Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanotteko vihaisena, mitä ette tarkoita?

Vierailija
21.12.2024 |

Mieheni sanoi minua vihaisena rumaksi huoraksi. Enemmän jopa tuo rumaksi sanominen satutti sillä olen paininut pitkään itsetunto-ongelmien kanssa, ja nyt hän vannoo ettei tarkoittanut. 

Mistä sitten ajatus kumpuaa? Jos vaikka itse haukkuisin miestäni, niin varmaan sanoisin jotain mitä tarkoitan? Vai keksittekö te niitä juttuja omasta päästänne? En enää tiedä mitä ajatella.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen raivonnut. Olen aikoinaan uhannut  jopa uhannut toimittaa äitini leirille ja nuorempana uhkasin pistää sedän uuniin. Seurustelu loppui kun sanoin että tyhmä nainen pitää nussia viisaamman naisen kanssa uudelleen. En siis ole leirittämässä tai kaasuttamassa ketään, mutta tullut nuorempana riideltyä sokka irti. Kanssani ei oltu poikittain, ilman haukkuja. Olen viimeiset 30 v oppinut hillitsemään itseni. Neuvoni on, anna olla. Ei se mies sitä tarkoittanut.

Vierailija
2/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen raivonnut. Olen aikoinaan uhannut  jopa uhannut toimittaa äitini leirille ja nuorempana uhkasin pistää sedän uuniin. Seurustelu loppui kun sanoin että tyhmä nainen pitää nussia viisaamman naisen kanssa uudelleen. En siis ole leirittämässä tai kaasuttamassa ketään, mutta tullut nuorempana riideltyä sokka irti. Kanssani ei oltu poikittain, ilman haukkuja. Olen viimeiset 30 v oppinut hillitsemään itseni. Neuvoni on, anna olla. Ei se mies sitä tarkoittanut.

Mihin leirille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katsojan silmässä. 

Vierailija
4/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointtisi Kuitenkin kyseessä 40v mies, jolla muutoin hyvät tunnesäätelytaidot. En ole koskaan kuullut hänen puhuvan kenellekään muulle noin edes todella vihaisena.

ap

Vierailija
5/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Itsehillintää riittää sen suhteen.

En ikinä sano sellaista mitä en tarkoita, enkä ole ikinä sanonut mitään loukkaavaa. Mutta kasvot kuulemma puhuu siitäkin edestä 🙂

Vierailija
6/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaton mies ei koskaan räyhää. 

Vierailija
7/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointtisi Kuitenkin kyseessä 40v mies, jolla muutoin hyvät tunnesäätelytaidot. En ole koskaan kuullut hänen puhuvan kenellekään muulle noin edes todella vihaisena.

ap

Totta joo että kun olin joku 15 v on eri asia kuin olisin 40 v mies. Olen tuotakin vanhempi. Neuvoni on edelleenkin että anna olla, ei se mies sitä tarkoittanut. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllä minäkin paiskon ja toisinaan hajotankin tavaroita autotallissa ja kiroilen, mutta oletan ettei sitä kukaan näe tai kuule. 

Vierailija
8/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat tuolla lailla tunteidensa vietävissä hormoneineen. 

Vierailija
9/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Äitini sanoo, ja siksi en alennu samalle tasolle. Koskaan ei pyydä anteeksi vaan käyttää tekosyynä juuri tuota, että oli vihainen tai että rakastaa mua niin paljon, että pystyy olemaan oma itsensä (niinku kiitos tästä etuoikeudesta tulla haukutuksi milloin mistäkin) ja se paras "mä vaan oon tällainen".

Mielestäni aikuisen ihmisen pitää pystyä kontrolloimaan tunteitaan niin, että asioista voi sanoa asiallisesti.

Vierailija
10/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano vihaisenakaan asioita joita en tarkoita - mutta tulen joskus tarkoittaneeksi asioita, joita olisi viisaampi olla tarkoittamatta.

Vierailija
11/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ylikiltti ihminen, nuorena suorastaan kynnysmatto. Kaikki viha ja epäoikeudenmukaisuuden tunne kerääntyi sisääni. Sitten kun joku sisäinen raja tuli vastasn niin sanoin kaiken mitä olin ajatellut ja mikä olisi pitänyt sanoa vuosia sitten. En siis sanonut mitä en tarkoittanut vaan sen mitä oikeasti tarkoitin, mutta isolla voimalla ja yhtäkkiä. 

Vierailija
12/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ihan inhimillistä ja suht yleistä että vihaisena ja kovissa tunnekuohuissa saatetaan sanoa jotakin mitä ei oikeasti tarkoita? 

Kurjaahan siinä on se että sanat jäävät usein loukatun mieleen satuttamaan vaikka toinen miten pyytäisi niitä Anteeksi ja katuisi.

Vanhemmiten monissa suhteissa opitaan puolin ja toisin riitelemään niin ettei kummallekaan jäisi pitkäaikaisia mielenpahoituksia, nuoremmussa suhteissa saatetaan usein kuohua enemmän.

Millainen mies on muuten? Kohteleeko sinua kunnioittavasti ja rakastavasti? Miten pitkään olette olleet yhdessä?

Vahinkoja voi sattua kaikille. Anna puolisolle mahdollisuus pyytää anteeksi ja yritä unohtaa koko episodi jos kerran mies sitä oikeasti katuu ja on pahoillaan.

Vierailija
13/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi ainakaan olla sataprosenttisen varma ettenkö ikinä voisi päästää suustani vahingossa jotakin hölmöä typerää mitä en tarkoittaisi, vaikka en siis missään tapauksessa haluaisikaan käyttäytyä ja sanoa niin.

Vierailija
14/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä jotain isoja huolia tai paineita jotka voisivat olla kiukunpuuskan takana? 

Miten mies selitti suuttumistaan ja sanojaan? 

Onko pyytänyt anteeksi?

Jatkohan osoittaa käytännössä miten asiat ovat, kohteleeko mies sinua kauniisti ja asiallisesti ja on aidosti pahoillaan rumista sanoistaan jne.

Jos suhde on muuten terve ja hyvä, antaisin miehelle mahdollisuuden. Ihmisiähän me kaikki vaan ollaan.

Vierailija
15/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan sano enkä sietäisi, jos minulle noin sanottaisiin. Olisi vakava asia. 

Vierailija
16/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin saatan sanoa vihaisena jotain mitä en tarkoita, mutta yleensä en.

Vierailija
17/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai rumien sanojen takana tarvitse olla mitään ajatuksia joista se kumpuaisi. 

Tunnekuohuissa ihmiset saattavat päästää suustaan aivan älyttömiä juttuja, sellaisia, mitä eivät edes oikeasti ajattele. 

Vierailija
18/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan vihaisena sanon juuri sen, mitä tarkoitan. Joskus se ei ole vastapuolen mielestä mukavaa kuultavaa, mutta rehellisyys on vihassa parasta.

Vierailija
19/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ylikiltti ihminen, nuorena suorastaan kynnysmatto. Kaikki viha ja epäoikeudenmukaisuuden tunne kerääntyi sisääni. Sitten kun joku sisäinen raja tuli vastasn niin sanoin kaiken mitä olin ajatellut ja mikä olisi pitänyt sanoa vuosia sitten. En siis sanonut mitä en tarkoittanut vaan sen mitä oikeasti tarkoitin, mutta isolla voimalla ja yhtäkkiä. 

Niin, eli et ole kiltti, etkä ylikiltti. Oikeasti kiltti tietää sen, että sanottava on heti, ettei käy niin kuin sinulla, sillä se ei ole kilttiä ketään kohtaan. Olet miellyttämisen haluinen ja pelokas. 

20/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole suhteeseen tyytyväinen, jos on noin vihainen. Ottaisin etäisyyttä. 

🇺🇦🇮🇱