marrasmuruset
pidämpä tätä " pinoa" ylhäällä jos vaikka saataisi muitakin marraskuisiin odottajiin piakoin. tää yksinään pinoilu on aika tylsää puuhaa :) on aika ykspuolisia kokemuksia, mut ainaki on kuin olis kohdannu sielusiskon, hehe.
alkakaas plussailee tytöt :)
Kommentit (46)
Mulle testi näytti plussaa tiistaina eli 27.2. Pakko oli tehdä testi heti kun menkat oli myöhässä, en oo koskaan malttanu odottaa pidempään!!! Mulla siis laskettu aika 5.11. Meillä ollaan näköjään aina alkuvuodesta aktiivisia, kun aikasemmatkin lapset on syntyny samoihin aikoihin.
Kaksi lasta on tosiaan ennestään, poika (-01) ja tyttö (-03). Molempien odotuksen ja vauvaiän aikoihin oon viihtyny näillä sivuilla melko paljon. Ei tarvinnu pitkään yrittää tätäkään lasta tehdä, kuten ei edellisiäkään. Silti ei meinaa uskoa, että on tosiaan raskaana! :) Se on vaan niin ihanaa!
Mulla ei oo vielä hirveen pahoja oireita: rinnat on turvoksissa, lievää närästystä ja heikotusta ajoittain ja pientä pistelyä alamahalla ja pissillä pitää juosta usein. Mulla on samat oireet ollu jokaisessa raskaudessa. Alku on mulla aina helppoa, mutta paheneekin sitten koko ajan loppuunpäin mennessä... Vaivaa vaivan perään. No ehkä tämä kerta on helpompi! Ja silti rakastan raskausaikaa.
Paljon onnea kaikille muillekin plussanneille!
Tähkäpää rv 4+5
Aada,Tähkäpää, Tulppa: ONNEA plussasta ja tervetuloa marrasmurujen puolelle!!!!!!
Lastwish: Mikäs tilanne on? Joko plussa on supervahva =)? Kävin kurkkaan sun käyriä ja ne ainakin korkealla, korkealla...
Freya: Huhuu?
Itsellä tuntuu aina välillä koviakin kramppeja, selkää särkee ajoittain. Aina käy mielessä et " nyt se menee kesken" ... Voi kun oisaisi luottaa itteensä!
Koskas olette ajatelleet /mikä olisi hyvä aika /kertoa sisaruksille tulokkaasta?
Meillä LA 1.11. (about) ja kyseessä yllätysraskaus. Esikoinen 2,5v ja mulla uusi työpaikka (määräaikainen) ja tarkoitus oli luoda uraa ihan kunnolla ennen uutta tulokasta. Pikku-veijari päätti toisin... =) Esikoisen ja miehen lisäksi ainoastaan yksi kaveri tietää asiasta, muille ajateltiin kertoa eka neuvolan jälkeen. Vielä vähän shokissa tästä uutisesta ja kun oireetkin ovat olleet lieviä ensimmäiseen raskauteen verrattuna, niin ei uskalla oikein iloitakaan. Toinen asia, mikä huolettaa, on ylipaino. Halusin pudottaa painoa ennen toista raskautta, jotta olisi ensimmäistä helpompi, mutta nyt en ehtinyt =/.
Eli sekavissa tunnelmissa, mutta kuitenkin onnellisena =).
tää päivä on sarjassa " voi että kun on ihanaa" . heräsin aamulla kuudelta, äkkiä ittensä kuntoon ja ovesta ulos. sattumalta ehdin tavallista aikasempaan bussiin ja olin koululla jo yllättäen vähän ennen puol 8. rauhassa söin aamupuuron ja odottelin muita. alko ihmetyttää kun kello läheni kasia eikä ketään näy. soitin luokkakaverillejoka kerto että tunnit onki peruttu. noh, ainaki pääs rauhassa kaupassa käymään ja on koko päivä aikaa levätä.
