Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin eilen extempore poikani luona kahvilla ja järkytyin miten sotkuisesti hän elää

Vierailija
18.12.2024 |

Aiemmin siellä on ollut suht siistiä, kun olen siellä käynyt. Ilmeisesti hän on sitten siivonnut ennen tuloani. Nyt likaisia astioita oli pitkin asuntoa, epämääräisiä vaatemyttyjä siellä täällä, vessan lavuaari täynnä partakarvoja ja hammastahnan jämiä... Ei hän teininäkään järin siisti ollut, mutta ajattelin aiempien käyntieni perusteella, että hän on edes vähän tullut siistimmäksi. Mutta mitä vielä, ihan kamala sotku... Riitakin saatiin aikaiseksi, joten ensi kerralla ilmoitan hyvissä ajoin, jos olen tulossa. 

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Matot🤦

Vierailija
42/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli? Jos olet todellinen ihminen, ap, kontrollinhaluasi on aika ikävä todistaa. Ehkä seuraavalla kerralla poikasi ei edes päästä sinua sisään.

Trollihan tuo on. Kääntäen kammoksuun sotilaallisessa järjestyksessä olevia kahvikuppeja  ja maustepurkkeja keittiön kaapeissa sekä shampoopulloja kylpyhuoneen kaapissa.

Mistähän tuo tarve trollailla tällä kommenttipalstalla hänellä oikein kumpuaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tuli mieleen eräs edesmennyt läheiseni, jolla oli elämänhallintaongelmia. Kiinnitin huomiota siihen, että kerroit hänen aiemmin siivonneet ennen kuin olet tullut kylään. Se on hyvä merkki. Ymmärrän, että ehkä hänen siisteystaso ei vastaa omaasi, mutta suuremmassa mittakaavassa asiat hyvin, eikä sinun tarvitse olla huolissasi. 

Vierailija
44/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kämppä on aivan kaameassa kunnossa mutta omanihan eikä tartte siivota jossei jaksa. Tosin en enää päästä ketään kylään mutta saapahan viettää laatuaikaa yksin. Kaverit nähään kaupungilla.

Vierailija
45/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oma kotisi aina siisti? Että vaikka nyt tulisi presidentti tekemään kotiisi tupatarkastuksen, niin ei tarvitsisi hävetä? 

On. Meillä on jokaiselle tavaralle oma paikka ja laitamme likaiset astiat heti koneeseen ja likaiset vaatteet pyykkikoriin. Kyllä tänne sopii tulla milloin vain ja ei tarvitse hävetä. Ap

Ilmeisesti siivosit aina poikasi jäljet kun hän vielä asui kotona? Seuraukset näkyvät nyt ja tuleva miniäsi kiittää.

Kyllä hän itse huoneensa siivosi, mutta kyllä monesti siitä riideltiin. Ei se silloinkaan hänen lempipuuhaansa ollut. En ole koskaan lasten huoneita heidän puolestaan siivonnut. Yhteisiä tiloja kyllä, mutta vain siksi, että en kestänyt katsoa niitä likaisia lautasia ja leivänmuruja ruokapöydässä,

Oletko ajatellut minkälaista roolia tällainen pienestä pitäen opetettu linkki siivoamisen ja riitelyn välillä voi saada ihmisessä aikaan? Onko kovin suuri ihme jos ei omilleen päästyään kaipaa sitä mistä kotona joutui aina riitelemään?

Me ihmiset olemme lahjakkaita luomaan assosiaatioita sellaisten tapahtumien välille jotka sijaitsevat ajallisesti lähellä toisiaan, vaikkei niillä olisi sen suurempaa kausaalista linkkiä.

"Maksalaatikko voisi muuten maistua, mutta aina kun lapsuuden perheessä sitä oli, eno soitti stereoista Nakke Nakuttajan tunnusmusiikkia todella kovalla ja tauotta. Ei ole sen jälkeen maksalaatikko tai Nakke Nakuttaja maistunut."

Jos olet opettanut poikasi pienestä pitäen siivoamaan riitaisessa ja aggressiivisessa tunnelmassa, olisi enemmänkin ihme jos nykyään erityisesti pitäisi siivoamisesta.

Vierailija
46/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta äiti voi ihmetellä sotkuisuutta. Miksi pitäisi kaunistella asioita omalle lapselle? Jos hän on vielä nuori niin voi opastaa samalla.

Kyllä se nyt on äiti joka tässä tarvitsee opastusta ja apua naparuoran katkaisuun. Poika on aikuinen mies, joka päättää itse asioistaan ja elämästään. Äidin on opittava kunnioittamaan hänen itsenäisyyttään ja yksityisyyttään.

Usein neuroottisen siivojan lapsi haluaa elää "sotkussa", erityisesti juuri itsenäistyttyään. Vihdoinkin saa syödä rauhassa aterian loppuun ilman, että äiti on vieressä tiskirätin kanssa heilumassa.

Vierailija
47/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin järkyttyisi minunkin anoppi ;)

Vierailija
48/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei oikeastaan kiinnosta se, miten miesystäväni elää, koska emme ole ikinä muuttamassa yhteen. Siivotontahan sillä on, kiistämättä. En siivoa kuitenkaan, siivotkoon itse, aikuinen mies. Lakanat vaihdan siellä, koska itse nukun niissä.

Vierailija
49/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea suhde poikaasi. Aiemmin tiennyt, että olet tulossa, niin ehtinyt panikkissa siivota koko kämpän. Lämpö ja ymmärrys välittyy kyllä.

Vierailija
50/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteyskäsitys kuitenkin usein tulee kotoa. Lapsuudessa meillä oli ihan normi siistiä. Ei liian kiiltävää eikä himohamstraajan kasoja. Sellainen mä itsekkin olen. En ole täysin minimalistinen mutta vähemmän on enemmän. Kunhan on kotoisaa. 

Vierailija
51/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen veikkaukseni olisi, että siellä käy harvoin vieraita. 

Hyvin harvoin olen ainakaan itse kohdannut ihmistä, jonka luona käydään todella harvoin, mutta silti pitäisi kämpän jotenkin erityisen siistinä. 

Enkä nyt siis puhu mistään kerran kuukaudessa vierailuista, vaan kerran pari vuodessa. 

Vierailija
52/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ihmettele, jos tuli riitaa. Itsekin kyllä käskisin vieraiden/vieraan, olkoonkin sitten vaikka äiti, suksimaan muualle siitä, jos tulee paikalle ilmoittamatta ja alkaa jeesustelemaan siitä minkälainen siivo on. 

Vierailija
53/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Hän saa varmasti omassa asunnossaan elää kuten tahtoo? Ja jos kuitenkin pystyy siivoamaan tarpeen vaatiessa (kun olet menossa käymään), niin tuskin on kysymys mistään elämänhallintaongelmistakaan. Anna aikuisen elää omaa elämäänsä.

Vierailija
54/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo sen ettei poikasi luona käy ketään kylässä. Varsinkaan naisia.

Vierailija
55/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kohteliasta tuolla tavalla ilmoittamatta tunkea kenellekään kylään. 

Ei ole ei mutta jotkut ihmiset tekevät sitä silti. Meillä on aina siistiä koska ylläpidämme kodin siisteyttä ihan omaksi iloksi joten en tarvitse hävetä jos vaikka jopa presidentti tulisi käymään ilmoittamatta etukäteen.

Vierailija
56/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorna poikamiehenä - miksei vanhempanakin - on aivan hyväksyttävää ja suotavaa pitää residenssiään boheemissa kuosissa. Vaikka niinkin, että lattialla on kauttaaltaan puolen metrin kerros roinaa ja vaatetta. 😁

Vierailija
57/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sellaista se on, kun änkeää vierailulle ilmoittamatta etukäteen. Harvan koti on aina tiptop kunnossa.

Paskaisuus ja likaisuus on aivan toinen juttu kuin joku tiptop kunto. 

Vierailija
58/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta äiti voi ihmetellä sotkuisuutta. Miksi pitäisi kaunistella asioita omalle lapselle? Jos hän on vielä nuori niin voi opastaa samalla.

Kyllä se nyt on äiti joka tässä tarvitsee opastusta ja apua naparuoran katkaisuun. Poika on aikuinen mies, joka päättää itse asioistaan ja elämästään. Äidin on opittava kunnioittamaan hänen itsenäisyyttään ja yksityisyyttään.

Usein neuroottisen siivojan lapsi haluaa elää "sotkussa", erityisesti juuri itsenäistyttyään. Vihdoinkin saa syödä rauhassa aterian loppuun ilman, että äiti on vieressä tiskirätin kanssa heilumassa.

Olen tuo lähes neuroottinen siivooja. Toinen lapsi siivoaa kotinsa säännöllisesti. Toinen on APn kuvailema sottapytty. En tunge ilmoittamatta kummankaan kotiin. Kunnioitan heidän itsenäsyyttään ja kotiaan. En ole siivonnut heidän huoneitaan, kun asuvat kotona (n. 12-vuotiaaseen asti siivottiin yhdessä). Eli kerro miten tuo teoriasi natsaa minun jälkikasvuuni?

Vierailija
59/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoin olen ainakaan itse kohdannut ihmistä, jonka luona käydään todella harvoin, mutta silti pitäisi kämpän jotenkin erityisen siistinä. 

Tulepa tänne katsomaan. Mun luona käy vieraita ehkä kaksi kertaa vuodessa, mutta aina on täysin siistiä ja tavarat paikoillaan. Miksi ei olisi? Minähän täällä asun eikä vieraat.

Vierailija
60/73 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä herranen aika mene lapsesi kotiin ilmoittamatta. Äläkä ainakaan ala arvostelemaan, jos siellä on sotkuista. 

Olen eri mutta lasteni kotiin menen ilmoittamatta. Ovat aina iloisia kun tulen ja en ole huomannut epäsiisteyttä kenelläkään. Lapset saa tulla myös meille ilmoittamatta. Meillä on hyvät välit, kumpikaan ei ole vielä avioitunut ja asuvat yksin. Molemmat poikia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi