Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HUHTImurut uuteen viikkoon***

26.02.2007 |

Huomenta vaan kaikille!!!Ja taas alkaa uusi viikko ja uudet valitukset ;) ehkä vähän vanhaakin ;D

Tulipa valvottua 3-5 välillä viime yönä, ärsyttävää ku ei saa unenpäästä kiini kun vessassa käy. Vauva piti sellasta myllerrystä että luulin jo et meinaa tulla ulos vatsa nahan läpi, sattui aika lailla :/

Marie81: mullakin on useasti ollut öitä ja päiviä jolloin vauva rauhallisempi ja saa oikein töniä että saa ne 10 liikettä tuntii mutta jo seuraavana päivänä onkin ihan normaalia myllerrystä...mistähän lie johtuu.

Meillä oli viikonloppuna esikoisen 2v synttärit ja aikamoista rumbaa noitten pikkuisten kanssa...oli kyllä lauantaina niiiin poikki siitä päivästä ja koko päivän kun siivoa, leipoo ja touhuaa muutenkin niin kyllähän sitten illalla supisteli oikein sarjoissa mutta onneksi loppuivat. Kivaa oli kuitenkin että tuli vieraita kun välillä tuntuu että ihan kolmistaan ollaan koko ajan.. Saatiin loopuviikosta siirrettyä pinnasänky meidän huoneeseen ja ajattelin tällä viikolla ruveta pesemään vauvan vaatteita.

Loppuviikon pinossa oli taas erilaisia galluppeja...koitanhan muistaa jotain:

Huuhteluaineen käytöstä, ite laitan kyllä ja uskon että kun alusta asti käyttää samaa niin ei se vauvan iho siitä pahastu.

Raskausarvista: ekassa raskaudessa vältin ne ja toivon kovasti että nyttenkin niiltä välttyisin, tosin maha paaljon isompi kuin ekassa joten saa nähä (ainakaan vielä ei ole ), rintoihin tullut pieniä.

Meinaan pitää esikoisen hoidossa, olen ollut tämän vuoden kotona ja poika käynyt hoidossa vähän epäsäännöllisesti mutta haluan ajatella itseäni ja ottaa kaiken vapaan levon kannalta. Pitää katsoa sitten kun vauva syntyy että miten homma lähtee rullaamaan ja jos kaikki menee hývin niin voin kesästä eteenpäin ottaa kotiin...tuleva sen näyttää.

Taidanpa mennä aamupalalle ja sohvalle lepäämään..mies pääsee kohta töistä jospa tulis mun kanssa lepäilemään :)

Oikein hauskaa viikonalkua masuille!!!

Sanna rv 31+6

(huimia viikkoja jo joillain kasassa..kohtahan voidaan alkaa odottelemaan ensimmäisiä maailmaan ;)

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää niin tajuttomasti. oon nyt kaks päivää vaan maannut sohvalla ja nukkunut ja tuntuu että ei riitä millään. Mulla tullut nyt uutena ' ' oireena' ' kamala närästys varsinkin iltaisin ei pystyis millään olemaan makuu asennossa kun korventaa niin :/ Vauva pönkää jatkuvsti kylkiluihin niin ettei istumisesta tule mitään..

Leivänkannikka: mä olen samalla linjalla sun kanssa..sais päättyä jo tämä odotus #&(¤%()¤!!!!!!Oon niin kypsä tähän mahaan ja olotilaan että..sanoinkin miehelle tänään että heti kun 36 viikkoa täyttyy niin pitää ruveta harrastamaan oikeen urakalla seksiä (meillä jäänyt vähän vaiheeseen kun aiheuttaa niin kipeitä supistuksia..vielä ei kuitenkaan tarttis syntyä..)Mitä vaan kunhan tulisi vähän aikaisemmin.

No nyt riittää taas tää valitus...lähen tekemään ruokaa. KAMALA nälkä ;)

Sanna rv 32 tasan

Vierailija
22/45 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni niin huonosti, heräilin varmaan 1000 kertaa. Nyt on ollut koko päivän aivan väsy olo.

Joku kyseli imetystyynyistä. Meillä oli esikoisen kanssa, ja oli todella hyvä. Käytin sitä tosi kauan, ja sen jälkeen kun tyttö oli liian iso siihen, se oli hyvä tyyny laittaa sen ympärille kun opeteltiin istumaan. Suosittelen todella.

Turvotukseen neuvoi minulle Havaijilla synnytysvalmentaja uimista, tai edes altaassa kellumista. 20min. riittää jos on vartalo kokonaan veden alla, niin vesi tavallaan pakottaa ylimäärästä nestettä pois. Mulla aiankin toimii. uimahalli reissun jälkeen saa pissiä monen monta kertaa... :D

Kiitos Inkkaritytölle tsempistä. Joo, ei olisi munkaan mielestä mies enää tarvinut lähteä noin pitkälle matkalle, vielä kun se on jenkkilässä. Sieltä ei niin vaan pöräytetä kotiin jos synnytys alkaakin laskettua aikaa aikaisemmin...

No, nyt lähdetään tiimariin askartelutarvike ostoksille.

Nyla 34+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin tuossa juuri, että olen ollut elämästäni 238 viikkoa raskaana. Se tekee yli 4,5 vuotta. Että sillai kun ajattelee, tää on ihan normaali olotila. Ei oikeestaan mitään vaivoja. Mitä nyt muutamat vessareissut yöllä häiritsee nukkumista.

Poika istuu sitkeesti mahassa, joten edes alapäätä ei pahemmin kolota. Vähän tuossa rinnan alla tuntuu ahistusta, kun pää pyörii niin vinhasti.

Sokeridieetti on toistaiseksi ilmeisesti onnitunut. Paastosokeri on pysynyt hyvin sallitussa 4,2. Neuvola oli eilen, painoa tullut nyt 7kg, verenpaine 114/72, sf 32 ja hb 114.

Raskausarvista kyseltiin: Ei ole toistaiseksi näkynyt. Ensimmäisestä tuli jonkin verran, mutta sen jälkeen on ilmeisesti tuo mahanahka ollut tarpeeksi iso, ettei ole tarvinnut enempää venyä.

Seuraava etappi on sitten rv 36, kun menen kontrolliin äitiyspoliklinikalle. Lähinnä kai tuota vauvan kokoa katsotaan ja perätilaa.

5vekaraa ja lisänumero rv 32+6

Vierailija
24/45 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia huhtimammat...kuukauden päästä on jo meidän kuu!!!!

Tiedän että helppo sanoa kun itse tällä hetkellä nautin kovasti tästä olotilasta.Häpyluun jomotukseen viime raskauden lopulla auttoi se kun nukuin tyyny polvien välissä.Ja nyt olen myös ottanut tyynyn käyttöön,ja vielä ei ole ylim,jomotusta.

Imetystyynystä joku kyseli ( anteeksi en muista kuka),minulla on sellainen ja pois en anna.Minä kanssa aluksi imetin kylelläni ja känötin kyynerpään varassa,koska minulla tod. suuret rinnat niin kumpaakin kättä tartten pitämään/tukemaan rintaa ettei vauva raasu tukehdu ja voi kuvitella että oli niskat ihan jumissa.Sitten tein ison tyynyn ja se oli aivan mahtava,kun pystyin sitten imettämään myös istualteen.

Jossain välissä oli vissiin puhetta mielihaluista,minulla on iskenyt hirveä himo vichyveteen,sitä menee pari pulloa päivässä ja myös riisipiirakoita voisin syödä mielin määrin.

Sitten hömppää: laitoin lokakuussa sille madam mammalle viestiä ja se vastas että poika syntyy 8.4. No sitten laitoin tuossa tammikuussa sille ennustaja ellille viestiä ja eilen tuli vastaus että poika syntyy 22.3 saapa nähä kumpi osuu lähemmäs :D. Ei sillä että noihin uskon,mutta kiva silti arvuutella ja poikaahan rakenneultrakin veikkas,vaikka itellä olikin alussa ihan tyttöolo.

