Ensimmäinen eläkeläinen jolta kansaneläke lopetettu on nälkälakossa!
Ei ole rahaa muuttaa Suomeen niin tämä on se vaihtoehto. Lokkisuomi on todella tullut nyt loppuunsa. Hyvä!
Kommentit (1069)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 592: Olin noissa ensimmäisissäkin jo 23v. Työeläkeotteestani löytyy sitten iso liuta työsuhteita, joista ei ole eläkettä kertynyt ja niissä kertymättömyyden peruste on just se, että olin alle 23v.
Ok. Oletko kysynyt miksi sinulle ei ole maksettu eläkekarttumaa niistä töistä, kun olet ollut jo 23 vee?
Koska se on ollut lakisääteinen. Mulla on valtavasti noita lyhyitä keikkoja, niin Uudenmaan läänin kuin Kanta-Hämeen läänin alueilta.
On tosiaan valtion, kuntien, yksityisten ja eri sairaanhoito piirien töitä. Jokaikisestä mulle on maksettu eläkekarttumaa.
Oikein huvittavaa on seurata niitä pitkiä listoja, kun tarkistan niitä, että ai niin, en edes muista että tuollainen olin lyhyen pätkän töissä.
Se toki
Eläkeuudistus 2005
Vuoden 2005 uudistuksen johdosta työeläkettä karttui aikaisempaa paremmin sekä työuran alussa että lopussa. Työeläke alkoi karttua jo 18 vuoden iästä alkaen aikaisemman 23 vuoden iän sijaan.
https://www.etk.fi/suomen-elakejarjestelma/elakeuudistukset/aiemmat-uud
Visst, den stora pensionssvideln med Lasse Laatunen som arkitekt just före sin pension och en arbetsgrupp som var ännu äldre. Den svindeln var droppen som fick bägaren att rinna över och flyttbilen in på gården.
Man förstod redan, att man knappast blir ens ordentligt välbärgad på att arbeta i Finland. Då Lasse och gänget kapade pensionerna åt sig själva och skrotade de privata pensions besparingarna, superkarttuma, höjde pensionsåldern, bytte pensionen att räknas på hela karriären i stället för de 4 eller 10 sista åren efter eget val, införde en koefficient som ytterligare minskar pensionerna och mångt och mycket annat förtret, fick det helt enkelt vara.
Vierailija kirjoitti:
Voisihan tässä olla ratkaisu, että kansaneläke tehtäisiin harkinnan varaiseksi. Suomessa joku kelalääkäri voisi kirjoittaa lapun, että Maaritille maksu jatkuisi Espanjaan, jos oikeasti se on lääketieteellisesti ehdotonta. Ja sitte samalla voisi katsoa ihmisten varallisuutta ja pääomatuloja ja niiden perusteella evätä kansaneläke. Paljon yrittäjiä ja maanviljelijöitä, joilla tuloja ja varallisuus, jotka eivät oikeasti kansaneläkettä tarvitse Suomeenkaan.
Om det är något som fattas i Finland så är det "tapauskohtaisesti". Det måste ni absolut få mera av och ytterligare en tjänstemannaarmé som lottar ut besluten. "Tämä arpa ei voita".
Jos saan työkykyä takaisin joskus teen kansaneläkeosan verran töitä ja nostan työeläkkeen jota isoin osa ja nostan kytkintä täältä. Ja nautin auringosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että tuo lämpötilahomma on vale jonka tuo oloneuvos on keksiny oikeuttaakseen palmun alla loikoilun. Eihän Fugessa oo nyt lämpimämpi ku Suomessa kesällä, ja sisällä on 21 astetta ja jos pitää talvella käydä ulkona niin on semmonen muinainen asia ku kerrospukeutumunen.
Kansaneläkkeen maksukin jatkuu, jos asuu vakituisesti Suomessa ja asuu talvet, alle kuusi kuukautta siellä, Fugessa. Jos Suomen talvinon niin ylitsepääsemätön juttu, niin ratkaisu löytyy siis.
