Mikä ihmeen mummoviha palstalla vallitsee?
Tosi usein arvostellaan ja haukutaan mummoja. Mikä tähän on syynä?
Epäilen, että nämä arvostelijat ovat nuorehkoja miehiä, mitä heille on tapahtunut elämän aikana? Ennen kaikkia vanhempia ihmisiä kunnioitettiin, eikä heitä tylytetty.
Kommentit (48)
Vihervassarit vihaa vanhuksia sukupuolesta riippumatta oli mies tai nainen tai joku hörhö joka kuvittelee olevansa eifeltorni sukupuoleltaan.
Incelit vihaa naisia, myös mummoja. Ja täällähän niitä riittää (no kumpiakin heh).
Vierailija kirjoitti:
Anopit on haukuttu jo. Nyt on mummojen vuoro.
Räksytystä riittää maailmassa. Minusta on ihanaa olla mummo. Nytkin lapsenlapsi nukkuu päikkäreitä rattaissa. Tuli mummille yökylään.
Kummallista todella. Kun se näiden oma äitikin on pian mummo ja sisarukset, ja itsekin huomaa aikanaan, kuinka sieltä peilistä katsoo seniorikansalainen, kaikkine vaivoineen.
Tulee varmaan aika tyhjä olo, kun ensin on haukkunut ja huutanut täällä, ja herää kylmään todellisuuteen, kun itseltä potkitaan rollaattori alta matkalla lähimarkettiin.
Mulla on jo aikuiset lapsenlapset, ja pojat kunnioittavat minua, ollaan kavereita, haluavat tulla aina yökyläänkin. Ja ei, eivät saa täältä rahaa. Merkkipäivät yms. muistan toki.
Viha syö ihmistä, kannattaa täyttää ajatuksensa hyvällä mielellä.
Minua ei ole täällä käsittääkseni haukkunut kukaan.
terv. Äitimummianoppi
Onhan se surullista. Toisaalta mummot edes saavat huomiota, ukit ovat kaikille jo kuolleita eläessään.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se surullista. Toisaalta mummot edes saavat huomiota, ukit ovat kaikille jo kuolleita eläessään.
Ja näinkin kuulee sanottavan. Paras mummu kuollut mummu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näinkin kuulee sanottavan. Paras mummu kuollut mummu.
Niin? Ukeista ei sanota sitäkään, he ovat täysin näkymättömiä, heitä ei vain ole :D
Vierailija kirjoitti:
No, ketä täällä EI haukuta?
Aloitus on oikein oivallinen esimerkki ettei tunnisteta itsestään käytöstä josta syytetään muita. Ihmetellään miksi mummoja vihataan ja seuraavassa lauseessa vihataankin itse nuorehkoja miehiä.
Nauroin yksi päivä ääneen, kun minua nimiteltiin palstalla rummomummoksi. Reppana ei tiennyt, olenko rumamummomummo vai Rummo-pastasta pitävä mummo. Olin just aiemmin samana päivänä miehen kanssa kaupassa ja pastahyllyllä kerroin miehelle, että Rummo on hyvä pastamerkki.
Rakenteellinen ja perheellinen isättömyys. Perheitä, joissa nainen on ainoa huoltaja on paljon, päiväkodin henkilökunta on naisia ja peruskoulussa tilanne on kutakuinkin sama. Pienet pojat viettävät suurimman osan valveillaolo ajastaan naisten kanssa.
Pojat on vain poikia.
Ymmärrän täysin ärsytyksen, joka syntyy, kun koko Suomi kohtelee kuin spitaalista, kun ei oikein tunnu kelpaavan minnekään, ja sitten joku vihreä nainen selittää akateemisin termein TV:ssä analyysiä siitä, kuinka tämä sama mies on etuoikeutettu, koska hän on suomalainen mies. Vegaanikinkku alkaa tuntua pilkalta sitä suomalaisuutta kohtaan, mitä tässä on nyt yhdessä yritetty näytellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ketä täällä EI haukuta?
Aloitus on oikein oivallinen esimerkki ettei tunnisteta itsestään käytöstä josta syytetään muita. Ihmetellään miksi mummoja vihataan ja seuraavassa lauseessa vihataankin itse nuorehkoja miehiä.
Aloittaja vain kysyi, onko heille tapahtunut jotain, kun vihaavat mummoja. Mitä vihaa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Kummallista todella. Kun se näiden oma äitikin on pian mummo ja sisarukset, ja itsekin huomaa aikanaan, kuinka sieltä peilistä katsoo seniorikansalainen, kaikkine vaivoineen.
Tulee varmaan aika tyhjä olo, kun ensin on haukkunut ja huutanut täällä, ja herää kylmään todellisuuteen, kun itseltä potkitaan rollaattori alta matkalla lähimarkettiin.
Mulla on jo aikuiset lapsenlapset, ja pojat kunnioittavat minua, ollaan kavereita, haluavat tulla aina yökyläänkin. Ja ei, eivät saa täältä rahaa. Merkkipäivät yms. muistan toki.
Viha syö ihmistä, kannattaa täyttää ajatuksensa hyvällä mielellä.
#ällöäitimyytti
Se on se yks ja sama villasukka-pöytäkonevihaaja 🤭 Mä oon aina ajatellu sen naiseksi 😅
Vierailija kirjoitti:
Vihervassarit vihaa vanhuksia sukupuolesta riippumatta oli mies tai nainen tai joku hörhö joka kuvittelee olevansa eifeltorni sukupuoleltaan.
Suomessa vihataan vanhuksia panemalla ne julkisiin ja yksityisiin hoitokoteihin kostoksi omista lapsuudentraumoistamme. Ja silti ällö äitimyytti elää ja voi hyvin.
Naisia kohdellaan huonosti synnytysosastolta Terhokotiin. Vielä vanhainkodissakin he tulevat kokemaan sovinistista syrjintää, vaikkei koko paikassa olisi yhtään naista eikä miestä.
Vierailija kirjoitti:
Seitsemänkymppisenä naista vasta syrjitäänkin. Koska miehet sovinistisuuttaan kuolevat ja vievät parhaat hautapaikat nuorempina kuin naiset, vanhustenhoidon ongelmat koskevat enemmän naisia, sillä miehet kuolevat liian aikaisin ja jättävät toksisuuttaan naiset Esperi Caren lattioille.
Suomessa vihataan vanhuksia panemalla ne julkisiin ja yksityisiin hoitokoteihin kostoksi omista lapsuudentraumoistamme. Ja silti ällö äitimyytti elää ja voi hyvin.
Suomessa ei vanhukset pääse hoitokotiin ennen kuin on niin huonossa kunnossa, että maksimimäärä kotihoidon käyntejä ei riitä. Ihan sama oliko lapsilla traumaattinen lapsuus tai ei.
Naisella ei monille miehille ole arvoa kuin nuorena. Kun naisen nuoruus on mennyt, häntä voi inhota ihan vapaasti. Maailmassa kun on niin kummallisia ihmisiä, etteivät osaa toiseen ihmiseen suhtautua ihan vain ihmisenä.