Onkohan minulla mitään järkeä elää enää tai yrittää sitä muuttaa paremmaksi
Olein melkein kolmekymppinen opiskelija, joka lähti pitkän työttömyyden takia opiskelemaan täysin uuteen paikkaan. Täällä ei ole kavereita eikä muitakaan tuttuja. Koulu varmaan enintään ookoo, mutta parempaakaan ei taida löytyä. Kuntosalilla ei huvita oikein käydä enää, koska se tuntuu niin turhalta. Kävin muutama kk sitten aktiivisesti. Nyt joululoma ja olen vain sisällä ollut. Kyllähän se ulkoilma virkistää, mutta ei ole mitään tarvetta erityisemmin mennä mihinkään.
Kuolemaa olen miettinyt muutamaan otteeseen syksyn aikana. Ei ole mitään hyvää minussa, enkä ala niitä keksimään koska ne eivät pitäisi paikkaansa muutenkaan.
Olen käynyt puhumassa näistä opiskelijaterveydenhuollossa ja asia menee eteenpäin.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole mitään järkeä. Kaikki on vain väliaikaista,eikä mistään saa pysyvää tai pitkäaikaista hyvää oloa.
ap
Näin se menee 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miillaisia juttuja tykkäät tehdä, mitkä onnistuu hyvin? Keskity niihin ja kehitä niitä. Jatka salia, on hyväksi monin tavoin.
En minä oikeastaan tee juuri mitään. Voi aloittaa jonkun harrastuksen ja harrastaa joka pv, mutta ei se aiheuta mitään tunnereaktiota. Salia koitan jatkaa vaikka pakkopullalle tuntuu.
ap
Hyvä, pakkopullavaiheet kuuluu asiaan. Mutta varmasti on asioita joista nautit, jotka tuottavat tyytyväisyyttä ja jotka hoituvat sinulta näppärästi. Aina voi myös tutkiskella haaveitaan, mikä niissä on se pohjavire ja voisiko sitä tuoda jotenkin konkreettisesti jossain muodossa jo tähän hetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu paikkakunnan rientoihin. Joulun alla jokaisessa kyläpahasessakin on kaikenlaisia joululauluiltamia. Ihmisten seura auttaa oikeasti, myös se heikompiosaisten auttaminen.
Ei enää silloin, kun ihmiset selkäänpuukottavat, puhuvat seläntakana paskaa, ivailevat päin naamaa...
Tai sitten olet negatiivisuuden syöksykierteessä. Suorista kone ennen kuin sakkaa.
"Optimism bias" on ajattelunvinouma... 🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu paikkakunnan rientoihin. Joulun alla jokaisessa kyläpahasessakin on kaikenlaisia joululauluiltamia. Ihmisten seura auttaa oikeasti, myös se heikompiosaisten auttaminen.
Ei enää silloin, kun ihmiset selkäänpuukottavat, puhuvat seläntakana paskaa, ivailevat päin naamaa...
Tai sitten olet negatiivisuuden syöksykierteessä. Suorista kone ennen kuin sakkaa.
"Optimism bias" on ajattelunvinouma... 🙈
Olosuhteita voi olla vaikeampi muuttaa, omaan asenteeseen voi aina vaikuttaa. Mitä hyötyä on pessimismistä?
Entä jos otat vähän taukoa opinnoista ja menet töihi johonkin vaan mihin pääset ja saat arkeen täytettä. Sosiaaliset suhteet ja tekeminen auttaa jos ei ole struktuuria ja mitään intoa. Alat sitten haaveilla jostain vaikka matkustelusta tai omasta kodista ja suuntaat siihen kaiken tarmon
Tai sitten olit yltiöoptimisti. ;)