Virtsatietulehdus, kuinka nopeasti antibiootit auttaa
Olen syönyt nyt 4 tabua ja vielä tuntuu kirvelyä ja pissahädän tunnetta, pieniä vihlaisuja välillä alavatsassa. Eilen alkoi siten että ihan parissa tunnissa meni niin pahaksi että pissaaminen sattui helvetisti ja verta alkoi tulla. On se siis siitä selkeästi helpottanut.
Päivystykseen soitin sillon eilen ja sieltä lääkäri kirjoitti mulle antibiootit kun on joskus ennenkin ollut tulehdus. Ei tarvinut siis viedä näytettä tai mitään
Kommentit (38)
Juo vettä tai muuta nestettä paljon, se huuhtelee virtsarakosta pöpöt. C vitamiinia tainc-vitsmiinipitoisia mehuja, esim karpalo tai puolukka- tekee virtsasta hapanta, näin bakteerien vaikea kasvaa virtsarakossa.
Voit ottaa kipulääkettä. Jos ei ala muutamassa päivässä helpottamaan, niin sitten pitäisi ottaa näyte, ja määrittää, että mikä pöpö kasvaa, että saat täsmäantibiootin.
Vierailija kirjoitti:
Se sun sukupuolitautis kestää hieman pidempään kuin mainitsemasi "virtsatie".
??
18-65 vuotiaille voidaan kirjoittaa resepti puhelimitse. Jos atb ei auta on syynä usein se että bakteeri on resistenssi bakteerille joka aiheuttanut tulehduksen. Eli ei toimi. Silloin kyllä kannattaa antaa näyte jotta saadaan selville mikä bakteeri on kyseessä ja saa siihen toimivan antibiootin.
Tässä näkyy just se ongelma joka tulee vain lisääntymään. Yhä useampi bakteeri on jo vastustuskykyinen antibiooteille ja kohta ei mikään toimi mitä enemmän niitä käytetään.
Jos saat oikean antibiootin, niin minulla jo 4 tunnin kuluttua. Söinkin vähän isompia annoksia kuin suositellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sukupuolitauti
Ikinä en ole saanut antibioottia virtsatietulehdukseen. Vaikka selvä oli, virtsaa ei tullut ja se vähäinenkin kirveli niin pirusti. Annoin siis näytteen ja hoitaja sanoi luultavasti olevan tulehdus, mutta asia jätettiin sikseen. Myöhemmin löytyi sattumalta munuaiskerästulehdus, jota ei hoidettu kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen tabletin nimi on?
Penomax
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen tabletin nimi on?
Penomax
Mulla oli tuo sama ja oireet katosi tunnissa. Olen kärsinyt useista virtsatietulehduksista elämäni aikana ja antibiootti on tehonnut aina ensimmäisen vuorokauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
No,vastaisuuden varalle muuta elintapoja, ylipaino on pahin altistaja tuolle ongelmalle.
Hä? Kyllä se alttius ainakin mulla on geneettistä.
Seksi altistaa virtsatietulehdukselle. Kannattaa kiinnittää huomiota hygieniaan. Syön aina karpalokapseleita seksin jälkeen ja se yleensä pitää virtsatietulehduksen poissa.
Jos oireet ei merkittävästi helpotu parissa tunnissa ja poistu päivässä niin kävisin uudestaan lääkärissä. Se bakteeri saattaa olla resistentti sille yleisimmin määrättävälle antibiootille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No,vastaisuuden varalle muuta elintapoja, ylipaino on pahin altistaja tuolle ongelmalle.
Hä? Kyllä se alttius ainakin mulla on geneettistä.
Niin ja seksin harrastaminen altistaa. En tiedä kuka naisvihamielinen incel noita kommetteja kirjoittelee mutta virtsiksen ehkäisy ei ainakaan sinun saamistasi paranna :D.
Minä sain, varmaan lievän, pissatulehduksen pois kotikonstein. Kietouduin villahuopaan, ja join, join! Vettä, ja karpalomehua! Se oli tärkeäää!
Sain antibioottikuurin, mutten tarvinnut syödä sitä. Karpalomehu & vesi auttoivat! MUTTA!
Hakeudu aina lääkäriin! Älä usko tämänkään tädin nettineuvoon! Syö ne lääkkeet, ja juo, juo! Vettä! Karpalomehua! Tai puolukkamehua! PALJON, Iso lasi puolen tunnin välein. Vaikkei huvittaisi....
Ja se villahuopa vyötäisillä auttaa myös. Ainakin henkisesti!
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli taudit oireilee samoin. Verta virtsassa on aina hälytys. Lääkärin kuuluu tutkia asia. Useimmin antibiootti ja sulfa kuurit kestää viikon joskus kaksi viikkoa . Pitää selvittää onko oikea lääkäri. Myös suusta voi ottaa bakteeri viljelyn kuin virtsasta kuin muualta.
Lääkäri voi tutkia niin että kirjoittaa laboratoriomääräyksen, jos aihetta määrää lääkkeen. Toistuviin estolääkitys. Tärkeintä riittävä juominen ja hyvä hygienia. Itse syönyt aikoinaan estolääkitystä pitkään. Nykyisin käytän karpalokapseleita ja lisäksi toisinaan karpalomehua.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain, varmaan lievän, pissatulehduksen pois kotikonstein. Kietouduin villahuopaan, ja join, join! Vettä, ja karpalomehua! Se oli tärkeäää!
Sain antibioottikuurin, mutten tarvinnut syödä sitä. Karpalomehu & vesi auttoivat! MUTTA!
Hakeudu aina lääkäriin! Älä usko tämänkään tädin nettineuvoon! Syö ne lääkkeet, ja juo, juo! Vettä! Karpalomehua! Tai puolukkamehua! PALJON, Iso lasi puolen tunnin välein. Vaikkei huvittaisi....
Ja se villahuopa vyötäisillä auttaa myös. Ainakin henkisesti!
Lämpö auttaa kipuihin, saunassa kovakin kipu hävisi. Heti kun yritin tulla suihkuun, särky alkoi uudestaan. Jos ei ole saunaa voi istua kuumassa vedessä tai suihkutella bideellä kuumaa vettä.
Oireet tuli takaisin antibioottikuurin jälkeen. Vein näytteen ja kuulemma selkeä tulehdus ja niinhän tää onkin kun taas sattuu ja verta tulee. Sain uudet antibiootit mut viljelytuloksissa kestää