Mahan kasvatuksia ja voimia sekä jaksamisia viimeisille viikoille!

edram ja himppu rv34+3

Vierailija
25/45 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi pakko nopeasti kommentoiad noihin " ennustaja eukkoihin" ! Eli meille ennustaja elli sanoi lapsen syntyvän laskettuna aikana eli 19.4 ja madame mamma sanoi syntyvän 17.3!!! Heh, toivotaan nyt ettei ainakaan jälkimmäinen ihan vielä osuisi oikeaan.. Ja poikaa ennustivat molemmat ja poika olo taitaa olla itselläkin.. :)

Sanna 32+5

Vierailija
26/45 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu et kaikki nää mun viestit on enemmän negatiivisia kuin positiivisia...

Ja sit tietty alkoi konekin kettuilemaan. Prkl... jos äkkiä ehtis kirjoittaa muutaman rivin, ennen kuin tilttaa kokonaan. =/

Joo, maanantain sairaalareissu oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Hittolainen, voisin listiä koko lääkärin. Verenpaine nousee jo ajatuksesta.

Eli mun piti mennä äitipolille ensin tutkimuksiin että Jätkiksellä on kaikki ok, sit stentin poistoon. No, lopputulos oli se et lääkäri ilmoitti mulla olevan liitoskipuja ja koita kestää. Katsotaan nyt vielä pari viikkoa ja mietitään sit mitä tehdään!!!!! Siis jumalauta (anteeksi kiroiluni), mulla on kyllä ollut liitoskipuja ja tiedän mitä ne on kun kuljin kävelykepin kanssa kotona kolme viikkoa! Ja toiseksi, mun mielestä ne on aika kaukana liitoskivuista jos kusee verta ja itkee kun sattuu niin kovin! Tuntuu et pissa on lähinnä piikkilankaa eikä mitään nestemäistä ja koko alamaha on ihan tulessa...! Saakelin ammattitaidoton puoskari! Ottaa niin kovin päähän. Onneksi on tuo oma tuttu lääkäri, soitin hänelle sit ihan itku kurkussa eilen illalla ja kerroin Tyksin lääkärin terveiset. Hän oli onneksi mun puolella ja mä menen nyt sit ens viikolla sinne ja sovitaan käynnityspävä. Ilmeisesti tää jättipoitsu syntyy nyt sit jo maaliskuun puolella... Joo ja koko arvio oli 2700g viikolla 33+4. 8/

Mut sellaista. Nyt sit vaan syön kipu ja särkylääkettä vuorotellen ja kiukuttelen.

Perjantaina mennään ostamaan kaikki loput tavarat kaverin kanssa ja sit vaan hpin tasajalkaa et saisin synnytyksen käyntiin. Mitä nopeammin, sitä parempi ettei ainakaan jouduta leikkaukseen.

Mä olen NIIIIIIIN kypsä...

Niin ja tuosta painonnoususta. Nyt mammat suut kiinni, mulla on tullut 17kg ja lisää tulee niin että silmissä paisuu. Ja tulee varmasti tasaista tahtia loppuun asti. =)

Nyt menen muualle rutisemaan.

~Murmutti ja jätti-Jätkis 33+5

Vierailija
27/45 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on pöperöt hellalla, joten pikasesti...

N11NU: itte meinasin kokeilla lymfa-hierontaa, kaveri kehui että hänellä oli turvotukset hävinneet/miedontuneet raskausaikana, samoin kun lääkäri mulle myös suositteli tuota. Hintaa sillä on, mutta minun käsittääkseni sitä ei nyt ihan viikottain tartte tehä?!? täällä maksaa 34e/krt. Mulla on aika lauantaina, kerron sit miten kävi... minäkin olen vettä lipittänyt litra tolkulla muun juomisen lisäks, tuloksena on ollu vaan jumalaton kusihätä jatkuvasti. lisäks painonnoususta: jos se on " pelkkää" nestettä, niin senhän pitäs lähteä aika pian synnytyksen jälkeen ?!? (ainakin ite elän toivossa... :)

Amulet: minä meinaan myös hankkia imetystyynyn. itellä on niska-hartiaseutu sen verran muutenkin aina jumissa, et enää en tieten sitä viitti jumiuttaa enempää.

Murmutti: voimia sulle, kuulosti aika rankalta sairaalareissus. Toivottavasti saat pian apua.

