Anoppi ei kutsunut taaskaan jouluksi
Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä jo kahdeksan vuotta eli ei mikään tuore suhde. Lapsettomia olemme ja anoppi ja appi eivät ole koskaan kutsuneet minua joulun viettoon. Vain mieheni ja hänen siskonsa on kutsuttu. Haluavat viettää joulua keskenään "perheen" kesken. Olenko säälittävä kun tämä häiritsee minua. Ihmettelen suuresti, sillä minun äitini kutsuu aina mieheni ja minut jouluksi hänen luoksensa.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä itketään, kun joudutaan menemään anoppilaan jouluksi ja sitten itketään, kun anoppi ei kutsukaan jouluksi. Palstamammoille ei kelpaa mikään!
Oletan anoppilaan menoa valittajien olevan pääsääntöisesti miehiä.
Mä oon nainen ja mulla ihan kamala anoppi. Oon valittanut 2 vuosikymmentä. En halua nähdä sitä liskoa enää ikinä.
No meillä anoppi haluaa vain osan lapsistaan paikalle jouluksi, eikä vaivaudu edes mieheni tärkeisiin juhliin, koska mieheni ei ole yksi lellikeistä. Osaa lapsista hän paapoo, ja voi myös juosta jännämiehien perässä ympäri kyliä.
Olemme aina minun puolen perheen kanssa juhlat ja pyhät.
En ehkä sanos poikaa vekkuliks.Hän on vain yksinkertainen, huonokäytöksinen ja törkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei äiti, se nainen ei ole sydämeni valittu koska en ole vienyt sitä vihille. Saatan koska tahansa etsiä vaimon itselleni."
Nauratti tämä. Kerrassaan kunnon poika! Kahdeksan vuotta pitää varalla naista, sydämen valittua odotellessa.
Joo, aika vekkuli poika on :D Mutta ihan oikeasti. Virallistakaa se suhde jos haluatte, että teihin oikeasti suhtaudutaan pariskuntana. Maistraatissa pyörähtäminen ei ole vaikeaa jos ei kirkkohäät viehätä.
Kyllä meihin suhtaudutaan pariskuntana, lapsetkin jo aikuisia, eikä olla naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos menette joskus naimisiin, jättäkää anoppi kutsumatta häihin.
Luulen, ettei AP:n mies naimisiin ole menossa jos yksin menee ilman kumppaniaan joulunviettoon
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi ihan hirveää viettää joulua anoppilassa. Mutta ymmärrän ap:n pointin.
Mulla on kokemusta kahdesta anoppilasta. Kohteliaisuudesta menin, mutta yhtään en nauttinut. Toki hienoa, kun kutsuttiin, mutta oma ihanteeni on viettää joulua yhdessä kumppanin kanssa tai kumpikin menee omien perheidensä luokse. Mulle joulu on rentoutumisen ja seesteisyyden aikaa, niin ei kiinnostaisi joutua suorittamaan sosiaalisuutta. Ja kammottavaa varsinkin, jos lapsi/lapsia pyörisi jaloissa kirkumassa ja metelöimässä ja vaatimassa huomiota. Tuosta on rentoutuminen ja seesteisyys kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän edes ole anoppisi, jollette ole naimisissa.
Ei niin. Ei ole anoppi jos eivät ole naimisissa. Eikä hänellä ole mitään velvoitetta mihinkään.
Ei ole velvoitetta kutsua jouluna ketään, mutta jos kutsuu parisuhteessa olevan lapsensa on mielestäni luonnollista kutsua myös se kumppani.
Ainakin itse ajattelisin ettei sillä lapsellanikaan olisi paras mahdollinen joulumieli kun on erossa rakkaastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä itketään, kun joudutaan menemään anoppilaan jouluksi ja sitten itketään, kun anoppi ei kutsukaan jouluksi. Palstamammoille ei kelpaa mikään!
Oletan anoppilaan menoa valittajien olevan pääsääntöisesti miehiä.
Mä oon nainen ja mulla ihan kamala anoppi. Oon valittanut 2 vuosikymmentä. En halua nähdä sitä liskoa enää ikinä.
Ehkä hänkään ei sinua.
Vierailija kirjoitti:
Sairas suhde anopilla lapsiinsa. Miehesi taantuu vauvaksi ja passattavaksi kotonaan. Jätä se vauva! On törkeää,ettet pääse mukaan joulun viettoon!!
Ja ap:llä provosuhde anoppiinsa. Samoin sinulla ap:een.
