**** Enskattaret ma-ti ****
Viikonlopun pulinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9688429&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (51)
Tervetuloa Makkara ja nakki tällekin puolelle;=) Kiva että olette kotiutuneet ja kaikki mennyt hyvin!:)
On ihmiset kyllä kamalia kun toisten nimiä arvostelevat!=( Vai Liia kuulostaa thaimaalaiselta ja Martta liian vanhanaikanainen, uskomatonta!! Nyt on vanhanaikaiset nimet (Elli, Siiri, Martta, Aino ym.) yleistyneet ja ihanaa että perinteisiä suomalaisia nimiä taas annetaan. Ja Liia on munkin mielestä kaunis nimi, joten tuollaset jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, eiks vaan?! Sanoi munkin yks kaveri et sille tulee hiiri mieleen Oliver nimestä, kun on joku sarjakuvahiiri Oliver olemassa:)) En tiedä sanoiko hyvällä vai pahalla..
Kiitos ehkäisyvinkeistä!=) Jotenkin haluaisin perus yhdistelmäpillerit, mut katsotaan mikä tilanne sit jälkitarkastuksessa on. Nythän en voi imettää kun kova lääkitys päällä tohon käteen, maitoa ei enää tule, tissit ei enää pingota. Eli onkohan kuukaudenkin tauon jälkeen enää mitään mahiksia saada maitoa nousemaan?? Taidetaan siis korvikkeilla vaan mennä eteenpäin. Harmi=(
Quut flunssassa. Kyllä teillä nyt pöpöt viihtyy jos vasta äskettäin olitte kipeitä. Onneksi poika osaa hienosti pyytää nenän niistämistä!=) Pikaista paranemista teille!
Meillä yöllä käytössä terättömät tai terälliset yökkärit. Ei kauhean solmuun itseään siellä onneksi väännä. Välillä on toinen lahje tyhjänä, mut hyvin on pärjätty. Ja sukat pysyy jalassa yön yli kyllä!
Mistä saisi harsoja ostaa, kun tuntuu tyhmältä pyörittää muutamaa harsoa koneessa joka päivä kun ei muuta pyykkiä niin kauheasti tule?? Poika on puklannut koko kotonaoloaikana (11 päivää) tasan kolme kertaa, eli meillä ei vaatteet likaannu sitten millään. Taitaa olla liikaa bodeja kaapissa, kun varauduin vaihtamaan niitä useasti päivässä puklujen takia;)
Eilen siis olin fysikaalisessa. Oli nikamat ihan " yks risti kaks" eli naksautettiin kohdilleen ja sit käsiteltiin tota kättä. Eilen olikin sit olo kuin jyrän alle jäänyt, mut nyt helpottaa jo. Keskiviikkona uusi aika onneksi! Eli toivottavasti saataisiin käsi viikonlopuksi kuntoon. Tänään olen pärjännyt yksin ja jopa syöttäminen oikealla kädellä onnistuu. Kipeää tekee kannatella pientä tuttipulloakin, mutta se onnistuu:)) Tänään herättiin vartin vaille kymmenen, syötiin ja nyt Oliver nukkuukin taas. Ajattelin jos vaikk aimuroisi yläkerran tässä heräämistä odotellessa tai silittäisi ton kauhean vaatekasan pois. Edellyttäen et käsi kestää! Täytyy kokeilla varovasti ettei tuu takapakkia.
Mitäs olette mieltä jos pinot olisivat ma-ti, ke-to ja pe-su???? Kun tuntuu nää pinot kasvavan koko ajan, niin pidempiä en ainakaan itse haluais. Mielipiteitä!!
Torstaina olis taas neuvola, kuinka usein tässä alussa niitä on. Kun justhan täti kävi meillä viime tiistaina?
Nyt kotihommiin...
Aurora & Oliver 2vkoa
Joo, sopii kahden päivän pinot, mutta mä voisin olla kyllä näillä pituuksilla jo ihan päiväpinojenkin kannalla... tai arkena päiväpinot ja sitten viikonlopulle oma
Miten paljon teidän kaksiviikkoiset " liikkuneet" ? Eli meillä Oliver työntää itseään selällään ollessaan jaloilla ja käsillä eteenpäin (pää edellä). Eli liikkuu hoitopöydällä ja lattialla kuin hylje. Ja kun yöksi laittaa kyljelleen nukkumaan ja toppausta selän taakse että niin pysyy, ei mene kauaakaan kun on jo veivannut itsensä takaisin selälleen.
En kohta uskalla jättää vartioimatta mihinkään, kuuluuko tässä vaiheessa jo noin liikuskella??
Ja olisiko hyvä nukuttaa kyljellään vai oletteko selällään nukuttaneet? Kun sairaalassa painotettiin kyljellään nukuttamista...
Ja päätään nostaa koko ajan ylös kun on selällään tai masullaan....
Luulin että tän ikäiset ois vielä suht paikallaan;=)
A taas
AinoAuroran tyttö oli oppinut kääntymään, hienoa! Siitä se lähtee... kohta ei lasta löydy kun se on ryöminyt pöydän alle tms. Kokemusta on=)
Essille onnittelut pojasta ja SillySausagelle tytöstä!
Kivoja kuvia Liiasta!
Iisan Elli kasvaa hienosti! On jo komeat mitat!