Miksi he vaan ei siirtäisi kirjojaan suomeen ja olisivat edelleen espanjassa? Näin minä tekisin.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 664: "No sinä et siitä päätä vaan äänestäjät haluavatko ajaa osan eläkkeensaajista toimeentulotukimaiselle etuudelle mille toki hallitus pimennossa teki edellytykset tekemällä ei läpinäkyvää lainsäädäntöä jossa yhden lain sivussa salaa vietiin toistakin lainsäädäntömahdollisuutta eteenpäin vähimmäistukimuutoksella. Tuota pitää rummuttaa etiäpäin että joka kansaneläkeläinen tietää mitä hallitus teki. "
No äänestäjäthän siitä nimenomaan päättävät. Tai siis poliitikot, joita äänestäjtä äänestävät. Nyt äänestäjät päättivät valita meille sellaisen hallituksen, joka ottaa ulkomailla asuvilta kansaneläkkeen kokonaan pois. Siis myös niiltä, jotka sen kansaneläkkeen ihan oikeasti tarvitsisivat. Eikö olisi ollut parempi ottaa se pois vain niiltä, jotka eivät sitä oikeasti tarvitse? Tai no en minä tiedä, ehkä tämä hallituksen päätös on sitten monen mielestä ihan hyvä.
Du får endast rösta på dem som partierna ställer upp. De som i Finland är partimedlemmar är futtiga 3 % av befolkningen. Demokratin är sönder och har varit det sedan 1970 eller tidigare.
Hän on itse tehnyt ratkaisun, että lähtee persaukisena toiseen maahan.
Se, että hän voi paremmin auringossa omien sanojen mukaan, silloin nyt vaan täytyy pysyä auringossa omin rahoin, ei se ole veronmaksajien velvollisuus kustantaa elämistä siellä.
Miksei muuta Marokkoon kultansa kanssa, kun huivikin on jo päähän saatu.
Jos hän haluaa elää Espanjassa kultansa kanssa, niin sitten maksaa sen itse, luulisi ukkonsa myös jotain maksavan.
Noloa tuollainen uhittelu, sillä hän ei saavuta yhtään mitään. Ihan sama päätös tullut monelle muullekin.
Vierailija kirjoitti:
Jos saan työkykyä takaisin joskus teen kansaneläkeosan verran töitä ja nostan työeläkkeen jota isoin osa ja nostan kytkintä täältä. Ja nautin auringosta.
#Vahvimman unionissa näin. Vaatii työkykyä oleskella toisessa maassa tai isopalkkaisuutta lyhyessä työhistoriassa ennen sairauksia. Tai tietty elättävää kumppania tai kuollutta sellaista(leskeneläke)
Lienee syytä vilkaista peiliin, hän on itse tehnyt ratkaisun, että muuttaa toiseen maahan ja elää tukien varassa. Nyt asia onkin sitten muiden vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha kansa maksanut palkoistaan eläkemaksuja ja nyt valtio ryöstää ne. HYVÄ SUOMI.
Työnteko ei kannata
M45
Ei ole taidettu paljoa työelämässä oltua ja eläkemaksuja maksettu jos kansaneläkkeellä ollaan. Mun mielestä ihan oikein ettei verorahoista kustanneta kenenkään espanjan asumisia.
Missään muussakaan maassa ei makseta sosiaalietuuksia kansalaisille, jotka eivät asu kotimaassaan.
Ai niinkuin perhe eläkettä opintotukea ja mitä lie vanhempainetuuksia
Perhe-eläkettä ei välttämättä makseta ulkomaille eikä vanhempainrahaa.
Vierailija kirjoitti:
Hän on itse tehnyt ratkaisun, että lähtee persaukisena toiseen maahan.
Se, että hän voi paremmin auringossa omien sanojen mukaan, silloin nyt vaan täytyy pysyä auringossa omin rahoin, ei se ole veronmaksajien velvollisuus kustantaa elämistä siellä.
Miksei muuta Marokkoon kultansa kanssa, kun huivikin on jo päähän saatu.
Jos hän haluaa elää Espanjassa kultansa kanssa, niin sitten maksaa sen itse, luulisi ukkonsa myös jotain maksavan.
Noloa tuollainen uhittelu, sillä hän ei saavuta yhtään mitään. Ihan sama päätös tullut monelle muullekin.
Marokkoon ei ole maksettu kansaneläkettä koska se ei ole Suomen sosiaaliturvasopimusmaa tai vapaan liikkuvuuden ja maastavierävyyden periaatteen EU. Elätätkö sinäkin kumppanisi? Ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi lopettaa kansaneläkkeen maksun kokonaan kun sen tarkoitus on selvästi hämärtynyt. Työtä tehneet saavat työeläkettä ansionsa mukaan. Jos rahat ei riitä niin Kela voi maksaa toimeentulotukea tarvittaessa. Sosiaalitukijärjestelmästä saataisiin yksi ylimääräinen elementti pois ja mahdollisesti jopa 2,6 miljardin euron säästöt.
