Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hammasvälit puhtaaksi?

Vierailija
21.12.2024 |

Hammaslääkäri käski langata mutta muistin taas miksei sitä lankaa tule käytettyä, kun välit on niin tiukat ettei se lanka edes meinaa mahtua sinne ja sitten rispaantuu säikeiksi jotka saattavat jäädä sinne väliin jumiin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mahdu lanka tai hammasväliharja kaikkiin väleihin. Usein rapsuttelen joitakin kohtia sitten hammastikulla.

Vierailija
22/35 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasväliharja on paras. Teen itse niin, että kastan sen Elmex-suuveteen ja harjaan välit. Tulee takuupuhdasta. Yllätyin, kun hammaslääkäri sanoi että olisivat työttömiä jos kaikilla olisi yhtä puhdas suu. Eikä reikiä ja limakalvot terveet. Kulumia vain, ehkä liian kovasta sähköhammasharja käytöstä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankaimet taitaa olla vähän kestävämpää matskua siinä mielessä ettei helposti rispaannu. Ja on ohut lanka. 

Lankaimet on kyllä ihan vihoviimeisiä ahtaille hammasväleille! Lanka on pingotettu tiukalle ja sillä saa vaan ikenet rikki, kun joutuu voimalla painamaan läpi. Jää myös helposti jumiin, joutuu leikkaamaan saksilla irti. 

Itse käytän GUM Soft-Picks PRO Small -hammasväliharjoja ja ylätakahampaisiin sekä etualahampaisiin DENTOTAPE ORIGINAL VAHATTU, koska niihin ei harja mahdu.

Kyllähän se on nuo hammasväliharjat vihoviimeisiä ahtaille hammasväleille. Mulla saisi 4 väliä puhdistettua niillä kaikista pienimmillä hammasväliharjoilla.

Lankaimella saa helpommin, pitää toki "purkaista" se lanka sinne väliin, mutta ainoa millä pystyy tekemään. Tavallinen lanka voisi käydä, mutta en mitenkään saa sormia mahtumaan suuhun siten, että saisin sillä takahampeiden välit puhdistettua. Mutta mikä kenellekkin tietes sopii. Minulle sopii parhaiten se Jordanin missä on sellainen pitkä varsi ja vaihdettava hammaslankain pää.

Vierailija
24/35 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankaimet taitaa olla vähän kestävämpää matskua siinä mielessä ettei helposti rispaannu. Ja on ohut lanka. 

Mä käytän lankainta, on tosi kapeita välejä ja hyvin onnistuu. 

Vierailija
25/35 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi 2025 kohta eikä ole keksitty nanohammastahnaa joka hävittäisi kaikki ylimääräiset mönjät suusta ja kunnostaisi hammaskiilteen. Tällaisten keskiaikaisten välineiden kanssa vaan joutuu kikkailla.

Eikä tulla keksimäänkään, on tämä tuhannen välineen bisnes niin kannattavaa.

Vierailija
26/35 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankaimet on kyllä ihan vihoviimeisiä ahtaille hammasväleille! Lanka on pingotettu tiukalle ja sillä saa vaan ikenet rikki, kun joutuu voimalla painamaan läpi. Jää myös helposti jumiin, joutuu leikkaamaan saksilla irti. 

Itse käytän GUM Soft-Picks PRO Small -hammasväliharjoja ja ylätakahampaisiin sekä etualahampaisiin DENTOTAPE ORIGINAL VAHATTU, koska niihin ei harja mahdu.

Kyllähän se on nuo hammasväliharjat vihoviimeisiä ahtaille hammasväleille. Mulla saisi 4 väliä puhdistettua niillä kaikista pienimmillä hammasväliharjoilla.

Lankaimella saa helpommin, pitää toki "purkaista" se lanka sinne väliin, mutta ainoa millä pystyy tekemään. Tavallinen lanka voisi käydä, mutta en mitenkään saa sormia mahtumaan suuhun siten, että saisin sillä takahampeiden välit puhdistettua. Mutta mikä kenellekkin tietes sopii. Minulle sopii parhaiten se Jordanin missä on sellainen pitkä varsi ja vaihdettava hammaslankain pää.

Erikoinen suu, jos sinne ei mahdu 2-3 sormenpäätä.

Vierailija
27/35 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin hammaslaka halpa 👍🏻ja erinomainen. Epäilin, mut Paras löytö. 

Vierailija
28/35 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin hammaslaka halpa 👍🏻ja erinomainen. Epäilin, mut Paras löytö. 

En usko.

Vierailija
29/35 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammasväliharja on paras. Teen itse niin, että kastan sen Elmex-suuveteen ja harjaan välit. Tulee takuupuhdasta. Yllätyin, kun hammaslääkäri sanoi että olisivat työttömiä jos kaikilla olisi yhtä puhdas suu. Eikä reikiä ja limakalvot terveet. Kulumia vain, ehkä liian kovasta sähköhammasharja käytöstä. 

Harjahan sinne väliin varmasti mahtuukin jos on niin ahdas ettei mene normaali hammaslanka.

Vierailija
30/35 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä hammaslanka toimii parhaiten. Ongelma oli löytä sopiva tuote. Sellainen joka ei heti rispaannu ja sujahtaa tiukkaankin hammasväliin.

Kun löytynyt, puhdistus siten että hammasvälin pinnat höylätään puhtaiksi kiristetyllä langalla. Kiristys onnistuu joko kietomalla päät sormien ympärille tai solmimalla lanka ympyräksi jonka halkaisija sopii omiin sormiin. Löysä lanka ei kerro onko lika tai plakki irronnut.

Vierailija
31/35 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjahan sinne väliin varmasti mahtuukin jos on niin ahdas ettei mene normaali hammaslanka.

Tutkipa minkälainen on hampaan muoto. Mulla mahtuu ienrajaan hammasväliharja vaikka en saa kaikkia hammaslankoja hammasväleistä läpi. Hammasväliharjaa käytetään eri tavalla kuin lankaa.

Vierailija
32/35 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saiisi vielä kunnollisia (kovia) hammasharjoja, ei tarvitsisi erilaisilla langoilla kikkailla.

Vierailija
33/35 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lankaimia ja fluorigeeliä kerran viikossa jonka jälkeen tosi huolellinen lankaus.

Vierailija
34/35 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän lankaimia ja fluorigeeliä kerran viikossa jonka jälkeen tosi huolellinen lankaus.

Kerran viikossa???

Vierailija
35/35 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan temusta hammasväliharjoja 100 kpl 5.99 kun k kaupat yms 10 kpl 5.99€