Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: "WSJ: Karuja tietoja Bidenista Valkoisessa talossa"

Vierailija
22.12.2024 |

Tällainen pisti silmään jutussa:

"Kaikki tämä tehtiin, jotta poliittisella urallaan varsin vapaamuotoisena puhujana tunnettu Biden ei tekisi sanoissaan jättimäisiä mokia ja päästellä suustaan sellaisia sammakoita, jotka voisivat vahingoittaa hänen imagoaan, aiheuttaa poliittisia skandaaleja tai järkyttää maailmanjärjestystä.

Monet artikkeliin haastatellut kuitenkin sanoivat, että Bidenin pito eristyksissä ja tarkka kontrolli takasivat sen, että Biden pystyi kuitenkin hoitamaan presidentinvirkansa loppuun saakka."

Pystyikö? Vai hoitaako virkaa ne eristäjät ja kontrolloijat? Onko tällainen salailu oikein demokratiassa?

Onhan näitä ollut aiemminkin; FDR, JFK, Reagan, meillä Kekkonen........

www.is.fi/ulkomaat/art-2000010920792.html

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demokraateille näyttää olevan ylitsepääsemättömän vaikea tehtävä saade ehdolle joku joka olisi suosittu puoluerajojen yli. Vielä vaikeampaa se tietysti on kun nykyisen ehdokkaan ilmiselvä kykenemättömyys toimia tehtävässä myönnetään vasta muutama kuukausi ennen vaaleja

Vierailija
42/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi såg det Inte komma

sanovat vihvässärit ruotsissa kun haluavat sulkea silmänsä poliittisista syistä.

Nythän kaikki on liian myöhäistä:

Puolue Nyans on päässyt läpi. Kyllä me pahat n--sit varoittelimme, vuosikymmeniä.

K y y n e l

Tapa nyt jo itses incel

Mä olen  yli 60 vee jo, niin kyllä tää tästä ....

Ja nainen, hetero, aviossa.

Viestintäpuolen henkilö ja vihervalhetta inhoava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi såg det Inte komma

sanovat vihvässärit ruotsissa kun haluavat sulkea silmänsä poliittisista syistä.

Puolue Nyans on päässyt läpi. Kyllä me pahat n--sit varoittelimme, vuosikymmeniä.

K y y n e l

Tapa nyt jo itses incel

Ja silti valehtelet ainakin sukupuolesi 😄

Vierailija
44/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USA:ssa pahinta on tämä epärehellisyys. Esitetään avointa tiedottamista, ja julkaistaan "terveydentilaraportteja", jotka ihan ilmeisesti tehdään poliittisin perustein. 

Sairaasta tai huonokuntoisesta johtajasta tuleekin raportissa maailman tervein ihminen, vaikka onkin vain sätkynukke jota muut ohjailevat. 

Näin vaikka kaikki näkevät, ettei johtaja ole kunnossa. 

Amerikka on jo ohi. Tuhottu kokonaisuus. Euroopan pitää tuhota Aasia asap.

Vierailija
45/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bidenin kaudella USAn talous on täysin suvereenisti maailman ykkönen.  Trumpin ajan järkyttävää velkaantumista on leikattu miljarditolkulla. Äijällä on parisen viikkoa duunia jäljellä.

En ymmärrä miksi hänen kauttaan pitäisi tällaisella ketjulla ihmetellä jotenkin negatiivisella sävyllä: kuka tahansa hänen takanaan on, teki huiman tuloksen COVIDin ja Trumpin sekoilujen jälkeen.

Lisäpanoksena hän on nyt jo neuteroinut Trumpin pahimmat yritelmät nimeämällä ennätysmäärän täyspäisiä (AP: "wokettajia") tuomareiksi, tulppaamaan Trumpin yritykset muokata USAsta diktatuuri.

Ja Ukrainan rahoitus on jo lyöty lukkoon koko ensi vuodeksi, teki Trump mitä tahansa.

Biden on käytännössä tehnyt nyt sen, mitä Trump on tehnyt viimeiset 4 vuotta Project2025 myötä, eli varautunut vallanvaihtoon.

"Project 2025 suosittelee esi

Tuo Projekti '25.. Trump itsehän julkisesti sanoi ettei edes tiedä mikä se on, ei ole nähnyt eikä lukenut sitä. On vain kuullut, koska Bidenin ja Harrisin kannattajat huutelivat siitä, se on heidän kirjoittama.

Vierailija
46/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demokraateille näyttää olevan ylitsepääsemättömän vaikea tehtävä saade ehdolle joku joka olisi suosittu puoluerajojen yli. Vielä vaikeampaa se tietysti on kun nykyisen ehdokkaan ilmiselvä kykenemättömyys toimia tehtävässä myönnetään vasta muutama kuukausi ennen vaaleja

Amerikkalaiset puolestaan äänestävät äänekkäintä helppoheikkiä.

Trump ennen vaaleja: "Lopeta Ukrainan sodan päivässä". Vaalien jälkeen: "Ukrainan sota on vaikeampi lopettaa kuin Lähi-Idän kriisit"

E: "Pudotan elintarvikkeiden hintoja". J: "Elintarvikkeiden hintojen pudotus on vaikeaa aikaansaada"

Odotellaan seuraavaksi millainen "suunnitelman konsepti" löytyy terveydenhuoltoon, ja miten USAn talous sakkaa, kun heitetään 10 miljoonaa hedelmänpoimijaa, lihanleikkaajaa ja puutarhuria ulos, samalla kun pistetään tulleja joka suuntaan.

