Menettänyt uskon ihmisten hyvyyteen
Kommentit (63)
"Eli toimitusmyyntinä myyvät yrityksetkin on huijareita? Jysk, Sotka mm?"
Kysyn vakavissani, oletko kuinka vaikeasti vammainen? Puhutaan Torista senkin absoluuttinen typerys.
Vierailija kirjoitti:
Eipä paljon kannusta tekemään hyvää kun autettavat ei kiitä ja puhuvat paskaa selän takana. Lain mukaan pakko on auttaa kaatunutta tai loukkaantunutta ihmistä. Autan vain pelastaakseni oman nahkani.
Mieluummin autan eläimiä pelastavia ihmisiä ja yhdistyksiä.
Täällä paikallinen eläinsuojelu aika riitaisaa. Tuen silti, niiden eläinten takia. Toimintaan en muuten halua mukaan, just sen riitaisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sulkea näyttöpääte ja mennä oikeaan maailmaan. Netissä ovat koviten äänessä ne, joiden on päästävä purkamaan omaa pahaa oloaan. Nimimerkkien takana myös inhimillisyys unohtuu helpommin.
Asun paljon parjatussa Itä-Helsingissä, ja arjen keskeltä löytyy jatkuvasti esimerkkejä siitä, kuinka ihmiset ovat ihmisiä toisilleen pienillä ja suuremmillakin tavoilla. Hyvä myös synnyttää hyvää. Omalla käytöksellä ja asennoitumisella voi vaikuttaa paljon siihen, millaisena elämä ja ihmisyys näkyy.
Näen, että sinua ei ole vielä koskaan syyttömänä ristiinnaulittu. Koettuasi tämän voimme jatkaa aiheesta. Sitä ennen on tarpeetonta, et ymmärrä vielä maailman pahuutta.
Olen transsukupuolinen. Jos jaksaisin vetää porot nokkaan joka puheenvuorosta, jossa meikäläisiä haukutaan mielisairaiksi tai syytetään milloin mistäkin yhteiskunnan ongelmasta, aika vähän sitä jaksaisi. Jos joku urpo tulee rääpimään mulle päätään, en koe että mun täytyy pistää vahinko kiertämään saatika sitten jaksa provosoitua. Ihmisellä on kapasiteettia niin hyvään kuin pahaan, altruismiin ja itsekkyyteen. Valinnan tekee kuitenkin viime kädessä aina itse.
Kuulostaa siltä, että näet maailman pelkästään jonkinlaisen uhriroolin läpi. Kuulostaa raskaalta, toivon sulle vilpittömästi voimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sulkea näyttöpääte ja mennä oikeaan maailmaan. Netissä ovat koviten äänessä ne, joiden on päästävä purkamaan omaa pahaa oloaan. Nimimerkkien takana myös inhimillisyys unohtuu helpommin.
Asun paljon parjatussa Itä-Helsingissä, ja arjen keskeltä löytyy jatkuvasti esimerkkejä siitä, kuinka ihmiset ovat ihmisiä toisilleen pienillä ja suuremmillakin tavoilla. Hyvä myös synnyttää hyvää. Omalla käytöksellä ja asennoitumisella voi vaikuttaa paljon siihen, millaisena elämä ja ihmisyys näkyy.
Näen, että sinua ei ole vielä koskaan syyttömänä ristiinnaulittu. Koettuasi tämän voimme jatkaa aiheesta. Sitä ennen on tarpeetonta, et ymmärrä vielä maailman pahuutta.
Olen transsukupuolinen. Jos jaksaisin vetää porot nokkaan joka puheenvuorosta, jossa meikäläisiä haukutaan mielisai
Transsukupuoliset jätetään rauhaan kun jättävät muut itse rauhaan. Nyt on pakko änkeä lasten satutunneille vetämään drag showta ja voittamaan naisia olympialaisissa.
Edelliselle (lainaussysteemi ei näytä toimivan) vastaukseksi.
Kuka sanoi että mulla on jotain tekemistä drag queenien tai ammattiurheilijoiden kanssa?
Yritän keskittyä elämään oman elämäni niin, että mulla ja ihmisillä mun ympärillä on hyvä olla. Suosittelen sullekin samaa niin ei tarvitse viettää vapaa-aikaa pelokkaana ja vihaisena turhaa eripuraa lietsoen.
Kovin harvinaisia on hyvät ihmiset...
Ihmiset eivät ole joko hyviä tai pahoja. Olosuhteet muovaavat sen kumpi puoli vaikuttaa tekemisissämme enemmän kullakin hetkellä. Esim ajattelen olevani yleensä hyväänpyrkivä silti ajatukseni ja tekoni ovat välillä pahoja. Ja toisinpäin. Kyllä jokainen hirmuhallitsijakin oli samalla jollakin tapaa, oikeassa olosuhteessa hyvä, kaiken pahuutensa ohella.
Jos annat pahuudelle lopullisen vallan ja näet pahuuden ennemmin kuin hyvyyden, olet hävinnyt pelin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ole joko hyviä tai pahoja. Olosuhteet muovaavat sen kumpi puoli vaikuttaa tekemisissämme enemmän kullakin hetkellä. Esim ajattelen olevani yleensä hyväänpyrkivä silti ajatukseni ja tekoni ovat välillä pahoja. Ja toisinpäin. Kyllä jokainen hirmuhallitsijakin oli samalla jollakin tapaa, oikeassa olosuhteessa hyvä, kaiken pahuutensa ohella.
Jos annat pahuudelle lopullisen vallan ja näet pahuuden ennemmin kuin hyvyyden, olet hävinnyt pelin.
Ja minä lisään vielä, olen minäkin usein toivon menettänyt. Ollut kaikenlaista rankkaa elämässä.
Näin on nähtävä kun hyvää hyvyyttäni olen muille asioita tehnyt ja nämä vastapalveluksena tekevät sellaista joka tuntuu suoranaiselta v-ttuilulta. Kuten kolasin myös naapurini etuovelta lumet ja seuraavalla kerralla tämä oli kolannut omat lumensa minun etuoveni eteen.
Vierailija kirjoitti:
Edelliselle (lainaussysteemi ei näytä toimivan) vastaukseksi.
Kuka sanoi että mulla on jotain tekemistä drag queenien tai ammattiurheilijoiden kanssa?
Yritän keskittyä elämään oman elämäni niin, että mulla ja ihmisillä mun ympärillä on hyvä olla. Suosittelen sullekin samaa niin ei tarvitse viettää vapaa-aikaa pelokkaana ja vihaisena turhaa eripuraa lietsoen.
Kyseessä on transsukupuolisten kollektiivinen vastuu. Moderoikaa toistenne käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se siitä valittamisesta ainakaan muutu. Vaan siitä, että menee ja tekee itse esimerkillisesti eli näyttää mallia muille. Koska ihmisillä on taipumus matkia muita. Pienistä pusaroista isot meret syntyvät. Muutos lähtee itsestä liikkeelle. Muita ei kannata edes yrittää muuttaa, jos ei itsekään ole järin esimerkillinen.
ei ole minun vastuulla yrittää muuttaa läpeensä paskaa maailmaa
Tänään olin menossa bussilla töihin kun suojatietä ylittävä nainen kaatui ja jäi seiskoskelemaan siihen ja nojasi kädellään seinään. Joku nainen pyysi kuskia pysäyttämään että pääsisi tarkistamaan onko naisella kaikki ok.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä empatian ja ihmisten hyvyyden aika on ohi. Nyt puhaltaa itsekkyys ja minä minä minä -ajattelu. Monet haluavat vain valtaa (ja rahaa).
nykynuorten taakkana on selvittää ilmastosotku, jonka aiemmat sukupolvet meille jätti. sekös jos jokin vasta itsekästä on... antaa meidän nuorten olla myös yhtä omahyväisiä joissakin asioissa 😈
Nyt eletään kiusaajien valtakautta. Tämä itsessään jo todistaa että ei kauhean hienoja olla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt eletään kiusaajien valtakautta. Tämä itsessään jo todistaa että ei kauhean hienoja olla.
Ennen ei ollut tällaista viharyöppyä, ei...
Vain oma lähiympäristö. Ei ollut Internetiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen ei ollut tällaista viharyöppyä, ei...
Vain oma lähiympäristö. Ei ollut Internetiä.
Kiusaajapuolue vallassa, kiusaajataustainen pressana, modetkin hyväksyvät kiusaamisen-kunhan osuu miehiin...
Mikä sinut on saanut uskomaan ihmisten hyvyteen? Nettiaikana kenellekkään ei pitäisi olla epäselvää millainen Homo Sapiens pohjimmiltaan ja todellisuudessa on.
Jo ihmiset tuhansia vuosia sitten ymmärsivät millaisia olemme, ja siksi kehiteltiin erilaisia mekanismeja (kuten uskonnot) suitsimaan ihmisten luontaisia taipumuksia.
Esimerkiksi Raamatun 10 käskyä ei ole mikään jumalallinen ilmoitus, vaan aikansa laki ja suora vastaus ihmisluontoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen transsukupuolinen. Jos jaksaisin vetää porot nokkaan joka puheenvuorosta, jossa meikäläisiä haukutaan mielisairaiksi tai syytetään milloin mistäkin yhteiskunnan ongelmasta, aika vähän sitä jaksaisi. Jos joku urpo tulee rääpimään mulle päätään, en koe että mun täytyy pistää vahinko kiertämään saatika sitten jaksa provosoitua. Ihmisellä on kapasiteettia niin hyvään kuin pahaan, altruismiin ja itsekkyyteen. Valinnan tekee kuitenkin viime kädessä aina itse.
Kuulostaa siltä, että näet maailman pelkästään jonkinlaisen uhriroolin läpi. Kuulostaa raskaalta, toivon sulle vilpittömästi voimia.
Taidat olla melkoinen hylkiö "omiesi" joukossa, kun koko teidän yhteisön toimintahan perustuu uhriutumiseen ja keksityistä ongelmista metelin pitämiseen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen, että sinua ei ole vielä koskaan syyttömänä ristiinnaulittu. Koettuasi tämän voimme jatkaa aiheesta. Sitä ennen on tarpeetonta, et ymmärrä vielä maailman pahuutta.💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩
💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