Kysymyksiä... kiinostas kovasti tietää painoindeksejä, kun eikös normaalipainoselle ole ihan " normaalia" tuo 10-15 kg painonnousu? itellä BMI 33, joten nousta ei tartte yhtään enempää kuin max. 8kg... Nyt on noussu vajaa 4 kg, joten vielä ollaan " aikataulussa" . tietty turvotuksia ei " lasketa" kun niidenhän pitäisi sitten lähteä aika pian synnytyksen jälkeen..

miksu 34+1

Vierailija
28/45 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksukka kysyi painoindekseistä. Mulla oli lähtötilanteessa 20, joten ihan pirpana olin. Tuskinpa ajat nuo enää palaa, tai toivottavasti :/. Olen kaiholla katsellut kuvia ennen raskautumista - olinpa siro ja kapeakasvoinen. Joskus vielä...

Oikeasti tulin hyvälle tuulelle, kun luin teidän muidenkin rutinat tältä päivältä. Sovitaanko, että aina kun ottaa perkuleesti päähän, saa tänne tulla avautumaan ihan rehellisesti ja totaalisesti :D. Se helpottaa ja sit kun muutkin rutisee, huomaa että kaikilla meillä taitaa olla aika tukalat oltavat jo, sehän kuuluu kuvioon. Ei se silti helpota oloa, vaikka lukee vauvaoppaista että nää vaivat on normaaleita. Se helpottaa, kun kanssasisaret kertoo omista vaivoistaan :) TSEMPPIÄ KAIKILLE tosi paljon!!

Vierailija
29/45 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmutin kanssa samoilla linjoilla painon kanssa eli mulle tullut nyt 16 kg eikä loppua näy, kohta posahtaa 70 kg rikki!!! BMI ennen raskautta oli 20. Tosin vähän lohduttaa, että esikosta aikoinaan tulleet 12 kg lähtivät samoin tein, olisiko mennyt kuukausi tai pari. Mulla kiloja lisää se, että en ole juuri liikkunut selkäkipujen ja suppareiden takia, tuskin maltan odottaa, että pääsen oikein kunnolla juoksulenkeille ja koiruuksien kanssa treeneihin.

Kiitokset myös imetystyynykommenteista :)

taidanpa sellaisen hommata.

amulet 32+4

Vierailija
30/45 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin päivällä kaupassa ja sih mun sisko tuli poikien kanssa meille.

äitini ja pikkusisko tuli kanssa meille.

ja muuten ollaan oltu kotona ja huomennna ostoksille ihanaa pääsen taas ostaa tytöille kaikkee ja sih viellä vauvalle!!

(.) eli supistuksii tulee ja vauva potkii tosi kovasti neuvola on 8.3.

nukun yöt tosi huonosti joka yö tulee nukuttuu vaan sellaset 2-4 tuntii herään joka yö siihen kun oikeen puolinen kylki on puutunut ja en voi selällään enkä vasemmalla kyljellä nukkuu joten joudun joka yö nouseman istumaan ja odottaa että pudutus loppuu.

mut nyt meen taas syömään alkaa nälkä yllättää.

veytä ja mupu rv 31+4

Vierailija
31/45 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväsin taas neuvolassa tänään. Mitään uutta siellä ei varsinaisesti ollut ja aika nopee käynti kaikenkaikkiaan. Esikoinen just varasti mun neuvolakortin ja lähti juoksee ;/ Yritän muistaa ulkoa..

Hb' ta ei otettu, veikkaan että siinä 120 kieppeillä mennään.

Verenpaine vähän korkeempi kun aikasemmin mutta otinkin hirveen spurtin että kerkesin ajoissa ja muutenkin on ollu niin alhaalla että eipä haittaa. Sf-mitta 30, edellinen oli 28 4 viikkoa sitten mutta tämä neiti kun on ihan vinossa poikittain ja mitta otettiin tosta keskeltä niin ei kummastuta sekään. Esikoisestakin otettiin sf-mittaa aina vähän vinottain.. Aijuu, ja siitä painosta.. Kilo viikossa että ihan kivasti sit juu. Tosin mullakin BMI alussa 20 ja painoa nyt yhteensä n 12kg ja eihän sille vaan yksinkertaisesti mahda mitään. Osa ihan varmasti turvotusta, sormukset menee vielä sormeen mutta ei meinaa lähteä enää pois.. Taidankin rueta kohta ' sinkkuilemaan' ;)

Sain lähetteen sinne synnytystapa-arvioon jo nyt, varsinainen kutsu tulee varmaan vasta lähempänä rv 37.

