Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Finnairin kohtalo sama kuin Suomen kauppalaivaston? Myydään ulkomaille ja henkilöstö palkataan uusilla sopimuksilla murto-osapalkoilla.

Vierailija
19.12.2024 |

Kannattaa varmaan alkaa tuota harkita, kun henkilöstö on täysin holtitonta. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti, ylimielisiä paski..aisia valta-osa porukasta. 

Vierailija
22/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnairin koneet muuttuvat kuudessa tunnissa huoltokoneiksi, jos rusut alkaa tänne räyhäämään. Penkit pois ja sitten on paljon tilaa henkilöille ja rahdille.

Mistä lentäjät niihin?

Kuten varmaan tiedät, meillä on kyllä lentäjiä koulutettu tarkoituksella reilusti ylimäärin niin hävittäjiin kuin siviili-ilmailuunkin. Riittää lentäjiä ongelmitta myös niihin koneisiin, jotka kriisin tullen lentävät meidän käyttöömme ystäviltämme Norjasta.

Ja tiedät varmaan senkin, että meillä on yllättävän monta lentokenttää. Varalaskupaikkoja on Suomi pullollaan. Ei todellakaan olla virallisten lentokenttien varassa.

Puolessa tunnissa ne on tuhottu. En kovin paljon laskisi lentoliikenteen varaan tosipaikan tullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen se on menossa jos eivät ymmärrä tulla vastaan neuvotteluissa.

Vierailija
24/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemännät Finnairilla ovat kyllä ihania näin vanhan ekssentrisen tädin näkökulmasta. Kaikessa auttavat ja ovat ystävällisiä. 

Nimimerkillä Helsinki-Geneve. 

Vierailija
25/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnairin koneet muuttuvat kuudessa tunnissa huoltokoneiksi, jos rusut alkaa tänne räyhäämään. Penkit pois ja sitten on paljon tilaa henkilöille ja rahdille.

Mistä lentäjät niihin?

V t u n  i m b e s i l l i

Vierailija
26/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolessa tunnissa ne on tuhottu. En kovin paljon laskisi lentoliikenteen varaan tosipaikan tullen.

🤣 No se on varmaan juuri niin kuin anonyymi rusu palstalla huutelee. Mitenkäs se kolmen päivän erikoisoperaatio sujuu?

Vierailija
27/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lentäjät niihin?

Kuten varmaan tiedät, meillä on kyllä lentäjiä koulutettu tarkoituksella reilusti ylimäärin niin hävittäjiin kuin siviili-ilmailuunkin. Riittää lentäjiä ongelmitta myös niihin koneisiin, jotka kriisin tullen lentävät meidän käyttöömme ystäviltämme Norjasta.

Ja tiedät varmaan senkin, että meillä on yllättävän monta lentokenttää. Varalaskupaikkoja on Suomi pullollaan. Ei todellakaan olla virallisten lentokenttien varassa.

Puolessa t

Ap russukka taas uhoaa. Arvaa miten äkkiä Nato tuhoaa Moskovan ja Pietarin? 3...2....1...

Vierailija
28/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap russukka taas uhoaa. Arvaa miten äkkiä Nato tuhoaa Moskovan ja Pietarin? 3...2....1...

Eikös se laulu mene että 3-2-1-0, Putte-sedällä on hyvä olla.

Vierailija
29/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy, tämä on huoltovarmuuskysymys. Lentäjät ovat kunnon palkkansa ansainneet, monet ovat maksaneet itse kalliin koulutuksensa (kalleimmillaan 150 000 €). Ei noita 300 tuhannen euron liksoja nosta kuin vanhoilla sopimuksilla olevat ja nuorena eläköityvät. Mun kaveri tuoreena perämiehenä saa huonompaa palkkaa kuin minä laivalla vastaanottovirkailijana. 

Taitaa olla kaveri narrannut palkkansa vai lentääkö jossain muualla kuin Finnairilla? Läheiseni aloitti perämiehenä vuosi sitten ja tienaa bruttona (ilman päivärahoja) noin 7500€. Kaukolennoilla on, että se voi tietysti nostaa palkkaa. 

Vierailija
30/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käy, tämä on huoltovarmuuskysymys. Lentäjät ovat kunnon palkkansa ansainneet, monet ovat maksaneet itse kalliin koulutuksensa (kalleimmillaan 150 000 €). Ei noita 300 tuhannen euron liksoja nosta kuin vanhoilla sopimuksilla olevat ja nuorena eläköityvät. Mun kaveri tuoreena perämiehenä saa huonompaa palkkaa kuin minä laivalla vastaanottovirkailijana. 

Taitaa olla kaveri narrannut palkkansa vai lentääkö jossain muualla kuin Finnairilla? Läheiseni aloitti perämiehenä vuosi sitten ja tienaa bruttona (ilman päivärahoja) noin 7500€. Kaukolennoilla on, että se voi tietysti nostaa palkkaa. 

Norralla on ainakin 3000 € pintaan lähtöpalkka kuukaudessa, Finnairista ei tietoa.

Vierailija
31/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lentäjät niihin?

Puolustusvoimilta.

Vierailija
32/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lentäjät niihin?

Puolessa t

Kuka ne tuhoaa, ainakaan Venäjällä siihen ei ole mitään kykyjä.

Vierailija
33/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norralla on ainakin 3000 € pintaan lähtöpalkka kuukaudessa, Finnairista ei tietoa.

Joo, Norralla perämiehet työllistyvät ensin ATR:aan ja alkupalkka melko kehno. Finnairilla lähtöpalkka noin 5000€ mutta päälle tulevat kaikki lentolisät ja toki päivärahat. Näin ollen palkka lentotyössä on aloitteleville periksillä Finskillä bruttona n. 6000-7500€. Ei huono alkupalkaksi. 

Vierailija
34/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule tapahtumaan. Huoltovarmuudenkin vuoksi Finnair pysyy Suomessa, onneksi. Etenkin näinä aikoina meillä oltava oma varma lentoyhtiö. Lisäksi lentäjistä pulaa ja ulkomailla paremmat palkat jo nyt lentäjille.

Hah hah hah! Etkö ole vieläkään oppinut sitä, että Suomessa päättäjät tekevät välillä täysin järjettömiä ratkaisuja? Näin on ollut jo vuosikymmeniä.

Vierailija
35/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran tehnyt tyhmyyksiä ja haalinut liian paljon Finnairin osakkeita että tällainen peliliike pitäisi tehdä. Kannattavuus heikolla tasolla.

Vierailija
36/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sen verran tehnyt tyhmyyksiä ja haalinut liian paljon Finnairin osakkeita että tällainen peliliike pitäisi tehdä. Kannattavuus heikolla tasolla.

Fainnairin osakkeillta tarkoitat Alkon viinapulloja. Olet siis taas humalassa.