Älä bejbi välitä siitä nimen arvostelusta. Teidän tytön kutsumanimi on vähän saman tapainen kun meidän tytön etunimi... Meidän tyttö on nimeltään Eevi. Mutta tytöstä täällä puhun. Nimen paljastin kerran ristiäisten jälkeen täällä.
Sama homma täällä noiden valokuvien kanssa kuin monella muullakin... niitä on satoja ja taas satoja! Nyt se kuvaaminen on vähän rauhoittunut.
Q:lle pikaista paranemista. Kaikenlaista tautia on ollut koko ajan liikkeellä.
Vai on pikku-q jo sanonut äiti! Söpöä! Meidän tyttö sanoo vaan kakka. Ja kerran on sanonut äiti, ja sekin tuli aika agressiivisesti...=)
Mä en ole pessyt mitään uusia leluja. Mä olen tän tyyppisissä asioissa aika lepsu...
Harsoja saa vaikka Anttilasta. Ja on suht edullisia. Meillä ei äp:n harsot riittäneet mihinkään.
Neuvolakäyntejä alkuun on aika paljon. Eka on se kotikäynti, sitten n. 2vko iässä, 1kk, 6vko, 2kk,3kk jne. Näin ainakin meillä.
Auroran poika on jo kovin liikkuvainen! Meidän tyttö on alusta asti ollut myös aika liikkuvaa ja jämäkkää sorttia, heti on kannatellut päätään tosi tukevasti jne. Saatte olla jo tarkkana sen kanssa ettei tipahda mistään. Saattaapi poika lähteä aikaisin konttaamaan ja muuta.
Takaisin töiden pariin...
En oo mäkään pessyt mitään uusia leluja jne... ja nykyisin se taitais melko turhaa ollakin kun silmä välttää niin Aksu järsii jotain kengänpohjaa eteisessä
päiväpinot kuulostais ihan hyviltä. ja sit vknloppupino.. :)
bejbille mäki sanon,ettei kannata välittää nimen arvostelijoista. ikinähän ei voi kaikkia miellyttää. mut tosi ilkee se sun mesekaveris, kyl suututtais jos joku noin tulis sanoo, ja kävi suututtaa,ku sulle on sanonu. pöh.
Nemon nimestä ei oo onneks tullu mitään kauheita kommentteja vaikka olin varautunu siihen,et se on joittenki mielestä liian erikoinen tai jotain. anopin piti alkuun vähän totutella, anoppi on tosi kiva ja tullaan hyvin toimeen, mut jotenki loukkas, ettei se tykänny siitä hetisamantien. se tais sanookki jotain,et " kai se toinen nimi on kalenterissa" ja " voihan sit laittaa viel jonku kolmannen perinteisemmän nimen" .. ja sen miehelle sano, et " älä sit kauhistu.." siis kun sai tietää ennen ristiäisiä sen etunimen.. noi oli aika loukkaavia,vaikka normaalisti ei oo ikinä sanonu pahasti ja on tosi kiltti ihminen. ja miehen isäpuolihan tykkäs ihan hirveesti nimestä. :)
muilta on tullu onneks hyvää kommenttia:)
yks kaveri tosin kysy,et " pakko kyl nyt kysyy,et mistä ihmeest toi nimi niinku tulee?" pitäiskö sen tulla jostain? keksittiin kiva nimi, josta molemmat tykättiin. :)
nojuu siin vähä avautumist..
open ainolla ollu ongelmia syömisen kanssa. sit ku meil aletaa maistelee soseita, ni en varmaan uskalla antaa mustikkaa, ku nemo on sellanen puklukone.. vois olla sen jälkee nätit vaatteet.
nyt nemo heräs..huus kovempaa ku ikinä,eikä nukkun ku tunnin. nyt se täs syö ja piereskelee.vaikee kirjottaa pelkäl vasuril.
viipero:mä en oo pessy leluja. kävi mieles ihan sama kysymys,ku nyt menee suuhun kaikki mitä käteen saa.
millin aksu syö kengänpohjatki:D hihi.kiva se kärry!
auroran käsi jo vähän parempi,hyvä. :) me ostettii harsoja lisää cittarista.ja meil niitä kuluukin. oo onnellinen jos ei teiän poju puklaa! tää on aika rasittavaa,aina ku saa jotain kivaa päälle ni jo joutuu minuutin päästä vaihtaa. enkä siis vaihda ihan pikkupuklujen takia.
nyt en enää jaksa ykskätisest kirjottaa.mooiii.
Huh, kun on tullut taas tekstii... Kivahan se on kun on tullut paljon uusia vauvaantuneita paikalle!
Jotenka heti kärkeen PALJON ONNEA kaikille uusille vauvoille ja heidän ikionnellisille vanhemmille!
Bejbillä oli ikävän tuntuinen kaveri! Haukkua nyt toisen hienoa nimeä, pöh, sanon minä! Eiköhän meistä jokainen anna lapselleen sen parhaimman ja hienoimman nimen minkä haluaa!!! Mä en sitten ymmärrä tuollaisia kommentaattoreita, murr niille!!!
Viime yö oli jo taas ihan normaali, eli pari kertaa tuhisi sängyssään niin että äiti heräs mutta ei huutanut, IHANAA!!! Ensi viikolla pitäis pieni mies siirtää omaan huoneeseensa nukkumaan, byää! Tai meidän tapauksessa se menee niin että me siirrytään, tai siirretään meidän sänky toiseen makkariin, joka on pienempi, että Eetu saa isomman huoneen, hih!
