82v äitini ihan pihalla kaikesta, mutta muistitestin pääsi läpi
Mitäs nyt sitten? Minä autan laskuissa, kun ei osaa enää itse. Kännykän käyttö sujuu vielä, mutta jatkuvasti kaikki tavarat hukassa. Hirveä epäluuloisuus kaikesta. Ei tunnistanut enää siskoni miestä. Ei muista mitä eilen sovittu. Saattaa soittaa keskellä yötä kun vuorokaudenajat menee sekaisin. Alan olla aika loppu
Kommentit (77)
Nuo huoli-ilmoitukset ovat ihan yhtä tyhjän kanssa, jos vanhus itse on sitä mieltä että pärjää. Vaikka ei siis pärjää. On huomattu kun mies on vanhemmistaan noita ilmoituksia tehnyt ja yrittänyt saada heille apua. Olemme mieheni kanssa ainoita lapsia ja kummankin vanhemmat yli 80 vuotiaita. Miehen vanhemmat eronneet vuosikymmeniä sitten ja asuvat eri puolilla Suomea. Mies käy joka toinen vkl äidillään ja joka toinen vkl isällään auttelemassa. Kumpikin soittelee hänelle melkein päivittäin kun tavarat hukassa tai jääneet ulos ilman avaimia. Välimatkaa yli 100km, niin ei onnistu iltaseltaan ajelu. Itse käyn samoina viikonloppuina vanhemmillani, joko kerran tai kaksi kuussa. He vielä jotenkin pärjäävät kun asuvat kahdestaan. Meillä on aikuiset lapset ja yhdellä heistä jo lapsiakin, lastenlasten kanssa haluttaisiin viettää enemmän aikaa mutta ei meinaa aikaa revetä mihinkään. Työelämää kummallakin jäljellä vielä noin 10 vuotta, tämä on jotenkin todella raskasta aikaa. Kahdestaankin olisi mukavaa olla vähän enemmän. Kaikilla ei todellakaan ole mitään laajaa sukua, joka auttelisi ja vuorottelisi. Saati että asuisivat samalla paikkakunnalla niiden vanhusten kanssa. Omaisten syyllistäminen on ihan turhaa mitä nytkin on lehdissä ollut, oma jaksaminen kun loppuu niin sitten saadaankin etsiä niitä hoivapaikkoja kerralla vähän useammalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa itsekäs ap, kun haluat päästä äidistäsi eroon... Häpeä!
Tyypillinen palstamamma. Oman äidin on valmis hylkäämään hoitikotiin, kunhan vaan itsellä on kivaa.
Normaali ihminen nukkuu yöt, eikä pidä muita hereillä. Normaali hoitaa myös itse laskunsa.
Meillä huoli-ilmoitus kyllä tepsi. Mutta se vaati sen, että sanoin jämäkästi, että sairastan itse burn outia eikä minusta ole enempää apua. Tietysti ne kunnassa yrittävät sysätä hoidon omaisille, mutta pitää olla ehdoton omassa asiassaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän niin sanonut. Sanoi että alkaa olla ihan loppu huolehtimiseen. Onko sinulla lukihäiriö?
Se heittäytyy hankalaksi. Kerta kännykkää käyttää. Rissaa.
Mummo piirejä on, mutta ei niissä viitsi käydä. Kaikki enenmän tai vähemmän pihalla ja ohjaaja tuntuu pitävän kerhoa eskarilaisille, siis ei mitään järkevää. Vapaata keskustelua ei sallita vaan vain ohjelman mukaan mennään. Yksi muka vetäjistä lukee lehtiartikkeleita ja lukeminen vielä joten kuten onnistuu. Turhauttavaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen palstamamma. Oman äidin on valmis hylkäämään hoitikotiin, kunhan vaan itsellä on kivaa.
Normaali ihminen nukkuu yöt, eikä pidä muita hereillä. Normaali hoitaa myös itse laskunsa.
Katotaan sitä sit kun ite oot tuos iäs ja läheiset haluu laittaa sut laitokseen ulkomaalaisten hoitajien läsittäväksi. Voi ääni kellossa muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori feministi on vanhalle feministille susi 😂
Vierailija kirjoitti:
Nuo huoli-ilmoitukset ovat ihan yhtä tyhjän kanssa, jos vanhus itse on sitä mieltä että pärjää. Vaikka ei siis pärjää. On huomattu kun mies on vanhemmistaan noita ilmoituksia tehnyt ja yrittänyt saada heille apua. Olemme mieheni kanssa ainoita lapsia ja kummankin vanhemmat yli 80 vuotiaita. Miehen vanhemmat eronneet vuosikymmeniä sitten ja asuvat eri puolilla Suomea. Mies käy joka toinen vkl äidillään ja joka toinen vkl isällään auttelemassa. Kumpikin soittelee hänelle melkein päivittäin kun tavarat hukassa tai jääneet ulos ilman avaimia. Välimatkaa yli 100km, niin ei onnistu iltaseltaan ajelu. Itse käyn samoina viikonloppuina vanhemmillani, joko kerran tai kaksi kuussa. He vielä jotenkin pärjäävät kun asuvat kahdestaan. Meillä on aikuiset lapset ja yhdellä heistä jo lapsiakin, lastenlasten kanssa haluttaisiin viettää enemmän aikaa mutta ei meinaa aikaa revetä mihinkään. Työelämää kummallakin jäljellä vielä noin 10 vuotta, tämä on jo
Niin, ja ei ne kaikki sukulaiset ole niin halukkaita niitä mummuja ja vaareja hoitamaan, vaikka sukua olisi enemmänkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää huoli-ilmoitus kunnalle ja perustelkaa miksi vanhus tarvitsee apua. Ja kertokaa, että teidän omat voimat on kerta kaikkiaan loppu vanhuksen hoitamiseen. Kunta ei voi lain mukaan jättää vanhusta heitteille.
Olkoot mikä laki vaan (mikä laki se muuten on?), mutta esim mun isästä on tehty ainakin kymmenen huoli-ilmoitusta, niin meidän omaisten, naapureiden kuin ensihoidonkin toimesta, eikä MITÄÄN apua ole kunnalta tullut, sossu soittaa jokaisen ilmoituksen jälkeen ja voivottelee, mutta mitään konkreettista ei tapahdu. Huoli-ilmoitus on täysi vitsi.
Meillä sama tilanne. Noiden mainitsemiesi tahojen lisäksi myös poliisi on tehnyt huoli-ilmoituksia (useita). Ei mitään vaikutusta mihinkään suuntaan.
Mitä tehrään pershäröjen vanhusten kaa? Pershärö aikuinen on lopulta pershärö vanhus.
Omat vanhemmat nappaili mäkikuismaa ja kaikkea muuta. Kannattaa selvittää aiat.
Taitaa vanhus vedättää myös sinua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katotaan sitä sit kun ite oot tuos iäs ja läheiset haluu laittaa sut laitokseen ulkomaalaisten hoitajien läsittäväksi. Voi ääni kellossa muuttua.
onet ei osaa hoitaa laskujaan edes 30-vuotiaina. Miten niitä laskuja niin tulee? Eikö ne mene suoravelotuksena? miten olette hoitaneet asianne?
Vierailija kirjoitti:
Laita puhelin yöksi äänettömälle.
Monet käyttävät nykyisin puhelinta herätyskellona. Sitä ei silloin voi sulkea yöksi.
Minun äitini sai apua vasta kun asunnossa syttyi tulipalo. Siihen saakka hoettiin, että kyllähän se pärjää ja ei ole tarvetta millekään ja kaikki kaadettiin omaisten vastuulle. Tehtiin useampikin huoli-ilmoitus kyllä. Puolessa vuodessa eteni Alzheimerin vaikeaan vaiheeseen. Muistitestejä ei tehty ja lopulta ei siis enää pystynyt tekemäänkään.
Olkoot mikä laki vaan (mikä laki se muuten on?), mutta esim mun isästä on tehty ainakin kymmenen huoli-ilmoitusta, niin meidän omaisten, naapureiden kuin ensihoidonkin toimesta, eikä MITÄÄN apua ole kunnalta tullut, sossu soittaa jokaisen ilmoituksen jälkeen ja voivottelee, mutta mitään konkreettista ei tapahdu. Huoli-ilmoitus on täysi vitsi.