Kanada jo totesi; "jos tullit tulee, Michiganin ja New Yorkin sähkönsyöttö loppuu kuin seinään".

Että sellainen "ylitsepääsemättömän helppo ehdokas" tulossa duuniin.

Vierailija
47/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi såg det Inte komma

K y y n e l

Tapa nyt jo itses incel

Ja silti valehtelet ainakin sukupuolesi 😄

No siinähän vihervalehtelet.

Yritä nyt ainakin kuvitella, että mielipiteitä on muitakin kuin omasi.

Vierailija
48/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo Projekti '25.. Trump itsehän julkisesti sanoi ettei edes tiedä mikä se on"

Viime viikolla Trump: "Projekti 2025 on seuraavan hallintokautemme perusta"

Että se siitä hoomoilasena olemisesta taas...

USA saa mitä haluaa: aborttikiellot, kirjoijen poltot, raamattutunnit kouluhin ja terveydenhuolto sekä köyhien apu pois.

Vierailija
49/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo Projekti '25.. Trump itsehän julkisesti sanoi ettei edes tiedä mikä se on, ei ole nähnyt eikä lukenut sitä. On vain kuullut, koska Bidenin ja Harrisin kannattajat huutelivat siitä, se on heidän kirjoittama."

Kuten sanottu, Trump valehtelee aina.

Jos joku uskoo sanaakaan sen puheista enää tässä vaiheessa, niin sääliksi käy 😄

Vierailija
50/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi såg det Inte komma

K y y n e l

Tapa nyt jo itses incel

Incel mikä incel

Vierailija
51/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi såg det Inte komma

K y y n e l

Tapa nyt jo itses incel

Persut on surkeita valehtelussa. Ikäänkuin viestintäpuolen henkilö kirjoittaisi noin huonoa suomea.

Eiköhän tämäkin ole joku persutrolli, jonka mielestä trollaaminen on viestintää.

Vierailija
52/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia nämä ketjut joissa viherrykset esittää jotain tietävänsä USAsta ja maan politiikasta. Muutaman demokraattipuolueen propagandakohun luettuaan ovat innolla jakelemassa tietoja... Ainut "fakta" mitä toistelevat on että amerikkalaiset ovat niin tyhmiä etteivät edes ymmärrä ketä äänestävät ja mitä varten. 

Totuus on että amerikkalaiset ovat kurkkuaan myöten täynnä demokraattien kurjistavaa politiikkaa, siihen he haluavat muutoksen. Demokraatit kasvattavat valtion ja virkamieskoneiston (deep state)tehtäviä valtavasti, ja tietysti veroja pitää korottaa että rahat riittää. Amerikkalainen inhoaa ihan yhtä paljon kuin mekin näitä sukupuolisekoiluja ja erityisryhmien jalustalle nostoa ja kaiken rodullistamista. 

Republikaanien agenda on pienentää liittovaltion holhousta ja lisätä vapautta jotta osavaltiot saavat itse päättää asioistaan. Kummasti amerikkalainen muistaa että Trumpin aikaan kaikki oli paremmin.

Vierailija
53/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi såg det Inte komma

K y y n e l

Tapa nyt jo itses incel

Persut on surkeita valehtelussa. Ikäänkuin viestintäpuolen henkilö kirjoittaisi noin huonoa suomea.

Kukaan muu kun persu-incel ei kutsu itseään "pahaksi n---iksi", tyypillistä nuoren miehen voimaantumisen tunnetta ääri-ideologiasta

Eiköhän tämäkin ole joku persutrolli, jonka mielestä trollaaminen on viestintää.

Vierailija
54/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä ketjut joissa viherrykset esittää jotain tietävänsä USAsta ja maan politiikasta. Muutaman demokraattipuolueen propagandakohun luettuaan ovat innolla jakelemassa tietoja... Ainut "fakta" mitä toistelevat on että amerikkalaiset ovat niin tyhmiä etteivät edes ymmärrä ketä äänestävät ja mitä varten. 

Totuus on että amerikkalaiset ovat kurkkuaan myöten täynnä demokraattien kurjistavaa politiikkaa, siihen he haluavat muutoksen. Demokraatit kasvattavat valtion ja virkamieskoneiston (deep state)tehtäviä valtavasti, ja tietysti veroja pitää korottaa että rahat riittää. Amerikkalainen inhoaa ihan yhtä paljon kuin mekin näitä sukupuolisekoiluja ja erityisryhmien jalustalle nostoa ja kaiken rodullistamista. 

Republikaanien agenda on pienentää liittovaltion holhousta ja lisätä vapautta jotta osavaltiot saavat itse päättää asioistaan. Kummasti amerikkalainen muistaa että Trumpin aikaan kaikki oli paremmin.

Se on kiva seurata, miten persut fanittaa Trumppia. Yksi syy lisää olla äänestämättä niitä.

Ihan mukava juttu, että tuotte puoluejohdon mielipiteet esille 👍🏻

Vierailija
55/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikaan amerikan puolue ei aja duunarin asiaa, saati köyhien ihmisten. Rikkaiden asialla ovat molemmat, republikaanit vielä demokraatteja enemmän

Vierailija
56/56 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Republikaanien agenda on pienentää liittovaltion holhousta ja lisätä vapautta jotta osavaltiot saavat itse päättää asioistaan. "

Joo, ja tämä näkyy mm. kansallisen aborttikiellon ajamisessa, ja kun Kalifornia alkoi luoda itseään turvaavaa paikallista lainsäädäntöä Trumppia vastaan, alkoi republikaaneilla hirveä älämölö.

Täydellinen "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon"-puolue.