Taideteos joka on tehnyt sinuun suurimman vaikutuksen?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Francisco de Goya: Perro semihundido
Tuo on maalannut sen nimisen taulun kuin alaston maja. Kenenkään ei pitäisi maalata tuollaisia säädyttömiä tauluja.
Vierailija kirjoitti:
Der Ring des Nibelungen
Wagner oli nero.
Varmaan Chopinin pianokonsertto no. 1. Sen kautta avasin oven klassiseen musiikkiin. Ihan kuin olisin astunut toiseen maailmaan, sanoinkuvaamattoman kauniiseen ja ylevällä tavalla tunteelliseen. Sen jälkeen olen löytänyt mm. Bachin ja Händelin, mutta Chopin on ensirakkauteni ja edelleen koskettaa sydäntäni eniten.
Tuo ensimmäinen pianokonsertto oli LP-levyllä jonka hetken mielijohteesta ostin teininä kirpparilta muutamalla markalla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
ARS 95:n tehosekoittimet joissa oli kusta, verta ja spermaa.
Suurimman järkytyksen ainakin. Muistan ikuisesti kun opettaja vei sinne meidän nelosluokan... jo se haju viereisessä huoneessa🤢
Samuel Beckettin Watt vapautti minut sanojen vallasta.
Tykkään kovasti Miina Äkkijyrkän lehmä kuvista!
Vierailija kirjoitti:
Francisco de Goya: Perro semihundido
Googletin kuvan tuosta. Tuohan on ihan todella tylsä taulu xD
Kaikkien aikojen vaikuttavin ja tunteita herättävin musiikkiesitys
Edvard Muchin maalaamat auringot ovat todella vaikuttavia.
Vierailija kirjoitti:
Finlandia
Se vodka vai se hymni?
Melko typeriä vastauksia täällä välissä oikein hyvään kysymykseen. Minä olen jotenkin cool -ihminen tai opetellut turruttamaan itseni. Mutta kun nousin Barcelonassa metrosta La Sagrada Familia -kirkon eteen, aloin itkeä..
Pieter Bruegel vanhemman Hunters in the snow. Hollantilainen taiteilija, joka kuvasi tavallisten ihmisten elämää. Ja olen nähnyt Sikstuksen kappelin, Mona Lisan, Van Goghin yms. Tämä vain kolahti.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kovasti Miina Äkkijyrkän lehmä kuvista!
Meni maku Äkkijyrkkään, kun sillä oli studiolla vasikka lemmikkinä. Järjestivät työhuoneyhteisön kanssa teurasjuhlat vasikan kunniaksi.
Aika loppuu kesken.. en ehdi googlata.. Lux Helsingissä oli viimeksi sellainen musiikkia loopilla soittava valoteos. Se oli Oodin edessä Kansalaistorilla. Kahtena päivänä kävin tanssimassa sen tahtiin, vaikka pakkasta oli -16.
Markus Copperin Kursk on toinen vaikuttava teos. Yllättävä ja ahdistava, kuten hänen teoksista moni muukin.
Berliinissä Charlottenburginpalatsin yksityiskohtaiset suuret taulut
Ett Hem-museon Juhannustaulu Edefelt
Kristian Smedsin Tuntematon sotilas.
Itkin koko ajan.
Ensimmäinen taidenäyttely, jossa kävin oli Ilja Repinin näyttely Retretissä joskus 30 vuotta sitten. Silloin Repinin maalaus kyttyräselkäisestä pojasta teki suuren vaikutuksen.
Tuoreempana kokemuksena oli pieni pronssiveistos nimeltään "I wanna fly" pienessä ilmaisgalleriassa. Patsas oli hahmo, joka tähysi ylöspäin repaleisin siivin. Häpeäkseni en juuri nyt muista taiteilijan nimeä.
Turun kaupunginteatterin esitykset 1970 luvulla mm Seitsemän veljestä ja Enkeleitä Broadwaylla. Näin nämä esitykset lapsena ja muistan niistä vieläkin yllättävän paljon.
Der Ring des Nibelungen