Oletko ap ihan tosissaan ollut sen miehen kanssa 8 vuotta mutta ette ole kihloissa, ettekä naimisissa eikä ole lapsiakaan?
Ja sä kuvittelet, että sulla on anoppi?
Ei ole. Sulla ei ole parisuhdetta eikä anoppia vaan olet haaskannut 8 vuotta mieheen, jonka vaimokaan et ole.
Ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menette joskus naimisiin, jättäkää anoppi kutsumatta häihin.
Luulen, ettei AP:n mies naimisiin ole menossa jos yksin menee ilman kumppaniaan joulunviettoon
Tämä! Jos suostuu jättämään oman kumppaninsa oman onnensa nojaan niinkin tärkeänä juhlana mitä joulu on, niin ei tuo ainakaan miehen puolelta rakkausliitto ole. Mutta joskushan täällä on ollut puhetta kuinka miehet viihtyy etuisuuksien takia paremmin saman katon alla kuin naiset...
Minun anopillani oli joskus tuo "meidän oman perheen kesken"- ajattelu, mikä oli sinällään huvittavaa koska kyseessä on perhe jossa osa lapsista on kasvanut sijaisperheissä, eikä todellakaan ole ollut mikään tasapainoisen rakastava perhe.
Me ei tosin koskaan lähdetty tähän anopin leikkiin mukaan, vaan jättäydyimme kokonaan pois niistä tilanteista, missä meitä koitettiin tahallaan erottaa. Nykyään onkin itku, kun olemme niin rakkaita ja meitä on ikävä. Heh.
Minun perheeni on aina omaksunut mieheni mukaan tasavertaisena perheenjäsenenä.
Anoppi monesti raivosi, että menetti poikansa minulle, johon vastasin ettei äiti ja vaimo ole sama asia. Hänellä oli vaikeuksia ymmärtää tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko naimisissa? Jos ette eikä ole lapsiakaan, niin sitten ihan ymmärrettävää. Et tavallaan kuulu sukuun ja perheeseen jos ei ole virallista asemaa. Olet henkilö, joka voi häipyä heidän poikansa elämästä milloin tahansa. Niin mitäpä sellaista kutsumaan.
8 v yhdessä ei ole kuka tahansa randomhoito!
Jos ei ole naimisissa eikä ole lapsia, niin kyllä on.
En minäkään kutsuisi. Sehän olisi pojalta selvä viesti, että ei äiti, se nainen ei ole sydämeni valittu koska en ole vienyt sitä vihille. Saatan koska tahansa etsiä vaimon itselleni.
Älä viitsi, et voi olla oikeasti noin typerä.
Niin minä suhtautuisin
Ohhoh onpa tarkkaa. Ja mä olen kutsunut jo teinien seurustelukumppaneita jouluksi. Äiti teki samoin, osa jäi, osa ei.
Onhan toi aika kummallista. Vetäisin itse kyllä herneen nenään.
Tiedän tuollaisen perheen, jossa lasten puolisot eivät kuulu kuvioon. Äiti on hallitseva persoona, ärhäkkä ja kovaäänisesti kommentoimassa kaikkea, kuten tyttäretkin. Isä on aika lapanen. Ei ole ns. normaali perhe ollenkaan, eikä heidän kanssaan pysty edes olemaan normaalisti. Tässä tapauksessa äiti on kasvattanut lapsistaan narsistisia.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä olis ollut 8 vuotta tommosen saatanan lapatossun kanssa.
Vikaa on toisessakin kun vapaaehtoisesti on "lapatossun" kanssa
Tietääköhän tuo "anoppi" edes, että olet olemassa?
Outoa ettei kutsuta molempia. Toisaalta silloin ei voi myöskään kieltäytyä kutsusta jos molemmat kutsutaan. Joskus tekisi mieli kieltäytyä, koska en jaksa anopin töksäyttelyä milloin mistäkin myös yleisistä asioista.
Anoppisi ja appesi eivät edusta ainakaan oikeudenmukaisuutta ja tasa-arvoisuutta poikansa puolisoa kohtaan. Hyvistä ja huomaavaisista käytöstavoista on turha edes lähteä tässä spekuloimaan, sillä sellaisista he tuskin ymmärtäisivät mitään. Oletan, ettei miehesikään? Muutenhan hän olisi sinun tukenasi ja puhuisi vanhemmilleen heidän käytöksestään sinua kohtaan.
Oletko ajatellut kuitenkin järjestää itsellesi muuta mukavaa?