Muuten kaikki siis hyvin. Tykkään kyllä hirveesti vielä toistaseksi tästä raskaana olemisesta ja yritän ajatella että jos tämä onkin viimeinen raskaus niin täytyy ottaa tästä kaikki irti. Silti toisaalta tekisi jo mieli nähdä pikkuinen..

Eilen laitettiin pinnasänky kasaan ja vaatteet olen jo viikannut lipastoon.. Kaikkea pientä sälää puuttuu vielä ja sen imetystyynynkin olen ajatellut hankkia. Päivä kerrallaan :)

Pakko mennä pötköttää, tuli yhtäkkii ihan väsy. Jaksamista kaikille, vielä muutama viikko kun jaksetaan!

marie 34+2

Vierailija
32/45 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä vartavasten avata kone kun on pitkään pyöriny mielessä kysyä, ja aina on unohtunut... niin, että mistä te saatte niitä vauvan painoarvioita? mulle ei ole kukaan sanonu mitään kertaakaan et paljonko ois arviopaino... rakenneultrassakin muistaakseni mittasivat vain jonkun reisiluun tms. mut painosta ei kyllä ollu mitään puhetta. Terkkarikaan eikä neuvolalääkäri (heh, sen kerran kun meillä se oli) ei ole maininnu suuntaan eikä toiseen arviota. ois kiva tietää itekki, et minkä kokosta suurin piirtein olis odotettavissa, toivon hartaasti että tässä pätis tämä " äidin oma syntymäpaino" -juttu, kun olemme itse olleet sisarustemme kanssa kaikki alle 3kg, ite olin 2450g vaikka täysaikanen olinkin... mieskään ei sisaruksineen ole kamalan iso ollut muistaakseni kaikki olivat 3500g tietämissä...

miksu 34+1

Vierailija
33/45 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään viimeisessä lääkärineuvolassa. Meillä täällä on menossa hiihtolomat ja vakituinen lääkäri oli lomalla. Sijaisena oli nuori naislääkäri, ystävällinen, mutta vähän epävarma olo jäi.. Hän esimerkiksi tunnusteli mahan päältä vauvaa. Totesi ensin, että taitaa olla pää alaspäin, mutta sanoi sitten, että on täällä ylhäälläkin kyllä jotain kovaa, että ei sitten kuitenkaan ole varma, kummin päin on! Kuitenkin kirjoitti neuvolakorttiin rt, vaikka ei ollut varma! Millä viikoilla viimeistään tuota kääntämistä pitäisi yrittää, jos vauva on väärin päin?? Muistelisin, että ihan viimeisillä viikoilla sitä ei pitäisi ryhtyä edes yrittämään. Neuvolaterkka, joka on myös kätilö koulutukseltaan, tunnusteli kyllä vauvaa viime viikolla ja sanoi, että hänen mielestään vauva on pää alaspäin ja peppu tuntuu ylhäällä. Nyt vaan ei ollut tämä terkkakaan paikalla, vaan sijainen hälläkin. Lisäksi lääkäri yritti kyselemällä kysellä multa vaivoja ja kun sanoin, että eipä juuri mitään, hän yritti vielä tivata. No, sitten tajusin myös, ettei hän puhunut kohdunkaulan pituudesta mitään, ei vauvan kokoarviosta. Jotenkin jäi epämääräinen olo koko käynnistä.

Muuten olo ihan ok. Öisin saatan herätä pariksi tunniksi ja olla ihan virkeä. Onneksi ei enää tarvitse aamulla nousta töihin, niin ei haittaa, vaikka vähän yöllä valvookin. Liitoskivut ovat välillä melkoiset, varsinkin, jos vähänkin yrittää käydä kävelyllä. Ja kävely on melkoista köpöttelyä.

