Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain alkavan leskenkyhmyn niskasta pois muutamalla helpolla jumppaliikkeellä

Vierailija
19.12.2024 |

Mulla on molemmista päistä kaareva selkäranka, eli mulla on sekä lordoosi että kyfoosi. Eteenpäin työntyvä pää sai aikaan niskakipua ja leskenkyhmyn niskaan. Mulle tuli sattumalta instagramissa vastaan pari liikettä, joilla ehkäistään leskenkyhmyn syntymistä ja niistä oli aika nopeasti apua. Jos palstalla sattuu olemaan joku samasta vaivasta kärsivä, voin neuvoa liikkeet.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No neuvo?

Vierailija
2/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole emännänkyhmy eikä leskenkyhmy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen leskenkyhmy? Emännänkyhmy se on. Taitaa olla tekoälyn käännös tämä aloitus.

Vierailija
4/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No neuvo?

Ok! Aloita lämmittelevällä harjoituksella. Mene makaamaan selällesi kädet T-asennossa. Nosta polvet koukkuun. Käännä polvet lattialle vartalosi vasemmalle puolelle ja pää oikealle. Vaihda puolia. Toista useamman kerran. Tämän pitäisi avata lapojen välissä olevaa jumia. Jatkuu...

Ap

Vierailija
5/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen leskenkyhmy? Emännänkyhmy se on. Taitaa olla tekoälyn käännös tämä aloitus.

Ai buffalo hump?

Vierailija
6/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä se sun peräpuoli?Näkyykö ajovalot taakse vai eteen pitkittäin?

Vierailija
7/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla se johtuu liiasta kortisolista eikä jumeista.

Vierailija
8/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää ap noita liikkeitä, kiitos. (Mulle sama mikä sen nimitys on - ymmärsin kuitenkin heti mistä kyse.)

Vierailija
9/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon useammin kuullut siitä puhuttavan lesken- kuin emännänkyhmynä (toki jälkimmäinenkin on tuttu). Missä kielessä se olisi leskenkyhmy sitten, eli mistä kielestä kääntäisin tekoälyllä nämä viestit, ja ennen kaikkea miksi? (Olen muuten entinen kielenkääntäjä.)

Seuraava harjoitus jatkuu lattialla ja on oikeastaan vähän sukua tuolle ekalle: Mene makaamaan lattialle kyljellesi. Koukista polvet niin, että ne ovat edessäsi noin 90 asteen kulmassa. Työnnä käsivarret suoraksi eteenpäin niin, että ne ovat päällekkäin. Jos makaat vasemmalla kyljelläsi, oikea käsi on päällimmäisenä. Nosta käsi ylös ja kierrä se oikealle puolelle lattiaan, tai niin pitkälle kuin saat. Pää kääntyy mukana. Polvet pysyvät paikoillaan, Käännä oikea käsi takaisin vasemman käden päälle, pää kääntyy mukana. Toista useamman kerran ja vaihda kylkeä.

Jatkuu...

Ap

Vierailija
10/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä! 

Vierailija
11/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, ystävällistä. Kokeilin just ekaa liikettä.

Vierailija
12/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas ja viimeinen liike: pakitus (tai tämän nimen olen joskus kuullut fysioterapeutilta). Voit tehdä tämän seisten, istuen tai jopa maaten - löydät varmasti itse siihen parhaimman tavan. Laita etusormesi kevyesti leuallesi. Nyt vedä leukaa ja koko päätäsi taaksepäin. Työnnä myös lapoja taaksepäin. Osalla tuntuu tässä varmasti venytystä kallonpohjassa. Rentouta. Etusormella ei tarvitse työntää, mutta joku voi saada siitäkin apua. Sen roolina on lähinnä se, että kun teet tätä liikettä muutaman toiston etusormen jäädessä paikalleen ilmaan, todennäköisesti huomaat, että leukasi ei enää koske etusormeen, kun pää palaa lähemmäs sen oikeaa paikkaa.

Näistä kolmesta pikkuliikkeestä on ollut mulle apua. Selkä ei edelleenkään ole ongelmavapaa, mutta pää ei enää myöskään hakeudu eteen.

Ap

Vierailija
13/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ap, ystävällistä. Kokeilin just ekaa liikettä.

Ole hyvä! Olin itsekin yllättynyt, miten konkreettinen muutos oli. Liikkeet ovat tosi helppoja ja ne voi nopeasti tehdä jopa nukkumaan mennessä.

Ap

Vierailija
14/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilatesliikkeitä nuokin.

Auttoi myös minulla

Vierailija
15/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ap!

Olipa harvinaisen ystävällinen aloitus täällä.

Vierailija
16/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ap!

Olipa harvinaisen ystävällinen aloitus täällä.

Ole hyvä! Toivottavasti joku muukin saa apua näistä liikkeistä. Tuo pään hakeutuminen liian eteen aiheuttaa varmasti monelle muullekin paljon kipua ja jopa migreeniä.

Ap

Vierailija
17/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, täällä meni kokeiluun myös 😊

Vierailija
18/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on stressiä tai traumaa ja kyhmy, katsokaa Youtubesta Workout witch. Lempeitä, helppoja ohjeita.

Ei Ap

Vierailija
19/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kesti että huomasit muutoksen?

Vierailija
20/21 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä liikkeet todella toimii, minäkin sain fysioterapeutilta nämä ohjeet ja kyhmy hävisi ja ryhti parani muutenkin. Lisänä oli jumppakeppi-liike; keppi käsissä leveällä otteella rinnan edessä, nosto ylös ja lasketaan lapojen taakse, palataan alkuasentoon.