Onko sinun mielestäsi ok ja hyväksyttävää jouluaattona soitella kaikki tutut ja sukulaiset läpi kesken heidän joulunvieton?
Ikään kuin tunkeutua toisten joulupöytään. Aattona monella on kesken kinkunpaistot, kattaukset, viimeistelyt. Jossain avataan jo lahjapaketteja, jossain istutaan glögin kanssa tv:n ääessä katsomassa jouluelokuvaa.
Niin siinä sitten puhelin pirisisi ja täytyisi alkaa seurustelemaan.
Uhka vai mahdollisuus?
Itse ihmettelen miksei em. puheluja voi hoitaa vaikka edeltävästi, tervehdykseksi riittää ihan vaikka kortti tai sitten vaikka joulupäivänä tai vielä paremmin tapaninpäivänä ja rauhoitettaisiin se itse joulu itse kullekin omanlaisekseen. Suoraan sanottuna ärsyttää vastata näihin puheluihin kesken pahimpien kiireiden tai rauhoittumisen.
Kommentit (62)
Siihen puhelimeen ei ole pakko vastata. Soita takaisin, kun sulle sopii.
Problem solved, next.
Vierailija kirjoitti:
Problem solved, next.
Jos en vastaa, soitetaan mm. lasten puhelimiin että sano sille että vastaa!!!
Soittaminen (ilman, että etukäteen on sovittu) on törkeää. Aune-tädille 90v annan anteeksi, mutta nuoremmilta en hyväksy.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa.
Ja se puhelinhan SOI kunnes vastataan. Kaikkien perheenjäsenten.
En soita aattona kenellekkään enkä myös vastaa. Tilannetajuttomuutta sellaisena hetkenä kenellekkään soitella kun varmasti suurin osa ihmisistä on joulupöydässä tai viettää muuten aikaa läheistensä kanssa. Välipäivinä on hyvä aika aloittaa soittokierros.
Uteliaisuus menee käyttäytymisen edelle.
Itse pidän puhelinta äänettömällä ja soitan takaisin sitten kun on sellainen hetki, että ehtii. Tosin itselläni ei kyllä puhelin pirise jouluaattona - vanhempani saattavat soittaa, mutta muut laittavat vain viestit.
joo, muutenkin kamalaa kun joku soittaa. Antakaa ihmisten kuolla yksin ja rauhassa, ei tänne tarvi saata..na soitella.
Ei kannata vastata. Jos on jotain oikeaa/ vakavaa ilmoitettavaa, soittaa kyllä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa.
Ja se puhelinhan SOI kunnes vastataan.
Meillä on puhelimet enimmäksi äänettömällä. Ja kesken ruokailun tai muun tärkeän kukaan ei edes katso puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa.
Puhelimet äänettömälle.
Problem solved, next. MIKSI ANGLISMI! Vesität hyvän jutun solkkaamalla jotai!
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän puhelinta äänettömällä ja soitan takaisin sitten kun on sellainen hetki, että ehtii. Tosin itselläni ei kyllä puhelin pirise jouluaattona - vanhempani saattavat soittaa, mutta muut laittavat vain viestit.
Se juuri että jos puhelin on äänettömällä eikä vastata, sitten vasta rimputetaankin ja kaikki perheenjäsenet läpi että mikä on kun ette vastaa. Niin, istuttiin syömässä joulupäivällistä ihan tässä omalla porukalla niin siksi ei vastattu just sun puheluun....
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata vastata. Jos on jotain oikeaa/ vakavaa ilmoitettavaa, soittaa kyllä uudelleen.
Jouluaaton aikana puheluja ehtii tulla tällaiselta tilannetajuttomalta aika tuhottomasti. Kaikkien perheenjäsenten puhelimiin. Tämä ei itse näe käytöksessään mitään väärää.
Ei ole ok. Aattona ei soitella. Vain hätätapaus sallitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Problem solved, next.
Kaikkien puhelimet kiinni. Joulurauha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Problem solved, next.
Kaikkien puhelimet kiinni. Joulurauha.
Et ilmeisesti ole koskaan joutunut tällaisen rajattoman ihmisen kanssa tekemisiin. Niitä puheluja/viestejä on kymmeniä kun viimein avataan linjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa.
Sen luurin voi laittaa äänettömälle tai jopa sammuttaa kokonaan.
Yksinäinen ihminen.
Lähetä/vie joulukukka hyvissä ajoin ennen joulua
Aattona puhelimet äänettömällä.
En vastaa.