Oma esikoiseni on syntynyt pari viikkoa etuajassa ja nyt jännään, tuleeko tämäkin vähän ennen laskettua aikaa, johon on enää viitisen viikkoa! Hui! Hyvää viikon jatkoa kaikille!

Myy, rv 35

Vierailija
34/45 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan ja erityisesti rutinaterveisiä kaikille paksuuntuneeseen olomuotoon kyllästyneille = )

Täällä on yksi mamma, joka oli maanantaisen neuvolalääkärin jälkeen ihan masiksessa kuultuaan, että kohdunsuu on kiinteä ja todella vielä 2-3 cm jäljellä mittaa. Katsoin haikeudella esikoisen neuvolakorttia ja tismalleen samaan aikaan oli paikat pehmeinä ja kohdunkaulaa 1 cm jäljellä....esikoinen syntyi rv 38+4....nyt ei taida olla toivoakaan noilla viikoilla....

Eilen päätin, että rupean " puuhastelemaan" päivisin eli en välttele enää mitään fyysisesti raskastakaan hommaa, ohjelmassa on siis joka päivä jotakin pientä siivoilua.

Kaikkein eniten ärsyttää turvotus, jota on joka aamu sormissa ja varpaissa...jalkoja oikein särkee kun ottaa aamun ensimmäiset askeleet...tulis jo kunnon kevät, lumet pois, hiekat pois jalkakäytäviltä ja eikun rullaluistelemaan....tahtoo päästä euforisiin liikunnallisiin nautintoihin!!!

Ja siis väsymyksestä....otan joka päivä pienet päivälevot 1-2 tuntia ja silti olen illalla valmis nukkumaan samaan aikaan esikoisen kanssa eli klo 19.30-20.30!!!! Ja aamulla herään 7-7.30....no täytynee ajatella, että on parempi nukkua nyt kun kohta ei pysty/malta/voi.

Jos jotain positiivista täytyy löytää niin se on huomenna alkava maaliskuu ja voin vihdoinkin sanoa, että la on tässä kuussa (27.3.). Päivä on pidentynyt ja kohta siirrytään kesäaikaan...pääsee näistä kirotuista talvivaatteista ja kerrospukeutumisesta eroon!!!

Vyöryn tästä jääkaapille hakemaan jotakin, jonka avulla jaksan silittää pyykkivuoren, viedä keräyspaperit pois ja mahdollisesti vielä imuroinkin...iltapäivällä vielä kauppareissulle...njäh njäh...eiköhän rupea paikat pehmenemään..njäh njäh....

Beatitude & Eemeli rv JO 37 (36+2)

Vierailija
35/45 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kyllä huonosti nukuttu yö..pahoja unia ja paikkojen puutumista=(

Meillä asunto ihan sekaisin,kun yritetään löytää kaikille tavaroille paikka.

Meidän asunto auttamattomasti liian pieni 5:lle hengelle,mutta muutto ei tule tässä elämäntilanteessa kyseeseen.Vuoden päästä tarkotus ettiä isompi asunto.

Sairaalalaukku mulla tuottaa ongelmia,kun ei oo laukkua,ja en oo saanu aikaseksi ostaa.Kai mä oon sitten loppupelissä joku roskapussi kädessä soittelemassa yöllä synnärin ovikelloa=)

Mulla mieli vähän matalalla,kun ikävä isompia lapsia,ovat olleet hiihtoloman vietossa.Huomenna tulevat kotiin,ja sitten mulla meneehermot kun hyppivät ympäri asuntoa=)Mutta ihana kun tulevat=)

Rupean pistämään näitä tavaroita paikoilleen,ja lakant vaavin sänkyyn.On aluksi tuossa laatikossa pinnasängyssä.

Illalla pääsen miehen kanssa vielä kaksin syömään,taitaa olla vika kerta ennen synnytystä=)

Huiskutin 34+1

Vierailija
36/45 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ennen ruuanlaittoa.

miksukka kyseli painoarviosta, meillä on ultrissa sanottu painoarvioita ja sitten edellisissä raskauksissa neuvolassa (loppusuoralla) on myös terkka arvioinut mahan päältä tunnustellen.Nyt kun on tämä uusi terkkari niin luulen että ei paljon arvio vauvan kokoa :/

Beatitudella onkin jo mahtavat viikot.

