Olin rasavilli ja keskittymiskyvytön lapsi, miksi sain adhd-diagnoosin vasta 40-vuotiaana?
Olen niin vihainen että kukaan ei sitä diagnosoinut ja olen alisuoriutunut elämässäni tähän asti. Vain vuoden kestäneen ammatillisen tutkinnon olen saanut suoritettua ja pätkätöitä ja sairaslomia ollut jatkuvasti viimeiset 20 vuotta. Voisiko elämä mennä pahemmin mönkään?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin lapsi niin mieluummin ottaisin vanhaan malliin remmiä kuin mitä adhd-lääkityksen.
Olin lapsi, joka sai remmiä, koska adhd-lääkitys keksittiin vasta myöhemmin. Olisin mieluummin ottanut sen lääkityksen, kuten uskoakseni kuka tahansa kohtalotoverinikin.
Voi olla, että lääkkeitä täyteen pumpatut ja eliniäksi leimatut sadat tuhannet nykylapset eivät ajattele samoin. Vaan toivovat että vanhemmat olisivat mieluummin kasvattaneet heitä.
Et ilmeisesti tunne ketään, jolla olisi
"Adhd-epidemia johtuu paljolti siitä, että normaalia kasvatusta on alettu demonisoida kutsumalla sitä hakkaamiseksi."
Näytä yksi kerta, kun diagnosoitu adhd on poistunut tai oireet helpottuneet, pahoinpitelyllä.
Ja nyt puhutaan siitä sinun toivomastasi remmistä adhdn hoitona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin lapsi niin mieluummin ottaisin vanhaan malliin remmiä kuin mitä adhd-lääkityksen.
Olin lapsi, joka sai remmiä, koska adhd-lääkitys keksittiin vasta myöhemmin. Olisin mieluummin ottanut sen lääkityksen, kuten uskoakseni kuka tahansa kohtalotoverinikin.
Voi olla, että lääkkeitä täyteen pumpatut ja eliniäksi leimatut sadat tuhannet nykylapset eivät ajattele samoin. Vaan toivovat että vanhemmat olisivat mieluummin kasvattaneet heitä.
Et ilmeisesti tunne ketään, jolla olisi adhd.
Adhd ei ole kasvatuskysymys.
Niin, kertoo minun mielestäni aika paljon, että äitini on pyytänyt nyt aikuisena minulta anteeksi sitä remmin käyttöä, ja sanonut jopa, että mitään ei hävetä enemmän muistella kuin sitä. Mutta sehän ei näitä jankuttavia trolleja kiinnosta.
t. 27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Adhd-epidemia johtuu paljolti siitä, että normaalia kasvatusta on alettu demonisoida kutsumalla sitä hakkaamiseksi."
Näytä yksi kerta, kun diagnosoitu adhd on poistunut tai oireet helpottuneet, pahoinpitelyllä.
Ja nyt puhutaan siitä sinun toivomastasi remmistä adhdn hoitona.
Jopa asiantuntijat ovat nykyisin sitä mieltä, että ensin tulisi laittaa kuri kuntoon ja sitten vasta miettiä adhd-tutkimuksiin viemistä.
"Jopa asiantuntijat ovat nykyisin sitä mieltä, että ensin tulisi laittaa kuri kuntoon ja sitten vasta miettiä adhd-tutkimuksiin viemistä. "
Näytä yksi asiantuntija, joka suosittaa kuria, eli sitä remmiä (joka on kylläkin väkivaltaa, eikä kuria) adhdn hoidoksi.
Vierailija kirjoitti:
"Jopa asiantuntijat ovat nykyisin sitä mieltä, että ensin tulisi laittaa kuri kuntoon ja sitten vasta miettiä adhd-tutkimuksiin viemistä. "
Näytä yksi asiantuntija, joka suosittaa kuria, eli sitä remmiä (joka on kylläkin väkivaltaa, eikä kuria) adhdn hoidoksi.
Tuosta luki lehdissä ihan hiljattain. On siis nykyään virallinen menettelytapa niissä tilanteissa missä vanhemmat tulevat vastaanotolle valittamaan, että heidän lapsellaan on "adhd".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ADHD-diagnoosit tulivat muotiin vasta alle 10 vuotta sitten.
Mistä se johtuu?
K-piikityksistä. Menee ihan Schwabbin suunnitelman mukaan.
Eihän ensimmäisistä koronarokotuksista oo kun muutama vuosi. Ei ole siis mitään mahdollisuutta, että ne ois vaikuttaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta luki lehdissä ihan hiljattain. On siis nykyään virallinen menettelytapa niissä tilanteissa missä vanhemmat tulevat vastaanotolle valittamaan, että heidän lapsellaan on "adhd".
Eikä ole. Olet käsittänyt täysin väärin. Ei siinä mistään kurista ole kyse, vaan siitä, että tarkistetaan, että on kunnossa syöminen, unirytmi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lapsella ei ilmeisesti ollut adhdta. Mutta nyt puhutaan niistä, joilla on adhd.
