Saantitodistuskirje, mitä ihmettä?
Minulle tuli omapostiin ilmoitus, että minulle on saapunut saantitodistuskirje. Mikä taho tuollaisen on voinut lähettää ja miksi? Olen tällä hetkellä eri paikkakunnalla lomailemassa joten en sitä nyt tähän hätään pääse hakemaan.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tänään ja vuodelta 2015,sekä mun pitäisi maksaa 120€😳. Siis, mikähän perintä tämä oikein on???
Minä voin antaa tilinumeron minne maksaa.
Miksi liittyä noin hankalaan järjestelmään, jos voi postinsa saada ihan kotiinsa asti postiluukusta.
Vierailija kirjoitti:
Puuttuva raha jostain 10 vuoden vanhasta velasta😳. Ja, nyt pitäisi muka maksaa se🤦
Ei tarvitse maksaa yhtään mitään, jos mukana ei ole laskua. Kysymys on todennäköisesti velasta, jonka olet maksanut jo kauan sitten.
Lain mukaan perintäyhtiön pitää lähettää asiakkaalle päätös ulosotosta, jos se on hakenut laskusta ulosottopäätöksen. Nyt tämä yhtiö on kyllä vienyt laskut monta vuotta sitten ulosottoon, ja ulosottomies on perinyt velat (jos se on vain saanut perittyä ne), mutta perintäyhtiö on havahtunut siihen, että lain vaatimat päätökset ovat jääneet lähettämättä asiakkaille. Niitä on nyt sitten lähetetty monen vuoden takaa, vaikka ulosottomies olisi perinyt velan jo aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tänään sama. Paniikissa postiin ja kirje mukaan. B2 Impact (entinen OK-perintä) lähetti käräjäoikeuden tuomioita vanhoista veloista. Tarkastin asian ja olin maksanut kaikki pois.
Soitin tuonne firmaan, että mitä v*ttua nyt?! He vain lähettivät nuo tuomiot, koska eivät ole niitä aiemmin lähettäneet, vaikka se on velkojan velvollisuus.Sanoin, että voisivat laittaa saatekirjeeseen jo tiedon, että nämä ovat vanhoja tietoja, ei tarvi tuolla lailla säikytellä ihmisiä!
Eli jos sulla on ollut OK-perinnän laskuja ulosotossa, nämä voivat koskea niitä.
Mitä järkeä tässä nyt sitten muka edes on lähetellä niitä vuosia myöhässä??!?
Ihan hyvä muistutella, että kannattaa ensi kerralla hoitaa asiat ajoissa kuntoon. Ottaa opiksi.
Mulle tuli aikoinaan ihan vaan opiskelija-asunnon irtisanomisilmoitus saantitodistuksena opinnoista valmistumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatavia ulosotossa?
Jälkiverojen maksulaput voivat olla myös.
Jälkiveroista tuli tieto verotuspäätöksen yhteydessä eli viimeistään syyskuussa, joten ei voi olla siitä kyse. Ja ne tulee ihan kirjeenä.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttuva raha jostain 10 vuoden vanhasta velasta😳. Ja, nyt pitäisi muka maksaa se🤦
Ei tarvitse maksaa yhtään mitään, jos mukana ei ole laskua. Kysymys on todennäköisesti velasta, jonka olet maksanut jo kauan sitten.
Lain mukaan perintäyhtiön pitää lähettää asiakkaalle päätös ulosotosta, jos se on hakenut laskusta ulosottopäätöksen. Nyt tämä yhtiö on kyllä vienyt laskut monta vuotta sitten ulosottoon, ja ulosottomies on perinyt velat (jos se on vain saanut perittyä ne), mutta perintäyhtiö on havahtunut siihen, että lain vaatimat päätökset ovat jääneet lähettämättä asiakkaille. Niitä on nyt sitten lähetetty monen vuoden takaa, vaikka ulosottomies olisi perinyt velan jo aikoja sitten.
Siis mä sain tällaisen! Hyvä etten ajanut sillalta kun luulin että joku kadonnut ulosottolasku mikä lie mutta olikin vuodelta 2019!!!! Ja maksettu. TYPERÄÄ PELOTTELUA.
Samoin sain saatekirjeen B2 Impactilta...hirveä sydäntykytys...minä 60v. vanhoja asioita kaivettu esiin vaikka olen hoitanut 10v. sitten...
Miehelle tuli myös postissa tuollainen kirje - B2 Impact siellä ilmoitteli vanhoista OK-perinän veloista. Uneton yö tuli, mutta tänään 28.1.25 soittaessa selvisi, että kaikki velat on maksettu niin kuin mies muistelikin. Turhia tykytyksiä tämmöinen aiheuttaa ihmisille.
Käsittämättömän monella näyttää olevan tai on ollut perintään menneitä maksamattomia laskuja. Miten te onnistutte saamaan asianne noin sekaisin? Ei pidä ostaa mitään ylimääräistä, jos ei ole rahaa, eikä ainakaan ottaa mitään pikavippejä tai ostella osamaksulla tai velaksi. Jos niin kuitenkin tekee, kannattaa maksaa ne laskut ajoissa tai edes sopia maksujärjestelyistä, jos mahdollista. Jotain on pahasti pielessä, jos laskuja pääsee perintään asti.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelusta lähettivät ainakin kuulemiskutsut ja muut kuin taloudellista tukea koskevat päätökset saantitodistuksella.
t. sihteerinä siellä vuosia sitten
Kallista noutaa postista. Sain hakea lastensuojelusta kun ilmoitin ettei ole varaa. Joskus myös laittavat kotiosoitteeseenkin, tuo postin kautta toimiminen taitaa olla kiusantekoa myös sekin.
Maksaako tuon kirjeen vastaanottaminen sitten mitään? Sain tänään ilmoituksen postiin, enkä tiedä yhtään mikä se olisi.
Mulle tuli kans tänään vuosilta 2016 ja 2017, lukee että postiennakko maksetaan noudon yhteydessä. En ajatellut hakea?
Mulle tuli myös lähettäjänä B2 Impact. Todellakaan en tuon takia aio mennä noutamaan. Lähettäkööt postina kuten muutkin yritykset.
Tänne pamahti kanssa viesti saantikirjeestä joka pitäisi noutaa jostain aivan hevon kuusesta. Taidan jättää noutamatta, ehkä se tulee normipostina jossain kohtaa tai saisko sen pyydettyä lähipostiin siirrettäväksi.
Nyt huomasin että tässäkin on kyse tuosta B2 impactin kirjeestä. Jääkööt postiin, en tartte kuittauksia mistään.
Kävin katsomassa tuon yrityksen sivuja ja aika erikoiselta vaikuttaa. Kirjautuakseen pitää ensin syöttää henkilötunnus ja puhelinnumero ja sitten tunnistautua. Tuossa vaiheessa on vielä mukana mobiilivarmenne. Sen jälkeen vielä sähköposti ja edelleen tunnistautumiseen mutta enää ei mobiilivarmennetta mukana olekkaan. Haiskahtaa kyllä vedätykseltä ja tietojen kalastelulta.
Kyseessä on siis entinen ok perintä. Heidän tarkoitusperä näiden lähettämiselle on selvä. Laittavat vanhoista ulosottoon päätyneistä veloista yksipuoliset tuomiot todisteellisesti tiedoksi. Miksi ? On ollut todella ja vielä todella paljon pikalainoja/kulutusluottoja joissa on esim korot todettu kohtuuttomiksi ja silloinen ok perintä on ostanut näitä saatavia. Tällä he pesevät kätensä. Kun haet kirjatun kirjeen tai heidän verkkosivulla allekirjoitat dokumentit saaduksi alkaa juosta 30vrk kun vastaajalla eli velallisella on aikaa toimia. 30vrk jälkeen yksipuolinen tuomio muuttuu lainvoimaiseksi eikä mahdollisille edm. Kohtuuttomille koroille mahda mitään. Jos muistatte että ollut pikalainoja tai kulutusluottoja +2000€ jotka otettu ennen vuotta 2019 kyse voi olla niiden yksipuolisten tuomioiden todisteellisesti tiedoksi antaminen. Ja kyllä, jo maksettuja voi saada takaisin
Näitä ei laiteta postissa tavallisena kirjeenä. Jos ja kun kyseessä on yksipuolisen tuomion todisteellisesti tiedoksi antaminen se on pakko tehdä niin että siitä jää jälki jotta vastaaja eli velallinen on sen myös saanut.
Jossain päin Suomea yksi postimies oli kerännyt kuorma-autollisen postia varastoon eli jättänyt toimittamatta. Olisiko kyse näistä toimittamatta jääneistä posteista.