Parin viikon päästähän sitä tosiaan voi jo ruveta oottelee milloin ensimmäinen huhtivauva syntyy...ihanaa!!

Mulla lapset syntyneet 1. ja 2. rv 39+5, 3. rv 41 joten saapa nähä miten nyt käy.

Nyt on riennettävä potun kuorintaan.

Palailen päivemmällä!

e

Vierailija
37/45 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta, vaikka aktiivisesti muiden kirjoituksia tulee seurattuakin.

( . )

Olo hyvin vaihteleva, viime yön aloitus meni pyöriessä, kun eilen oli tavallista rankempi päivä. Käytiin tuttavapariskunnan kanssa tutustumassa synnytyssairaalaan ja tietty samalla reissulla ostoksilla yms. Oli ihan antoisa reissu, nähtiin synnyssalit, osasto yms. ja kuultiinpas jonkun tuoreen mamman karjahduksia ja lopulta vauvan parkaisut. Olipas lähellä, ettei tullu tippa linssiin...onneksi mulla taitaa olla jonkinlainen " ihmissuodatus" näissä tunteissa kumminkin. Oli paljon porukkaa tutustumassa samaan aikaan, oli ihan yllätys (onkos täällä palstailemassa muita eilen LKS:n kierroksella mukana olleita?). Synnytysvideo saatiin viime neuvola käynnillä lainaan ja itkin sitäkin katellessa, ku vesiputous.

Galluppeihin:

Raskausarpia ei ole tullut entisten (lihomisesta johtuvien :|) lisäksi ollenkaan, olen koittanut öljytä joka ilta.

Sitteri on valmiina, saatiin kaverilta lahjaksi.

Huuhteluaineena & pesuaineena vauvan vaatteille ja tarvikkeille on tuoksuttomat & allergiatestatut.

Painoa on tullu sellaset 10kg ja olis voineet jättää tulematta, kun tuota ylipainoa muutenkin. Nälkä vaan on jatkuva :|. Tosin nyt olen viikon ajan ruvennu kirjaamaan syömiset ylös niin pysyy kontrolli paremmin.

Galluppia: Kuinka pitkä matka synnytyssairaalaan ja pitkänmatkalaisille lisäksi, että miten ihmeessä sitä tietää lähteä oikeaan aikaan?

Itsellä on n. 120km ja jännittää eniten tuo, että miten sitä osaa lähteä oikeaan aikaan. Ensimmäinen siis tulossa :)

Za_Ka 33+6

Vierailija
38/45 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan oudolta olla vailla työvelvollisuuksia. Luulen, että äitiyslomastani tulee aktiivinen - opiskelua, vauvavalmisteluja, ystävien tapaamista jne. - mikäli olo vaan pysyy yhtä hyvänä kuin tähän asti.

Ostin viikko sitten tukivyön ja pidän sitä myös öisin. Yhtäkkiä olen alkanut nukkua paremmin kuin aikoihin. Ennen heräilin viiden-kuuden aikoihin enkä saanut yleensä enää unta, mutta nyt olen nukkunut kokonaisia 7-8 tunnin yöunia putkeen! En tiedä voiko johtua tuosta tukivyöstä, mutta kannattaa yrittää!

Mulla on eka raskaus enkä raskausarpia ole vielä huomannut, tosin vatsa tuntuu niin isolta, että hyvä kun sitä pystyy kokonaan edes näkemään ;) Sitteriä ei olla vielä hankittu, pitää katsoa sitä sitten, kun saadaan tällä viikolla ensin vuode ja hoitopöytä vihdoin haettua.

Eilen olin lääkärissä, joka teki painoarvion vauvasta: 2800 g. Vatsa tuntuu isolta, mutta lääkärin mukaan " vauva solahtaa hyvin kehooni" eli olo ei ihme kyllä tunnu vielä erityisen tukalalta. Paino oli viimeeksi (viikko sitten neuvolassa) noussut lähtöpainosta 7,5 kg, mutta nyt viikon sisällä on alkanut tuntua siltä, että paino alkaa todella nousta! Ruokahalu (siis ihan terveellisen ruuan(kin) halu) on kasvanut ja olen varautunut jo henkisesti siihen, että raskauskiloja ja turvotusta voi tulla kilokin viikossa nyt loppuaikoina.

