Kiltteys ei kannata
Kiltteys ja muiden auttaminen ei kannata?
Saat vain paskaa niskaan
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kannata. Eikä saa olla tunnollinen. Haukut siitä tulee ja sanotaan vielä että susta ei tykätä.
Tuollaisen sanojalla on tarkoitus loukata, haluaa polkea sut alemmaksi.
Jep ja hän menee uhriutuen. Oma vika tämäkin. Ei kannata luovuttaa sitä voimaansa muille kuitenkaan.
Kyllä siinä olonsa tuntee huonoksi kun tietää tekevänsä kaiken niinkuin pitää. Ja toinen oikein huomauttaa miten juuri minusta puhuttu rumasti. :(
Haluaisin tietää, mitä tämä täällä hoettu (kai miesten) kiltteys konkreettisesti on? Se että ollaan hiljaisia vässyköitä on kiltteyttä? Oletteko joskus auttaneet ihmisiä, tehneet asioita pyyteettömästi? Olette ennakkoluulottomia muita kohtaan, avoimia?
Vierailija kirjoitti:
Huomasin jo lapsena, että kiltteys tulkitaan heikkoudeksi, noloudeksi tmv. Kun meidän luokkaan tuli esim. uusia oppilaita, olin ainut joka puhui heille, ei kiusannut ja auttoi alkuun. Hetken pääste he olivat niitä, jotka kiusasivat minua. Näin kävi vielä, kun olin 16 vuotias. Työpaikoilla sama juttu, että yritän olla heikkojen puolella. Sitten joudun toteamaan, että he ovat juuri ne pahimmat selkään puukottajat. Ex Mieskin sanoi pettäneensä minua koko 20 vuoden yhdessäolon ajan, koska olin kuulemma aina niin hyvällä tuulella, ettei minua tarvinnut pelätä. En opi varmaan koskaan.
N.52
Kiusaamista ei pidä hyväksyä koskaan
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää, mitä tämä täällä hoettu (kai miesten) kiltteys konkreettisesti on? Se että ollaan hiljaisia vässyköitä on kiltteyttä? Oletteko joskus auttaneet ihmisiä, tehneet asioita pyyteettömästi? Olette ennakkoluulottomia muita kohtaan, avoimia?
Kiltteys on myös veteen piirretty viiva. Kiltit on myös temperamenttisia ja mulkkujakin, kun kokevat vääryyttä
Kunpa joku vain keksisi jonkun psykologisen neurokirurgiasen toimenpiteen jolla kiltteyden ja kunnollisuuden saisi poistettua täysin itsestään. Nämä kirotut ominaisuudet estävät naisen ja parisuhteen saannin. Miehessä nämä ovat erittäin halveksuttavia ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa joku vain keksisi jonkun psykologisen neurokirurgiasen toimenpiteen jolla kiltteyden ja kunnollisuuden saisi poistettua täysin itsestään. Nämä kirotut ominaisuudet estävät naisen ja parisuhteen saannin. Miehessä nämä ovat erittäin halveksuttavia ominaisuuksia.
Otat tästä ajatuksesta ääripäät pois niin parempi
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vähentää niitä incelien kaikukammiosessioita. Tunnetusti kaikki pariutuneet miehet ovat niitä teidän mainostamia VÄKIVALTAISIA JÄNNÄMIEHIÄ jotka VETÄÄ HUUMEITA jne. Totuus on todennäköisesti se, että tasoisesi nainen ei kelpaa sinulle ja olet liian laiska nostamaan omaa tasoasi.
Vierailija kirjoitti:
Mene lukemaan ihan mitä tahansa täällä olevaa vanhaa ketjua hyvinä pidetyistä miehen ominaisuuksista, niin joka toisessa vastauksessa mainitaan kiltteys ja/tai kunnollisuus.
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene lukemaan ihan mitä tahansa täällä olevaa vanhaa ketjua hyvinä pidetyistä miehen ominaisuuksista, niin joka toisessa vastauksessa mainitaan kiltteys ja/tai kunnollisuus.
Jää mainitsematta ulkonäkö, kouluttautuminen, tulot, sosiaalisuus jne.
Mikä harha sulla on, jos oot saanut paskaa niskaan niin ei kaikki muut saat. En mä ainakaan ole saanut. Olen auttanut muita ja saanut myös itse apua. Vaikutat katkeralta.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto 1. Pyytää rahaa palveluksistaan. Vaihtoehto 2. Juttelee mukavia pro bono publico ja antaa varsinaisen homman mennä niin reisille kuin kehtaa. Sitten vaan nostaa kytkintä ja kun toinen mäkättää, sanoo että sehän on sinun ongelmasi. Jälkimmäinen sopii työelämään, koska peli on menetetty ja tilanne jo korjaamaton jos joutuu toisen hommia tekemään. Olet jo mustamaalattu täysin, eikä lisävahinkoa voi syntyä.
Vierailija kirjoitti:
On ihan totta. Jos auttaa paljon toisia, he rupeavat pitämään itsestään selvyytenä, että aina saa apua ja suuttuvat jos joskus ei pysty auttamaan.
Tämä!
Eihän sitä nyt sen vuoksi olla kilttejä, että se jotenkin kannattaa. Kiltteys on luonteenpiirre. Mielelläni olen kilttien ihmisten kanssa tekemisissä ja pidän itseänikin kilttinä. En myöskään haluaisi olla tuhmeliini, jos sen voisi jotenkin valita.
Vierailija kirjoitti:
Moni kittinä itseään pitävä ei ole muiden mielestä kiltti. Joskus auttaminen ei ole autettavan mielestä auttamista vaan vallankäyttöä, päällepäsmäröintiä ja puolestatekemistä. Aina autettava ei edes halua tai tarvitse apua.
Tämä mitä kuvailit ei ole kiltteyttä. Älä sekoita banaania ja omenaa keskenään.
Siis. Ei kai kiltteys oo yhtä kuin muiden auttaminen silleen. Tai siis....... Ja ei tarvitse olla mikään lapanen
Ei saa persreikää naiselta jos on kiltti. Pitää olla jännämies että saa
Seurassa, jossa kiltteytä käytetään hyväksi, ei kiltteys kannata.
Jotkut ihmiset, jotka itseään kiltiksi sanoo, eivät ole kilttiä nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisyyttä, kohteliaisuutta, toisen kunnioitusta ja auttamista. Kukaan ei ole kuitenkaan täydellinen.
Nuo ovat itsestään selviä ominaisuuksia, jos haluaa tulla toimeen muiden ihmisten kanssa, oppia sosiaalisia taitoja ja harjaantua hyväksi sosiaalisten suhteiden ylläpitämisessä. Ei kai kukaan halua kasvattaa mitään sosiopaattia tai narsistia tai tulla sellaiseksi.
Minulta on nykyisin harvemmin saanut apuja. Todennäköisimmin autan noita satunnaisesti tapaamiani ihmisiä, joita en todennäköisesti enää koskaan tule tapaamaan. Sukulaisten ja tuttavien kohdalla pyörittelen peukaloitani ja ihmettelen muiden mukana että onpahan nyt sitten päässyt noinkin hassusti käymään.