***HUHTImurut uuteen viikkoon***
Huomenta vaan kaikille!!!Ja taas alkaa uusi viikko ja uudet valitukset ;) ehkä vähän vanhaakin ;D
Tulipa valvottua 3-5 välillä viime yönä, ärsyttävää ku ei saa unenpäästä kiini kun vessassa käy. Vauva piti sellasta myllerrystä että luulin jo et meinaa tulla ulos vatsa nahan läpi, sattui aika lailla :/
Marie81: mullakin on useasti ollut öitä ja päiviä jolloin vauva rauhallisempi ja saa oikein töniä että saa ne 10 liikettä tuntii mutta jo seuraavana päivänä onkin ihan normaalia myllerrystä...mistähän lie johtuu.
Meillä oli viikonloppuna esikoisen 2v synttärit ja aikamoista rumbaa noitten pikkuisten kanssa...oli kyllä lauantaina niiiin poikki siitä päivästä ja koko päivän kun siivoa, leipoo ja touhuaa muutenkin niin kyllähän sitten illalla supisteli oikein sarjoissa mutta onneksi loppuivat. Kivaa oli kuitenkin että tuli vieraita kun välillä tuntuu että ihan kolmistaan ollaan koko ajan.. Saatiin loopuviikosta siirrettyä pinnasänky meidän huoneeseen ja ajattelin tällä viikolla ruveta pesemään vauvan vaatteita.
Loppuviikon pinossa oli taas erilaisia galluppeja...koitanhan muistaa jotain:
Huuhteluaineen käytöstä, ite laitan kyllä ja uskon että kun alusta asti käyttää samaa niin ei se vauvan iho siitä pahastu.
Raskausarvista: ekassa raskaudessa vältin ne ja toivon kovasti että nyttenkin niiltä välttyisin, tosin maha paaljon isompi kuin ekassa joten saa nähä (ainakaan vielä ei ole ), rintoihin tullut pieniä.
Meinaan pitää esikoisen hoidossa, olen ollut tämän vuoden kotona ja poika käynyt hoidossa vähän epäsäännöllisesti mutta haluan ajatella itseäni ja ottaa kaiken vapaan levon kannalta. Pitää katsoa sitten kun vauva syntyy että miten homma lähtee rullaamaan ja jos kaikki menee hývin niin voin kesästä eteenpäin ottaa kotiin...tuleva sen näyttää.
Taidanpa mennä aamupalalle ja sohvalle lepäämään..mies pääsee kohta töistä jospa tulis mun kanssa lepäilemään :)
Oikein hauskaa viikonalkua masuille!!!
Sanna rv 31+6
(huimia viikkoja jo joillain kasassa..kohtahan voidaan alkaa odottelemaan ensimmäisiä maailmaan ;)
Kommentit (45)
Ollaan tosiaan vilkkaita. Jokuhan voisi aloittaa meille to-pe-ketjun tai jopa päiväkohtaiset turinat?
Eipä tänään paljon uutta. Eilen tuli käveltyä ilmeisesti liikaa (n 1.5h yhteensä) koska vasen lonkka sanoi sopimuksen irti. Oli niiiiin kipeä illalla, kuin tylppää veistä olisi väännetty tuolla nivusessa. Tänään vähän vähemmän kipeä. Harmi vaan jos loppua kohti liikuntamahdollisuudet heikkenee, kun tuo puntari on alkanut irvistellä...
Yöllä sain sentäs nukuttua aika sikeästi. Johtunee tuosta eilisestä liikunnasta, ja siitä että päikkärit jäi väliin eilen. Tänään taitaa kyllä luomi luppasta siihen malliin, että tunnin päiväunet otan. Kumma miten tuota unta riittääkin. Kai se luonto hoitaa tässäkin asiassa, lepoa varastoon :). Se hyvä puoli äitiyslomassa on, että voi kuunnella kehoa ja elää tuntemusten mukaan. Unta, ruokaa, liikuntaa... Ei tule paniikkia vaikkei yöllä kovin uni maistuiskaan.
Hmm, pitääpä harkita tuota imetystyynyä. Mistä sellaisia saa? varmaan lastentarvikeliikkeistä? Rintapumppu olis kans hyvä olla, taidan tutulta ostaa käytettynä.
Kyseltiin matkasta synnytyssairaalaan. No meillä on vain 2 km tuohon sairaalalle, joten rauhassa ajattelin kärsiä alkuun kotona niin pitkälle kun tuntuu siedettävältä / vedet menee. Ja ensikertalaisellahan tuo avautumisvaihe yleensä kuitenkin kestää, joten varmaan ei paniikkia ole. Tosin jokainen synnytys on yksilöllinen. Voihan se vaavi tulla vauhdillakin. Varmaan hyvä tapa on soittaa synnytyssairaalaan, kun näyttää että supistuksia tulee säännöllisesti (jos on pitkä välimatka). Sanovat sitten kun kannattaa lähteä ajelemaan.
Surffailua ja sitten nokoset!
- Niinu ja vaavi 35+3
Ensimmäisen kerran päivällä maha meni kivikovaksi ja sellainen aaltomainen kipu meni mahan yli olikohan siis jonkinasteinen supistus :)?! Aikaisemmin ei moista ole ollut.
Olen ottanut urakaksi siivota huoneen kerrallaan katosta lattiaan ennekuin vauva saapuu taloon ja kyllä siihen vaan kummasti tuhraantuu aikaa.
Ja kunhan meidän makkariin saakka pääsen niin sitten laitan samalla vauvan sängynkin kuntoon.
Ja liekkö olen ottanut jonkin moista ressiä siivouksen suhteen,kun aamupäivällä alkoi jumalaton kutina ylähuulessa ja nyt siinä möllöttää peukalonpään kokoinen rakkula rykelmä :( eikä tietenkään oo minkäänlaista lääkettä herpekseen,no onneksi hammastahna ajaa samaa asiaa kuin zoviraksi,mutta eipä viitti paljon ulos mennä tämän näköisenä.
Imetystyynyjä saa ainakin täällä oulun suunnalla stocmannilta ja jos on näppärä käsistään niin muotimuksussa (-04)ja liekkö jossain käsityö lehdessäkin oli tyynyn teko-ohjeet.
Nyt kun ollaan näin topakoiduttu tämän kirjoittelun suhteen niin tosiaan päivän tai parin pinot alkaa varmaan olla paikallaan.
Mutta illan jatkoja ja jaksamisia kaikille!
edram ja himppu rv34+4
En ole aikaisemmin tänne kirjoitellut tämän raskauden aikana ja alkaa H-hetki häämöttämään, niin päätin tulla jutustelemaan.
Voih, mulle on tullut painoa jo 20 kiloa ja ihan varmasti ehtii vielä ainakin 5 kiloa tulla lisääkin. Esikoista odottaessa tuli melkein 30 kiloa. Siinä oli kyllä turvotus suuri syy painon nousuun. Nyt olen alkanut sormissa tuntemaan turvotusta, joten nestettä on tainnut kertyä taas. Esikoisen jälkeen sain kaikki ylimääräiset kilot pois ja vieläpä putosivat ihan itsestään vajaassa vuodessa! Kunpa tämän toisen jälkeen kävisi yhtä helposti...
Minä myös olen lähettänyt meiliä Madam Mammalle ja Ennustaja Ellille. Molemmat ennustava tyttöä, toinen 21.3. ja toinen vasta 12.4. Laskettu aika on 4.4. Esikoinenkin tuli pari viikkoa etuajassa, joten jos tällä on yhtä kiire maailmaan, niin tuo 21.3. voisi osua aika lähelle. Mitään varmistusta en ole tuohon sukupuoleen saanut ultrasta, täällä kun eivät sitä kerro vaikka kysyisikin, paitsi yksityisellä.
Eilen illalla tuli ensimmäinen kivuliaampi supistus ja palautui mieleen, että miltä ne todella sitten tuntuvat ne oikeat supistukset. Nukkuminen on käynyt mulla myös vaikeaksi ja vauva on sellainen yöeläjä, että sekään ei kauheasti auta asiaa. :) On ollut kyllä sellainen olo tässä, että kyllä tämä vauva maaliskuussa syntyy. Saa nähdä onko vain toiveajattelua. Toivon kuitenkin, ettei tule ennen viikkoa 38, jotta on sitten paikat kunnossa pienellä. Esikoisella oli keltaisuutta silloin ja jouduttiin olemaan viikko sairaalassa ja nyt toivon, että parissa päivässä sieltä päästäisiin. Siinähän tulee esikoista hirmuikävä, jos joutuu kauan sairaalassa olemaan. :(
Hyviä vointeja kaikille ja jaksamista!
Sarza78 rv 35
tänään heräsin klo 4.30 ja en saanut unta ja mitetin sängyssäni että miten vaihtaisin järkkää meijän huoneeseen kun en millään meinannut mahtuu enää vaatekaappiin sain sen verran selvitettyy uutta järkkää että nyt se on sitten tehty.
nousin sängystä vasta klo 5.30 ja tulin olohuoneeseen nauttii hiljasuudesta kun tytöt nukkui.
avasin telkkarin klo 6 ja katsoin sitä jonkin aikaa ja olin sih nukahtanut sohvalle ja heräsin siitä kun tytöt tuli olohuoneeseen klo 8.50.
menin suihkuun ja tehtiin aamutoimet.
käytiin soppailemassa ostin tytöille samallaiset paidat, housut ja käsikorut.
esikoiselle ostin barbin ja kuopukselle ostin pikku väki auton fisher price.
vauvalle ostin koko puvun kokoa 50/56 ja sänkyyn mobilen.
(.) mua on viellä supistellut ja vauva bilettää aikas lailla.
neuvola lääkäri mulla on 8.3 ja nyt painoa on tullut 16-18kg.
maha kasvaa kovaa vauhtia.
tällästä meiltä päin.
veytä ja mupu rv 31+6
En minäkään ole huomannu, että kukaan meistä olis vielä " räjähtänyt" . Toisaalta monet käy varmaankin vain lukemassa palstaa ja jättävät kirjoittelut sikseen.
Minä olen tämän päivän lukenut juttuja kohdunlaskeumasta. Iäti olen ummetuksesta kärsinyt ja nyt tämän raskauden aikana tuntuu, että peräsuoli ainakin pullistelee. Tänään tein sitten vielä isomman asian yhteydessä sellaisen havainnon, että taitaa pullistella jotain myös tuossa toisessa reiässä. Pitänee neuvolassa perjantaina kysyä, että mitä asian suhteen pitäisi tehdä.
Oletteko keränneet isille isyyspaketin? Ajattelin itse kerätä jotain. Tämä on mieheni ensimmäinen lapsi ja jos minun kanssa aikoo elämänsä viettää niin myös viimeinen, joten jotain erikoista pitäisi kehitellä. Tosin onhan se lapsi jo " jotain" :)
En taaskaan muista oliko sielä jotain galluppeja.. Minulla on kyllä pää reikiä täynnä. Sanat unohtuu ja välistä tuntuu, että minua ei auton rattiinkaan kannattaisi päästää ku olen koko ajan niin omissa ajatuksissa.
Nyt aijon kuitenkin reippaasti ottaa ja lähteä kaupungille. Tiedä vaikka vähän paikat kypsyisi.. Vieläkin ihmettelen sitä kuinka minun kohdunkaula voi olla 5.5 senttiä pitkä.. siinä onkin sitte kypsyttelemistä.
Voimia kaikille [color=red][size=5]♥[/size][/color]
Leivänkannikka ja Olivia 34 + 6 hitaasti mutta varmasti kohti H-hetkeä