Onko huhtimasuista/muruista kukaan muuten saanut vielä vauvaa? En ole seurannut palstaa ihan koko aikaa, joten mennyt ehkä vähän ohi.

LiinaMeri rv 35

Vierailija
39/45 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan helmikuu vetää viimesiään ja päästään maaliskuuhun käsiks, ja aivan varmasti jo lähiviikkoina paukahtaa ekat huhtivauvat!!!! Ihanaa! Mulla ei ainakaan tiedossa ole et kukaan olisi vielä paukahtunut, ainakaan aktiivisemmin tänne kirjoittelijoista...

Noista painoarvioista, ei mullekaan vielä ole ensimmäistäkään arviota tehty, esikoisen kanssa tehtiin vasta vikoina viikoina lääkärin ja terkan toimesta pari kertaa ja ihan masun päältä koiteltuina....arvailut meni kyllä puihin, ettenpä itse noihin paljoa luota.

Tosiaan alkaa niin tukala olo olla jo täälläkin et liityn marisijoihin kyllä....kun sais ees välillä nukuttua hyvin, mut kun ei. Kävin tänään työpaikalla palauttamassa firman puhelimen ja viemässä työkamuille pullaa:). Nyt ei tartte sinnekään enää nujuta. Tajusin vasta itekin että esikoisen syntymää jos peilaa niin nelisen viikkoa ja tämäkin vauva voi jo olla tuloillaan......oiskin ihana kun tulis ajoissa. Meinaa kyllä tääkin huhtimamma alkaa parin viikon päästä sellaset touhut siivoilun ja muun puuhan merkeissä että paikat alkaa kypsyä. Tosin seurauksena voi olla sitte taas verenpaine, joka sekin äity ongelmaks esikon kanssa, nooh....

Ei meillä onneks oo enää NIIN kauhian pitkälti!

Koitetaan jaksella ja mikäs sen parempaa kun täältä saatu tuki ja paikka missä purnata.

Inkkarityttö 33+2

Vierailija
40/45 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan taas pinoa kertynyt... Varmaan päiväpinoihin siirtyminen olisi suositeltavaa :D

Viimeisiä työpäiviä viedään :D Eilen tuli kökittyä töissä kasiin asti ja tänäänkin olen tullut ûber-aikaisin. Kumma miten ne hommat sitten kuitenkin kasaantui tähän loppupäähän!

Neuvolassakin kerkesin eilen käydä. Painoa on tullut kaikkiaan jo melkein kolmetoista kiloa, eli kahden viikon aikana vajaa 900g/viikko tahtia. Siinä se nähtiin kuinka liikunnan lisääminen asioihin vaikutti!! Mutta hyvä uutinen oli, että sf-mitta oli ottanut kasvuspurtin. SE meini ensialkuun ihan yläkäyrillä, sitten pari neuvolakertaa sitten alkoi mennä alakäyrää kohti. Nyt siimekäynnin jälkeen ollaankin enää hiukan keskikäyrän alapuolella. Jos tuo heikko kasvu olisi jatkunut yhä edelleen, niin eilisen jälkeen olisi ollut edesä (toinen) käynti äippäpolilla.

Muksukka(kohan) kyseli noista painoarvioista. Meillä sitä ei saanut aikoinaan rakenneultrasta eikä myöskään neuvolassa ole otettu. Kävin kuitenkin äippäpolilla vajaa kuukausi sitten kun tuo masuasukki tykkää niin huonosti liikkua. Siellä sitten sydänkäyrien sun muun lisäksi ultrattiin mukeloa ja kertoivat myös sen painon (joka perustui siis tyyliin johonkin reisiluun pituuteen tms.), siis tietenkin sillä hetkellä. Kertaakaan ei kyllä ole puhuttu siitä, minkäköhän kokoinen mukelo olisi syntyessään...

Coltsfoot ja Elsa 34+3