ON: tää paha olo alkaa ottaa pannuun. jos ei kokoajan syö jotain tulee pahaolo, mutta koska on pahaolo ei mikään kunnon ruoka maistu, pelkkiä herkkoja vain saa alas ilman pakottamista. pahinta oli kun esikoinen tuli eilen mummolasta ja sille oli syötetty lohta ja pieni mies niin lemusi oksettavasti kalalle että ei voinu lähelle päästää etten olis oksentanu :(
ärsyttää muuten kun anoppi oli antanu kalaa, vaikka poika ei saisi kalaa syödä atopian takia. joulun alla alotettiin ite kokeilee kestääkö iho jo kalan, mutta haluan todellakin sitä kalaa kokeilla vain ja ainoastaan niin että olen itse paikalla ja että se kala ei ole varsinainen ruoka vaan maistiainen ja anoppi todellakin tietää sen koska jouluna siitä sanoin hänelle. raivustuttava akka.
niiin, vielä aiheesta minä ja mun mä. väsymys on kova myöskin. voisin nukkua nukkumasta päästyä. varsinkin kun flunssa vie myös voimia. eilen tuli illalla ihan hirvee olo, heikotti niin paljon ja tuntu että happi loppuu. tissit on niin maan perusteellisen kipeet pallot. illalla kun ottaa rintsikat pois pääsee kirosana jos toinenkin kun sattuu. lisäks vielä vatsassa juilii välillä hyvinki ilkeästi. kun nyt pysyis tää katkarapu kyydissä loppuu asti, ainakin osaa ilmotella olemassa olostaan ja paljon :)
no joo, mutta kyllästyin jo itteeni. katsotaampas mitäs teille.
Tulppa, Aada, Tähkäpää ja MPallero on tullu mukaan, paljon onnea jokaiselle! osaa oonkin jo onnitellu aikasemmin kait..
EPPULIINA: toi selkäsärky on täällä myös tuttua (no joo, tässä raskaudessa voi vain sanoa että mikäpä ei olis...)
mä kerroin meijän 2v. pikkuselle heti sillon kun tuli vahva plussa. ei se siitä hökkäsen pöläystä ymmärtäny :D sano vaan että hän on vauva :)
jos olis vanhempi niin varmaan kertoisin samoihin aikoihin kun omille vanhemmillekkin ettei möläytä sitä sitten vahingossa.
MPALLERO: me (lue: minä) ollaan kans mietitty et jos uskaltautuis kertomaan ekan neuvolan tai sit mahdollisesti mieluummin ekan ultran jälkeen porukoille. kavereista osa tietää jo, ja mun serkku myös. serkun lisäks kukaan muu sukulainen ei tiedä vielä.
muuten, ultrasta tuli mieleeni. hoksattiin mun ystävän kanssa että toi eka ultrahan on tosi pian. ei se esikoisen aikana tuntunu näin nopeesti tulevan. sehä on jo kuukausi ekan neuvolan jälkeen! hui! miten musta tuntu et sillon viimeks oli ainakin tsiljoona neuvolaa ja sit joskus vuosisatojen päästä oli eka ultra. kauheeta kun etenee vauhilla nää raskaudet :)
no mutta. nyt pitäis varmaan taas hakea jotain suuhun pantavaa kun alkaa taas yrjöttää pahemman kerran. tää on niin tätä, mutta kiva kokea tällainenkin raskaus :)
FREYA rv 5+2 (?) no ei hemmetti. eihän toi noin voi olla?! *hakee kalenterin* FREYA rv 5+4 (mitä hitsiä toi oulun raskauskiekko oikein laskee ihan päin kikkaretta...)
Tänään aamulla tein sitten sen kunnon plussa testin, siihen asti siis niitä haamujen haamuja.
Nyt se sitten pamahti. se plussa siis...
LA ois sitten tuolloin 3.11...
Mä tästä meen nyt lueskeleen noita tein juttuja ja koitan selviytyä tästä ihan pöntöstä olosta...
Buam ja 5+2 (kai se nyt laski sen oikein?)
jee! sinäkin :)
mulla anto ton kans ton 5+2 mut kalenterista jos lasken ni olis 5+4. sillä sitä ihmettelinkin... emmää tiijä. kai se jossain neuvolassa selviää misä vaiheessa tässä mennään ja eipä se muksu sieltä taida kuitenkaan ajallaan vääntäytyä äiteetä ja isipappaa kattomaan :)
mä lisään sut ja mpalleron tonne listaan. (saan samalla korjattua oman lasketun oikein... olin muistanu menkat väärin... *nolo* ) on muuten aika ruuhka tossa 3.11.
Tältäkö se alkuraskaus sitten tuntui? Olen kyllä täysin unohtanut edellisen raskauteni (paitsi sen rv 16:sta asti kestävän pahoinvoinnin). Jotenkin sitä seuraa tietyn laisella jännityksellä näitä maha/selkä/tissikipuja, mutta toisaalta nämä kyl ärsyttääkin. Pahoinvointia ei onneksi vielä ole, mutta sekin taatusti vielä tulee joten en kauheasti jaksa sitä surra.
