän luokkaan tuli esim. uusia oppilaita, olin ainut joka puhui heille, ei kiusannut ja auttoi alkuun. Hetken pääste he olivat niitä, jotka kiusasivat minua. Näin kävi vielä, kun olin 16 vuotias. Työpaikoilla sama juttu, että yritän olla heikkojen puolella. Sitten joudun toteamaan, että he ovat juuri ne pahimmat selkään puukottajat. Ex Mieskin sanoi pettäneensä minua koko 20 vuoden yhdessäolon ajan, koska olin kuulemma aina niin hyvällä tuulella, ettei minua tarvinnut pelätä.  En opi varmaan koskaan. 

N.52

Samanlainen olen. Aina pidin kavereitten puolta; ja jopa kuulemma penskana haastoin isomman kaverin - pienempiä ei kiusata - isäni kertoi näin (itse kylläkään tuota muista :)).

Mutta, mitä minä olen saanut/saavuttanut elämässäni tuolla asenteella? Ja varsinkin kun pelleri/ärripurra tekee sen kaiken tyhjäksi?

Nyt näette tämän mun katkeruuden ........ :'(

t. m59

44/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä uskon että mitä kylvää sitä niittää. Olen aina ensin mukava, yleensä ei tarvitse ruveta mulkuksi. 

Joopa joo, näin yli 50 v kokemuksella. Olen luonteeltani kiltti ja auttavainen. Silti esim. työpaikoilla olen joutunut kiusaajien hampaisiin. Nykyäänkin olen mukava, mutta heti jos saan jotain negatiivista, näpäytän välittömästi takaisin. En ala olemaan enää mikään kynnysmatto johon muut purkavat pahaaoloansa.

Pitää olla kiltti sekä tarpeen vaatiessa myös jämäkkä. Jos olet kohtelias ja kiltti mutta saat palautteena vittuilua, vittuilet takaisin. Itseään pitää puolustaa, siinä ei ole kyse enää kilttiydestä tai kilttiydettömyydestä.

Vierailija
45/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää, mitä tämä täällä hoettu (kai miesten) kiltteys konkreettisesti on? Se että ollaan hiljaisia vässyköitä on kiltteyttä? Oletteko joskus auttaneet ihmisiä, tehneet asioita pyyteettömästi? Olette ennakkoluulottomia muita kohtaan, avoimia? 

Kiltteys on myös veteen piirretty viiva. Kiltit on myös temperamenttisia ja mulkkujakin, kun kokevat vääryyttä

Puolensa saa pitää.

Vierailija
46/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiltteys on hyvä piirre mutta on valikoitava tarkoin kelle on kiltti.lapsille ja vammaisille oon aina kiltti. työkavereille ja sukulaisille peruskiltti. jos joku on ilkeä, paha, hyväksikäyttävä tms. niin ne ihmiset poistan tuttavapiiristä heti. on hyvä että kaikki auttaminen ja hyvyys on vastavuoroista.ystävien kanssa autetaaan puolin ja toisin.

jeesus auttoi aina kaikkia ja tiedämme miten maailma palkitsi,kuitenkin jeesus muutti maailmaa hyvillä teoillaan.eli ei se vaikutus ole aina heti ja ilmeine s,e hyvän teon hyöty. ilkeät ja pahat ihmiset on aina paikalla maailman loppuun asti mutta kuoleman jälkeen selviää kaikkien teot,viimeisellä tuomiolla.

Vierailija
47/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kittinä itseään pitävä ei ole muiden mielestä kiltti. Joskus auttaminen ei ole autettavan mielestä auttamista vaan vallankäyttöä, päällepäsmäröintiä ja puolestatekemistä. Aina autettava ei edes halua tai tarvitse apua. 

Hyvin sanottu 👍

Vierailija
48/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltteys on normaalia.

Ei se ole jotain, mitä tehdään hampaat irvessä odottaen vastapalvelusta.

Et sinä ole kiltti, ap. Sinä yrität manipuloida ja teeskentelet. Olet epäaito.

Tätä olen alustan kilttiksille yrittänyt saada perille ehkä 5 vuotta, vaan ei mene sosiopaattien kalloihin perille.

Vierailija
49/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä harha sulla on, jos oot saanut paskaa niskaan niin ei kaikki muut saat. En mä ainakaan ole saanut. Olen auttanut muita ja saanut myös itse apua. Vaikutat katkeralta.

Et ole kiltti!

Vierailija
50/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sun mielestä on epänormaalia, jos ihminen suuttuu ja vihastuu, kun tulee kohdelluksi väärin ja kaltoin? Jos on kerran kiltti, ei saa olla mitään muuta kuin kiltti, alistuva ja nöyrä?

Tämä on ideaali. Kyllä jokaisella tunteet on, mutta niitä kaikkia ei tarvitse ilmaista.

Vierailija
51/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltteys on normaalia.

Tätä olen alustan kilttiksille yrittänyt saada perille ehkä 5 vuotta, vaan ei mene sosiopaattien kalloihin perille.

Aito kohtaaminen on kadonnut. Voit alkaa somen kautta haukkumaan ap ja muita epäaidoksi. Tuletko kasvotusten sanomaan samaa eli henkilöä epäaidoksi?

https://toisintekijat.fi/aito-kohtaaminen-tyoelamassa/

Kyllä Someperseily on enemmänkin epäaitoa

Vierailija
52/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttinä/vastuuntuntoisena on rankkaa. Otin ennen helposti kaiken itseeni, ja koin suurta syyllisyyttä, jos vaikka antamani vinkki ei auttanutkaan. Nykyään en, koska en odota itseltäni kumpaakaan.

Vierailija
53/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltteys on normaalia.

Aito kohtaaminen on kadonnut. Voit alkaa somen kautta haukkumaan ap ja muita epäaidoksi. Tuletko kasvotusten sanomaan samaa eli henkilöä epäaidoksi?

https://toisintekijat.fi/aito-kohtaaminen-tyoelamassa/

Kyllä Someperseily on enemmänkin epäaitoa

Kaikki ihmiset pitävät jotain roolia yllä 🤪

Vierailija
54/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

POSEREITA! XD

Vierailija
55/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti ja hölmö ei ole sama asia. Jos ei puolusta itseään eikä aseta omia rajojaan, on hölmö. Silloin tulee helposti huiputetuksi. 

Sekin kannattaa ajatella rajojen asettamisena, miten kohtelee muita ihmisiä. On ihmisiä, joille ei voi hymyillä liikaa tai vipata rahaa. Hymy voidaan ylitulkita tai rahoja ei saa koskaan takaisin. Kun tämän tietää, voi olla ystävällinen siitä huolimatta että ei anna toiselle periksi.

Ihmistä, joka puukottaa selkään ja varastaa (rahat tai maineen), ei saa päästää lähelle. Saa olla ystävällinen, mutta ei kannata luottaa toiseen liikaa. Ne on kaksi täysin eri asiaa. Kannattaa opetella erottamaan ne toisistaan, niin elämä käy vähän helpommaksi.

Vierailija
56/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kilttejä ihmisiä. Sitten on mummi. :)

Vierailija
57/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltti ja kynnysmatto eivät ole sama asia.

Vierailija
58/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä asioita on moni pohdiskellut

https://kultainensulka.fi/liian-kiltti-patoaa-piilovihaa/

Vierailija
59/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltti ja kynnysmatto eivät ole sama asia.

Kiltin ihmisen kuva on relatiivinen.

Vierailija
60/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla kiltti ja oikeudenmukainen samalla säilyttämällä rajat ja itsekunnioituksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi