Mitä te teette vapautuneille huoneille kun nuoret muuttaa pois kotoa?
Kommentit (50)
Ne huoneet on nyt museotiloja, lapset saa käydä niissä muisteloimassa kotona vietettyä lapsuuttaan.
Työhuone ja kuntosali noista tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on laskentatavasta riippuen 7-8 h + k + s yhteensä 199 m2, kahdessa kerroksessa.
Yksi huone noin 20m2 muuntautui vaimon harrastushuoneeksi (maalaa ja tekee käsitöitä), toinen noin 10m2 yhteiseksi työhuoneeksi, kolmas noin 14m2 kitarahuoneekseni. Neljäs tyhjä huone remontoidaan vierashuoneeksi ja siihen laitetaan parisänky, kunhan ehditään tapetit vaihtaa nuorisotapeteista neutraaleiksi.
Joku päivä toki muutetaan tästä pois, mutta ei ehkä seuraavaan viiteen vuoteen.
Tällä hetkellä poismuutto pienempään ei ole suunnitelmissa, koska kotieläimet ja opiskelijalapset käy säännöllisesti kotona ja yöpyvät joskus viikonkin. Tälläkin hetkellä kolme nuorta nukkuu ja kerää voimia.
Siis kotieläimetkin muuttivat muualle?
Vierailija kirjoitti:
Muutettiin pienempään. Ihanan vähän siivoamista!
Mitäpä teet sillä säästyneellä ajalla? Palstailet?
Aika moni on vaihtanut perheasunnon kerrostalokolmioon. Meille se oli paras päätös. Nyt voidaan olla vaikka koko kesä mökillä tai talvella pitkillä lomilla. Ei kahta pihaa ei lumitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Poikien huoneet on ennallaan, koska en koskaan toipunut heidän muutoistaan. Nykyisin heillä on jo omat kumppanit, mutta huoneissa on laavalamput yöpöydillä, ja ryhmä hau-lakanat pedattuna yksikkösängyissä.
Sulla on sitten pojat muuttaneet nuorina tai olleet ikäistään lapsellisempia. Meillä asuu 18 v ja hän oli jo yli-ikäinen siihen aikaan kun Ryhmä Hau tuli.
Sadomasokistinen kidutuskammio/seksihuone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutettiin pienempään. Ihanan vähän siivoamista!
Mitäpä teet sillä säästyneellä ajalla? Palstailet?
Sitä kaikkea, mitä olen aina halunnut enkä koskaan ehtinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on laskentatavasta riippuen 7-8 h + k + s yhteensä 199 m2, kahdessa kerroksessa.
Yksi huone noin 20m2 muuntautui vaimon harrastushuoneeksi (maalaa ja tekee käsitöitä), toinen noin 10m2 yhteiseksi työhuoneeksi, kolmas noin 14m2 kitarahuoneekseni. Neljäs tyhjä huone remontoidaan vierashuoneeksi ja siihen laitetaan parisänky, kunhan ehditään tapetit vaihtaa nuorisotapeteista neutraaleiksi.
Joku päivä toki muutetaan tästä pois, mutta ei ehkä seuraavaan viiteen vuoteen.
Tällä hetkellä poismuutto pienempään ei ole suunnitelmissa, koska kotieläimet ja opiskelijalapset käy säännöllisesti kotona ja yöpyvät joskus viikonkin. Tälläkin hetkellä kolme nuorta nukkuu ja kerää voimia.
Siis kotieläimetkin muuttivat muualle?
Äh, joo. Kirjoitin huonosti. Kotieläimet: kissa ja kaksi koiraa sitovat OK-taloon vielä. Kissa nyt voisi ehkä muuttaa rivi- tai kerrostaloon mutta kaksi isoa koiravanhusta sitovat tähän ehkäpä vielä 4-5vuodeksi.
En mitään, jäivät ennalleen. Asumme maalaistalossa ja saamme elantomme tästä vielä pitkään. Ei ole tarvetta noille huoneille, tilaa on tarpeeksi. Kiva, kun käyvät täällä. Ovat jonkin verran itse muokanneet huoneitaan, mm. poistaneet lapsuuden tavaroitaan.
Tuskin tarvitsee sitä vielä miettiä, tytär on vasta 20v.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan aiot pitää häntä helmoissa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Hän muuttaa pian pois. Jos on normaali ihminen.
Toisesta huoneesta tulee työhuone minulle ja toisesta huoneesta vierashuone. Valtio+ ulkkarit saavat itse yrittää löytää omat asuntonsa.
Toinen on kirjasto ja siisti säilytystila. Toinen lasten makkari on työhuone ja vierashuone. Ihanaa kun on tilaa.
Siitä tuli työhuone/vierashuone. Tosin jossakin vaiheessa muutetaan pienempään.
Esikoisen huoneessa on edelleen esikoisen huonekalut ja tavarat (on opiskeluvaihdossa) mutta muuten se on nyt minun työhuoneeni (olen opettaja ja tarve sellaiselle suuri).
Muutettiin kerrostalokolmioon. Nyt saa joku muu tehdä lumityöt 🙌