No se siitä.BUAM tervetuluoa tänne puolelle!!!! Nyt tarrasukkia matkaan!
Tää häipyy rakentaan legoja, junjori ku ei jätä rauhaan =)
Minä se tipuin täältä jälleen kerran haamuplussan jälkeen :(((
Menen kuumeilemaan jouluisiin. Hyviä vointeja kaikille <3
Lastwish kp 1
Minäkin tulisin nyt mukaan tähän pinoon. Plussasin torstaina eli 1.3 ja laskettuaika olis 5.11! Rinnat on turvonnu (ja mies tykkää!) ja välillä koskee alavatsaan mutta muita oireita ei vielä ole. Kolmas olis meille nyt sit tulossa vuoden yrityksen jälkeen!
Onnea myös muille!
ja onnea paljon plussasta! :)
lastwish: mitäs hittoa se naikkonen nyt tuli >:l ihme homma, oliskohan ollu sit kuitenkin keskenmeno... sulla oli niin oireet vahvat ja se testikin kuitenkin oli ihan silmin nähtävä, vaikka haamu, mutta silti... :( noh, tuut sitte joulukuiseks :)
tuli taas ihme ajatuksia päähän.
tuossa yks päivä soitin kaverilleni joka myös odottaa toista lastaan ja kysin et miten ne meinaan rattaiden kanssa tehdä, kaksostenrattaat vai sisarlauta vai mikä. no heille se nyt silleen on helpompi ratkaisu koska esikoinenkin tarvii rattaita vielä ainakin vuoden päivät siitä kun vauva on syntynyt joten he hankkivat näillä näkymin kaksostenrattaat. mutta minen tiijä mitä meijän pitäis. esikoinen täyttää 3v. kun tämä mytty syntyy, joten kaksosten rattaat alkaa olemaan aika turha ostos varmaankin, sisaristuin kuulostaa myös aika ei sopivalta ja mites energiatölkin saisi pysymään siinä siarlaudalla? kokemuksia?
sitten äsken heräsi toinen kysymys. minen todellakaan tiä mihin sitä menis synnyttämään tämän katkaravun sittne loppuvuodesta :D yritä tässäki nyt sitten valita naikkarin ja kättärin välillä. esikoisen synnytin naikkarilla, mutta olin sillon menossa alunperin kättärille. nytolisi kiva mennä samaan paikkaan ja toisaalta ei.
niin ja miten ihmeessä me laitetaan makkarin huonekalut jotta saa vauvan mahtumaan sinne myös. vai pitäisiköhän sitä muuttaa 4h+k jo... mut mitäs se auttaa kun kuitenkin alkuun haluan vauvan pitä samassa huoneessa.
noh, onneksi on marraskuuhun asti aikaa panikoida kaikki nämä läpi:D
Freya + katkarapu + paniikki :D
Meillä tää esikoinen täyttää nyt kesällä kolme ja me mietittiin miehen kanssa sitä että laitetaanko se sisarlauta siihen.
Kun kuitenkin me on ostettu kaverilta yhistelmävaunut, kun halvalla saatiin ja tosi hyvä kuntoiset.
Vaikka vauvasta ei vielä ole tietookaan.
Mutta Nuo vaunut me saatiin niin edulliseen hintaan että ois ollu silkkaa tyhmyyttä jättää käyttämättä se tilaisuus.
Sitten mäkin oon miettiny jo ihan hirveesti sitä että mihin me " sijoitetaan" maniaatti sitten ku se on isompi. Laitetaanko lapset samaan huoneeseen vai omiin. (molemmille ois omatkin huoneet)
Eli nyt tää ylimääränen makkari toimii tietokone huoneena.
Kaikkea sitä miettiikin.
Toisaalta taas miettii että entä jos mä en olekkaan raskaana...
Et jos se sittenki oli haamujen haamu...
Mut toisaalta mahaa nipistelee, pissattaa ihan koko ajan, huonoa oloa sillon tällön...sun muuta..
Mutta kuitenkin, nyt pitää tässä mennä laitteleen jotain sapuskaa, mies tulee kohta kotiin..
Vointeja kaikille!
Buam ja maniaatti
Täällä olis kanssa yksi....laskettu aika 1.11.