Eli haluat nuorena työkyvyttömyyseläköityneet lopun iäkseen toimeentulotuelle jossa ei voi mitenkään vaikuttaa elämäänsä. Melkoista settiä. Taitaa olla eutanasiajonot melkoiset jos se sallitaan. Vammaudu onnettomuudessa kusipää.
Pitää lähteä tästä ketjusta pois, tulee jo itsetuhoisia ajatuksia tästä ihmiskuvasta mitä tämä ketju edustaa. Eutanasiaa, sairaat toimeentulotuelle, kuinka taakka osa on.
Dagens arbetspensionärer är rätt råbarkade. De är livrädda för att någon äntligen skulle gå åt deras oförtjänta pensioner och korrigera dem till 1/7 - 1/2 av vad de nu får, så att det skulle motsvara inbetalningarna. Det är bra att se vilket skrot och korn den giriga generationen är gjord av. Äckel rakt igenom.
Olisi kiitollinen, että hänenkin elämisensä muut maksaa, mutta ehei, ruikuttaa ja uhkailee.
Kun mikään ei riitä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha kansa maksanut palkoistaan eläkemaksuja ja nyt valtio ryöstää ne. HYVÄ SUOMI.
Työnteko ei kannata
M45
Ei ole taidettu paljoa työelämässä oltua ja eläkemaksuja maksettu jos kansaneläkkeellä ollaan. Mun mielestä ihan oikein ettei verorahoista kustanneta kenenkään espanjan asumisia.
Missään muussakaan maassa ei makseta sosiaalietuuksia kansalaisille, jotka eivät asu kotimaassaan.
Ai niinkuin perhe eläkettä opintotukea ja mitä lie vanhempainetuuksia
Perhe-eläkettä ei välttämättä makseta ulkomaille eikä vanhempainrahaa.
Maksetasn perhe eläkettä. Miksi ei maksettisi.
Liian hyvään tottunut. Muut maksaa kaiken ja tämä eukko kehtaa vaan valittaa. Kyllä joillakin on pokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiitollinen, että hänenkin elämisensä muut maksaa, mutta ehei, ruikuttaa ja uhkailee.
Kun mikään ei riitä....
Ai uhkailee? Saattaisin itsekin ruveta syömälakkoon jos ainoat vaihtoehdot ois kipu tai särky ja elämänlaadun heikkenemä jos vihdoin olisin saanut elämäni paremmalle tolalle. Ja käsittämätön suomen hallitus mikä maksaa lisää enemmän tukia kun tulee suomeen ja vetää tätä jonain kollektiivisena budjettilakina jossa toivotaan et osa jää vaan ulkomaille vaikka muut maksaa enemmän suomessa.
Huivi ei vapauta kansalaisvelvollisuuksilta. Voihan hän luopua suomen kansalaisuudesta jos noin kauheaa on olla suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Liian hyvään tottunut. Muut maksaa kaiken ja tämä eukko kehtaa vaan valittaa. Kyllä joillakin on pokkaa.
Niin Persu petteri hajoaa aamuihinsa kylmässä niin saa työkyvyttömät ja vanhuksetkin maistaa samaa. Ähä ähä. Hajoa. HAJOA ihan yhtälailla kuin joku hermokipuihinsa jolle toivot sitä.
Kun itse olet tienannut rahasi, voit päättää missä asut.
Kun muut elättää sinut, asut juuri siellä missä sanotaan.
Siinä ei uhkailu ja kiristäminen auta mitään. Suu säkkiä myöden kuten sanotaan.
Edelleen hänelle maksetaan kaikki, mutta silloin pitää asua Suomessa. Voi jatkaa asumista Espanjassa mutta sitten pitää maksaa kulut itse, eikä maksattaa niitä muille
Elämä on valintoja ja niiden mukaan on sitten elettävä. Ei se muiden syy ole jos on tehnyt huonoja valintoja.
Tiedätkö kuinka huonosti henkilöllä on sitten asiat, kun saa tuomion törkeästä petoksesta? Ei kannata ehdottaa tuollaista. Saadut tuet peritään takaisin, ehdollista vankeutta ja voi olla seuraavan 5-10 vuoden ajan hankala saada mitään tukia!