Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saantitodistuskirje, mitä ihmettä?

Vierailija
18.12.2024 |

Minulle tuli omapostiin ilmoitus, että minulle on saapunut saantitodistuskirje. Mikä taho tuollaisen on voinut lähettää ja miksi? Olen tällä hetkellä eri paikkakunnalla lomailemassa joten en sitä nyt tähän hätään pääse hakemaan. 

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla periaatteessa mikä tahansa viranomaiskirje. Tai pankki on lähettänyt automaattisesti uuden pankkikortin. Jne.

Pankkikortit ovat tulleet jo muutaman vuosikymmenen normaalina kirjepostina.

Vierailija
22/83 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tänään sama. Paniikissa postiin ja kirje mukaan. B2 Impact (entinen OK-perintä) lähetti käräjäoikeuden tuomioita vanhoista veloista. Tarkastin asian ja olin maksanut kaikki pois.

Soitin tuonne firmaan, että mitä v*ttua nyt?! He vain lähettivät nuo tuomiot, koska eivät ole niitä aiemmin lähettäneet, vaikka se on velkojan velvollisuus. 

Sanoin, että voisivat laittaa saatekirjeeseen jo tiedon, että nämä ovat vanhoja tietoja, ei tarvi tuolla lailla säikytellä ihmisiä!

Eli jos sulla on ollut OK-perinnän laskuja ulosotossa, nämä voivat koskea niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häätöilmoitus?

Vierailija
24/83 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla esim. oikeuden päätös, viranomaispäätös, kertausharjoituskutsu tai vaikka haaste.

Ainakin kertausharjoituskutsut tulevat nykyään ihan normaalin postin mukana kotiin.

Vierailija
25/83 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsu perunkirjoitukseen.

Ne lähetetään tavallisena kirjeenä. Nimim. Yli 40 v niitä asioita hoitanut 

Vierailija
26/83 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain illalla kahdesti ja vielä aamullakin, mutta en mä mitään todistuksia lähettele, semminkin kun en koko naista tuntenut, pubiruusu mikälie, väkisin tuppautui mukaan. 

Vierailija
27/83 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä odottaa kirje yhden yön ilolta, todisteena, että olet saanut. Sitä se saantitodistus tarkoittaa.

Vierailija
28/83 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kans tänään, lähettäjä b2 impact, eli ok perintä. Vittuako ne tuolleen lähettää kirjeitänsä

Vierailija
29/83 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoiko kirjeen noutaminen 

Vierailija
30/83 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudu sinne suomipostilootaasi pankkitunnareilla tai mobiilivarmenteella ja lue se kirjeesi. Ei tarvitse ihmetellä. 

Vierailija
31/83 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli tänään sama. Paniikissa postiin ja kirje mukaan. B2 Impact (entinen OK-perintä) lähetti käräjäoikeuden tuomioita vanhoista veloista. Tarkastin asian ja olin maksanut kaikki pois.

Soitin tuonne firmaan, että mitä v*ttua nyt?! He vain lähettivät nuo tuomiot, koska eivät ole niitä aiemmin lähettäneet, vaikka se on velkojan velvollisuus. 

Sanoin, että voisivat laittaa saatekirjeeseen jo tiedon, että nämä ovat vanhoja tietoja, ei tarvi tuolla lailla säikytellä ihmisiä!

Eli jos sulla on ollut OK-perinnän laskuja ulosotossa, nämä voivat koskea niitä.

Mitä järkeä tässä nyt sitten muka edes on lähetellä niitä vuosia myöhässä??!?

Vierailija
32/83 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä odottaa kirje yhden yön ilolta, todisteena, että olet saanut. Sitä se saantitodistus tarkoittaa.

Nuorelle sinkulle tosi tärkeä paperi, että kaveritkin uskoo lopulta että tuntee muitakin partnereita kuin nyrkkikyllikin. 

Vierailija
33/83 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaudu sinne suomipostilootaasi pankkitunnareilla tai mobiilivarmenteella ja lue se kirjeesi. Ei tarvitse ihmetellä. 

Tai siis omapostiin, mutta sama idea tuli se kirje kumpaan tahansa. 

Vierailija
34/83 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just ja mies antoi eilen. Todistus.

Vierailija
35/83 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI HUOMIO! jos olet saanut tällaisen kirjeen b2, niin kannattaa googlettaa Takaisinperintä!!!

Vierailija
36/83 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettelevät näitä vanhoja velkakirjeitä tai käräjäoikeuden velkatuomioita siinä toivossa että joku maksaisi ne toiseen kertaan tai että jos ne on menneet jo ulosoton kautta niin joku hölmö maksaisi ne ohi ulosoton. Saisivat sillä tavoin perittyä saatavan tuplana.

Vierailija
37/83 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsu venäjän armeijaan

-putin

Vierailija
38/83 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain eilen samanlaisen kirjeen postin lähettämänä. Ei lähettäjää. Ihmettelin kanssa että mikä ihme se on. 

Hain sen tänään kauppareissuilla, niin siellä oli vain tiedoksianto käräjäoikeudesta, joka koski vanhaa ulosotto maksuani. Että asia on nyt hoidettu. Eli oli virallinen päätös siitä, että olen hoitanut ne velat pois. En tiedä miksi se tuli noin?  Ja tuo minun velkanikin oli jo aika vanha mutta tekevätkö ne näitä päätöksiä käräjäoikeudessa aika viiveellä kun ovat niin ruuhkaantuneita.

Jos poliisi lähettää jonkun tuollaisen saanti kirjeen, niin siinä kuulemma lukee aina Poliisi 

Nämä ovat kuulemma aina virallisia kirjeitä jotka on saatettava asiakkaalle virallisesti tiedoksi, eli kuittaamalla postiin henk.koht. haetuksi. Näin sanoi postin virkailija tänään.

Kyllä itsekin mietin että mitähän pahaa olen tehnyt, tai onko mulle tulossa jotain perintöä, vai mitä ihmettä 😂

Tuskin siinä sullekaan on miään pelottavaa, kun tosiaan Poliisi lähettää aina Poliisin nimellä. Näin sanoi postin täti.

Vierailija
39/83 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kerran ja pelkäsin kuollakseni, sillå olin juuri haukkunut netissä erittäin pisteliäästi exäni liiketoimintaa. Olin varma, että haaste se on. 

Mutta hitto, se olikin jonkun pörssiyhtiön tiedonanto jostain splittauksesta tms. Omistin sitä silloin joillakin satasiĺlla. Huhhuh, en muista milloin olisin ollut niin helpottunut

😁 haukuitko enää tuon kokemuksen jälkeen?

EN! 😐.

Vierailija
40/83 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain eilen samanlaisen kirjeen postin lähettämänä. Ei lähettäjää. Ihmettelin kanssa että mikä ihme se on. 

Hain sen tänään kauppareissuilla, niin siellä oli vain tiedoksianto käräjäoikeudesta, joka koski vanhaa ulosotto maksuani. Että asia on nyt hoidettu. Eli oli virallinen päätös siitä, että olen hoitanut ne velat pois. En tiedä miksi se tuli noin?  Ja tuo minun velkanikin oli jo aika vanha mutta tekevätkö ne näitä päätöksiä käräjäoikeudessa aika viiveellä kun ovat niin ruuhkaantuneita.

Jos poliisi lähettää jonkun tuollaisen saanti kirjeen, niin siinä kuulemma lukee aina Poliisi 

Nämä ovat kuulemma aina virallisia kirjeitä jotka on saatettava asiakkaalle virallisesti tiedoksi, eli kuittaamalla postiin henk.koht. haetuksi. Näin sanoi postin virkailija tänään.

Kyllä itsekin mietin että mitähän pahaa olen tehnyt, tai onko mulle tulossa jotain perintöä, vai mitä ihmettä

Niin ja minun velkani oli kanssa tuo B2 impact eli entinen Ok-perintä.

Ilmeisesti lähettäneet nyt ketjuna näitä. Kannattaa tarkistaa, ettei maksa liikaa.