Rv 5+4 tällä hetkellä. Viimeksi tuli keskenmeno ja nyt vähän jännittää miten tässä käy. Ei oikein vielä osaa iloitakaan ettei tulis pettymys. Täytyy silti myöntää, että ihanan kutkuttavalta ajatus raskaana olemisesta tuntuu. Pahaa oloa vain hetkittäin, eikä mitenkään mainittavasti. Rinnat on kyllä tosi herkät!
Tungen minäkin tänne. eli 26.2 tein plussatestin ja la olis kai 3.11.07
Meille tämä on kolmaslapsi. km sain 11/06 joten toivottavasti nyt kaikki menee hyvin.
Tulppa oli ainakin tuttu tuolta kuumepuolelta....
oinas 5+2
Kertokaa te viisaammat: Mikä tässä vaiheessa on normaalia mahakipua? Onko teillä tuollaista menkkamaista särkyä? Mua kun vaivaa tuo ajoittain poltteleva tunne, repäisykivut mä muistankin =). Kova nälkä on koko ajan, mutta vessassa mun ei kyllä (vielä?) tarvii ravata, oon saanu nukkua yöni rauhassa.
Hmmm, pohdimme tuota vaunu asiaa kanssa eilen. Esikoinen käytti vaunuja 3 vuotiaaksi (siis nukkui niissä vielä 3v!), mutta ehdin myymään ne vuosi sitten pois. Nyt mietin millaiset vaunut sitä hankkisi... Onneksi tähän kakkoseen ei tarvitse investoida kun vaunut ja vaipat! =)
Lastwish: Olen tosi pahoillani =( =(. Tullaan moikkaamaan sua joulukuisiin. Tsemppiä!
Eli plussa tuli ja nyt olisi sitten viikkoja kasassa 3+5 (vaika epäilen että ennemmin on 4+0 mutta laskurit näyttävät tuota 3+5) ja la 15.11. Neuvola-aika varattu ja kovasti sitä jo odottelen, pelkään vaan niin paljon että tämä menee kesken vaikka mitään syytä ei periaatteessa ole pelätä. Raskaus on ihan ensimmäin joten mitään kokemusta tästä huvista ei meillä vielä ole :)
eppuliina:
Kertokaa te viisaammat: Mikä tässä vaiheessa on normaalia mahakipua? Onko teillä tuollaista menkkamaista särkyä? Mua kun vaivaa tuo ajoittain poltteleva tunne, repäisykivut mä muistankin =). Kova nälkä on koko ajan, mutta vessassa mun ei kyllä (vielä?) tarvii ravata, oon saanu nukkua yöni rauhassa.Hmmm, pohdimme tuota vaunu asiaa kanssa eilen. Esikoinen käytti vaunuja 3 vuotiaaksi (siis nukkui niissä vielä 3v!), mutta ehdin myymään ne vuosi sitten pois. Nyt mietin millaiset vaunut sitä hankkisi... Onneksi tähän kakkoseen ei tarvitse investoida kun vaunut ja vaipat! =)
Lastwish: Olen tosi pahoillani =( =(. Tullaan moikkaamaan sua joulukuisiin. Tsemppiä!
että itselläni ei niitä pahemmin ole, välillä saattaa juilia ja jos äkkiä ponkaisen sohvalta tai sängystä ylös niin matka jää puolitiehen ja hetken harjoitelen mäkihyppyasentoa :)
Pissahätä minulla on oikeastaan koko ajan. Miksi? osaisiko joku selittää... Raskauden lopussa olevan pissahädän ymmärrän kun vauva painaa rakkoa mutt amistä voi johtua näin alkuraskaudessa oleva ainainen vessahätä. Joudun yölläkin käymään pissalla ja sitä en ole tehnyt ainakaan kymmeneen vuoteen...
Vaunuja mekin ollaan mietitty, kuten muitakin tavaroita. Vaunut aiomme hankkia Jalasjärven lähellä olevasta tehtaanmyymälästä, sieltä saa kivoja yhdistelmiä alle 300¿, minä en ole niitä mammoja joille kelpaa vain ja ainoastaan Emmaljungat ja niistäkin ne 1000¿ lähentelevät.
Mutta palaan tässä töihin vaikka EVVK
-Doodels
tänä aamuna tein positiivisen testin :) on ihan uskomaton olo! vahva plussa pärähti heti, meille tulee vauva! la on 13.11
terkuin -ebba-
Huhuu tytöt??
Täällä ollaan räkätaudissa ja olo ei ole kovin kaksinen.... Mitäs teille muille??