Miksi porukka jo paistelee kinkkua?
Aattoyönä vasta kuuluu paistaa. Tai aatonaattona aikaisintaan.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt aloittaa on aattona valmista. Tässä on paljon muutakin paisteltavaa vielä.
Meillä on kaikki muut paistamiset tehty jo ja aatonaattona paistuu kinkku.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nämä useita kinkkuja paistavat ovat +150kg ryhävalaita. Meillä syödään kinkkuakin kohtuudella ja ollaan hoikkia.
Tulee näistä mieleen joku Obelix, joka imaisee kinkun yhtenä suupalana ja vain luu jää jäljelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt aloittaa on aattona valmista. Tässä on paljon muutakin paisteltavaa vielä.
Eikö se kinkku maistu jouluaattona jo ihan vehkeelle, jos sen nyt jo paistaa? Ainakaan itse en kykene syömään kuin alle vuorokausi sitten paistettua kinkkua. Mieluummin paistelisin muut nyt ja kinkun vasta aattoyönä tai aattona päivällä.
Nyt herää kysymys, että missä sinä säilytät kinkkua jos se alkaa maistua vehkeelle?
Mutta joo, onhan ne maistiaiset uunista tulleesta kinkusta ne parhaat, mutta kyllä maistuu vielä Tapanina, jos on jäänyt jäljelle.
Ihan jääkaapissa säilytän niin kuin kuuluukin.
Mun kalkkuna on jo savustettu ja paistettu aikapäiviä sitten tehtaalla..
Niil on varmaan kauhee nälkä... Lihavilla valailla...
Koska se on hyvä tekosyy porukalle avata ensimmäiset kinkunpaistoviinit. Saa alkaa "hyvällä syyllä" pämppäämään jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se kinkku maistu jouluaattona jo ihan vehkeelle, jos sen nyt jo paistaa? Ainakaan itse en kykene syömään kuin alle vuorokausi sitten paistettua kinkkua. Mieluummin paistelisin muut nyt ja kinkun vasta aattoyönä tai aattona päivällä.
Joillakin on keksintö nimeltä jääkaappi.
On meilläkin ja siellä säilytetään, mutta kyllä se kinkku jo tapanina on niin ällöttävää että minä en kykene syömään.
>Aattoyönä vasta kuuluu paistaa. Tai aatonaattona aikaisintaan.
Siinä kävis lihatehtaat kovalla, kun jokainen hakisi vasta joulupäivänä valmiiksi pasitetun lihanpalan
Ja toisekseen Maku paranee, kun lihansaa vetäytyä eikä tule suoraan uunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On meilläkin ja siellä säilytetään, mutta kyllä se kinkku jo tapanina on niin ällöttävää että minä en kykene syömään.
Jos et kykene syömään niin mistä tiedät, että on ällöttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä myöskään, että paistetaan kolme neljä harjoituskinkkua marras-joulukuussa. Eihän se enää jouluna maistu, kun on jo viides kinkku menossa. Itse jaksan kiinnostua kinkusta vain yhden kinkun verran.
Ja vain yhden pizzan verran vuodessa?
Olipa huono vertaus. Pizzaan saa vaihtelua erilaisilla täytteillä. Joulukinkku nyt on vaan joulukinkku, siihen ei hirveästi vaihtelua saa. Enkä kyllä pizzaakaan jatkuvasti syö, ehkä viisi kertaa vuodessa, enkä koskaan ota kinkkua siihen täytteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajusta. Ja olen joskus kokeillut syödäkin, pahaa oli, ei tarvitse enää edes kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kävis lihatehtaat kovalla, kun jokainen hakisi vasta joulupäivänä valmiiksi pasitetun lihanpalan
Olen jo 2 kk sitten hakenut kinkun pakasteeseen ja paistan vasta aattoyönä. Ei sitä kinkkua tarvitse ostaa vasta h-hetkellä. Pakastekinkun täytyy sulaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajus
Oletpas nirppanokka. Moni syö vielä uutena vuotena jouluna paistettua kinkkua.
Iso kinkku on koko päivän uunissa, missä ne muut jouluruuat sitten valmistuu? Yleensä jengillä on vain yksi uuni.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä myöskään, että paistetaan kolme neljä harjoituskinkkua marras-joulukuussa. Eihän se enää jouluna maistu, kun on jo viides kinkku menossa. Itse jaksan kiinnostua kinkusta vain yhden kinkun verran.
Ja vain yhden pizzan verran vuodessa?
Olipa huono vertaus. Pizzaan saa vaihtelua erilaisilla täytteillä. Joulukinkku nyt on vaan joulukinkku, siihen ei hirveästi vaihtelua saa. Enkä kyllä pizzaakaan jatkuvasti syö, ehkä viisi kertaa vuodessa, enkä koskaan ota kinkkua siihen täytteeksi.
Saahan kinkkuunkin vaihtelua, se on ihan itsestä kiinni.
Enkä kyllä usko, että syöt vuoden aikana joka kerta erilaisen pizzan.
Toiset sanoo, että maku paranee ja toiset, että maku huononee, kun päiviä paistamisesta kuluu. Kumpi on oikeassa?
Kaffebulla kirjoitti:
Iso kinkku on koko päivän uunissa, missä ne muut jouluruuat sitten valmistuu? Yleensä jengillä on vain yksi uuni.
kinkku paistetaan siksi aatonaattona, aattona sitten vasta laatikot ja muut. Kinkku syödään meillä kylmänä.
Kaffebulla kirjoitti:
Meillä omakotiasujilla on yleensä myös leivinuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo 2 kk sitten hakenut kinkun pakasteeseen ja paistan vasta aattoyönä. Ei sitä kinkkua tarvitse ostaa vasta h-hetkellä. Pakastekinkun täytyy sulaakin.
Mulla on valmiiksi paistettu pieni pala lihatiskiltä vakuumipakattuna ei tarvi paistella
Nyt herää kysymys, että missä sinä säilytät kinkkua jos se alkaa maistua vehkeelle?
Mutta joo, onhan ne maistiaiset uunista tulleesta kinkusta ne parhaat, mutta kyllä maistuu vielä Tapanina, jos on jäänyt jäljelle.