Ja virallinen tapako on suositella lapsen pahoinpitelyä? Nyt saat kyllä luvan kaivaa linkin ja lainauksen.
Kuria ei tarvita koska se on pahoinpitelyä? Jopa on aikoihin eletty.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt 48- v adhd-nainen. Olen sairastanut tätä varmaan syntymästäni asti. Eihän siitä silloin tiedetty vielä mitään. Mulla ei ole lääkitystä, koska ne luokitellaan HUUMEIKSI, paitsi yksi, nimeä en nyt muista...........
Eihän niitä nyt huumeiksi luokitella silloin kun ovat reseptillä lääke käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lapsella ei ilmeisesti ollut adhdta. Mutta nyt puhutaan niistä, joilla on adhd.
Ja virallinen tapako on suositella lapsen pahoinpitelyä? Nyt saat kyllä luvan kaivaa linkin ja lainauksen.
Pointti ovat ne virhelliset diagnoosit joita vieläkin tehdään valtavasti. Lapsi ei esimerkiksi tottele ja on vilkas, mitkä kirjataan adhd-oireiksi vaikka ne olisivat lähes aina poistettavissa kasvatuksella.
Vierailija kirjoitti:
Kuria ei tarvita koska se on pahoinpitelyä? Jopa on aikoihin eletty.
Jos kurin käsittää remminä, kuten tämä, joka valitsisi mieluummin remmin kuin lääkityksen, niin kyllä, se on pahoinpitelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti ovat ne virhelliset diagnoosit joita vieläkin tehdään valtav
Se on sitten täysin eri keskustelu, että tehdäänkö vääriä diagnooseja, kuin väittää, että adhd hoituu hakkaamalla.
Koska ADHD:tä ei oltu keksitty vielä silloin, ap hyvä. Epäonnistumisesi elämässäsi menevät jonkin ihan muun piikkiin, ja nyt yrität jälkikäteen selittää niitä jollain muotidiagnoosilla. Esimerkiksi mitä ihmettä tarkoitat sairaslomilla ja miten ne voisivat liittyä ADHD:hen? t. itsekin huonosti keskittyvä ja levoton ihminen, joka kuitenkin löytää keinot menestyä elämässä ilman aivokemiansa vääristämistä jollain pillereillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti ovat ne vir
Se on sitten täysin eri keskustelu, että tehdäänkö vääriä diagnooseja, kuin väittää, että adhd hoituu hakkaamalla.
Se, että sinä haluat kauhistella kurinpitoa kutsumalla sitä hakkaamiseksi on oma asiasi.
Hakkasin isäni jo ollessani kolmetoista kesäinen nuorukainen. Kärsin ylivilkkaudesta ja toisinaan vuodenajoista riippuen toisinpäin. Todella passiivisesta olotilasta. Molemmista tuli korville ja isä usein kohotti kätensä ylös. Opin nopeasti kääntymään ennen lyönnin osumaa välttääkseni maksimaalisen osuman ja kivun. Kolmentoista vanhana ajattelin kun pärjäsin oman reviirini katutappeluissa vanhempia poikiakin vastaan, niin isän voisi hakata sairaalakuntoon.
En koskaan hakannut, mutta pistin ilmat pihalle isältä ja töppäsin lopuksi nenälle. Olin 12 kun voitin armeijasta tulleen nuoren miehen. Sen jälkeen tajusin adhd:n potentiaalin. Olen muita energisempi ja voimakkaampi.
Ollessani kolmentoista kesäinen, minusta tuli perheen pää. Isä ei koskaan kohottanut kättään minua kohtaan. Hän tiesi että minusta oli tullut klaanin johtaja. Väkivalta ei koskaan auttanut adhd:n oireisiin, mutta väkivallalla kykenin kanavoimaan sitä ja pitämään adhd:n hallinnassa. Opin että nyrkkejä liikuttelemalla kykenen hallitsemaan raajojani ja ajatuksiani.
Ymmärsin miten maailman suurimmat johtajat johtaa tätä planeettaa.
Niin minusta tuli mies ollessani kolmentoista vanha.
Ah, ADHD, tuo ikuinen "get out of jail free"-kortti kurittomille ja laiskoille epäonnistujille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja virallinen tapako on suositella lapsen pahoinpitelyä? Nyt saat kyllä luvan kaivaa linkin ja lainauksen
Mitä sillä remmillä sitten tarkoitetaan, jos ei hakkaamista?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä remmillä sitten tarkoitetaan, jos ei hakkaamista?
Käytätkö myös muista rangaistustavoista vastaavia ilmauksia? Esimerkiksi lapsen tavaroiden haltuunotto on varmaan "varastamista"? Ja aresti on "vapaudenriisto"?
Adhd-epidemia johtuu paljolti siitä, että normaalia kasvatusta on alettu demonisoida kutsumalla sitä hakkaamiseksi.