Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani ilmoitti tuovansa joulupöytään tuoreen miniän joka ei suostu syömään mitään epäterveellistä

Vierailija
18.12.2024 |

Kolmen pojan miniästä juuri keskimmäisen aikuisen poikani miniä on terveysintoilija joka ei joulunakaan suostu maistakaan haarukallista yhtään mitään. Vuosi sitten ostin sokerittomia suklaita juuri tulevaa miniää varten mutta ei nekään kelvanneet. Kysyin sitten miksi ei ja ruokaa on tänäkin jouluna valtava määrä sukujoulun takia niin ei halua syödä. Kaikki muut syömme, nautimme ja juhlimme normaalisti joulua mutta tämä yksi istui hetken toivotteli kaikille hyvät joulut ja lähti ulos pimeään kävelylle. Antoi sentään rakkaan poikani nauttia sukujoulusta. Kaikilla muilla lapsilla on perhettä mutta ei keskimmäisellä ja aion kysyä miten aikoo raskautua kun on noin tarkka kaikesta mitä syö ja juo. Näpäytänkö tuoretta miniää?

Kommentit (212)

Vierailija
201/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on mun luokse tulossa syömään, eikä allergioita ole,niin syö tai on syömättä mitä pöytään laitan. En tee mitään erikoisuuksia toisten toiveiden mukaan,mulla on omat perinteet ja minun talo,minä päätän. Saa olla tulematta, vaikka oma lapsikin. Ei se minua haittaa. Hän voi aloittaa uudet perinteet uuden siipan kanssa. 

NO sillä tavalla. OIekin hirmuhallitsija siellä.

Mikä saatanan pakko on kenelläkään syödä mitään, jos ei halua. Tai ei ole nälkä. Ei varmaan ole tarkoitus olla mikään mielenosoitus herkuillesi.

Mitä messuat?  Eikös tuo kommentoimasi kirjoittaja ajattele juuri niin kuin sinun mielestäsi pitäisikin?  Silti syytä häntä hirmu hallitsijaksi?

Hänhän nimenomaan on sitä mieltä, että kenenkään ei ole pakko syödä hänen tarjoomuksiaan.  Saa olla syömättä.  Hän ei pakota eikä ala myöskään väkisin yrittää tehdä jotain, mitä se vieras ehkä söisi vain saadakseen todeta, että sekään ei kelpaa.  

Näin minäkin toimisin.  Teen sitä ruokaa, mitä normaalisti ihmiset syö ja mikä sopii tietämälleni allergikoillekin.  En siis tarjoa mitään, missä on pähkinää ja kaikki maitotuotteet on hylaa.  Muita ruokarajoitteisia ei ole,  ja jos on, niistä on ilmoitettava minulle sitten hyvissä ajoin tai tuotava omat ruuat.  Jos joku sittenkään ei halua ottaa mitään, mitä tarjolla on, niin sitten ei ota.  Minä en enempää itseäni vastuuta.  Meillä tarjotaan tätä, muualla sitten muuta.

Vierailija
202/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi yksinkertaisesti kysyä miniältä miķä on sellaista mitä hän voi syödä ja mikä voisi maistua muillekin, mutta mitään erikoisruokia varta vasten hänelle sinun ei tarvitse laittaa ellei hänellä sitten ole jotain sairautta mikä estää jotkut ruoka-aineet. Itse syön erittäin terveellisesti, mutta en pyydä juhliin mennesäni ruokavaliooni sopivaa ruokaa ja aina on tarjolla ollut jotain mitä olen voinut syödä ja juhlatilanteissa voi ja täytyykin hieman joustaa tai sitten täytyy kieltäytyä kutsusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt näpäytä mutta kysy mitä hän tavallisesti syö, tai mitä hän pystyy syömään? Mit hän pitää epäterveellisenä? Tuo on aika laaja käsite mutta itse mieltäosin sen niin että ei voita, suolaa, sokeria, laardia... eikä mitään mikä ei ole tuotettu kestävästi. Ei siis mitään norjan kasvatettua lohta vaan ihan suomilohi.

Tee joku ruoka sellaisilla raaka-aineilla mitkä hänen ruokavaliossaan on muutenkin.

Kävisikö esimerkiksi suomalaiset paahdetut luomupunajuuret (ja muut juurekset) uunissa? Niitä voi maustaa luomuhunajalla ja ne maistuu varmasti muillekin sekä sopii jouluruuan kanssa. Lisäksi vaikka itse tehtyä siemennäkkäriä (soppa 365 löytyy hyvä resepti). Nämä sopii myös juustopöytään ja maistuu muillekin.

