Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotteko vihaisena, mitä ette tarkoita?

Vierailija
21.12.2024 |

Mieheni sanoi minua vihaisena rumaksi huoraksi. Enemmän jopa tuo rumaksi sanominen satutti sillä olen paininut pitkään itsetunto-ongelmien kanssa, ja nyt hän vannoo ettei tarkoittanut. 

Mistä sitten ajatus kumpuaa? Jos vaikka itse haukkuisin miestäni, niin varmaan sanoisin jotain mitä tarkoitan? Vai keksittekö te niitä juttuja omasta päästänne? En enää tiedä mitä ajatella.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit olla miehen kanssa, joka tarkoituksella haluaa satuttaa ja vielä tuollaisella tavalla?

En itse ainakaan sano koskaan mitään tuollaista omalle kumppanilleni. Siis tarkoituksenahan sun on rakastaa sitä kumppaniasi ja haluta hänelle kaikista parasta.

Vierailija
22/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä voi olla tosi erilaisia riitelytyylejä. Joku on voinut tottua kasvuympäristössään rumien puheitten viljelyyn riidellessä ja siihen että sanat unohdetaan kun on sovittu ja lepytty.

Toinen voi tulla hillitystä kodista jossa ei koskaan ole näytetty mitään tunteita tai jossa ei ole edes korotettu ääntä.

Itse pyrin hillitsemään suuttuneena kieltäni ja olen kehittynyt siinä iän myötä. Nuorena raskaassa pikkulspsiarjessa ja kroonisessa unenpuutteessa sammakoita karkasi herkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetetlla itsehillintää. Jos sanot oikein rumasti kumppanille (en tarkoita mitään normaalia arkista riitaa), niin se on kuin löisit naulan seinään, vaikka poistat naulta, niin reikä jää.

Vierailija
24/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammuttua nuolta ei saa takaisin.   Eikä puhuttua sanaa.

Vierailija
25/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, prkl. Aurinko kiertää Maata! 

Vierailija
26/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole sellaista temperamenttia että kiihdyn nollasta sataan. Jos olen vihainen niin mietin mistä se johtuu, onko se oikeutettua lähteä spekuloimaan toisen tekosia. Varsin usein päädyn vain toteamaan että on ehkä parempi suhtautua neutraalisti kuin lähteä lietsomaan vihaa. Toimin ikäänkuin ilmanpuntarina ja pyrin hillitysti purkamaan tilanteen jotta saa motiivin ja kenties ratkaisun aikaiseksi. Tunne kun käy järjen edelle, on syytä pysähtyä pohtimaan mistä tunne kumpuaa, mikä sen aiheuttaa, missä ovat perimmäiset syyt. Se on vain hetkellistä. Viha ja rakkaus kulkee usein käsikädessä. Jos osoittaa rakkautta vihan muodossa ei ehkä ole vielä valmis keskustelemaan asiasta eli ei ole tullut käsitelleeksi asiaa perinpohjaisesti vaan päällimäinen tunne vain nousee primitiivisesti pintaan ensimmäisenä.

Vierailija
27/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus harvoin saatan sanoa vihaisena jotain mitä en tarkoita, mutta yleensä en.

Noin se mullakin menee. Pitäisi/pitää vaan osata pyytää anteeksi: Vaikka se, sori, menin nyt vähän liian pitkälle. "Sori" tai sitten "anteeksi", mutta sitä pitää myös tarkoittaa.

Kyllä toinen tajuaa, varsinkin jos sanoo syyn, miksi kilahti.

Vierailija
28/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tervettä. Olen pahoillani ap. 

Tunnen ihmisen joka vihaisena sanoi minulle asian mikä ei ole totta. Ajatteli itseasiassa päinvastaisesti. Mutta tekeekö tämä tilanteesta paremman? Että mies yritti vihaisena tahallaan satuttaa? Ja valehteli siinä onnistuakseen. Kamalaa. Tuo ei ole rakkautta. Et ansaitse tuollaista.

