xx ELOkuun eloisten alkuviikko, ma-ti xx
Maanantaihuomenta!
Linkki viikonloppuun: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9688691&p=1&tmode=1&smode…
Täytyy alkaa perhettä herättelemään. Mukavaa viikkoa, varsinkin niille, jotka voivat lomailla tämän viikon. Ois ihanaa itsekin olla viikko kotona. Lomaa odotellessa..
Västis ja Taimi 15+3
Kommentit (38)
Täällä vietetään hiihtoloma!! Kyllä tulikin jo tarpeeseen. Kamala väsymys vaivaa ja koulussa on meneillään loppurutistus ennen valmistumista!! Mutta tämän viikon vain lomailen!! Ulkoillaan poikien kanssa ja sellaista. Eilinenkin oltiin koko päivä lasten kanssa mökillä hiihtämässä ja pulkkamäessä, syötiin hernekeittoa (meidän lasten herkkua) ja paistettiin ulkona nuotiolla makkaraa!!!
Kerrottiin muuten viikonloppuna lapsille (toinen kohta 5vee ja toinen 3 ja puoli), että meille on tulossa vaava! Nuorempi ei sanonut oikein mitään, mutta isompi oli aika innoissaa, no sitten se oli vähän aikaa hiljaa (selvästi miettien jotain) ja kohta kysyi " Onko isin pippeli osunut äitin pimppiin..?" Ei ehkä näin kuulosta niin hauskalta, mutta olisittepa olleet tilantessa mukana!! Mitä siinä voi muuta sanoa, kuin että näin siinä on tainnut päästä käymään!!
Yksi asia joka vaivaa on, että oon lihonu jo viis kohta kuus kiloa ja raskausviikkoja vasta 15+2!!! On tätä painoa kertyny edellisilläkin kerroilla ihan samaan malliin ja imettäessä ne on sitte taas karissu takasin lähtölukemiin. Mutta kun ei mitkään vaatteet sovi enää päälle!!! Ja muutenkin, kai se vähän vähempikin painon nousu riittäisi..!! Ihan normaalisti olen syönyt, yrittänyt jättää vaan kaikki makeat, rasvaiset ym. pois..ei vaan tunnu auttavan..!!! Onko kohtalo tovereita? Mikä avuksi?
pönttö-örvelö rv15+2
Hannele9: hyvä että teillä kaikki hyvin!
kyllä tollanen pienikin verenvuoto sais ihan tolaltaan.
mulla oli esikoisesta 9-12 viikoilla pientä tuhruvuotoa,mikä onkin aika tavallista,mutta ne viikot oli todella piinaavaa,ja koko raskaus meni housuja vessassa tiiratessa.
ja sama mulla on nyttekin jääny päälle,mutta aivan ihanaa kun ei mitään vuotoja ole tässä ollut, ei yhtään.
oon kyllä pelännyt että joku vuoto alkaa kun pissassa punasoluja, mutta nytten sain ultrassa käynnin jälkeen mielenrauhan kun ei löytynyt mitään siihen viittaavaa, kohdunsuu oli jotenkin " röpelöinen" ja aran näköinen, lääkäri sanoi,voi johtua siitä.tai sitten ne punasolut tulevat yksinkertaisesti jostain syystä pissan mukana,eikä syytä löydy.
poika 4v on edelleen kovassa kuumeessa, to-pe yönä alkoi,on ollut niin kipeä,että itekin tekis mieli itkeä, ainakin kun kuume on huippulukemissa joka päivä 40,5. aamut on aina hyviä.mutta kohta lähdetään lääkäriin.kaiketi influenssaa.
tunnen joka päivä masumöngerrystä jo, että kyllä niiden on pakko pinen hipsustusta olla.on jotenkin enempi tuolla vasemmalla kokoajan, mistä sydänäänetkin kuuluu,ja kun olen sillä kyljellä,pari kertaa olen tuntenut oikein jonkun punkevan =) ihanaa! mutta taas menee tovi että tottuu =)
tilasin hm äippähousut ja yks koko isompia trikoohousuja kotihousuiksi,ja pitänee vanhat äippähousut kaivaa kans kaapista.
en halua lähteä tuulihousu linjalle tälle kertaa.esikoisesta kitkutin " kalsarilinjalla" rv 19 asti,nyt otan äippähousut suosiolla käyttöön. vitsi kun löytäis kivat farkut.mulle ei hm farkut istunu pepusta, roikkuivat, joskin tässä kuukaus menee, ja vatsa kasvanut, voivat nekin olla passelit.
ei kauheesti viitti hankkia vielä kun loppukeväästä ja kesästä taas on erivaatteet kuvioissa.mä kyllä odotan kesää, ja vielä kuvittelen olevani trikoomekossa ihanan raskaan näköinen kesä helteellä.. liekö liian auvoinen kuva... =)
neitiniiskunen rv 14+4
Täälläkin ollaan oltu flunssan kourissa, mutta tänään tuntuu jo paremmalta. Tuli tuo pahoinvointikin taas vauhdilla takaisin, mutta josko menisi nyt tuon taudin piikkiin ja alkaisi helpottamaan.
Kiloista oli puhe, eli sellaiset 1,5 kg on tullut, johon olen kyllä ihan tyytyväinen, varsinkin kun pahoinvointi ja sairastelu on pitänyt huolta kohta melkein 2 kk.n liikkumattomuudesta ja ruokavaliokaan ei ole se oma. Nyt kun tämä flunssa on selätetty, aion aloittaa taas liikunnan. Eli varmaankin sauvakävelyä, kohta kun alkaa sitten varmaan supparit, jotka taas vaikeuttavat tuota liikkumista.
Kävin viime viikolla mammafarkkuja katsomassa ja plääh tätä kapeat lahkeet muotia. Itse olen siis sen mallinen, että reittä ja pohjetta löytyy, eli en tosiaankaan mikään sirosäärinen ja tuo kapea malli tarkoittaa, että oman koon farkut ovat jaloista aivan liian tiukat ja isommat koot sitten liian isot lantiosta. Eli voipi olla, että tämä raskaus menee ilman farkkuja:(
Jotenkin tuon rakenneultran jälkeen mieli on ihan levollinen, loppuviikosta neuvola ja sittenhän tässä odotellaan niitä ihania liikkeitä, joista tietää sitten, että on oikeasti raskaana.
wintergirl h 13+6
siis minkä rakenneultran!!!!!?????? vaan tietenkin np-ultran jälkeen...
Hannelelle, hyvä, että kaikki on hyvin. Tuollainen kyllä säikyttää.
Kiloja on tullut minullakin " liikaa" eli jo noin 5-6 kiloa alusta laskettuna. Eniten inhottaa se, että kasvot tulevat niin paljon pyöristymään. Jalat pysyvät minulla aina tikkuna. Kilot+vauva tulevat kaikki mahaan ja yläkroppaan, joten maha kasvaa isoksi. Senkään vuoksi minullekaan ei meinaa kaikki mammafarkut sopia, kun pepun kohdille jää tilaa ylenmäärin. Mietin kovasti, että uskaltaisko tilata näkemättä housut http://www.missymom.net:stä Tietenkin ne voisi sitten palauttaa tai vaihtaa, mutta olen tosi huono palauttelemaan vaatteita. Täytyy vaan taas aktiivisesti käydä sovittelemassa vaatteita, kun nyt vain yhdet vanhat mammahousut ovat käyttökelpoiset ja olen niihin läpikyllästynyt.
Minäkin vielä " luulen" , että kesällä näytän hehkeältä vatsani kanssa kesävaatteissa. Vatsa varmaan näyttääkin ihanalta, mutta saa nähdä, miltä muu kroppa näyttää. Minulla karisi esikoiselta tosi hyvin imettäessä ym. raskauskilot pois, joten siitä en ole kovin huolissani. Kunto voi vaan mennä surkeaksi, jos kiloja on kannettavana loppuvaiheessa paljon.
Nyt taas sorvin ääreen.
Västis
Täällä flunssan kourissa kituutan. Kamala nuha ja yskä ja vatsa on kihan hellänä yskimisestä. Myös kuopus on taas kipeenä. Saisi se kevät jo tulla jokso sen myötä sairastelut helpottaisi.
Harmittaa un tuntuu että kaikilla muilla jo tuntuu liikkeitä ja itsellä ei mitään. Millään ei jaksaisi odotella huhtikuuta jotta saa tietää onko tuolla masussa kaikki kunnossa. Vaan toisaalta kun ei ole mipuja tms. niin en vaan kehtaa neuvolaankan soitella että saisko sydänääniä tulla kuuntelemaan. Eli saisi jo alkaa liikkeitä tuntumaan.
Mulla on tullut vain kilo lisää painoa ja raskaus ei vielä näy missään. Eilen kun oli juhlahousut jalassa niin hiukan ne kiristi mutta ei pahasti eli kaikki omat vaatteet menee vielä ihan heitämällä päälle. Välillä sitä kehittelen hulta tuostakin kun ei paino nouse että kasvaako se vauvakaan siellä onllenkaan vaan eipä kai se vielä näillä viikoilla painoa muodosta niin hirveesti että pitäisi huolestua.
aliisa ja ylläri rv15+0
Täällä ollaan palailtu viikonlopun reissulta...Ei " kärähdetty" vaikka olin ihan varma että niin käy...?? Ollaan lasten kanssa ihan päineen ku iskä lähti työmatkalle poikien harmiksi heidän hiihtolomallaan..Lapsetkaan ei vielä vaavista tiedä, täytyy kertoa ku iskä matkaltaan palailee, ku eilinen h-hetki meni mönkään :(
Hienoa Hannele että loppu hyvin kaikki hyvin!
(.) Väsyttää ja päänsärky jatkuu...semmosta lievää migreeniä, en edes viihti ottaa panadol zappia (ainut joka hiukan auttaa) täytyy vaan yrittää kärvistellä tän kans...mulla on taustalla aika ongelmallinen migreenin sairastaminen ku se on mulla tosi paha, kohtaus saattoi tulla jopa kerran kaks viikossa, söinki estoa ja täsmää, jotka täyty kyllä jättää heti pois ku ruvettiin haaveileen vauvasta (eli oon olu ilman lääkkeitä jo vuosia), lääkitys on mun kohdalla hankala järjestää ku olen vielä lääkeaineallergikko niin ei ole montaa vaihtoehtoa lääkkeille...olen siis ollut jo aika kauan ilman lääkitystä ja hoitanut itseäni ruokavalion avulla lähinnä...mutta tämä kevätaurinko on niin paha ku ei mitkään aurinkolasitkaan auta tuohon kirkkauteen, joka laukasee migreenin (saati sitten ruokavalio) :( tämä siis syynä tuohon otsikon alakuloisuuteen...Onko jollakulla muulla päänsärkyä?? Miten hoidat sitä??
Päänsärystä johtuen oli pakko käydä mittaamassa tuo verenpaine mikä oli ed kerralla neuvolassa noussut jo ihan reippaasti..onneksi se nyt oli taas normalisoitunut, mutta taidan kuiteski hommata sen mittarin kotiin ettei tarvi hätäillä ja käydä mittauttamassa..
Painosta oli gallupin poikasta...ennen raskautta ja nyt; tilanne on noin neljä kiloa noussut...mutta kun testasin oltiin kahden viikon lomareissulla tuolla kaukoidässä jossa en todellakaan säästellyt ruuan syömistä..se on niin ihanaa tuo thairuoka, nam! Eli en sitten oikein tiedä mistä laskea ne nousseet kilot. Mutta eka neuvolakerrasta paino on noussut vajaan kaks kiloa..Liikkumista ei ole ollut vielä oikein ollenkaan ku on ollu niin kamalan kylmä ja koko ajan joku pöpö päällä, herkkuja olen yrittänyt olla syömättä, jäätelöä silloin tällöin on kyllä pakko saada...
Toivottavasti saisin sen kuriin ku mulla ei tahdo lähtä kirveelläkään paino laskemaan ja se vaatikin äärimmäisen tarkkaa ruokavaliota ja liikuntaa, imettäminen ei pudota mulla painoa päinvastoin..
Ihanaa kuulla että tunnette jo vaavinne liikkeitä!! Itse olen yrittänyt kuulostella nyt eilen ja tänään mutta mitään varmaa tuntemusta en ole havainnut..eilen illalla sydänäänet löytyi ihan ihmeellisestä paikasta tuolta vasemman nivusen kohdilta ja doppleria joutui ihan vähän painamaan että kuulin äänet..siitäkös ei meidän Vilperi tykännyt lainkaan vaan rupes takomaan kunnolla niin että ihan ropina kävi kuulokkeisiin, antoi iskälle kunnon äänet ennen ku iskän piti lähteä työmatkalle Eurooppaan
Aattelin tästä poiketa tuonne netti-h&m ja tilailla noita ihania kesävaatteita, määki ajattelin olla tosi " hehkee" odottava äiti ens kesänä :) (hekoheko) no saahan sitä ainaki yrittää!
Aurinkoista viikonalkua teille, jotka toivottavasti siitä nautitte!! Anteeksi taas pitkät kirjotukseni, mutta koska kukaan ei raskaudesta teitä lukuunottamatta vielä tiedä, joudutte näistä jutuistani valitettavasti kärsimään, ku asiaa ois tietenki vaikka muille jakaa eikä ole ketään kelle niistä hehkuttaa tai valittaa... :) tai :(
Nani76 ja Vilperi 15+2
olenkos tullut oikeaan paikkaan,.. siis onko tämä tarkoitettu sellaisille jotka saa elokuussa vauvan? olen rv.13 ja sairaslomalla pahoinvoinnin takia,. onkos teillä muilla ollut pahoinvointia? millon teillä on laskettu aika? minulla on 31.8.2007,
Ohessa linkki, josta löytyy lasketut ajat muilta listalla kirjoittavista:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9643919&p=8&tmode=1&smode… Voit käydä lisäämässä omat tietosi ja käydä katsomassa muidenkin laskettuja aikoja ym.
Elokuussa on eloisten lasketut ajat. Toivottavasti pahoinvointisi pian helpottaisi.
Västis
tulla ulkona on ihana aurinkoinen päivä, kevättä ilmassa j varmaan. autos ainaki läkähty kun toppatakki päällä. alan jo ootteleen keveitä kelejä et päästän aamullakin puolet nopeemmin ulos ovesta kun ei oo toi pukeminen niin työlästä. itekkään ei tarvi ahtautua toppavaatteisiin kun jo kiristää toi takki kun pitää survoo villaakkia tai neuletta väliin varoiks ettei vaan palele.
mula ollut noita heikouksia ja käväsin terkalla pe. pika hb oli vaan 103 ja lähetti labraan onneks se vastaus oli sit 113 vaik sekin alhanen. astma huonona ja varmaan päsen/joudun kttärin sisätautilääkärille ja kortisoni kuuri voi olla edessä.
tuntuu jo nyt et olis allergiaa.
iltasin vaivaa levottomat jalat tai suonenveto.
neuvolakäynti on nyt ke ja varmaan kuunnellaan vihdoin noita sydänääniä. ihanaa.
rautaav siis varmaan syödään ainakin seuraavt 6-8kk.
katsotaan kuinka masu kestää. kunhan piristyn ja ei pyörrytä ja saa happea.
tekismieli käydä uimassa uimahallissa ton esikoisen kans. ites muut ei kai siitä oo haittaa tai vaaraa ole ?
kerron sit kuulumisia neuvolan käynti ajan jälkeen.
voikaa hyvin.
masuasukas 16 tasan
pönttö-örveli:Täällä kohtalotoveri,painoa on tullut nyt kaikenkaikkiaan 7kg...mul on jok raskaudes täs alkupuoliskolla tullut enemmän kiloja,
rv 20-40 aikana tullut vain vajaa kilo tähän mennessä.Kilot on levinneet tasaisesti reisiin peppuun ja mahaan.Nyt tosin on tullut saman verran painoa kuin viime raskaudessa koko aikana,mut enpä huolestu vielä.Mul viime raskauden kilot jäi sairaalaan,imetys vei alemmas kuin lähtöpaino ja nyt alkupaino tähän raskauteen oli useita kiloja(liki 5kg vähemmän kuin viimex)Laihdutanpahan sit imetysajan jälkeen loput ylimääräiset.
Hannele9:onnex kaikki oli kuitenkin hyvin vuodosta huolimatta.
Tänään olin neuvolassa,hb oli laskenut 115,aloitan rautakuurin.painoa oli tullut hyvin,kuten ylläolevassa mainitsinkin jo.Vauvan syke oli 140-150,kohtu huomattavan kookas näille viikoille(niin oli viime raskaudessakin)
Tänään soitin Kuopion Canttiin ja varasin 4d ultran huhtikuun 23 päivänä Bruno Cassiatorelle.Tuolloin olen jo rv 25.
Rakenneultra on rv 20 äitiyspoliklinikalla.
Seuraava neuvola on 26.3
Lumina ja Lahja rv 17+3 sekä hiihtolomalaiset
kaikille! Olin tänään neuvolassa ja kaikki ok, vaikka ylävatsakipuja, huimausta ja supistuksia heti kun joudun töissä jotain kantamaan..eli sain ajan huomiseksi lääkärille.
Kyllä toi vuoto aina pelästyttää, mulla kun rv 12 tuli kunnolla verta niin olin ihan shokissa, kunnes selvis ettei ollu onneksi keskenmeno.
Mites ootteko jo miettineet nimiä? Mä huomaan tosi usein rustaavani ehdituksia kalenterin tyhjille sivuille..entä ootteko jo miettineet kummeja? Mulla mielessä nekin jo kovin usein...vaikka siis alkuraskaushan vielä menossa..
ns rv 17+0
västäräkki2 ; niin pitää toivoa, että helpottuisi tämä pahoinvointi.. päiväkerrallaan.. eiköhän se toivottavasti jossain vaiheessa lopu :)
kermakarkki; itse kysyin neuvolasta tuosta, että voiko uimahallissa käydä uimassa. sano että niihin pore juttuihin ei saa mennä, ja jos on vuotoa niin silloinkaan ei saisi mennä uimaan ja lämpimässä vedessä pitäisi vissiin välttää uimista, voi käynistää synnytyksen.. kannattaa kysyä neuvolan tädiltä kun käy sielä.
itse olen välillä myös miettiny nimejä ja kummeja vauvalle, vaikka on myös alussa raskaus.. hirveen monet kaverit haluaisivat tulla kummeiksi.. :)
t:jos86
kermakarkki: kysyit uimisesta. voit hyvin käydä, joskis lasten kanssa se onkin yhtä pluttaamista =) mutta oikein uiminen tekee äidillekin hyvää, vedessä on niin kevyt liikkua.
itse ajattelin käydä pari krt viikossa vesijuoksemassa tästä kun maltan myöhemmillä viikoilla.
mulle on jumppa/aerobic nyt niin in (olen koko ikäni sitä harrastanut)että siellä käyn kuin vaan kynnelle kykenen.vielä käynyt 3-4krt viikossa, ja työmatkoja kävelen n.3km useamman kerran viikossa,joten kun tahtia pitää hidastaa siirryn uimahallin puolella ja vähennän jumppakertoja.
tosi jumpassa otan suosiolla jo kevyemmät painot/tangot, kyykyt teen kokonaan ilman painoja, ja mitään isoja rutistuksia/ponnistuksia vältä. suoria vatsalihaksia en tee, pelkästään vinoja tai syviä.
