Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikein tiedä mitä ajatella. Mitä sinä ajattelisit?

Vierailija
21.12.2024 |

Olen kertonut sisarukselle asioistani, joissa on kirjaimellisesti elämäni kyseessä. Ei tähän kuolema liity, vaan se että millainen elämäni on nyt ja tulee olemaan, jos tapahtuu sitä ja tätä ja tuota. Jotenkin aina vain hämmennyn siitä miten hän reagoi. Kaikesta paistaa välinpitämättömyys. Ei ole hänen ongelmansa, hänellä on asiat ihan hyvin. Samaan aikaan hän vaikuttaa välittävän ja auttaa minua asioissa, joissa voi. Mutta jotenkin ne reaktiot ovat aina minulle kuin isku vasten kasvoja. Että olen niin yksin tilanteissani eikä sisarusta tunnu hetkauttavan kohtaloni millään tavalla, ja asenne vaikuttaa juurikin sellaiselta että "kunhan minulla on kaikki hyvin niin ei mitään väliä." Asiat ovat oikeasti suuria ja sisarus tajuaa sen kyllä vallan mainiosti. Ei ole kyse mistään että menetänkö 50 € vai en. Asioissani on ISOT RAHAT kyseessä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin yrittää jossain vaiheessa taas sanoa siitä, että koen hänen olevan välinpitämätön. Pitää odottaa sopivaa hetkeä, en oikein tiedä miten ja milloin sen sanoisi. Kyllä minulta tuli jo spontaanisti sellainen syytös, että "sinä vain vähättelet minua." Ei kuulemma vähättele. Minä kuulemma suutun herkästi ja blaa blaa. No sattumoisin hieman veetuttaa, kun elämäni on pelkkää taistelua milloin mistäkin. Olen niin väsynyt tällaiseen. Niin ultimaattisen väsynyt.

Vierailija
42/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla mahdollista että siskollasi alkaa olla mitta täynnä sinun asioiden puimista ja sinun auttamista, vaikka olettekin ihan ok väleissä? 

Onko tilanteesi sellainen että hänen mielestä olet itse aiheuttanut tämän tilanteen? Joten ehkä ajattelee että olet nyt omillasi. 

Tai olisiko hänellä vaan omassa elämässä nyt sellainen tilanne että ei jaksa / ei voi / ei halua enää osallistua enempää sinun juttuihisi. Hänellä lienee omakin elämä joka vie voimia. 

Joskus (usein) ihmisten välisissä hankalissa tilanteissa kannattaa katsoa ensin peiliin ja miettiä sitä kautta miksi olen tässä tilanteessa suhteessa tuohon toiseen ihmiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla mahdollista että siskollasi alkaa olla mitta täynnä sinun asioiden puimista ja sinun auttamista, vaikka olettekin ihan ok väleissä? 

Onko tilanteesi sellainen että hänen mielestä olet itse aiheuttanut tämän tilanteen? Joten ehkä ajattelee että olet nyt omillasi. 

Tai olisiko hänellä vaan omassa elämässä nyt sellainen tilanne että ei jaksa / ei voi / ei halua enää osallistua enempää sinun juttuihisi. Hänellä lienee omakin elämä joka vie voimia. 

Joskus (usein) ihmisten välisissä hankalissa tilanteissa kannattaa katsoa ensin peiliin ja miettiä sitä kautta miksi olen tässä tilanteessa suhteessa tuohon toiseen ihmiseen.

Kuinka monta kertaa täytyy sanoa, että sisarus ja sisar/sisko ovat kaksi täysin eri asiaa?

Hän itse kyselee.

Silloin vastaan.

Vierailija
44/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksesi ei todennäköisesti jaksa tuota meuhkaamistasi ja jankutustasi. Kyseessä ei ole hänen taistelunsa, eikä halua, että vedät hänet johonkin draamailuun mukaan.  Kohteliaana yrittää sietää, ettei välit katkea tyystin. 

Vierailija
45/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa täytyy sanoa, että sisarus ja sisar/sisko ovat kaksi täysin eri asiaa?

Hän itse kyselee.

Silloin vastaan.

LOpeta saata...n trolli tarinoiden keksijä tämä v... n jankkaaminen. Meille muille on ihan vit... n sama onko kyseessä sisko tai veli.

Tarinasi EVVK oikeasti.

Vierailija
46/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän itse kyselee.

Silloin vastaan.

Mene hoitoon. 

Vierailija
47/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisaruksesi ei todennäköisesti jaksa tuota meuhkaamistasi ja jankutustasi. Kyseessä ei ole hänen taistelunsa, eikä halua, että vedät hänet johonkin draamailuun mukaan.  Kohteliaana yrittää sietää, ettei välit katkea tyystin. 

Just näin. SISARUKSESI joka ei ole siskosi on siis veli tai velioletettu on kurkkuaan myöten täynnä sinua ja sinun auttamistasi. Hänellä on oma elämä eikä enää jaksa sinua. 

Mietippä itse, kun kirjoitat että purskautit hänelle syytöksen siitä että hän on välinpitämäyän. Eli siinäkin VAADIT  häneltä jotain ja moitit häntä hänen tunteistaan. 

Mene peilin eteen ja mieti missä syy piilee.

Vierailija
48/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä tajua selkeää suomea: hän itse kyselee. Mikä tuossa on liian hankalaa tajuta?

Vierailija
49/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. SISARUKSESI joka ei ole siskosi on siis veli tai velioletettu on kurkkuaan myöten täynnä sinua ja sinun auttamistasi. Hänellä on oma elämä eikä enää jaksa sinua. 

Mietippä itse, kun kirjoitat että purskautit hänelle syytöksen siitä että hän on välinpitämäyän. Eli siinäkin VAADIT  häneltä jotain ja moitit häntä hänen tunteistaan. 

Mene peilin eteen ja mieti missä syy piilee.

😂😂😂😂😂 Etkö sinä tyhmä ymmärrä, kun kerron että hän itse kyselee. Mikä siinä on liian vaikeaa ymmärtää?! Enkä ole edelleenkään kertonut onko kyseessä sisko vai veli. Miten voi olla niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
50/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä on niin paljon ajattelukyvyttömiä? Yksi neuvo: älkää äänestäkö.

Vierailija
51/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aivan käsittämättömän veemäisiä ja tyhmiä ihmisiä. Melkein oksettaa tuo ilkeyden määrä, kunnes muistan miten paljon Suomessa on avohoitopotilaita. Se selittää ihan tarpeeksi miksi tälläkään palstalla ei mene ihmisten tajuntaan edes kymmeneen kertaan toistetut asiat.

Vierailija
52/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän me palstalaiset olla luettu satoja tällaisia samankaltaisia ketjuja joissa ap kortoo ympäripyöreän tarinan, sitten kommentoijat lukee puolihuolimattomasti viestin ja vastaukse ei miellytä.  Sitten ap saivartelee pienistä muotoseikkavirheistä, usein myös kielioppi ja kirjoitusvirheistä, vastaväittää itse jokaista kirjootusta, jolloin loihii aikaan "tappelun". Ja lopputulema on se että ketään ei oikeasti enää kiinnosta alkuperäinen aihe tai sen kysymys.

Hoh hoijaa. Täytyy keksiä parempaa tekemistä. Mukavaa sunnuntaita siskoille, sisaruksille ja niille oletetuille...... ja veljille sekä velipuolille myös.

Vierailija
53/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesta nk. ihmisestä on ihmisyys kuollut, riippumatta siitä onko sukulainen tai perheenjäsen. Ajattelen tuollaista ihmistä lähinnä kuolleena. Kuollut ei tunne eikä ajattele.

Vierailija
54/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä tajua selkeää suomea: hän itse kyselee. Mikä tuossa on liian hankalaa tajuta?

NO mitä hittoo sä sitten jankutat siitä ettei hän ole kiinnostunut.... koska juuri kerrot että kyselee.

Taidat olla hiukan emotionaalisesti vähä-älyinen.

😝saatiimpa taas aikaan sunnuntaitrollin aiheuttama riita. Keksi uusi aihe!

Vierailija
55/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän me palstalaiset olla luettu satoja tällaisia samankaltaisia ketjuja joissa ap kortoo ympäripyöreän tarinan, sitten kommentoijat lukee puolihuolimattomasti viestin ja vastaukse ei miellytä.  Sitten ap saivartelee pienistä muotoseikkavirheistä, usein myös kielioppi ja kirjoitusvirheistä, vastaväittää itse jokaista kirjootusta, jolloin loihii aikaan "tappelun". Ja lopputulema on se että ketään ei oikeasti enää kiinnosta alkuperäinen aihe tai sen kysymys.

Hoh hoijaa. Täytyy keksiä parempaa tekemistä. Mukavaa sunnuntaita siskoille, sisaruksille ja niille oletetuille...... ja veljille sekä velipuolille myös.

Se onkin minun syyni, että aikuiset ihmiset eivät viitsi lukea kunnolla😂😂 En ala selostamaan tänne sekopääpalstalle omia yksityisasioitani, kun ympäripyöreilläkin asioilla saa tällaista sairasta ilkeilyä osakseen.

Vierailija
56/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO mitä hittoo sä sitten jankutat siitä ettei hän ole kiinnostunut.... koska juuri kerrot että kyselee.

Taidat olla hiukan emotionaalisesti vähä-älyinen.

😝saatiimpa taas aikaan sunnuntaitrollin aiheuttama riita. Keksi uusi aihe!

Vttu sinä olet sitten typerä. KYSELEE, muttei silti vaikuta välittävän. Mikä tässä ei mene sinun ymmärrykseesi??

Vierailija
57/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/10. Vaihtakaa aihetta.

Typerä juttu taas.

Vierailija
58/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1/10. Vaihtakaa aihetta.

Typerä juttu taas.

Kuvitteletko sinä idiootti, että voin tuosta noin vain vaihtaa elämäni aiheita? Mitä edes teet ketjussa? Älä tule tänne enää.

Vierailija
59/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään vanhempien kuollessa ja perinnönjaon jälkeen etenkin jos on ollut riitoja, sisarusten välit muuttuvat. Kaikkien kanssa välit eivät ole niin lämpimät tai edes haaleat. Luonnon kiertokulku menee vaan niin ja ihmiset ajattelevat itseään. Toki sisarus toivoisi, että esim. pikkusiskollakin menisi asiat hyvin, mutta kun on oma perhe, omia lapsia ja lapsenlapsia ja heidän ongelmiaan, niin sisarus jää toiseksi. Mutta voi käydä myös niin, että kun sisarus on "marinoitunut" kaikilla lastensa asioilla, alkaa jossain vaiheessa kaipaamaan sisarusta ja etenkin puolison  kuollessa. Silloin välien uudelleen lämmittely ei tapahdu kuitenkaan hetkessä. Se voi tulla yllätyksenä ihmiselle, joka on aina määrännyt suoraan, miten asiat tehdään.

Vierailija
60/62 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeistään vanhempien kuollessa ja perinnönjaon jälkeen etenkin jos on ollut riitoja, sisarusten välit muuttuvat. Kaikkien kanssa välit eivät ole niin lämpimät tai edes haaleat. Luonnon kiertokulku menee vaan niin ja ihmiset ajattelevat itseään. Toki sisarus toivoisi, että esim. pikkusiskollakin menisi asiat hyvin, mutta kun on oma perhe, omia lapsia ja lapsenlapsia ja heidän ongelmiaan, niin sisarus jää toiseksi. Mutta voi käydä myös niin, että kun sisarus on "marinoitunut" kaikilla lastensa asioilla, alkaa jossain vaiheessa kaipaamaan sisarusta ja etenkin puolison  kuollessa. Silloin välien uudelleen lämmittely ei tapahdu kuitenkaan hetkessä. Se voi tulla yllätyksenä ihmiselle, joka on aina määrännyt suoraan, miten asiat tehdään.

Tämä oli tavallaan mukava vastaus, mutta ei liity aiheeseen. Edelleenkään ei ole kyse mistään perinnöstä. Sanoin, että tiedän minulla olevan rahaa tulevaisuudessa. Kyse on TÄMÄNHETKISESTÄ tilanteesta, jossa minulta yritetään viedä kaikki mitä minulla nyt on. Taistelen asiasta kyllä, mutta sisaruksen suhtautuminen satuttaa. En ymmärrä miksi hän kyselee, vaikkei vaikuta edes välittävän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan