Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikein tiedä mitä ajatella. Mitä sinä ajattelisit?

Vierailija
21.12.2024 |

Olen kertonut sisarukselle asioistani, joissa on kirjaimellisesti elämäni kyseessä. Ei tähän kuolema liity, vaan se että millainen elämäni on nyt ja tulee olemaan, jos tapahtuu sitä ja tätä ja tuota. Jotenkin aina vain hämmennyn siitä miten hän reagoi. Kaikesta paistaa välinpitämättömyys. Ei ole hänen ongelmansa, hänellä on asiat ihan hyvin. Samaan aikaan hän vaikuttaa välittävän ja auttaa minua asioissa, joissa voi. Mutta jotenkin ne reaktiot ovat aina minulle kuin isku vasten kasvoja. Että olen niin yksin tilanteissani eikä sisarusta tunnu hetkauttavan kohtaloni millään tavalla, ja asenne vaikuttaa juurikin sellaiselta että "kunhan minulla on kaikki hyvin niin ei mitään väliä." Asiat ovat oikeasti suuria ja sisarus tajuaa sen kyllä vallan mainiosti. Ei ole kyse mistään että menetänkö 50 € vai en. Asioissani on ISOT RAHAT kyseessä.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä saa aina hirveät kurat niskaan, jos kehtaa mainita sanan perintö :D Toinen vanhempani on ihan itse ottanut sen moneen kertaan puheeksi. Tiedän, että häneltä jää perintöä, ja tähän väliin sanon, että hän on aina kohdellut minua kylmästi, joten välimme ovat mitä ovat. Vaikkakaan se ei tietenkään ole hänen vikansa, vaan minun. Kuten kaikki muukin on aina minun syytäni. Eikä raha lämmitä mieltä kun menettää jonkun, oli tilanne tämä tai jokin muu. Se auttaa kuitenkin taloudellisesti (yllätys yllätys.) Asiaan: en tiedä mitä järjestelyjä hän tekee tai on tehnyt, mutta kaiken järjen mukaan minulla on kyllä omaisuutta myös tulevaisuudessa. Tämän hetken tilanne ei siis ole mikään loppuelämäni sinetti. En silti hyväksy tällaista p*skaa suoraan sanottuna, ja on karua nähdä miten sisarus siihen suhtautuu. 

Todella typerää puhua sisarensa kanssa etukätee

Missä kohdassa sanoin puhuvani perinnöstä sisarukseni kanssa? 😂

Vierailija
22/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sekin kumma juttu, kun eivät aikuiset ihmiset ymmärrä sanan sisarus ja sisar eroa. 🥱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sekin kumma juttu, kun eivät aikuiset ihmiset ymmärrä sanan sisarus ja sisar eroa. 🥱

Sanojen

Vierailija
24/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteja on monella suvussa

Vierailija
25/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohdassa sanoin puhuvani perinnöstä sisarukseni kanssa? 😂

Vierailija
26/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet menettämässä omaisuutesi?

Minulta yritetään viedä omaisuuteni. Sen eteen taistelen. En halua tarkentaa julkisella foorumilla, sorry.

No niin tunnut taistelevan asian eteen, kun heittäydyt pihistelemään tietoa juuri tilanteessa, jossa voisit hyötyä jonkun vastauksesta enemmän jos kertoisit enemmän. Normaalisti nimittäin taistellaan noin ikävää asiaa vastaan, ei sen eteen. Sorry, pakko vähän vinoilla kun ärsyttää nämä faktanpihistelijät. Oletkos muuten varma, että sisaruksen etäinen suhtautuminen asioihisi ei johdu juuri liioitellusta hienotunteisuudesta, jos tällainen anti-informatiivisuus on ominaisuutesi yleisemminkin?

Vierailija
27/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään hetkauttaisi joku "jos käy noin, niin sitten minulle tapahtuu näin" -mietiskely. Jos ei ole sama asia kuin kun, joten jossitteluun ei kannata mennä mukaan.

Vierailija
28/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ketään hetkauttaisi joku "jos käy noin, niin sitten minulle tapahtuu näin" -mietiskely. Jos ei ole sama asia kuin kun, joten jossitteluun ei kannata mennä mukaan.

Varmaankin siksi, että uhka on todellinen osa elämääni 🙂🙂🙂 

Vierailija
29/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet menettämässä omaisuutesi?

Minulta yritetään viedä omaisuuteni. Sen eteen taistelen. En halua tarkentaa julkisella foorumilla, sorry.

No niin tunnut taistelevan asian eteen, kun heittäydyt pihistelemään tietoa juuri tilanteessa, jossa voisit hyötyä jonkun vastauksesta enemmän jos kertoisit enemmän. Normaalisti nimittäin taistellaan noin ikävää asiaa vastaan, ei sen eteen. Sorry, pakko vähän vinoilla kun ärsyttää nämä faktanpihistelijät. Oletkos muuten varma, että sisaruksen etäinen suhtautuminen asioihisi ei johdu juuri liioitellusta hienotunteisuudesta, jos tällainen anti-informatiivisuus on ominaisuutesi yleisemminkin?

Taistelen sen eteen, että saan oikeutta asiaan 🙂🙂🙂 Ihan yhtä oikein sanottu kuin että taistelen asian puolesta. Veikkaan että sisarus ja julkinen nettifoorumi ovat kaksi aavistuksen eri asiaa 🙂🙂

Vierailija
30/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku v...j..ukki alanuolittelee kaikki kommentit. Huomionkipeyttä on monenlaista.

Vierailija
31/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, missä kohdassa sanoin, että keskustelen perinnöstä sisarukseni kanssa? Onko aivan v itun mahdotonta lopettaa tuo rasittava asioiden vääristely?

Vierailija
32/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on kyseessä?

Oletko tarkkaan harkiten kertonut asioista vai oletko 24/7 vinkuja ja vatvoja?

Jos ensimmäistä, niin siskosi on tunnekylmä ja aika kamala, jos jälkimmäistä, niin en yhtään ihmettele.

Vierailija
33/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitte niin että sisaresi ei oikein osaa neuvoa sinua? Siksi hän ei sano mitään.

Toisaalta raha on asia joka repii aina ihmissuhteissa, voisiko hän olla vähän kateellinen sinulle siitä että jos saisitkin sen ison rahasumman (tai mitä se nyt sitten ikinä onkaan). Vaikka hän on muuten ihan ok mutta hän voi olla kateellinen siitä että yhtäkkiä sinulla olisi ehkä parempi taloudellinen tilanne kuin hänellä ja siksi käyttäytyy välinpitämättömästi.

Itselläninon ihan mukava ja hyvin tavallinen ja maanläheinen sisko, mutta ei varmasti korvaansa lotkauttaisi vaikka olisin minkälaisessa ahdingossa, jos minä en pitäisi satunnaisesti yhteyttä niin en olisi kuullut hänestä varmaan 30 vuoteen. 

Vierailija
34/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kateellinen sinulle! 

Siksi häntä ei hetkauta se että menettäisit rahasi. Pikemminkin voi tuntea pientä vahingoniloa jos näin kävisi.

Mieti oletko varakkaampi kuin siskosi, näkyykö elämässäsi rahan käyttö enemmän kuin hänellä? Juurisyy voi juontaa juurensa sieltä. Joskus voi olla niin että jopa omat vanhemmat, sisaruksista puhumattakaan, ovat niin kateellisia että saattavat olla jopa vahingoniloisia omille lapsilleen konkun asian, mihin liittyy raha, menettämisestä. Toisinpäin, sitten kun lapsella tai sisaruksella olisi mahdollisuus saada (tai pitää) runsas omaisuus, se aiheuttaa kateellisuutta ja jopa katkeruutta.

Vierailija
35/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos kerrot ihan suoraan hänelle hyvässä hengessä että sinua ihmetyttää ja kiusaa tilanne kun jän ei joko ota mitään kantaa tai vaikuttaa ettei jän ole hengessä mikana tms ja kysyt että mikä ajatus hänellä on kun  tuntuu ettei mitään empatiaa heru. 

Kerro sitten meillekin miten meni.

Vierailija
36/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, missä kohdassa sanoin, että keskustelen perinnöstä sisarukseni kanssa? Onko aivan v itun mahdotonta lopettaa tuo rasittava asioiden vääristely?

NO etkö sinä v pösilö itse ymmärrä, että muut eivät voi tietää mistä kyse kun et kerro sitä. Aloituksesi oli niin ympäri pyöreä, että moni lähtee varioimaan sitä (valitettavasti) itse.  Näin käy hyvin usein tällä palstalla.

Vierailija
37/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos normaaleista vastauksista. Sisarus kyselee minulta säännöllisen epäsäännöllisesti asioista. Sitten kerron. Kuten sanottua, en jaksa selostaa kerralla jotain kymmenen vuoden tapahtumia, joten kerron asioista silloin kun ne tapahtuvat. En ole koskaan osannut ajatella sisaruksen olevan mahdollisesti kateellinen. Vaikka toki ymmärrän, että se on aina mahdollista. Kyllä minuun kuitenkin jotenkin sattuu se miten huolettomasti hän tuntuu suhtautuvan asioihin, jotka veisivät minut aivan pohjalle mieleni kanssa. En tiedä miten kestäisin sitä vihaa ja katkeruutta, jos minulta oikeasti viedään kaikki. Ei missään olisi enää mitään pienintäkään mieltä. 

Vierailija
38/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on kyseessä?

Oletko tarkkaan harkiten kertonut asioista vai oletko 24/7 vinkuja ja vatvoja?

Jos ensimmäistä, niin siskosi on tunnekylmä ja aika kamala, jos jälkimmäistä, niin en yhtään ihmettele.

Yhä edelleen sisarus ja sisko/sisar ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
39/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on kateellinen sinulle! 

Siksi häntä ei hetkauta se että menettäisit rahasi. Pikemminkin voi tuntea pientä vahingoniloa jos näin kävisi.

Mieti oletko varakkaampi kuin siskosi, näkyykö elämässäsi rahan käyttö enemmän kuin hänellä? Juurisyy voi juontaa juurensa sieltä. Joskus voi olla niin että jopa omat vanhemmat, sisaruksista puhumattakaan, ovat niin kateellisia että saattavat olla jopa vahingoniloisia omille lapsilleen konkun asian, mihin liittyy raha, menettämisestä. Toisinpäin, sitten kun lapsella tai sisaruksella olisi mahdollisuus saada (tai pitää) runsas omaisuus, se aiheuttaa kateellisuutta ja jopa katkeruutta.

Voin nähdä sieluni silmin kuinka ilkeä vanhempani x pitäisi minulle teatraalisen saarnan tästä tilanteesta, haukkuisi minut pystyyn (kuten aina) ja sanoisi, että tämä on minun syytäni (kuten kaikki aina), ja siinäs näet mitä tapahtuu kun on tuollainen kuin sinä olet. Se olisi niin, niin häntä.

Vierailija
40/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo outoa, jos sisko ei yleensä suhtaudu asioihin noin välinpitämättömästi. Jotkut ovat viilipyttyjä aina eikä heiltä voi muuta odottaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi