Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä näihin foodoraan ja woltiin oikein nyt sitten pitäisi suhtautua

Vierailija
22.12.2024 |

Siis onko näiden ruokalähettipalveluiden käyttäjä nyt sitten hyvä tyyppi, joka näitä palveluja käyttämällä auttaa muita ihmisiä, usein ulkomaalaistaustaisia, ansaitsemaan elantonsa työnteolla eikä sosiaalituilla.

Vai onko näiden palveluiden käyttäjä joku kauhea riistäjä, joka tilaamalla ruokaa pakottaa lähettiraukan ajamaan polkupyörällä hirmumyrskyssä (tms.) surkealla palkalla, kun yhtä hyvin voisi itse lähteä siinä samassa myrskyssä vaikka kävelemään sinne ravintolaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudu ihan miten haluat.

Vierailija
2/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niissä applikaatioissa saa laittaa tippiä kuskille? Ainakin Glovo applikaatiossa jota on monessa maassa läheteillä, saa valita vaikkapa automaattisesti että 5, 10 tai 20% tilauksen hinnasta annetaan tippiä lähetille. Onko Wolt tai Foodoralla tällaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha palvelu. Ihmiset linnoittautuvat koteihinsa eivätkä käy edes kaupassa. Joku toinen tekee valinnan millaiset tuotteet otat ja toinen tuo tavarat sinulle ilman että pääset vaikuttamaan kylmäketjuun. Ravintolasta tilattaessa ruoat eivät ole enää lämpimiä vaan haaleita ja ainesosat ovat sekoittuneet. Silti hinta on ravintolatasoa.

Vierailija
4/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun kaupungissa missä ei ole kumpaakaan noista käytössä.

Vierailija
5/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lähetti on itse työnsä valinnut, silloin ajaa vaikka sataisi lehmiä taivaalta.

Vierailija
6/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolan alipalkattu ja ylityöllistetty henkilökunta tekee ruuan, joku orjailee sen tilaajalle, ei kiitos.

Minä suhtaudun vastahakoisesti.

Vierailija
7/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti positiivinen asia on työllistää työhaluisia. 

Vierailija
8/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vai onko näiden palveluiden käyttäjä joku kauhea riistäjä, joka tilaamalla ruokaa pakottaa lähettiraukan ajamaan polkupyörällä hirmumyrskyssä (tms.) surkealla palkalla, kun yhtä hyvin voisi itse lähteä siinä samassa myrskyssä vaikka kävelemään sinne ravintolaan."

TÄMÄ!

Vierailija
9/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niissä applikaatioissa saa laittaa tippiä kuskille? Ainakin Glovo applikaatiossa jota on monessa maassa läheteillä, saa valita vaikkapa automaattisesti että 5, 10 tai 20% tilauksen hinnasta annetaan tippiä lähetille. Onko Wolt tai Foodoralla tällaista?

Voi, laitan itse aina 2e. 

Vierailija
10/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta työstä pitää saada myös käypä korvaus ja kunnon työehdoilla. 

Vierailija
11/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lähetti on itse työnsä valinnut, silloin ajaa vaikka sataisi lehmiä taivaalta.

Sä meinaat, että näillä monellakaan olisi liuta muita vaihtoehtoja työllistyä. Varsinkin jos kielitaidossa tai koulutuksessa puutteita.

Vierailija
12/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tippiä voi antaa niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
13/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä meinaat, että näillä monellakaan olisi liuta muita vaihtoehtoja työllistyä. Varsinkin jos kielitaidossa tai koulutuksessa puutteita.

Mikä estää opettelemasta kielitaidon? Ei muualla maailmassa katsota hyvällä, että sinne tullaan takki auki eikä haluta opetella paikallisia tapoja tai kieltä. Täällä kantasuomalaisten tulisi opetella tulijoiden tavat ja kieli.

Vierailija
14/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin noiden käytön, ei kyllä järin runsasta ollut aiemminkaan. En halua antaa rahaa firmalle joka riistää työntekijöitä. Ajattelen myös et jos kaikki lopettaisi niin firmojen ois pakko muuttaa palkkausta. Tietenkään kaikki ei lopeta mutta omalla voin näin tehdä.

Vierailija
15/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti heidän olosuhteet ovat täällä paremmat kuin kotimaassa. Kuskina toimiminen on oikein hyvä työ kielitaidottomalle.

Vierailija
16/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti heidän olosuhteet ovat täällä paremmat kuin kotimaassa. Kuskina toimiminen on oikein hyvä työ kielitaidottomalle.

Voisivat tilauksia odotellessaan opetella kieltä. Mutta ei. Mölistään vain keskenään muilla kielillä.

Vierailija
17/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi suhtautua jotenkin? Se on bisnestä. Hoidan itse hankintani ilman välikäsiä. 

Vierailija
18/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolan alipalkattu ja ylityöllistetty henkilökunta tekee ruuan, joku orjailee sen tilaajalle, ei kiitos.

Minä suhtaudun vastahakoisesti.

Juuri näin. Kuljetuspalveluiden yms. alustapalveluiden liikeidea on hyödyntää normaaliehtoisten töiden puutteesta kärsiviä lähes orjatyövoiman ehdoilla.

Tällaiset bisnekset tulisi olla laittomia. En luonnollisesti ole käyttänyt kertaakaan, enkä käytä. Ravintoloissa en juuri käy, mutta jos käymään mennessäni näen Wolt-kuskin eteisessä, käännyn takaisin.

Vierailija
19/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suhtautunut alusta lähtien niin, etten käytä kumpaakaan palvelua. Molempien firmojen ruokalähettejä on käynyt oven takana tuomassa ruokaa, vaikka talon numero lukee ihan selvästi seinässä ja naapurille on olleet ruoat menossa. Kerran katsoin kun Wolttikuski soitti  naapurin ovikelloa ja kun kukaan ei vastannut, jätti ruoat siihen rappusille. Siinä ne olivat vielä seuraavana päivänäkin, että kelle lie olivat oikeasti menossa niin ilman jäivät. Lisäksi ketuttaa se kuskien tyyli jättää niitä kulkupelejään parkkiin ihan miten ja minne sattuu. Lisäksi ajavat niillä sähkömopoillaan pyöräteillä ja jalkakäytävillä kauheaa vauhtia. Jos en saa itse ruokaa haettua, niin sitten mieluummin vaikka paastoan. 

Vierailija
20/30 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, näistä nyt on monenlaista tulkintaa. Tässä yksi esimerkki: 

-Fearlessin tavoite on tehdä työpäivän aikana noin sata euroa.

-Yleensä se riippuu siitä, teenkö Wolt- ja Foodora lähetyksiä samanaikaisesti. Jos teen, niin saan noin 30 euroa tunnissa eli sata euroa tulee täyteen noin kolmessa tunnissa.

-Jos teen pelkkiä Wolt-lähetyksiä, teen noin 20 euroa tunnissa, eli sata euroa tulee täyteen 4-5 tunnissa, hän avaa.

Kolmentuhannen euron palkan eteen täytyykin tehdä noin 120 tuntia kuussa, eli noin 30 tuntia viikossa.

- Voin itse valita työaikani ja voin tehdä esimerkiksi 10 päivää putkeen töitä ja pitää 10 päivää vapaata, hän avaa. 

Ei kuulosta pahalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi