Saantitodistuskirje, mitä ihmettä?
Minulle tuli omapostiin ilmoitus, että minulle on saapunut saantitodistuskirje. Mikä taho tuollaisen on voinut lähettää ja miksi? Olen tällä hetkellä eri paikkakunnalla lomailemassa joten en sitä nyt tähän hätään pääse hakemaan.
Kommentit (83)
Ilman lähettäjää tullut saanti kirje kannattaa olla nostamatta kun muiden viranomaisten kirjeessä on myös lähettän nimi
Ei tarvitse huolestua koska voi olla merkityksetönkin.
Tänne tuli myös. 6-7 vuotta vanhoja käräjäoikeuden päätöksiä OK-perinnältä. Luultavasti koittavat saada ihmisiä soittamaan maksulliseen palvelunumeroon. Todella hämärä kirje.
Vierailija kirjoitti:
Tänne tuli myös. 6-7 vuotta vanhoja käräjäoikeuden päätöksiä OK-perinnältä. Luultavasti koittavat saada ihmisiä soittamaan maksulliseen palvelunumeroon. Todella hämärä kirje.
Mitä vainoharhailua 🤣
Siinähän luki, että kyseessä on tuomioiden tiedoksi antaminen. Mitään "laskua" tai maksun kalastelua ei ollut mukana, pelkät tuomiot. Hain siis omani minä myös.
En ymmärrä mitä täällä houritaan että yrittävät saada maksamaan nämä uudestaan tai yrittävät saada soittamaan maksulliseen numeroon? Jos joku on niin tyhmä että maksaa jotain ilman laskua tai maksutietoja niin antaisitte varmaan rahaa nigerialaiselle miljoonaperinnön tarjoajallekin, jos se vaan kysyisi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tänään sama. Paniikissa postiin ja kirje mukaan. B2 Impact (entinen OK-perintä) lähetti käräjäoikeuden tuomioita vanhoista veloista. Tarkastin asian ja olin maksanut kaikki pois.
Soitin tuonne firmaan, että mitä v*ttua nyt?! He vain lähettivät nuo tuomiot, koska eivät ole niitä aiemmin lähettäneet, vaikka se on velkojan velvollisuus.
Sanoin, että voisivat laittaa saatekirjeeseen jo tiedon, että nämä ovat vanhoja tietoja, ei tarvi tuolla lailla säikytellä ihmisiä!
Eli jos sulla on ollut OK-perinnän laskuja ulosotossa, nämä voivat koskea niitä.
Sama täällä. Soitin asiakaspalveluun. OK-perintä / B2 Impact, kyse veloista jotka maksettu pois jo vuosia sitten. Ottamatta kantaa siihen mistä alkuperäinen velka on tullut OK-perinnälle, niin tämä ei edusta millään tavalla hyvää perintätapaa. Usean vuoden viive lakisääteisessä tiedoksiannossa. Yritin katsoa onko tuollainen toiminta edes laillista, en löytänyt vastausta. Jos joku on viisaampi tässä asiassa, niin olisi mukava tietää. Näyttää olevan melkein tämän vuoden joulukuun "epidemia" keskustelun perusteella. Onkohan OK-perinnällä / B2 Impactilla meneillä jotain sellaista, että asia pitää hoitaa nyt tämän vuoden puolella, jotta välttävät jonkin sanktion?
Luulen että liittyy siihen ettei aleta hakemaan takaisinsaantina jo maksettuja velkoja tai korkoja. Näistä ollut paljon nyt juttua, että velallinen voi hakea liikaa maksettuja esim korkoja pois jos velkoja ei ole toimittanut näitä pakollisia sopimuksia kirjallisena aikanaan.
Eli mikä tämä on? Tuli myös. Kaikki on maksettu. Yksipuolinen tuomio vuodelta 2019. Mitää muuta päivämäärää kirjeessä ei ole. Onko tämä siis aivan turha? Mistä selvittää asiaa, jos soittaa tänne b2 impactille, ovat varmaan vaan että "tottakai sinun pitää maksaa".. olen siis maksanut kaikki nuo kirjeessä mainitut asiat jo aikaa sitten ulosoton kautta.
Kun olisi aikaa voisi vinkata takaisinperinta.fi sivustolle tästä massapostituksesta.
En tiedä onko kaiken takana nimenomaan tuo aiemmin sanomani, että näin yrittävät toimittaa dokumentit veloista, jotka olisi pitänyt jo velan myönnettäessä toimittaa tms. Etteivät joutuisi maksamaan velalliselle takaisin mitään.
Joo sama B2 impact kirje oli itsellekkin tullut. Jätin kylmästi hakematta, ei ihan kauheasti kiinnosta tiedot jostain 2017 otetuista paskavipeistä :D
Mulle tuli tänään ja vuodelta 2015,sekä mun pitäisi maksaa 120€😳. Siis, mikähän perintä tämä oikein on???
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tänään ja vuodelta 2015,sekä mun pitäisi maksaa 120€😳. Siis, mikähän perintä tämä oikein on???
Mistä sä ton summan repäisit?
Älä ota vastaan ennen kuin tiedät varmasti lähettäjän ja onko se varmasti sinulle.
Puuttuva raha jostain 10 vuoden vanhasta velasta😳. Ja, nyt pitäisi muka maksaa se🤦
Nyt kyllä vaikuttaa oudolta koko "perintä" että revin ja heitin roskiin lapun🤦
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä vaikuttaa oudolta koko "perintä" että revin ja heitin roskiin lapun🤦
Ihan oikein, se tulee takaisin tuplana tai triplana, kyllä se jossakin vaiheessa haluaa maksaa suosiolla.
Vierailija kirjoitti:
Puuttuva raha jostain 10 vuoden vanhasta velasta😳. Ja, nyt pitäisi muka maksaa se🤦
Niin siis mistä sä nyt puhut? Ootko saanut jonkun laskun omaan postilaatikkoon vai tuomiot postista noudettavalla saantitodistuskirjeellä kuten tässä ketjussa on aiheena? Missä tuo summa luki? Laskussa jossa on maksutiedot ja eräpäivä vai?
Oletko sote-ammattihenkilö? Voi olla myös kuulemiskirje. Jos et hae ja vastaa, niin haastemiehen avustuksella sitten jatkossa..
Voi olla sakkolappu vuosien takaa.
Ei kannata hakea tuollaisia ikinä. Jos on tärkeä niin tuovat kotiin. Kerran jouduin ensi välttelemään poliisia kauan ylinopeuden vuoksi mutta pääsivät yllättämään kun olin kipeänä kotona. Sitten vietiinkin kuulusteluun eikä edes puolueetonta todistajaa ollut paikalla. Onneksi haastemieheen en törmännyt ja ei tullut kutsua oikeudenkäyntiin.
Eli jos sinulla on suomi.fi posti ulosottosta tulee sähköpostiin , yrittävät vain saada asiakkaan sotu tunnuksen varmistaakseen perinnän., saanti kirjeellä annat lähettäjälle sotu tunnuksesi.
R on kirjattu kirje RS on saantikirjetodistus