Vierailija
29/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tollanen mies!

Ja ei, en sano vihaisena asioita joita en tarkoita. Suutun usein ja olen kova suustani, ilmaisutapa olisi rauhallisena erilainen mutta jos sanon jollekin että se on itsekeskeinen paska niin tarkoitan sitä. 

Vierailija
30/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä tollanen mies!

Ja ei, en sano vihaisena asioita joita en tarkoita. Suutun usein ja olen kova suustani, ilmaisutapa olisi rauhallisena erilainen mutta jos sanon jollekin että se on itsekeskeinen paska niin tarkoitan sitä. 

Tätä juuri tarkoitin itse kysymykselläni. Minäkin joskus olen pamauttanut todella rumasti -sanonut ihmistä vaikka patalaiskaksi lorvijaksi. Silloin kyseessä oli todella laiska, vetelä ja piittaamaton henkilö, joten tarkoitinkin asiaa. 

ap

Vierailija
31/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa.

Vierailija
32/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä saatoin suuttuneena sanoa mitä sylki suuhun tuo. Mutta näin aikuisena en. Joku järki riitelemisessäkin pitää olla. Aikuinen kyllä osaa hillitä itsensä.

Vierailija
33/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanoisin rakkaalleni noin rumasti, niin olisin kyllä todella nolona ja nöyränä pitkän tovin. Lopulta varmaan masentuisin itseeni jos käytökseni jatkuisi ja hakisin apua 

T. Mies

Vierailija
34/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama tarkoitti mies mitä sanoi. Hän halusi satuttaa sinua.

Vierailija
35/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko olla ihmisen kanssa joka tahallaan tai ns. vahingossa satutti sinua? Joka on kykeneväinen sellaiseen. Minä en ainakaan halua. Hyviä miehiä on olemassa. Tuo mies ei ole hyvä. Jokaisella on parempia ja huonompia ominaisuuksia, mutta tuollainen käytös ei kuulu terveeseen ihmissuhteeseen. Ei vaikla olisi kuinka yleistä esim. juuri Suomessa. Parisuhdeväkivaltakin on yleistä, fyysinen. Silti se ei tee siitä normaalia. Tuollainen miehesi harjoittama henkinen väkivalta vielä yleisempää.

Emotionaalisesti terveessä perheessä kasvanut ei ole hyväksyisi tuollaista käytöstä itseään kohtaan. Ap, sinunkin on mahdollista oppia millainen on terve ja rakastava parisuhde!

Vierailija
36/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mies ei ole suhteeseen tyytyväinen, jos on noin vihainen. Ottaisin etäisyyttä. 

Niin eiköhän se sillä tyytymättömyys parane.

Vierailija
37/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun yritän lopettaa tupakoinnin.

Vierailija
38/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin joskus kärjistää mielipiteitäni vihaisena, mutta ikinä en sano mitään mielipiteideni vastaista. Jos ihminen laukoo jotain humalassa tai vihaisena, on saanut kuulla totuuden. 

Vierailija
39/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta itsehillintä on tärkeimpiä ihmisen ominaisuuksia. En olisi ollenkaan kiinnostunut siitä, kuinka tosissaan mies oli sanoissaan. Varmaa on, että jos ei kykene hallitsemaan impulssejaan, on lähimmilleen haitallinen, jopa vaarallinen. Joten se olisi moro. 

Vierailija
40/63 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja miksi mietit tarkoittiko ekaa sanaa, miksi et mieti tarkoittiko tokaa sanaa? Siksikö koska tiedät sen sanan kohdalla että mies ei oikeasti niin ajattele? Mutta ensimmäisen sanan kohdalla mietit omien epävarmuuksien takia että ajatteleekohan se tosiaan noin?

Mutta mieti silti tarkasti muten mies muuten kohtelee sinua ja puhuu sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi