Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te muut yksinäiset teette jouluna?

Vierailija
21.12.2024 |

Minä ajattelin mennä salille. 

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulua kestää 3 vrk. Aika pitkä salisessio.

Kuka viettää oikeasti joulua vielä tapaninpäivänä? Sehän on se vaihe kun ihmiset on jo täysin kypsiä jouluruokiin ja sukulaisiinsa. 

Smam.

Skidinä uusiin lahjoihin jaxo keskittyy viel 25.12 mut tapaninpäivänä oltii jo sutjakkaasti takas Habbohotellin parissa sekä RunEscapes.

Vierailija
22/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein, oikein surullista joulua kaikille yksinäisille vassareille! 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin ulkomailla asuessani salilla sekä jouluaattona että joulupäivänä. Kerrankin oli tilaa. Jouluaattohan ei edes ole mikään varsinainen juhlapäivä juuri missään muualla kuin Suomessa. Ja tapanina ei tosiaan kukaan enää juhli, ihmiset on silloin jo alennusmyynneissä tai baarissa.

Vierailija
24/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on yhteenkuuluvien juhla, ettei sitä voi viettää yksin, pitäisi olla jokin elollinen, mutta riittääkö siihen esimerkiksi kissa, vaikka ei ymmärrä joulusta höppäsen pölähdystä, tosin ei ymmärrä joulupukkiin uskova lapsikaan, että milloin sitä on oikeastaan yksin joulunviettomerkityksessä. 

Vierailija
25/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihava persu siellä järkeili että jos joku käy vapaaehtoisesti salilla niin sen täytyy olla vassari. 

Vierailija
26/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin jouluvalojen kanssa. Ei taida joulupukkikaan paikalle eksyä. Lahjoja en tarvitse, ne minulta löytyy omasta takaa.

Vierailija
27/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vanhemmillani syömässä ja vietän aikaa lasteni kanssa. Tai he lähinnä puuhastelevat omiaan ja minä katselen ja laitan heille ruokaa. Käyn varmaan kävelyllä hautuumaalla ja elokuvissa meinasin myös käydä.

M

Vierailija
28/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka viettää oikeasti joulua vielä tapaninpäivänä? Sehän on se vaihe kun ihmiset on jo täysin kypsiä jouluruokiin ja sukulaisiinsa. 

Kaikilla ei valitettavasti ole jouluaatto vapaa. Olen sairaanhoitaja ja meillä joka toinen jouluaatto on vapaa, jolloin joulupäivä ja tapani menevät töissä ja joka toisena vuotena  työt pilaavat aaton, jolloin  joulusta yrittää edes vähän nauttia 25. ja 26. päivä.

Vierailija
29/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn vanhemmillani syömässä ja vietän aikaa lasteni kanssa. Tai he lähinnä puuhastelevat omiaan ja minä katselen ja laitan heille ruokaa. Käyn varmaan kävelyllä hautuumaalla ja elokuvissa meinasin myös käydä.

M

Ei kuulosta kovin yksinäiseltä. 

Vierailija
30/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lepään. Nautin. Katson leffoja. Käyn kävelyllä ja jos siltä tuntuu, kapinoin perinteitä vastaan ja haen kebabin tai käyn baarissa. Näihin on niinkin pitkä matka kuin 30 metriä.

Mulla on tässä ympärillä sinkkuystäviä, joiden kanssa viestittelen ja soittelen. Saatetaan nähdä. Pelata bilistä, lautapeliä tai heittää dartsia.

Elämä on mukavaa kun sen osaa.

Mitä mukavaa on yksinäisyydessä?

Vierailija
31/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pleikka5 tuo iloa jouluun 🤗

Vierailija
32/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Mutta olen silti.

M

Vierailija
33/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin siitä, kun saa tehdä ihan vain sitä, mitä itse haluaa. Todennäköisesti tilaan kiinalaista ruokaa tai pizzaa, katson leffoja, pelailen tietokoneella, ulkoilen ja luen kirjaa. Saatan ottaa ruuan kanssa lasin tai kaksi viiniä. Syön herkkuja. 

Vierailija
34/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joulukuusivarkaissa ja istun linnassa jossa minulle on seuraa.

Vierailija
35/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lepään. Nautin. Katson leffoja. Käyn kävelyllä ja jos siltä tuntuu, kapinoin perinteitä vastaan ja haen kebabin tai käyn baarissa. Näihin on niinkin pitkä matka kuin 30 metriä.

Mulla on tässä ympärillä sinkkuystäviä, joiden kanssa viestittelen ja soittelen. Saatetaan nähdä. Pelata bilistä, lautapeliä tai heittää dartsia.

Et kuulosta yksinäiseltä.

Vierailija
36/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymyshän oli yksinäisille eikä sellaisille joilla on (sinkku)ystäviä. Vai oliko taas tarkoitus ilkeillä ja lällätellä?

Vierailija
37/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Mutta olen silti.

M

Toi on kyllä jännä. Just luin Hesarista jutun jossa kaksi yksinäistä kertoi aiheesta. Toisella oli kavereita, sisaruksia, vanhemmat ja jopa KUMPPANI, mutta silti hän katsoi voivansa puhua yksinäisyyden kokemuksesta. Kyllähän se varmaan jonkun totaaliyksinäisen korvaan vähän särähtää, mutta toisaalta jos siltä tuntuu niin sitten tuntuu. 

Vierailija
38/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätit tulla tänne provoamaan, kun oma(t) keskustelusi poistettiin? Näistä viesteistäsi pikemminkin huokuu sellainen paha olo, että saatatpa olla itse se joka viettää surullisen, yksinäisen joulun.

Onneksi itse olen elämässäni edes sen verran onnellinen ja onnekas, etten pysty samaistumaan tuollaiseen mielenmaisemaan ollenkaan.

Vierailija
39/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole yksinäisyyden tunnetta vaan ihanaa itsekseen olemista.

Vierailija
40/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit vaikka miettiä, mikä ero on " olla yksin" , " olla yksinäinen". Jos saan sekoittaa vielä ajatustasi, kerron, että isossa porukassa saattaa tuntea olonsa yksinäiseksi, mutta yksin ollessa ei välttämättä tunne olevansa yksinäinen.