kilojakaan ei oo vielä tullut joko tasan nollalukemat tai pari sataa grammaa +. esikoisesta tuli rv16 mennessa 2.2kg.koitan saada alhaisemmat lukemat =) joskaan en nälkää aio nähdä,vaan pitämällä hyvin terveellisen ruokavalion.(herkut kyllä maistuis kovin)
ootteko te muut jo huomannut että vatsalaukku ois pienentynyt? mä huomaan etten jaksa syödä niin paljoa kuin ennen. kai se kohtu alkaa pikkuhiljaa tilansa ottamaanm,vaikka vielä alhaalla onkin.
neitiniiskunen rv 14+4
Oli pakko tulla kommentoimaan tuota Neitiniiskusen kyssäriä vatsalaukun pienemisestä...itse meinasin tuossa edellä kysyä päinvastaista...sillä mulla on aina nälkä siis ihan aina. Maha murisee ja oikein huutaa että annappas rouva tänne ruokaa. Se tuntuu jo kahden tunnin jälkeen ihan tyhjältä ja mulle tyhjä vatsa aiheuttaa pahoinvointia.
Olen yrittänyt syödä terveellisesti ja aika vähän mutta en missään nimessä liian vähän kerrallaan ku niin tiheään tarvii syödä. Tavallisen kokoinen ruoka-annokseni mikä oli ennen raskautta ei täytä lainkaan...Pelottaa jo tuo tahti millä kiloja on alkanu ropisemaan niin yhtään enempää ropinoita en halua, mutta minkäs teet ku on nälkä ihan koko ajan???
Lumina ja muutki oisko jotain ns. parasta hetkeä mennä sinne 4d ultraan niin ku viikkojen osalta? Jossain oli että rv20 mutta millon on liian " myöhäistä" ? Täytyis varmaan alkaa varaileen ku ei tiedä mitkä jonot siellä on??
Vauvan nimi on jo tytölle selvillä, pojalle ois montaki vaihtoehtoa..Kummit on osittain selvillä yk vielä täytyis yrittää miettiä..
tervetuloa vaan mukaan Jos86!
Nani76 ja Vilperi 15+2
Hannele : onneksi selvisit säikähdyksellä.
Nimistä : ei olla mietitty mitenkään vakavasti kun tytölle on hankala keksiä. Siis jos meille tulee kuudes tyttö kun jokaiselle on 3 nimeä ja sit ne pitäs vielä jotenkin käydä noihin isojen siskojen nimiin :o) Pojalle en edes osaa ajatella...
Kummeista : en ole ajatustakaan uhrannut. Eiköhän ne ajanoloon löydy.
Huono olo alkaa tosiaan jo väistymään ja ruoka maistuu :o) Onneksi painoa ei ole vielä tullut yhtään. Pieni liikahtelee välillä massussa hentoisesti, ei välttämättä montaa kertaa päivässä. Tuo kotidoppler on kyllä pelastanut minun raskauteni kun olen muuten niin hermoherkkä ja huolestuneena sitä sitten tulee tiuskittua ukollekkin :o/ Välillä ääniä saa metsästää kun pieni menee heti karkuun, mutta joka kerta ne kuuluvat tosi hyvin.
Meillä on kans tautia liikkeellä : toisiks vanhin typy on kovassa kuumeessa (yli 40) ja itselläni korviin välillä vihloo ja poskionteloihin... Kuumetta ei ole minulle noussut. Muut tytöt yskivät ja ois vielä hiihtolomaviikko. Menee kai sitten sairastellessa. Ja väsymys senkun jatkuu. Rasittavaa, mutta eiköhän tuon kestä kun kesää kohti ollaan menossa. Nyt ukko tuli hakemaan pizzalle, nam.
Rapuäiti ja rakas Lahjamme 16+6
Ihan heti ensimmäisenä pitää kommentoida tuota Hannelelle sattunutta tapausta... Muistan kuulleeni aivan samanlaisen lauseen " ei me voida mahdolliselle keskenmenolle mitään" kun aikanaan ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon ja soitin vuodon alkaessa (nyt en kyllä kuollaksenikaan muista oliko kyseessä Kättäri vai NKL) poliklinikalle. Taitaa olla standardivastaus ko. tapauksissa... Minä olin vielä niin pihalla, etten sitten lähtenyt lainkaan päivystykseen (ajattelin, että sinne on kai sitten turha mennä) ja menin sitten seuraavana päivänä yksityiselle. No, onneksi Hannele kaikki on kuitenkin hyvin!