Tampereen treffeille minäkin tulen sitten huhtikuussa!!!
Liiasta ja Aksusta oli tosi söpöjä kuvia! Ihanaa kun jaksatte " nähä" noin paljon vaivaa. Mä en vaan saa aikaiseksi opetella... No, jos täs ens viikolla kun on aikaa...
Iisa pääsee uuteen kotiin! Ihanaa! Vai ootteko jo saaneet muuton loppuun? Mun yks kaveri muutti kanssa viikonloppuna, ja tänään hällä on laskettu aika...
Sunnuntaina kun oltiiin mun vanhemmilla käymässä (+Eetu oli siel hoidossa kun käytiin hiihtämässä) niin äitini sano, että ottavat kyllä mielellään Eetun useamminkin hoitoon (oli siis reilu viikko sitten siellä) Ja mun veljeni kanssa haluais Eetun hoitoon, ja appiukko, mutt...
Valokuvista. Meillä on vain sellainen pieni kansio vähän reilu puoliks täytettynä... Ollaan vähän laiskoja kuvaamaan... Mut mä oon YRITTÄNYT pitää noita kahta vauvakirjaa sentään suht ajallaan, niihinkin pitäis taas joku päivä kiinnittää huomioo, huoh!
Quulla se vaan pöpöt pyörii, höh! Toivottavasti parannutte mahd pian! Että pääsette maanantaina treffeille, heh!
Josta tulikin mieleen että laitoin tuonne treffipinoon sitä ohjetta asemalta Rossoon...
Aurorakin oli saanut helpotusta (ja tuskaa) käsiin! Hienoa!
Lelujen pesusta. Mulla ei oo tullu ees mieleen moinen (hyvä minä!) mutta toki ne ois ehkä kannattanut pestä, mutta toisaalta saapi niistä hyvää vastustuskykyä...
Eikä Larakaan ollut saanut hyvää palautetta Nemon nimestä, mun mielestä sekin on kaunis nimi!!!
Juu ja niitä harsoja oon minäkin ihan prismasta ostanut.
Joo, eipä täs muuta.
Muuten missäs Osse on?
napero ja Eetu
Olipas pitkä pino luettavana!
Ihka ensin neuvolakuulumiset, koska se kuulumisten kohde nukkuu levotonta unta tossa meidän sängyllä...
Noel on nyt strategisilta mitoiltaan 5820g ja 59cm, eli ei ihan pieni poika enää. (Syntyessään 3700g ja 50cm.) Ja ikää siis 2kk1vk. Lääkärin mukaan poika on " virkeä ja jäntevä hymypoika" , ja saatiin myös kehuja Noelin seurallisuudesta (hurmasi naislääkäriä minkä hampaattomalta hymyltään ehti), ja hienosta pään hallinnasta mahallaan ollessaan. Oli siis kaikin puolin hyvä reissu! (Mitä nyt myöhästyttiin vartti mutta onneksi olivat ymmärtäväisiä.)
Ensi kerralla sitten rokotuksia. Hui!!!
Ihana pikku kärryttelijä Millillä! :) Meillekin sitten ostetaan tuollainen, kun Noel kasvaa.
Viipero kysyi lelujen pesusta. Mä kyllä pesen kaikki, mitkä nyt suinkaan voi pestä. Siis en jatkuvasti, mutta ennen käyttöönottoa ainakin. Ja vaikkei saisikaan pestä, niin jos suinkaan näyttäisi kestävän pesua, mä tungen koneeseen :)
Aurora sai jä vähän apuja käteensä, hyvä. Älä nyt imuroi vapaaehtoisesti, hyvä nainen, vaan lepäile hyvällä syyllä ja säästä kättä vauvaa varten! :)
Niin ja nyt se Oliver pönkee koko raskausajan edestä, kun oli siellä kohdussa niin rauhallinen :) Hyvä vaan jos liikkuu, ja eiköhän se ole ihan normaalia. Noelkin kyllä pönkee mutta kun on vaan lyhyet ja paksut jalat, niin niillä ei kummemmin itseään paikasta toiseen siirretä ;)
Burde on intoutunut kehittelemään kuvia oikein urakalla! Meillä on Noelista nyt noin 100 kuvaa albumissa, ja parhaillaan on 50 kuvan satsi digikuvia kehitettävänä... Ja lisäksi mulla on ihan perinteinen järkkäri, jossa taitaa myös olla täysi filmi odottamassa.
Mutta siis, yksi albumi on täynnä. Se kattaa Noelin ekan kuukauden, eli kauhulla mäkin mietin että ei kai siitä nyt joka kuukaudelle tarvitse tehdä uutta albumia! Täytyy ehkä vähän rajoittaa kuvien ottoa.
Jaksuja Q:lle ja pikkuiselle, toivottavasti paranette pian! Ja voiiih, se " äiti" varmaan kuulostaa ihanalta!
Makkaralle isot onnittelut vauvasta! Seuraaville treffeille tekin tulette sitten jo vauvan kanssa... Minnes päin Vantaata muutittekaan? Mietin vaan että jos on lähellä Keravaa, niin tulette sitten joskus tännekin kahvittelemaan :)
Ja AA:n Aino pyörähti jo! Onpas edistyksellinen tyttö! Meillä ei pyörähdetä suuntaan eikä toiseen, Noel vaan ähkii ja huojuu mahallaan puolelta toiselle mutta mitään ei tapahdu :) Jotkut sanoo että vauva kehittyy nopeasti joko verbaalisesti tai sitten motorisesti(? siis kehonhallinnan suhteen). En sitten tiedä pitääkö paikkaansa...
Jeps. Vielä sen verran oman pojan napaa, että eilisilta oli kuin painajainen elm streetillä! Noel vaan valvoi ja karjui ja valvoi ja känisi, en tiedä oliko muutakin vaivaa kuin ilmaa mahassa. Iltakuuden jälkeen ei nukkunut kuin yhden vartin pätkän, ja viimeisen kerran katsoin kelloa 01.30... Niillä main poika vihdoin simahti. Kyllä meinasi ärräpäät lentää kun oli vielä päiväunet jääneet väliin (multa siis), ja tiesin että aamulla on aikainen herätys neuvolaa varten. Jotenkin nuo Noelin yörähinät osuu aina siten, että kuun/viikon ainut aamuherätys on seuraavana päivänä!
Tänään se nukkuikin sitten neuvolasta tullessa ensin 10-12 partsilla, ja sitten vielä 12-13.30 mun vieressä pikaimetyksen jälkeen. Taisi pojallakin olla vähän univelkaa eilisillasta...
Kandi & Noel 10vk (huomenna)
Mun eilisestä viestistä sai ehkä hieman väärän kuvan yöunien suhteen... Lähinnä se mua harmitti, että kahden tunnin yövalvomisen (ja lähes jatkuvan tissittelyn) jälkeenkään unta ei riittänyt pidemmäksi kuin vajaaksi kahdeksi tunniksi.
Mutta kahden hankalan yön jälkeen viime yö oli ihan luksusta. Mies " leikitti" nassikkaa illalla työvuoronsa jälkeen niin, että iltaan (tai alkuyöhön) tuli muutaman tunnin vireä jakso ja sen jälkeen poika nukkui neljä tuntia yhteen menoon. Sen jälkeen vajaan tunnin tankkaus ja vielä pari tuntia unta. Ah sitä ihanuutta kun oli hyvä olo katkeamattoman unen jalkeen :)
Nyt poika nukkuu pihalla ja mä yritän vielä lehden selata läpi ennen heräämistä. Siispä ei tällä erää enempiä.
Mukavaa päivää!
t. Essi
Oon istunut tänään ja eilen yhteensä reilun 12 tuntia sairaalan päivystyksessä.. Mulla on huimannut ihan älyttömästi nyt lauantaista asti. Eilen sit ajattelin käydä nopsaan päivystävällä sairaanhoitajalla mittauttamas hempan ja verenpainee, et jos ne vaikka ois alhaalla. Niissä ei ollutkaan mitään (verenpaine on alhaalla, mut ei sen alempana kun yleensä), mutta sairaanhoitajan mielestä ehdottomasti lääkäriin, päivystävän tk-lääkärin mielestä ehdottomasti päivystävälle sisätautilääkärille.. Nyt on sit ainakin mun pää tutkittu tehokkaasti, kun jouduin jopa varjoainekuvaukseen :O! No eipä siellä mitään vikaa missään ollut ja lopullinen tuomio olikin et väsymys, niskat jumissa ja mielialalääkkeen lopettaminen yhteenlaskettuina aiheuttaa ton huimauksen. D-superpoika ansaitsee kyllä ison palkinnon siitä, miten pirteenä jaksoi olla mukana. Enhän mä tähän yhtäkkiä mistään mitään lapsenvahtia saanut ja D joutui sit osan eilisestä ja koko tän päivän kulkeen mukana :(. Loppuviikko kyllä ollaan ihan kotona vaan, et vihdoinki saadaan vähän rauhotettua tätä elämää..
Queen: Sä jos joku oot kyllä kovilla :S. Teidän tytön temperamentti on kyllä hurja.. D' lla on lyhyt pinna ja aika tulinen luonne, mut Liia kyllä menee kirkkaasti ohi.. Joo niinku sanoin, et en mitenkään koe et oltais köyhiä tms. Tietystikään meillä ei ole esim. autoa, mut en koe sitä edes tarvitsevani.. Muutenkin yritän suosia kierrätystä ym. ihan vaan " maailman pelastamisenkin" takia ;)
Ope: Meillä syödään edelleen noin.. Etenkin oudoissa paikoissa. Ensin jannu uneen tutilla ja sit salamana pullo tutin tilalle. Kaikki sanoo, et kyllä se syö kun tulee nälkä, mut eipä syö :O! Tai voi alkaa syödä, mut pienikin risahdus tai liike jossain saa unohtamaan syömisen ja sit palaakin käämit, kun ei anneta ruokaa (ja tän jälkeen ei tasan rauhotu syömään..).
Essillähän on pitkä poika :). Meidän D äänteli kans aluksi niin paljon unissaan, etten saanut nukuttua. Me jätettiin D nukkumaan meidän sänkyyn yösyötöiltä, koska nukkui äidin ja daddyn välissä paljon rauhallisemmin. 2 kk ikäisenä D siirtyi pinnikseen, joka on ihan meidän sängyssä kiinni (ja nukkuu edelleen siinä, kun mä olen laiska nousemaan yöllä sängystä antamaan tuttia ;) ).
Nyt D heräs..
unohin hehkuttaa,et toissapäivänä nemo käänty masulta selälleen! oltii kaikki ihan yllättyneitä, en oottanu et kääntyis, ku ei oo ollu mitää viitteit siihen suuntaa.. se oli kyl varmaan vahinko, mut ei se mitää. :D oli vaa niin hieno juttu. puuhamatol oli ja katto telkkarii,eli ylöspäin, ni sit kellahti. juu, niin kivaa. :)
Noel on kasvanu kovasti, hienoa. :) oli muuten veikeä ilme siinä kuvassa!
Essille vielä suuret onnittelut!! taisin unohtaa onnitella.. jos onnittelin jo, ni nää oli sit toiset.. mut taisin kyl unohtaa aikasemmin. vauvan tuoksuisia hetkiä teillekin sinne! :)
juuh. eipä tässä vissiin muuta. moikkelis.
On raukka ihan poikki kaikesta hösiksestä..
Essi: Sä olitkin sanonut, ettet osaa nukkua vauva vieressä..
SS: Onnea tytöntylleröstä! Tekin olette sit päässeet muuttamaan Suomeen. Tai varmaankin jo ajat sitten, mut muistan vaan silloin joskus ennen ajan laskun alkua (= D' n syntymää) kirjottelit muutosta ym.
Kovin aurinkoinen tyttö Queenin kuvissa (vaan taitaa olla vaan hyvällä hetkellä napattuja?) :). Ihania kuvia! Liia on musta ihana nimi. Kuulin sen ekaa kertaa toissa kesänä (työkaveri oli Liia) ja tykkäsin heti kovasti..
Ope: Tuli mieleen äsken D' n kanssa syömisestä taistellessa se, että voikohan se alun pakkosyöttö vaikuttaa ?? Meillähän kans ekat päivät pakolla juotettiin 3h välein 20-30 ml maitoa imetyksen päälle.. Suurin osa noista syötöistä oli ihan hirveitä :' (. D vaan ois nukkunut ja sit pakolla piti " pumpata" pullosta maidot suuhun.. Meillä on ihan sama meno.. On nälkä (ilmottaa selvästi ja edellisestä ruokailusta on kauan), mut sit hirveet raivarit perään, kiljuu täysiä ja huitoo & potkii.. Sairaalassakin varmaan ihmiset kuvitteli että kylläsitä lasta pokotan syömään :(.
Iisalle voimia muuttoon ja onnea uuteen kotiin. Tosi paljon teidän tyttö on kasvanut..
Bejpi: Nythän annetaan paljon vanhoja nimiä. Marttakin voi olla vaikka miten kadehdittu nimi sitten, kun teidän tyttö on teini :). Sitäpaitsi mitä väliä sillä on, Eve on kuitenkin kutsumanimi ja teillä on Mrtalle niin vahvat " perinteet" . Eikös se ole niin " ettei nimi miestä (tai naista) pahenna jos ei mies nimeä ;). D ei varmaan kans kehtaa toista nimeään sanoa, kun ei sitä kukaan osais lausua saati kirjottaa :D.
Q ja q paranemisia (Taas :( ). Ihana niiskuttaja teillä! Meillä D saa hirveet raivarit nenän ja naaman pyyhkimisestä. Ihania huuteluja myös! Voi vitsit.. D' n eka sana on varmaan " hyppyytä" :D! q' lle varmaan vaihtuu nyt " omat hiukset" . Mä odotan mielenkiinnolla, et mikä katastrofi D' n päähän kasvaa.. Worst case scenario on mun hennot haituvat isänsä kiharoilla! Sit saa poika olla kalju tai letitetään/ rastotetaan suosiolla.. Mennäänkö yhdessä/samalla junalla sinne Hämeenlinnaan?
Ihania kuvia Aksustakin :). Meillä on odottamassa sellanen potkuauto, mitä voi työntää taaperokärryn tapaan edessä tai sit istua kyydissä ja potkia vauhtia.
Viipero: Mä oloen pessyt lelut ja kirjat (pahviset). Lelut usein vaan suihkussa käydessäni pessyt pelkällä vedellä ja kirjat pyyhkinyt rätillä. Jotkut lelut oon nakanannut koneeseen, vähän sen mukaan et millasta materiaalia ym. Nyt tosiaan oon vähentänyt kaikeka pesemistä, kun toi ukkeli nuolee jo vaunujen renkaitakin ;).
Aurora: Meidän harsot on ihan Prismasta. Netti-kestovaippakaupoissa on tosi ihania kuviollisia tai värikkäitä harsoja.. Meidän tuttavaperheen poika on Oliver (nyt 1 v. 2 kk vanha). Heillä mies on britti.. Toivottavasti noi sun hoidot tepsii nopeasti bd! D nukkui selällään siitä asti, kun ei enää pysynyt kyljellään. Nyt on jonkin aikaa taas nukkunut kyljellään (kääntyy itse).
NapNApin tytöllä on samanlaiset jutut, mitä mä odotan D' lta. Jos sanotaan äiti, niin se tulee varmaan lähinnä käskynä ;). Tai meillä voi kyllä tulla Mama' kin (mies käyttää musta sitä sanaa, kun puhuu D' n kanssa).
Noel' kin on kasvanut hurjasti!
Lara: Mä masennan sut nyt kyllä.. D kääntyi tosi aikaisin mahalta selälleen ja usein. Johtuu vaan siitä, et pää on niin painava, että kääntyminen on helppoa.. Myöhemmin ei nimittäin enää kääntyillytkään vaikka yritti..
Nyt meen kurkkimaan, josko D ois heräillyt. Ihme heppu, jos ei oo mitään hätää ei sano mitään vaan touhuaa sängyssä omiaan vaikka kuinka kauan..
Jenni ja D huomenna 8 kk (mihin tää aika on mennyt???)
Ootko vilkassut tota " Ylivilkkaat vauvat" -pinoa? Suosittelen, voi kummasti helpottaa ;). Mä en varsinaisesti pidä D' a mitenkään hankalana tai ylivilkkaana, mutta sieltä löytyy kumamsti yhtäläisyyksiä..
Jenni
ollaan sunnuntaista lähtien oltu mun äidin luona hoitamassa mun isän perintöasioita... on vähän liikaa ajateltavaa ollut, oon kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta omat ajatukset on kovasti muissa asioissa. Mut nyt on suurin osa hoidettu, ja huomenna lähdetään taas kohti kotia.
Ihan alkuun onnittelut Hermionelle ja Milo-pojalle, Essille ja pojannassikalle sekä Makkaralle ja neiti Nakille! Ja bejpin Martta Eveliinalle vilkutuksia, oikein ihana tuo Martta nimi minusta, unohda vaan hölmöjen kavereiden kommentit.
Jennille piti kommentoimani, että kuulostaapa ikävältä tuo, mitä olette joutuneet miehesi kanssa käymään läpi. :/ Meidän tuttavaperheen miestä yritettiin kans häätää jo joskus 70-luvulla Ruotsista, mutta taistelivat itsestään julkisen ennakkotapauksen ja saivat jäädä. Tosi ikävää siis, että vielä 30 vuotta myöhemmin joudutaan samojen asioiden kanssa taistelemaan täällä. Mulla ei oo kokemusta poliisin kanssa asioinnista, mä tosiaankin viittasin vaan siihen, että musta neuvolat on ihan meitä äitejä ja isiä varten olemassa. Toki joskus apua voi joutua ihan oikeesti tiukasti vaatimaan, mikä voi olla vaikeeta jos tilanne on itselle vaikea muutenkin. Mä oon itse aika tiukka näissä asioissa ja siks varmaan saan apua. Eihän sen järjestelmän tietenkään pitäis niin toimia, että apua saa vain, jos osaa sitä vaatia, mutta mä halusin vaan kannustaa kaikkia vaatimaan, jos on tarvetta. Mut kyllähän sä sen tajusitkin, aattelin vaan tarkentaa vielä. :) Säkin oot onneksi jaksanut ja osannut vaatia useemmasta paikasta apua, mulla ei oo kokemusta pahasta masennuksesta vauvan kanssa, mutta muuten kyllä.
Auroran kädelle pikaista paranemista! Mäkin muistan, kuinka pahalle tuntui, kun mies ja mun äiti yrittivät auttaa mua ja halusivat hoitaa tyttöä iltaitkuissa ihan ensimmäisien viikkojen aikana. Tunsin itseni huonoksi äidiksi, kun en saanut omaa lasta rauhoittumaan, ja tuntu et muutkin ajattelee niin, ku halusivat hoitaa... :D Nyt lähinnä naurattaa ne ajatukset, mutta ymmärrän siis hyvin, kuinka pahalta tuntuu katsoa vierestä kun muut hoitaa.
Ihania kuvia oli taas monilla näytillä. Musta tuntuu, et meillä on otettu tosi vähän kuvia, jotenkin aina kamera on jossain muualla ku lähettyvillä. Nyt oon jonkin verran ottanut videokuvaa, ne on aika hauskoja. :) Ja ollaan printattu tasan kolme kuvaa, muut on vielä koneella...
Essille piti vielä sanomani, että kyllä ne unipätkät siitä pikkuhiljaa varmasti ja toivottavasti pitenee! Meilläkin syötiin alkuun aika usein, nyt kaks kertaa yössä tuntuu olevan vakio.
Hurjaa, et Aleksille tuli jo hampaita! Meidän neiti on nyt pari päivää ollut tosi känkkäinen (siis omaksi aurinkoiseksi itsekseen!) ja oon epäillyt, et " voiskohan ne jo olla ne hampaat" , mutta eipä noita vielä näy... ja koetan pitää pikku-millin sanat mielessä... :)
tikrulle piti sanomani, että Ronja sopii kyllä hyvin teidän neidille, jos en siis aiemmin jo ole sanonut.
Iisalle onnea muuttoon ja quierolle pikaista paranemista! Ihana muuten toi äiti-sana. :) burde, mulla on mennyt kokonaan teidän Heidin sivut ohi, katsosin niitä mielelläni... open Aino oli saanut mustikkaa, mahtaa se olla suloista puuhaa.
Jaahas, pitää mennä antaa tytölle tissiä, kun sai taas hirveet raivarit ku oli niin väsynyt. ei malttanut syödä ja nyt sit heräilee nälissään...
Huomenna mennään kotiin, sit taas paremmin linjoilla. Mites ne Tre treffit??
-Osse ja typykkä
heippa kaikki! kaikille tampereen treffeistä kiinnostuneille on nyt pino luotuna. pinotaan sinne osallistujia ja mietitään hyvää paikkaa.
treffit olisi ensi viikon keskiviikkona.
tikru
Räävinpä äsken meille kasaan pienimuotoisen ystäväkirjan =D Joo, on mulla oikeesti tekemistä...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9719532&t=9719518&appid=&…
Osse: Häydin sivut löytyy osotteesta: www.elisanet.fi/m.nummi/.
Äh.. Mä unohdin jo, että mitä mun piti kommentoida. No joo.. tää päivä on muutenki ollu ihan hanurista. Näin viime yönä unta, että mun (" paras-" )kaveri soitti ja sano, että sillä on todettu aivosyöpä... Se uni oli ihan hirvee!!! Se vaikutti melkeen koko päivän mun mielialaan! Sen verran täytyy taustoja selventää, että mun kaveri laitto eilen viestiä, että se on kipeenä, mutta ihan vaan kuumeessa. Ja sit mun miehen papalla on aivoissa syöpä. Ni että ne sitten yhdisty ihan kamalaks painajaiseks. :(
Voi hitsi... ei musta irtookaan ny tällä erää muuta. No - ehkä huomenna sitten...
Burde ja Heidi (5kk)
mutta tulin nyt kuitenkin tänne vielä pyörimään, kun ei oo muuta tekemistä, heh!
Mä ootan ens viikkoo ihan hulluna! Miehellä on loma, ja ollaan suunniteltu yhtä jos toista, tai no lähinnä mä oon suunnitellut ja mies toteuttaa :D
Osselle vielä ettei suinkaan ollut tarkoitus sua tulla " ahdistelemaan" , mutta ihmettelin vaan kun ei susta kuulunut " pitkään" aikaan mitään... Voimia teillekin!
Quulle vielä tuosta " äiti" sanasta... Nyt mäkin sitten oon varma että Eetu osaa sanoa äiti!!! kiitos! Siis Eetu sano vissiin lokakuussa jo ekan kerran, mutta mun mielestä ei sillon ollut " oikee" sana, mutta kyllä nää meidän lapsoset on sitten eteviä *röyhistää rintaa*
Jenni oli joutunut turvautumaan tk:hon, ikävää! Hyäv kun ei mitään " vakavaa" löytynyt! Ja ootko nyt ihan varma että teidän D todella täyttää JO kahdeksan kuukautta!!! Vastahan hän syntyi!!! :D
Pikku-millilläkin näyttää tuota " ylimääräistä" aikaa olevan, heh heh! On se vaan hyvä kun nää lapset kasvaa, ja viihtyy jo jonkun aikaa yksistään, jollon äitille riittää aikaa olla, missäpä muualla kuin NETISSÄ! No, joo.
Burdellakin on jos jonkinlaista elämässään... voimia!
Joo, mutta nyt tää mamma alkaa olemaan niin väsy, että on aika mennä nukkumaan... Oltiin miehen kanssa tänäänkin hiihtämässä, ei mitään pitkää lenkkiä tehty, mutta ai, että teki hyvää!!!
napero (jo toinen kerta tänään...) ja yöunilla oleva Eetu 1v
Onnea munkin puolesta kaikille nimensä saaneille!
Elovena, kyllä tunteet vaihtelee varmasti kaikille vähän laidasta laitaan, varsinkin kun oikein on väsynyt. Kaikki tunteet on sallittuja ja niistä kannattaa puhua ja tänne on aina hyvä purkaa, kun täällä palstalla on ihan huippu tyyppejä kaikki. Toivottavasti saat jo neuvolassa jotain tukea puhumalla ja kuten moni oli antanut tosi hyviä kommentteja, niin onneksi on erilaisia kanavia, josta saa aina neuvoja ja apua.
AA:n tyttö se oli sitten venkoillut itsensä masulleen =)) kivaa!
Ope, kiva kun teillä Aino pääsee oikein ammattilaisen kuvaamaksi =) ja kyllä siellä teitä koetellaan sen syömisen kanssa, jospa se siitä alkaa kohta helpottamaan.
Napero, toivottavasti Eetulla on jo yöhuudot takanapäin...sitä kun ei voi tietää, mikä aina välillä pistää pienen niin kiukuttamaan =)
Essille onnea pojasta ja tervetuloa vauva puolelle! Oletko muuten syöttänyt pojan niin, että on jonkun peiton päällä, jossa pojan voi sitten siirtää sinne sänkyyn? Kuulemma saattaa auttaa, kun peitto on valmiiksi jo lämmin, niin ei siitä suoraan joudu viileään sänkyyn, mikä saattaa helpommin herättää vauvan. Meillä auttaa kapalointi poikaa nukkumaan paremmin eli ei tosiaan heräile yöllä niihin omiin säpsähdyksiin ja nukkuu sitten pidempään. Mä olen nyt muutaman yön pitänyt poikaa vierellä, kun molemmat nukutaan sillai paremmin.
Onnea Makkaralle vielä prinsessanakista =) tervetulloo tänne puolelle!
Queen, kyllä teillä on sitten suloinen tyttö =))
Iisa, hurrrjaa vauhtia on teidän tyttönen kasvanut. Meitin poikahan oli aika samoissa mitoissa syntyessään kuin teillä, joten on hauska seurata, onko meillä lukemat yhtään samoissa parin viikon päästä =) niin ja tervetuloa tänne epsooseen munkin plsta =)
Bejpi, ikävää jos joku lähtee tollai nimiä arvostelemaan¿teidän tytöllä on ihana nimi ja on kiva kun taas otetaan vähän ¿perinteisempiä¿ nimiä käyttöön =)
Quiero, voi kun kurjaa et ootte taas siellä röhässä, toivotavasti menee pian ohi. Mutta voi hurja miten ihanan yllätyksen olit pojalta aamulla saanut =) on varmasti aivan ihana tunne kuulla ensimmäisiä sanoja ja kun vielä sen maagisen ¿äiti¿ sanan sanoi =))
Pikkumilli, voi jukra miten ihana ilme Aksulla on kuvassa, on niin polleeta poikaa kärrynsä kanssa =)
Aurora, tuntuu varmasti nyt ikävältä, kun ei voi poika hoitaa tarpeen mukaan. Toivotaan nyt että fysikaalinen auttaa ja kohta pääset poikaa täysin rinnoin hoitamaan =)
meitin poika on myös kova punkemaan itseään jaloilla ja kun meitin sänky on sellai vähän kuopalla, niin siinä tietty aina kääntyilee. Masullaan kans kovasti päätään nostelee¿.ja kyljelleen laitan meidän pojan, kun siinä tykkää enemmän nukkua. Selälleen jos laittaa, niin kannattaa vaan seurata, ettei siinä pulauttele, kun voi kait tukehtua pahimmassa tapauksessa. Ota nyt vaan iisisti siellä, että käsi alkaa parantumaan. Noi sun ehdottamat pinot kuulostaa hyvältä =)
Kandi, teillä olikin ollut kiva neuvolareissu, Noel on jo iso poika =) teilläkin oli ollut levoton yö¿
Jennille kovasti jaksuja sinne ja toivotaan että olo siitä paranee =)
Larallakin poika kääntynyt masulta selälleen =))
Napero, kivaa kun saatte miehen kera kohta lomailla =)
Kylvetin pojan sunnuntai iltana ja sen jälkeen laitoin hänet kapaloon, kun oli nukkunut koko päivän niin levottomasti. Simahti siihen saman tien, kello oli siinä vaiheessa jo 23.00. Heräsin aamuyöstä kun ukko kävi vessassa ja kello oli siinä vaiheessa 5. Kovasti ihmettelin, kun poika oli nukkunut jo 6 tuntia ja veti edelleen sikeitä. Avasin sitten varovasti kapalon ja eiköhän poika alkanut heti heilua ja kovasti siinä rutkutteli. Sitten alkoi sellainen maiskutus, että tissi kelpasi heti. Pari päivää mennään kitisten ja sitten taas pari päivää vaan nukutaan ja syödään.
Maanantaina aloitettiin relatipat, joten katsotaan onko niistä apua noihin ilmavaivoihin. Miten teillä muilla on noi tipat vaikuttanut?
Poika on aika kova pulauttelemaan, voiko se enteillä jo jotain vai pulautteleeko toiset vauvat vaan enemmän? Voiko pulauttelu jo tässä vaiheessa enteillä vaikka maitoallergiaa? Meinaan vaan kun poika alkaa aina vähän kitistä, kun on jonkin aikaa rintaa imenyt¿.
Vielä tosta nukkumisesta aattelin kun neuvolassa sanoivat, että pitää syöttää 4-5 tunnin välein¿.niin onko tuo enää niin tarkkaa, kun poika on kuitenkin jo reippaasti yli 3 kg ja kohta kuukauden vanha?
Niin ja vaipanvaihto on joskus pojasta ihan hirveetä¿sitä sitten vaihdetaan sellainen huuto päällä. Nyt olenkin vaihtanut vaipan vasta tissittelyn jälkeen ja silloin otetaan ihan iisisti. Ilmeisesti toi alastomuus on pojasta vielä vähän ikävä juttu =)
Poika nukkuu vaunuissa ja ulkona tosi hyvin, johtunee ainakin osittain siitä, koska pakkaan hänet tietty kunnolla ja nukahtaa saman tien kun pukee vaatteet päälle. Sama reaktio melkein aina kapaloitaessa.
Oikein mukavaa viikon jatkoa
Mykis ja Piipero kohta 1 kk
Äkkiä jotain, Aleksi nukkuu aamupäikkäreitään mutta ei varmaan enää kauan..
Söpöjä kuvia kärryttelijä-Aksusta :)
Opelle jaksuja Ainon syömis- ja nukkumisongelmien kanssa... Kuulostaa raskaalta, kun tuon syömisen kanssa joutuu noin paljon takuta :/
Sellainen tyhmä (?) kysymys tuli mieleen, että pesettekö/oletteko pesseet uusina vauvan lelut, jotka menee suuhun? Pehmokirjat ja -lelut ym. Niissähän on pesuohjeet olemassa. Ajattelin vain, kun nyt meillä on alkanut maistua kaikki mikä eteen sattuu...
Meille on Aleksin mumma (äitini) tulossa pariksi yöksi kylään, tuleekin ihan näillä hetkillä. Ihanaa, se on aina niin suuri apu, kun yhdessä laitetaan ruokaa ym. puuhastelua, ja tietty pojan kanniskeluunkin on sitten toisetkin kädet. Enemmän kuin mielelläänhän mumma poikaa hoitaa :)
Nyt laittamaan harsot koneeseen, pitäisi varmaan hankkia muutama lisää kun tuntuu että saa olla koko ajan pesemässä..
Viipero & Aleksi