Mulla seinänaapurina tosi vanha mummo. Jo kolmena jouluna olen vienyt aattona jouluaterian hänelle.
Kommentit (63)
Välillä käyn myös kaupassa, jos on ollut tarvetta. Käy hänellä kodinhoitaja kolmesti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten tekemisissä keskenänne vai ainoastaan jouluna?
Miksi et ole naimisissa?
Kyllä me viikottain jutellaan. Olen naimissa ja kolme lastakin on.
Odotatko kenties meiltä jotain mitalia vai miksi tämän meille kerrot?
Kodinhoitaja? Ei sellaista ammattia edes ole enää olemassa. Kodinhoitaja lähinnä siivosi, teki ruokaa ja kävi kaupassa. Saattoi myös avustaa suihkussa yms. vähäistä hoivaa. Nykyään sellaista työtä tekee henkilökohtaiset avustajat.
Kotihoitaja taas on hoitaja, siis hoitoalan ammattilainen, joka kiertää taloudesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Odotatko perintöä?
En, hänellä on omia lapsia ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Odotatko kenties meiltä jotain mitalia vai miksi tämän meille kerrot?
Odotin juuri tätä, mitä sinulta nyt sain 😂
Vierailija kirjoitti:
Kodinhoitaja? Ei sellaista ammattia edes ole enää olemassa. Kodinhoitaja lähinnä siivosi, teki ruokaa ja kävi kaupassa. Saattoi myös avustaa suihkussa yms. vähäistä hoivaa. Nykyään sellaista työtä tekee henkilökohtaiset avustajat.
Kotihoitaja taas on hoitaja, siis hoitoalan ammattilainen, joka kiertää taloudesta toiseen.
No voi kauheaa, minkä virheen tein.
Vierailija kirjoitti:
Odotatko perintöä?
Tämä kysymys kertoo sinusta paljon enemmän kuin ap:stä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hyvä mies.
Olen nainen
Ylläri!!
Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kauheaa, minkä virheen tein.
Hoitajaa on sentään vuosia koulutettu, avustajan työssä taas ei ole mitään koulutusvaatimuksia. Enkä sano tätä avustajan tehtävää pilkatakseni. Olen itsekin nykyään avustajan työssä, vaikka olen koulutukseltani hoitaja ja avustettavani luona käy minun lisäkseni myös hoitajia. Siis kotihoidon väkeä.
Mä pidin huolta monella tapaa naapurin vanhasta mummosta vuosia. Syöpä hänet sitten tänä vuonna vei.
Olen kiitollinen ystävyydestämme ja muistoista. Mitään muuta en olisi toivonutkaan. Varta vasten kielsin, että mua ei saa mainita testamentissa eikä mulle saa antaa rahaa.
En arvosta niitä ihmisiä jotka vain jouluisin on tekemisissä yksinäisten ihmisten kanssa. Arvostan heitä jotka pyrkivät olemaan yksinäisten kanssa muulloinkin kuin jouluna.
Mikä voi olla sairaampaa, kuin kysyä odotatko perintöä, kun joku auttaa muita ihmisiä. Älkää sittem ihmetelkö, jos jäätte vanhana tai sairaana yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä voi olla sairaampaa, kuin kysyä odotatko perintöä, kun joku auttaa muita ihmisiä. Älkää sittem ihmetelkö, jos jäätte vanhana tai sairaana yksin.
Eli siis odotat. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
Oletteko muuten tekemisissä keskenänne vai ainoastaan jouluna?
Miksi et ole naimisissa?