Kiva kuulla, että osalla liikkeet tuntuvat jo! Itse en viimeviikkoisen tömähdyksen jälkeen ole tuntenut mitään, esikoisesta tunsin 17. viikolla, eli kiirettä pitää. Vatsa on kyllä jo senkokoinen, ettei voi erehtyä. Yhdet housut olen ostanut ja muutoin ajattelin pärjätä vanhoilla ja lainatuilla.
Uimisesta vielä sen verran kyselisin, että tietääkö kukaan mihin perustuu se, ettei porealtaassa saisi raskaana ollessa lillutella?? Olemme nimittäin lähdössä mieheni kanssa juhlistamaan yhteistä kymmenvuotis-taivaltamme kylpylään ja poreallashan on siellä ihan must...
Nyt täytynee lopetella, täytyy vielä mennä suihkuun ja sitten petiin.
Jaksamista kaikille!
Savon taivas + Töpö rv 15+2
Täällä toinen uusi odottaja, joka ilmoittaa olemassaolostaan. Raskausviikkoja takana tasan 16. Samoin kuin jos86, oon sairaslomalla raskauspahoinvoinnin takia. Oon ollu joulun jälkeen yhteensä 2 viikkoo töissä, joten aika menny kotona maaten ja vessanpönttöä halaillen. Nyt alkaa vähän helpottamaan... viikonloppuna oon saanu jo ihan lämmintä ruokaa syötyä, ja iimeviikollakin nousi ylös vain muutamana päivänä, joten Jos86, voin sanoa että pian pitäis helpottaa.
Niin.. ja te, jotka murehditte ylimääräisistä kiloista, olkaa vain tyytyväisiä. Reilut 2 kk putkeen oksentaminen ei oo hauskaa, eikä sekään kun huomaa, että vaaka näyttää vähemmän kuin ennen raskaaks tulemista (kun ei silloinkaan niitä ylimääräisiä kiloja ollut). Pienen kummun kohoaminen mahan kohdalle on tosin ollut iloinen asia, ja vauvalla ekan ultran mukaan kaikki on kuitenkin hyvin.
Ihmeellistä on seurata ja tutkailla pienen elämän kehittymistä, tämä kun on meille se ensimäinen lapsi.
Kauniita unia jokaiselle.
Pari päivää oltiin mieheni kanssa poissa kotoa (minä ekaa kertaa yötä pois esikoisen luota!) ja loppumatka meinasi mennä plörinäksi. Vessassakäynnin yhteydessä huomasin paperissa verta ja olin saada " slaagin" ! Eilen illalla Suomeen palattuani kävin Kätilöopistolla (ensi soitin ja sain aika tylyä kohtelua tyyliin " ei me voida mahdolliselle keskenmenolle mitään, joten odota rakenneultraa ja tarkkaile tilannetta..." !) ja onneksi kaikki on ok. Ensin kuuntelivat sydänäänet ja sitten vielä lääkäri ultrasi ja teki sisätutkimuksen. Huh helpotusta!
Korostan oikein, että nämä illalla päivystyksessä kohtaamani hoitajat ja lääkäri olivat todella ihania ja ystävällisiä! Mikä lie " tonttu" sattui ensin puhelimeen, kun ei edes kehottanut tuonne päivystykseen! Päivystyksessä eivät pitäneet käyntiäni mitenkään turhana.
Pieni verenvuoto voi kuulemma näillä viikoilla olla tavallista mm. rasituksen yhteydessä. Olisinpa tiennyt, niin en olisi kävellyt kahta päivää, joskin leppoisaan tahtiin...
Ottakaahan iisisti siis!
Hannele9 ja rv 16+5