Eikös kestävästi pyydetty Suomesta tuleva kalakin olisi terveellistä?

Siinä oli jo kolme ehdotusta jotka sopivat yhteen muiden jouluruokien kanssa.

Et siis näpäytä etkä ole juntti, mutta kysyt kävisikö esim nämä. Erikseen ei tarvitse kokata mutta teet lisäksi sellaista mitä muutkin voivat sitten syödä.

Sen sijaan jos tämä tapaus on uniikki lumihiutale joka vaan haluaisi koko maailman pyörivän hänen napansa ympäri- kehota poikaasi juoksemaan kovaa.

Vierailija
204/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän joulun viettämättä tänä vuonna juuri tuosta syystä. En halua syödä jouluna mitään, ja kiusallistahan se olisi perheen kanssa. On vain oltava yksin, vaihtoehtoja ei ole. En halua aiheuttaa pahaa mieltä muille.

Vierailija
205/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen just tuollainen ilkeä miniä, joka ei suostu syömään anopin jouluruokia. Minulle itselleni on hyvin tärkeää tehdä jouluateria kotona omalle perheelle. Me ollaan lähdetty käymään kummankin vanhempien luona suunnilleen heti ruokailun loputtua. Olemme sanoneet vanhemmille, että me ei syödä, kahvit voidaan juoda.

Ensin ollaan piipahdettu minun vanhemmilla, kahveineen ja lahjoineen max tunti menee. Sitten, kun joskus iltaseitsemältä ollaan anopin luonna, meitä varten on pidetty ruokia lämpimänä iltapäiväkolmesta alkaen. Mies ja lapset syö, kun anoppi maanittelee, minä en. Kauhein tapaus oli se, kun anoppi kertoi, että yhden lapsensa perhe lähti pois, kun hän sanoi, että laittaa kahvipöydän tarjolle vasta sitten, kun me ollaan syöty. Sitten saankin kuulla koko illan voivottelua miten hän ei osaa laittaa ruokia, jotka minulle kelpaisi. Ei minun maha ole pohjaton säkki, jonne mahtuu mitä vaan. Sekin vielä, että anopilla ei ole tiskikonetta. Yli kymmenen hengen käsitiski ei ole sellaista, jota haluaisin tehdä jouluaattoiltana.

Vierailija
206/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniällä on oikeus syödä sellaista ruokaa kuin haluaa. Sinulla taas on oikeus tarjota sellaista ruokaa kuin haluat. Kerro etukäteen mitä on tarjolla ja sano, että mikäli ruuat eivät sovi hänelle, voi tuoda oikeanlaiset syötävät mukana.

Vierailija
207/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla aikuisen ihmisen syömättä ja turhaan ketään näpäyttelet. Ei meillä ainakaan joulupöydässä mikään ole epäterveellistä. Terveellisyyden nimissä siis kaikkea voi syödä maltilla laatikot ja kinkunkin. Rosolli ja lohi on terveellisimmästä päästä.

Vierailija
208/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ollut surkea provo, niin ainakin olet, ap, täysi idiootti. Sulle ei kuulu kenenkään syömiset, eikä varsinkaan raskautumiset. 

Vierailija
209/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta niin kehottaisin kertomaan tälle miniälle mitä kuuluu hyviin käytös tapoihin, jos ei sitten enää tule käymään niin tuskin kukaan häviätte mitään...

Anoppi saattaa hävitä oman poikansa.

Kyllä, näin se menee. Jos anoppi haluaa jatkossakin ehkä tulevia lapsenlapsia nähdä joulupöydässään, niin kannattisi ehkä antaa  miniän syödä mitä haluaa tai olla syömättä.

Monelle anopille tulee yllätyksenä, että poika valitseekin puolisonsa eikä äitiä.

Vierailija
210/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän sitten mussuttaa vaikka hyasinttia. Tosin suosittelisin oleanteria...

Vierailija
211/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikasi on tehnyt virheen.

Vanhempiaan, eikä sukuaan, voi valita. Joten mitenkäs poika tämän virheen olisi tehnyt?

Vierailija
212/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä muka väliä mitä joku yksittäinen henkilö syö tai syökö mitään? Kunhan ei rupea haukkumaan toisten ruokia tai valittamaan. En tajua ihmisiä, jotka vahtaa toisten syömisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan